Werk & Studie
alle pijlers
Hogere hotelschool
dinsdag 6 mei 2008 om 18:24
Hallo allemaal,
Wie, oh wie studeert er aan de Hogere hotelschool of kent iemand die dat doet?
Mijn nichtje Nikkie denkt erover deze studie te gaan volgen maar ze zou eerst erg graag met iemand willen praten die deze opleiding volgt of recentelijk gevolgd heeft.
Kan iemand ons helpen?
Bedankt vast
Groetjes.
Wie, oh wie studeert er aan de Hogere hotelschool of kent iemand die dat doet?
Mijn nichtje Nikkie denkt erover deze studie te gaan volgen maar ze zou eerst erg graag met iemand willen praten die deze opleiding volgt of recentelijk gevolgd heeft.
Kan iemand ons helpen?
Bedankt vast
Groetjes.
dinsdag 6 mei 2008 om 18:30
Volgens mij kan ze beter naar de open dagen gaan. Daar lopen (meerdere ) studenten rond om mee te praten en zo kan ze ook een beter beeld krijgen van de verschillen tussen de scholen. De sfeer schijnt nogal te verschillen, dus het lijkt me best belangrijk om te kijken waar zij zich goed bij voelt.
Toen mensen in mijn omgeving hotelschool deden was er nog een behoorlijk strenge selectie (weet niet of het nog zo is) waarbij je ook met studenten praat. Dus daar krijgt ze sowieso ook een beeld van de opleiding.
Toen mensen in mijn omgeving hotelschool deden was er nog een behoorlijk strenge selectie (weet niet of het nog zo is) waarbij je ook met studenten praat. Dus daar krijgt ze sowieso ook een beeld van de opleiding.
anoniem_44200 wijzigde dit bericht op 06-05-2008 18:32
Reden: foutje
Reden: foutje
% gewijzigd
Dat zeg ik....
dinsdag 6 mei 2008 om 19:32
Nichtje van mij volgt deze opleiding in Leeuwarden. Ze is erg enthousiast over de opleiding en de sfeer. Daarnaast heeft ze al stage gelopen in echt toprestaurants en -hotels.
De opleiding zal dus best goed aangeschreven staan.
Maar inderdaad: laat haar eens sfeer gaan proeven op de verschillende locaties; want immers wat de een aanspreekt, zegt de ander niks!
De opleiding zal dus best goed aangeschreven staan.
Maar inderdaad: laat haar eens sfeer gaan proeven op de verschillende locaties; want immers wat de een aanspreekt, zegt de ander niks!
dinsdag 6 mei 2008 om 19:52
dinsdag 6 mei 2008 om 21:09
Ik heb in Leeuwarden gestudeerd en ben een erg tevreden mens! Ik heb toendertijd bij alle drie de Hotelscholen selectie gedaan en was overal aangenomen. Bweust gekozen voor Leeuwarden, omdat ik daar niet intern hoefde te wonen. Ik zou niet kiezen voor de "nieuwere" hotelscholen (geloof Zwolle en Deventer), maar gewoon naar Den Haag, Maastricht of Leeuwarden gaan. Mijn ervaring is dat Hotello's erg gewild zijn bij tokeomstige werkgevers, de opleiding is erg breed (te breed?). Goede tip extra voor haar is wellicht om de opleiding in het Engels te volgen, is erg fijn voor "later". Ik heb dat niet gedaan en werk nu bij een bedrijf waar de voertaal Engels is, zou fijn geweest zijn als ik er beter in was geworden op school...
woensdag 7 mei 2008 om 08:04
Dat vond ik idd het nadeel van de opleiding: De mensen...
Wat een ballen zeg.. De een heeft een papa met nog meer geld dan de ander en ze kijken je heeeel raar aan als je niet rookt/zuipt/sekst, maar werkt om je opleiding te betalen, omdat jouw papa nu eenmaal niet rijk is.....
UIteraard zijn er uitzonderingen en heb ik ook hele leuke mensen er leren kennen, maar het merendeel van de mensen vond ik 3 maal niets en idd het woord hotello vond ik ook altijd vreselijk!
Wat een ballen zeg.. De een heeft een papa met nog meer geld dan de ander en ze kijken je heeeel raar aan als je niet rookt/zuipt/sekst, maar werkt om je opleiding te betalen, omdat jouw papa nu eenmaal niet rijk is.....
UIteraard zijn er uitzonderingen en heb ik ook hele leuke mensen er leren kennen, maar het merendeel van de mensen vond ik 3 maal niets en idd het woord hotello vond ik ook altijd vreselijk!
woensdag 7 mei 2008 om 09:08
Ik heb zelf Facility Management gedaan, richting International Hospitality Management (Veel vakken in het Engels en een jaar in het buitenland studeren. Heb ook een soort toelatingstoets moeten doen op basis waarvan je een toelatingsadvies kreeg (groen= geen probleem om de Engelse variant te volgen; oranje= je zou het kunnen, maar het zal wel moeilijk worden; rood= we raden het je ten sterkste af). Wij zijn eenmaal wezen lunchen bij de Hotelschool en Den Haag en werden daar echt met de nek aangekeken door de studenten.
Dus het boterde niet zo tussen de FM'ers en de 'Hotello's'. Toen er vervolgens in Deventer een opleiding Hoger Hotel Management (oid) werd gestart liep dat onderling ook niet erg lekker.
Maar de beste manier om erachter te komen of iets je aanstaat is er eens op bezoek te gaan. Proef de sfeer, praat met studenten. Probeer voor jezelf op een rijtje te krijgen wat je graag zou willen leren, vakkenpaketten kunnen onderling erg verschillen. Buitenlandmogelijkheden etc.
Dus het boterde niet zo tussen de FM'ers en de 'Hotello's'. Toen er vervolgens in Deventer een opleiding Hoger Hotel Management (oid) werd gestart liep dat onderling ook niet erg lekker.
Maar de beste manier om erachter te komen of iets je aanstaat is er eens op bezoek te gaan. Proef de sfeer, praat met studenten. Probeer voor jezelf op een rijtje te krijgen wat je graag zou willen leren, vakkenpaketten kunnen onderling erg verschillen. Buitenlandmogelijkheden etc.
donderdag 8 mei 2008 om 20:23
Je hebt gelijk. Het is wel Saxion, maar dan in Apeldoorn
http://saxion.nl/hho/voltijd/apeldoorn/
http://saxion.nl/hho/voltijd/apeldoorn/
Dat zeg ik....
donderdag 8 mei 2008 om 20:29