Onderdanig

07-04-2008 19:25 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi forumbezoekers,

Tja ik weet niet zo goed wat mijn vraag nou uiteindelijk is maar ik begin maar even met uitleg over mijn huidige situatie.

Ik ben zins kort vrijgezel en ik vind het doodt eng allemaal.

Ik heb iemand ontmoet waar ik echt een klik mee heb en dat is een understatement.

Hij is vrij dominant en dit uit hij ook vrij snel in gespreken maar nu ook in ons samen zijn.

Ik vind het heerlijk als een man weet wat hij doet en mij het gevoel geeft dat ik moet luisteren( Tijdens vrijen wel te verstaan).

Mijn vorige partner was ook vrij dominant maar, ik vertrouwde hem niet dus kon ik mezelf nooit helemaal laten gaan.

Ik wil niet zeggen dat de man die ik nu heb ontmoet mijn nieuwe partner is maar ik zou heel graag verder met hem willen gaan dan alleen een beetje zoenen en voelen.

Ik wil kunnen aangeven wat ik lekker vindt en dat hij wel een stap verder mag gaan.

Ik vind het echt heel erg eng maar, dit is al zo lang een fantasie van mij.Lekker een keer echt onderdanig te zijn.

Hoe doe ik dat?

Ik wil geen bal in mijn mond en zak over mijn hoofd ofzo en ook niet opgehangen worden aan mijn enkels aan het plafon maar, het rollenspel vindt ik echt opwindend.

Groetjes,

Gelukje
Q-Q schreef op 08 april 2008 @ 18:29:

Ik vind latex, lak en rubber erg mooi en vooral sexy, mits de juiste vrouw zich erin hult.

Met het BDSM an sich heb ik niks. Ik kan me in de verste verten niet voorstellen wat er leuk aan is om te domineren en/of om je te laten domineren. Gewelddadigheden tijdens de sex zijn voor mij ook absoluut not done. Wat heb je eraan om je partner te slaan en/of te vernederen op wat voor manier dan ook? Dat zal ook wel komen omdat veel BDSM'ers vroeg of laat grenzen overgaan en er vreselijke dingen gebeuren, zoals verkrachtingen of andersoortige gewelddadigheden, al dan niet gepaard met sexuele handelingen. Ik vind het maar een trieste bedoening van mensen die vaak niet bij hun volle verstand zijn.

Ik vraag me toch af waar dit op is gebaseerd?

Oooh, dit had iemand anders ook al gevraagd...
sprankelend schreef op 13 april 2008 @ 15:20:

[...]

@QQ

Zou je me een plezier willen doen en willen posten op welke onderzoeken je deze stelling baseert?
Hey :D Hoest?
Tja, wat zal'k zeggen... Life sucks als je niet goed bij je hoofd bent natuurlijk ;-)
Q-Q schreef op 08 april 2008 @ 18:29:

Ik vind latex, lak en rubber erg mooi en vooral sexy, mits de juiste vrouw zich erin hult.

Met het BDSM an sich heb ik niks. Ik kan me in de verste verten niet voorstellen wat er leuk aan is om te domineren en/of om je te laten domineren. Gewelddadigheden tijdens de sex zijn voor mij ook absoluut not done. Wat heb je eraan om je partner te slaan en/of te vernederen op wat voor manier dan ook? Dat zal ook wel komen omdat veel BDSM'ers vroeg of laat grenzen overgaan en er vreselijke dingen gebeuren, zoals verkrachtingen of andersoortige gewelddadigheden, al dan niet gepaard met sexuele handelingen. Ik vind het maar een trieste bedoening van mensen die vaak niet bij hun volle verstand zijn.

Wat een enorme flauwekul.....waar baseer je dat allemaal op joh?

Ik doe nu een jaartje of 10 aan sm..actief..als dominante en ik ben nog nooit over een grens gegaan. Het belangrijkste wat je moet doen als je wilt gaan "spelen" in bed, is het maken van afspraken, of een codewoordje afspreken. Als jij bijvoorbeeld tijdens zijn acties het woordje mandarijntje zegt (noem maar wat hoor), dan moet hij stoppen waar hij mee bezig is en kan hij door met iets anders..zachter..of een totaal andere handeling. In BDSM land wordt vaak genade gebruikt, of het woord oranje.

Als je wilt dat alles stopt zegt je Stop of rood. Dan ligt ook gelijk alles stil en wordt er eerst gepraat....

Als mensen vragen hebben over bdsm...email me gerust..of stuur een whisp..ik beantwoord graag alle vragen :)
Dat is ook weer zo'n lekkere niet wetende wat het inhoudt reactie... bdsm staat voor veel meer als elkaar "pijn" doen... bdsm kan ook zijn, jij bent niet lief geweest, deze week geen sex voor jou.. Jouw gordeltje gaat op slot en de sleutel in de kast. Maar ja, als je dr niks mee hebt, hoef jij je dr niet in te verdiepen...maar geef dan ook geen niets zeggende reactie.. Q-Q
Ikzelf ben zeker van het onderdanige type. Echt SM doen we niet, alhoewel, wanneer is iets SM en wanneer niet?

Bij ons is het zo dat hij dan beveelt en ik gehoorzaam en hem zo verwen. Het blijft dus nogal "soft"...
Friekevcl,

Soft zeg je maar wil je niet verder met SM?

Of vind je het prima zo.
sprankelend schreef op 13 april 2008 @ 15:20:

[...]

@QQ

Zou je me een plezier willen doen en willen posten op welke onderzoeken je deze stelling baseert?
Op ervaringen die ik in mijn directe en indirecte omgeving heb meegemaakt. Niet op onderzoeken dus.
Ok.

Dus veel mensen van de bdsm-ende mensen uit jouw omgeving laten verschrikkelijke dingen gebeuren en gaan zich te buiten aan gewelddadigheden en verkrachtingen.

Komen de volgende vragen bij me op; hoeveel bdsm-ers heb jij in je omgeving? En in hoeverre ben je het met me eens dat de kring waarin je je beweegt representatief is voor wie je zelf bent?
sprankelend schreef op 25 april 2008 @ 23:17:

Ok.

Dus veel mensen van de bdsm-ende mensen uit jouw omgeving laten verschrikkelijke dingen gebeuren en gaan zich te buiten aan gewelddadigheden en verkrachtingen.

Komen de volgende vragen bij me op; hoeveel bdsm-ers heb jij in je omgeving? En in hoeverre ben je het met me eens dat de kring waarin je je beweegt representatief is voor wie je zelf bent?
En hoe is het mogelijk dat jij van ál die mensen weet dat ze BDSM-ers zijn, terwijl de meesten dat gewoon nooit vertellen...omdat het er niet toe doet
ridder1958 schreef op 25 april 2008 @ 16:34:

Friekevcl,

Soft zeg je maar wil je niet verder met SM?

Of vind je het prima zo.
Nee, zijn bevelen opvolgen en zo vind ik geil, maar echte SM trekt me niet aan. Dus voor mij is het prima zo...
friekevcl schreef op 06 mei 2008 @ 16:00:

[...]

Nee, zijn bevelen opvolgen en zo vind ik geil, maar echte SM trekt me niet aan. Dus voor mij is het prima zo...
Wat is echte sm dan volgens jou?
IvyRosa schreef op 06 mei 2008 @ 17:24:

[...]

Wat is echte sm dan volgens jou?
Zwepen, zwarte leren pakken, kettingen, ... Dat soort dingen.
Dan heb je een erg verkeerd beeld van SM.

Er is al sprake van SM als er machtsverhoudingen zijn. Mag je zijn opdrachten weiegeren? Wat gebeurd er als je niet doet wat hij zegt? enz.
http://www.suggestio.org/

(¯`v´¯)

`..¸..´

¸´¸..´*)

(¸..´ (¸..´*..¸¸..´¯`.->Bloemenkind©
Tja... flitsende website hoor.

Echter... food for thought:

Deze man trekt onderdanige vrouwen aan die van zichzelf zeggen/vinden dat ze zò kwetsbaar zijn dat ze begeleiding nodig hebben.

Hij laat ze hier een minimum tarief van ¤ 50,- p/u voor betalen (tenzij ze ook nog even inzichtelijk maken dat ze financiële problemen hebben...).

Hij zegt ingeschreven te staan in het BIG register, maar zet niet, ik herhaal NIET, zijn volledige naam op zijn website.

Waarom?

Als je je laat behandelen voor schizofrenie, moet je behandelaar dan bang zijn dat de rest van de wereld hem zal zien als schizofreen?

Nee.

Als je huisarts een wrat bij je weghaalt, doet hij dit dan anoniem omdat anders heel zijn sociale kring zal denken dat hij van top tot teen onder de wratten zit?

Nee.

Bij één van de modules ('Alleen en verlaten') wordt aangegeven dat 'medicamenteuze ondersteuning' een mogelijkheid is.

Aangezien hij aangeeft geschoold te zijn als psychiatrisch verpleegkundige heeft hij niet, ik herhaal NIET, de bevoegdheid medicijnen voor te schrijven.

Verderop op de site ('Contact') staat dat er in een 'Raad van Advies' een psychiater/psychotherapeute meedenkt over 'anonieme casuïstieken'.

Een psychiater/psychotherapeute heeft niet, ik herhaal NIET, de bevoegdheid medicijnen voor te schrijven aan mensen anders dan de patiënten die daadwerkelijk bij hem/haar onder behandeling staan.

Maar wat me nog het meest dwars zit is dit stukje:

"Je kan door jouw masochistische neigingen een probleem ervaren. Dan is in de geestelijke gezondheidszorg soms geen hulp te vinden. De meeste hulpverleners zien masochisme als een stoornis en willen hun patiënte niet behandelen terwijl ze sadomasochistische activiteiten blijft doen. Ik heb als vrijgevestigde hulpverlener geen oordeel over masochisme. Zolang jij het zelf niet als een stoornis ervaart, zal ik je niet doorverwijzen naar een psychotherapeut." (bron)

De geestelijke gezondheidszorg gebruikt voor zaken die de geestelijke gesteldheid van de mens betreffen de DSM-IV (Diagnostic and Statistical manual of Mental Disorders, momenteel dus de 4e editie) als leidraad voor wat een stoornis is en wat niet. In de in 1994 gepubliceerde DSM-IV wordt heel duidelijk gesteld dat BDSM verlangens geen, ik herhaal GEEN stoornis zijn. Dit betekent dat een hulpverlener uit het 'reguliere' circuit dit dus ook niet als zodanig zal mogen/kunnen behandelen. TENZIJ de verlangens een ziekelijke vorm aannemen. Maar tegen die tijd is het misschien ook gewoon tijd (hoe moeilijk ook) dat er gekeken wordt naar juist die ziekelijke behoefte. Zoals er ook naar de ziekelijke behoefte van niet-eten moet worden gekeken zodra dit van geen-trek overgaat naar anorexia. Op zo'n moment ben je dus bij een 'omgeschoolde psychiatrisch verpleegkundige' niet aan het juiste adres, omdat dat gewoon zijn/haar pet (en bevoegdheden) te boven gaat.

Nou ja.

My two cents.

Maar wie ben ik, volgens de definitie van Friecke heb ik nog nooit een dag in mijn leven geësemd :-d
sprankelend schreef op 07 mei 2008 @ 10:32:

Maar wie ben ik, volgens de definitie van Friecke heb ik nog nooit een dag in mijn leven geësemd :-d
Ik lekker wel :-P

:zzz:

( :smooch: )
IvyRosa schreef op 06 mei 2008 @ 17:41:

Dan heb je een erg verkeerd beeld van SM.

Er is al sprake van SM als er machtsverhoudingen zijn. Mag je zijn opdrachten weiegeren? Wat gebeurd er als je niet doet wat hij zegt? enz.

Tja, dat ik er een verkeerd beeld van heb is goed mogelijk.

Opdrachten weigeren hoef ik nooit, we kennen mekaar goed genoeg zodat hij weet tot hoever hij met mij mag gaan. Dus daar hebben we geen problemen mee...
sprankelend schreef op 25 april 2008 @ 23:17:

Ok.

Dat staat er niet. Je leest niet goed. Blijkbaar is teveel SM slecht voor (in ieder geval) jouw ogen.

Ik heb ze niet per definitie in mijn omgeving. De strekking van je laatste opmerking vind ik niet ter zake doende, dus zal ik deze onbespreekbaar laten.

M.a.w: probeer me vooral niet te overtuigen van jouw gelijk, want dat zal je bij mij niet verder brengen. Uit de mensen die ik heb gezien/meegemaakt, is mij het tegendeel gebleken van hetgeen jij propageert. En ja hoor..ze gingen allemaal op zeer ernstige manieren in de fout.
sprankelend schreef op 07 mei 2008 @ 10:32:

Tja... flitsende website hoor.

Echter... food for thought:

Deze man trekt onderdanige vrouwen aan die van zichzelf zeggen/vinden dat ze zò kwetsbaar zijn dat ze begeleiding nodig hebben.

Hij laat ze hier een minimum tarief van ¤ 50,- p/u voor betalen (tenzij ze ook nog even inzichtelijk maken dat ze financiële problemen hebben...).

Hij zegt ingeschreven te staan in het BIG register, maar zet niet, ik herhaal NIET, zijn volledige naam op zijn website.

Waarom?

Als je je laat behandelen voor schizofrenie, moet je behandelaar dan bang zijn dat de rest van de wereld hem zal zien als schizofreen?

Nee.

Als je huisarts een wrat bij je weghaalt, doet hij dit dan anoniem omdat anders heel zijn sociale kring zal denken dat hij van top tot teen onder de wratten zit?

Nee.

Bij één van de modules ('Alleen en verlaten') wordt aangegeven dat 'medicamenteuze ondersteuning' een mogelijkheid is.

Aangezien hij aangeeft geschoold te zijn als psychiatrisch verpleegkundige heeft hij niet, ik herhaal NIET, de bevoegdheid medicijnen voor te schrijven.

Verderop op de site ('Contact') staat dat er in een 'Raad van Advies' een psychiater/psychotherapeute meedenkt over 'anonieme casuïstieken'.

Een psychiater/psychotherapeute heeft niet, ik herhaal NIET, de bevoegdheid medicijnen voor te schrijven aan mensen anders dan de patiënten die daadwerkelijk bij hem/haar onder behandeling staan.

Maar wat me nog het meest dwars zit is dit stukje:

"Je kan door jouw masochistische neigingen een probleem ervaren. Dan is in de geestelijke gezondheidszorg soms geen hulp te vinden. De meeste hulpverleners zien masochisme als een stoornis en willen hun patiënte niet behandelen terwijl ze sadomasochistische activiteiten blijft doen. Ik heb als vrijgevestigde hulpverlener geen oordeel over masochisme. Zolang jij het zelf niet als een stoornis ervaart, zal ik je niet doorverwijzen naar een psychotherapeut." (bron)

De geestelijke gezondheidszorg gebruikt voor zaken die de geestelijke gesteldheid van de mens betreffen de DSM-IV (Diagnostic and Statistical manual of Mental Disorders, momenteel dus de 4e editie) als leidraad voor wat een stoornis is en wat niet. In de in 1994 gepubliceerde DSM-IV wordt heel duidelijk gesteld dat BDSM verlangens geen, ik herhaal GEEN stoornis zijn. Dit betekent dat een hulpverlener uit het 'reguliere' circuit dit dus ook niet als zodanig zal mogen/kunnen behandelen. TENZIJ de verlangens een ziekelijke vorm aannemen. Maar tegen die tijd is het misschien ook gewoon tijd (hoe moeilijk ook) dat er gekeken wordt naar juist die ziekelijke behoefte. Zoals er ook naar de ziekelijke behoefte van niet-eten moet worden gekeken zodra dit van geen-trek overgaat naar anorexia. Op zo'n moment ben je dus bij een 'omgeschoolde psychiatrisch verpleegkundige' niet aan het juiste adres, omdat dat gewoon zijn/haar pet (en bevoegdheden) te boven gaat.

Nou ja.

My two cents.

Och..dit heerschap is niet het eerste heerschap dat, door zich voor te doen als psychiatrisch verpleegkundige/psychiater (en dus in feite een kwakzalver is), op een ziekelijke wijze wil profiteren van de mentale stoornissen van dames die denken dat BDSM voor hun een oplossing is voor hun problemen. Tja..
een vriendin van mij kent suggestio ( weet niet hoe de man heet ) en het contact met hem is voor haar goed geweest.

ik persoonlijk ( ben ook sub ) vertrouw de man ook niet echt en ik heb zijn hulp niet nodig maar wilde het alleen even kwijt.

weet ook niet precies wat het waard is als je in staat bent 1 iemand te helpen, maakt je niet meteen een betrouwbare hulpverlener.
zie mijn sub zijn ook niet als een afwijking, wel misschien als een niet geheel standaard iets. maar dan nog ik heb er geen last van in die mate dat ik er psychische hulp voor benodig...

word er zelf alleen gelukkiger van die kant mezelf te ontdekken...
Ben je dan in je dagelijkse leven ook onderdanig princesse of alleen m.b.t. seks en sm?
nee in het dagelijks leven niet, stout, heb een enorm grote mond...

totdat ik tegenover een dominant persoon kom te staan, dan is het snel voorbij met mijn grote mond ( als de situatie het toelaat natuurlijk ).

ben tegenwoordig juist brutaler dan vroeger omdat ik juist mijn onderdanige kant kan laten bloeien met sommige mensen die ik ken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven