Mode & Beauty alle pijlers

oogcreme- welke gebruiken jullie?

04-05-2008 22:29 41 berichten
ben benieuwd welke oogcreme jullie gebruiken

(geen anti-rimpel, heb ik nog niet nodig X-D... nog niet... :-$)

gebruik nu die van Nivea, heb het gevoel dat die helemaal niks doet veur mijn eugjes...

grtz phoebe
Alle reacties Link kopieren
vind het allemaal zwaar zonde van mijn geld. Heb nu een heerlijke creme van kruidvat ini mini potje van 1,80 !! hypoallergeen ook nog is en ik krijg er zowaar geen uitslag van al is het een flutmerk.
Ik gebruikte die van Nivea en die beviel mij eigenlijk wel goed.

Ik heb nu voor de verandering de oogcreme van Weleda en die bevalt me ook goed.
Van die niveau milk voor waterproof mascara af te nemen krijg ik uitslag rondom de ogen...echt een afgrijzelijk merk weg 6 euro :cry:
Wat wil je dat een oogcreme doet, aangezien je geen rimpels hebt? (niet dat een oogcreme rimpels weghaalt, maar dat is weer een ander verhaal)
Ik heb van E-line (Eartline) oogcontour vitamine E. Die hydrateerd goed. Kost ongeveer 10 euro.
steph schreef op 05 mei 2008 @ 11:45:

Ik heb van E-line (Eartline) oogcontour vitamine E. Die hydrateerd goed. Kost ongeveer 10 euro.
Ik heb een hele gevoelige huid rondom de ogen, die verdraagt zelfs geen zwitsal zonnebrandcreme.
Ik gebruik die van Olaz 7 tekenen, kost ¤ 19.95, maar als je het een beetje handig doet is'ie altijd wel ergens in de aanbieding (moet je vaak wel meerdere dingen kopen, maar ik gebruik dus ook de dag en de nachtcrème, dus voor mij niet zo'n probleem).

Wat ik erg fijn vind aan de crème is dat hij (bij mij) erg goed intrekt. Van heel veel crèmes die ik in het verleden heb uitgeprobeerd kreeg ik erg plakkerige oogleden, wat verschrikkelijk storend is. Ook krijg ik van deze crème geen uitslag.

Ik ben 34, smeer erg consequent sinds mijn 25e en heb geen noemenswaardige rimpels om mijn ogen. Als ik lach zie je wel rimpels, maar eerlijk gezegd vind ik die wel leuk omdat ze expressie geven aan mijn gezicht.

Iemand vroeg waarom je zou smeren als je nog geen rimpeltjes hebt, ik kan natuurlijk niet wetenschappelijk onderbouwen dat het door mijn gesmeer komt, maar ik ben blij dat ik een preventieve smeerdert ben :)
Er moet in ieder geval een spf in zitten, anders heeft het weinig nut. Het vreemde is dat inmiddels in aardig wat gezichtscremes een spf zit, maar niet in de oogcremes terwijl die het juist zouden kunnen gebruiken. Ik gebruik overigens geen aparte oogcremes. Ik gebruik de dagcremes van Paula Begoun (spf 15) en die smeer ik ook rond mijn ogen.
MysticAngel schreef op 05 mei 2008 @ 11:42:

Wat wil je dat een oogcreme doet, aangezien je geen rimpels hebt? (niet dat een oogcreme rimpels weghaalt, maar dat is weer een ander verhaal)

heb geen rimpels (ben 25) maar krijg wel steeds meer droogtelijntjes, wil graag dat het lekker voedt,want het voelt rond mijn ogen beetje oncomfortabel,

en de donkere kringen wat verminderen.

qua gezichtscreme gebruik ik merken als Clinique, Clarins, Lancome, voor oogcreme ben ik daar weer te gierig voor X-D,

ik ga die van Dr vanderhoog proberen, kijken of dat beetje comfortabel is

Gr. Phoebs
Phoebs, ik zou het eerder andersom doen?

De huid om je ogen verouderd het snelste, dus waarom daarop bezuinigen?

Ik heb een hele goede (dure) oogcreme (Lauder) die voed hydrateerd en niet al te vettig is, voor mijn gezicht gebruik dan het prettig geprijsde Paula's Choice, het serum van dat merk gaat dan weer onder de oogcreme (maar goed, ik ben dan ook 44, en heb zwaarder geschut nodig ;-p)

Wat bij mij prima geholpen heeft tegen donkere kringen=stoppen met roken, na een maand of drie exit donkere kringen, je kan ze trouwens ook heel mooi camoufleren met Touche Eclat van YSL.
MysticAngel schreef op 05 mei 2008 @ 18:02:

Phoebs, ik zou het eerder andersom doen?

De huid om je ogen verouderd het snelste, dus waarom daarop bezuinigen?
Omdat je vindt dat veroudering normaal is en je daartegen niet iets speciaals hoeft te doen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef op 05 mei 2008 @ 18:36:

[...]

Omdat je vindt dat veroudering normaal is en je daartegen niet iets speciaals hoeft te doen?

*zucht*

TO gebruikt dure cremes voor haar gezicht, en goedkopere voor haar ogen,

en nee natuurlijk hoef je niets tegen veroudering te doen, ik ken genoeg bejaarden van 20 ;-P
tonkje schreef op 05 mei 2008 @ 18:36:

[...]

Als je dat zou vinden dan open je geen topic op de beautypijler, dus das een zinloze opmerking.
Ik gebruik sinds kort de garnier ultra lift oogcreme en ik vind het een fijn product, ben iemand die niet bezuinigd op verzorging, maar deze is gewoon heel goed, net als het serum van die serie en het maskertje.
sarah2ndlife schreef op 05 mei 2008 @ 19:49:

[...]

Als je dat zou vinden dan open je geen topic op de beautypijler, dus das een zinloze opmerking.
Misschien heb ik niet goed gelezen, maar ik had niet begrepen dat het om een antirimpel oogcreme ging. Zoals ik het begrepen had, kon de topic starter anti-rimpel cremes best onzin vinden en om een heel andere reden een oogcreme zoeken en willen weten wat anderen gebruiken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb nu deze:

http://www.thebodyshop.co.uk/content/ebiz/thebodyshopuk/invt/24590/pd_camomile_sootheyeserum.jpg

Natuurlijk van The Body Shop X-D en daarvoor had ik de Vitamin E ook van The Body Shop, ook prima. Het Camomile oogspul is niet anti-rimpel, de Vitamin E is een beetje anti-rimpel.

Ik verbaasde me er laatst ook al over dat in mijn dagcreme wel spf zit en in het ooggebeuren niet. Dagcreme smeer ik nooit rond mijn ogen want dat trekken mijn gevoelige oogjes niet, loop ik de hele dag met prikkende tranende ogen. Zijn trouwens ook zat oogcremes met datzelfde effect, zoals die van Kruidvat. :'-(
Wat bij mij prima geholpen heeft tegen donkere kringen=stoppen met roken, na een maand of drie exit donkere kringen, je kan ze trouwens ook heel mooi camoufleren met Touche Eclat van YSL.[/quote]

heeeele goeie tip, maar ik rook niet :angel:

jullie hebben idd. wel gelijk dat de huid van je ogen het snelste 'verouderd', maar dat interesseert me niet zo veel,

het gaat mij erom dat ik een lekker en comfortabele oogcreme heb.

het is ook zwaar gierig van mezelf dat ik op de oogcreme 'bezuinig' X-D

want waarom geen lekkere oogcreme,

maar goed.

ik probeer ff of die ik nu heb fijn is en anders zien we wel weer.
ik gebruik de oogcreme van the body shop ik heb de vitamine E en die zit in een tubetje, hij is voor fijne lijntjes die heb ik nog niet en dat wil ik voorlopig zo houden haha.
Ik gebruik vaseline. Een klodder inmasseren (hele gezicht) en dan voor de make up met een wc papiertje het ergste vet eraf halen.

's Avonds na het wassen met water en balneum baby badolie de boel weer insmeren met vaseline.

Lekker goedkoop en geen kringen hier O.o
het is hier binnen beter dan buiten
WC-papier????????? Dan hoop ik toch niet van die grijze!
regenerist van oil of olaz. gebruik hem pas een paar dagen maar ben er heel tevreden mee. is ook niet echt goedkoop (ruim 20 euro). daarvoor gebruikte ik de oogcrème van louis widmer. was eigenlijk ook heel goed.
seize the day .....
Hoezo niet Rosalita? Heb je de boel meteen gescrubt.

Nee hoor, ik heb altijd van die 3 laags fluwelen billenpapiertjes :-d
het is hier binnen beter dan buiten
Heeft iemand de Kruidvat oogcrème met groene thee (zit in een potje - helaas, heb liever een tubetje) al wel eens geprobeerd? Hoe is die?
groene thee zit iig cafeïne in dan, dat is goed tegen walletjes.

Als ik een potje heb haal ik mijn benodigde crème er altijd uit met een schoon wattentipje,

Ik vind het ook niet zo fijn om elke dag met de vinger in de pot te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven