Werk & Studie alle pijlers

Hogere hotelschool

06-05-2008 18:24 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie, oh wie studeert er aan de Hogere hotelschool of kent iemand die dat doet?

Mijn nichtje Nikkie denkt erover deze studie te gaan volgen maar ze zou eerst erg graag met iemand willen praten die deze opleiding volgt of recentelijk gevolgd heeft.

Kan iemand ons helpen?

Bedankt vast

Groetjes.
Volgens mij kan ze beter naar de open dagen gaan. Daar lopen (meerdere ;-) ) studenten rond om mee te praten en zo kan ze ook een beter beeld krijgen van de verschillen tussen de scholen. De sfeer schijnt nogal te verschillen, dus het lijkt me best belangrijk om te kijken waar zij zich goed bij voelt.

Toen mensen in mijn omgeving hotelschool deden was er nog een behoorlijk strenge selectie (weet niet of het nog zo is) waarbij je ook met studenten praat. Dus daar krijgt ze sowieso ook een beeld van de opleiding.
anoniem_44200 wijzigde dit bericht op 06-05-2008 18:32
Reden: foutje
% gewijzigd
Dat zeg ik....
Ik geloof ook dat het nogal uitmaakt of je die in Den haag doet waar je intern verblijft of die in...ik dacht maastricht..
Maastricht staat als veel beter bekend. Overigens was het jaren geleden zo dat je óók in Maastrich een jaar intern zat, weet niet of dat nog zo is.
Nichtje van mij volgt deze opleiding in Leeuwarden. Ze is erg enthousiast over de opleiding en de sfeer. Daarnaast heeft ze al stage gelopen in echt toprestaurants en -hotels.

De opleiding zal dus best goed aangeschreven staan.

Maar inderdaad: laat haar eens sfeer gaan proeven op de verschillende locaties; want immers wat de een aanspreekt, zegt de ander niks!
fleurtje schreef op 06 mei 2008 @ 18:45:

Maastricht staat als veel beter bekend. Overigens was het jaren geleden zo dat je óók in Maastrich een jaar intern zat, weet niet of dat nog zo is.
Volgens mij valt dat wel mee, hoor. (dat ze beter bekend staan dan bijv. Leeuwarden). Tot een paar jaar geleden hadden zowel Maastricht als Den Haag een verplicht intern jaar en was Leeuwarden de enige school waar dat niet het geval was.
Dat zeg ik....
Ik heb in Maastricht gestudeerd, vroeger..(oeps wordt echt oud, ben alweer 7 jaar afgestudeerd).

IN Maastricht moest je een jaar intern op de campus, maar had je wel een eigen kamer. in Den Haag volgens mij met 2 op 1 kamer....
zendeling schreef op 06 mei 2008 @ 18:24:

Hallo allemaal,

Wie, oh wie studeert er aan de Hogere hotelschool of kent iemand die dat doet?

Mijn nichtje Nikkie denkt erover deze studie te gaan volgen maar ze zou eerst erg graag met iemand willen praten die deze opleiding volgt of recentelijk gevolgd heeft.

Kan iemand ons helpen?

Bedankt vast

Groetjes.
Het belangrijkste is eigenlijk, wáár ze ook naar de hotelschool gaat: laat haar ervoor zorgen dat ze niet zo'n naar hotelschool-meisje wordt!
fleurtje schreef op 06 mei 2008 @ 20:36:

[...]

Het belangrijkste is eigenlijk, wáár ze ook naar de hotelschool gaat: laat haar ervoor zorgen dat ze niet zo'n naar hotelschool-meisje wordt!

amen

(en zichzelf niet als hotello gaat omschrijven, hoewel dat waarschijnlijk onvermijdelijk is ;-) )
Dat zeg ik....
Ik heb in Leeuwarden gestudeerd en ben een erg tevreden mens! Ik heb toendertijd bij alle drie de Hotelscholen selectie gedaan en was overal aangenomen. Bweust gekozen voor Leeuwarden, omdat ik daar niet intern hoefde te wonen. Ik zou niet kiezen voor de "nieuwere" hotelscholen (geloof Zwolle en Deventer), maar gewoon naar Den Haag, Maastricht of Leeuwarden gaan. Mijn ervaring is dat Hotello's erg gewild zijn bij tokeomstige werkgevers, de opleiding is erg breed (te breed?). Goede tip extra voor haar is wellicht om de opleiding in het Engels te volgen, is erg fijn voor "later". Ik heb dat niet gedaan en werk nu bij een bedrijf waar de voertaal Engels is, zou fijn geweest zijn als ik er beter in was geworden op school...
websje schreef op 06 mei 2008 @ 20:51:

[...]

amen

(en zichzelf niet als hotello gaat omschrijven, hoewel dat waarschijnlijk onvermijdelijk is ;-) )

*PROEST*

Ik nog expres dat woord vermijden..... Krijg echt jeuk van mensen die dat woord serieus gebruiken (sorry liefje...)
Dat vond ik idd het nadeel van de opleiding: De mensen...

Wat een ballen zeg.. De een heeft een papa met nog meer geld dan de ander en ze kijken je heeeel raar aan als je niet rookt/zuipt/sekst, maar werkt om je opleiding te betalen, omdat jouw papa nu eenmaal niet rijk is.....

UIteraard zijn er uitzonderingen en heb ik ook hele leuke mensen er leren kennen, maar het merendeel van de mensen vond ik 3 maal niets en idd het woord hotello vond ik ook altijd vreselijk!
Ik heb zelf Facility Management gedaan, richting International Hospitality Management (Veel vakken in het Engels en een jaar in het buitenland studeren. Heb ook een soort toelatingstoets moeten doen op basis waarvan je een toelatingsadvies kreeg (groen= geen probleem om de Engelse variant te volgen; oranje= je zou het kunnen, maar het zal wel moeilijk worden; rood= we raden het je ten sterkste af). Wij zijn eenmaal wezen lunchen bij de Hotelschool en Den Haag en werden daar echt met de nek aangekeken door de studenten.

Dus het boterde niet zo tussen de FM'ers en de 'Hotello's'. Toen er vervolgens in Deventer een opleiding Hoger Hotel Management (oid) werd gestart liep dat onderling ook niet erg lekker.

Maar de beste manier om erachter te komen of iets je aanstaat is er eens op bezoek te gaan. Proef de sfeer, praat met studenten. Probeer voor jezelf op een rijtje te krijgen wat je graag zou willen leren, vakkenpaketten kunnen onderling erg verschillen. Buitenlandmogelijkheden etc.
Besteed je veel tijd in de keuken met deze opleiding? Ik ga liever niet intern , maar Leeuwarden vind ik een beetje te ver weg..is er nog een optie? Lijkt deze opleiding veel op toerisme? Ik wil het liefst veel met talen bezig zijn.
Nee, je staat niet veel in de keuken.

Kleine correctie: een gedeelte is wel praktijk.
En de opties naast Leeuwarden zijn al genoemd: Den Haag en Maastricht en de nieuwe opleidingen in Zwolle en Deventer.
Dat zeg ik....
fleurtje schreef op 06 mei 2008 @ 21:10:

[...]

*PROEST*

Ik nog expres dat woord vermijden..... Krijg echt jeuk van mensen die dat woord serieus gebruiken (sorry liefje...)
Haha, ja er moest toch voor gewaarschuwd worden :smile:
Dat zeg ik....
websje schreef op 08 mei 2008 @ 19:48:

En de opties naast Leeuwarden zijn al genoemd: Den Haag en Maastricht en de nieuwe opleidingen in Zwolle en Deventer.
In zwolle en Deventer, zijn dat onderdelen van... of zijn het op zichzelf staande hogere scholen...
Ik heb al gegoogled: dat zijn geen hogere hotelscholen.
Je hebt gelijk. Het is wel Saxion, maar dan in Apeldoorn

http://saxion.nl/hho/voltijd/apeldoorn/
Dat zeg ik....
Is idd iets van hotel management. Weet niet in hoeverre het op de Hogere Hotelschool lijkt...
en Breda ipv Zwolle dus ;-) Nou ja, ik zou sowieso kiezen voor één van de oudere scholen
Dat zeg ik....
Fleurtje: http://www.hi-award.nl/de...=1&click=182&path=166_182
Dat zeg ik....
websje schreef op 08 mei 2008 @ 20:28:

en Breda ipv Zwolle dus ;-) Nou ja, ik zou sowieso kiezen voor één van de oudere scholen
zou ik ook doen, te meer omdat die andere scholen geen echte Hogere Hotelscholen zijn...
Eindelijk duidelijkheid ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven