Seks
alle pijlers
ik heb hier echt een heel naar gevoel over...
dinsdag 6 mei 2008 om 15:37
Afgelopen zondag waren mijn vriend en ik aan het vrijen toen we een discussie kregen. We waren samen in de jacuzzi en allebi naakt, elkaar een beetje aan het strelen. Hij wilde mij beffen, maar ik wilde niet, toen duwde hij zijn penis in mij, onverwacht onder water. Ik zei dat ik nog niet klaar was en hij zei sorry. Ik vond dat hij dit even had moeten''aankondigen" en voor je 't wist, hadden we een discussie over ons seksleven. Ik bedacht dat ik het eigenlijk ook nogal hufterig vind dat hij vaak mijn hoofd aanstuurt tijdens het pijpen en beschuldigde hem er min of meer van dat hij een klootzak was. Hij werd ook ongeduldig en duwde twee keer zachtjes zijn penis in mijn mond terwijl hij mijn hoofd van achteren vastpakte en zei als ik een klootzak was, dan zou ik het zó doen, maar zo doe ik nooit. Ik heb hier echt een rotgevoel over, het voelde alsof hij mij aanrandde. Ik heb dit ook tegen hem gezegd, hij schrok ervan en zei dat hij het alleen als voorbeeld wilde aangeven. Ik weet wel dat ie het deed omdat ie de discussie zat was en duidelijk wilde maken wat ie bedoelde, maar ik heb hier echt een rotgevoel bij. Ben ik nou zo overgevoelig?
dinsdag 6 mei 2008 om 19:31
Ik kan mij zo voorstellen dat TO het vertrouwen in haar vriend kwijt is op dit moment. Om haar vertrouwen terug te krijgen is het belangrijk dat hij zich goed realiseert dat wat hij gedaan heeft een flinke impact op haar heeft gehad. Dit vertrouwen krijgt ze niet terug als ze het idee heeft dat hij het eigenlijk niet zo erg vind maar vooral van het "gezeik" af wil door dan maar sorry te zeggen. Want als hij het eigenlijk geen big deal vind, wat let hem dan om het nog een keer te doen als ze het waagt om "een grote mond" te hebben? Dat naast het feit dat zij zich nu niet serieus genomen voelt in haar gevoel over deze gebeurtenis, want hij ziet de ernst niet. Hij wuift met zijn laconieke houding haar gevoel weg naar de afdeling aanstellen. Dus, kortom, eerst verricht hij een handeling bewust tegen haar zin, en dan geeft hij haar het gevoel dat ze zich aanstelt. Hoezo iemand dubbel vernederen? Dus ja, hij zal zich een beetje meer bezig moeten houden met zijn respectloze houding tegenover haar en hoe hij dat wil gaan veranderen, wil zij zich weer als een gelijke behandeld voelen in hun relatie en daarmee het vertrouwen terugkrijgen.
Denk ik. Maar ik kan me vergissen.
Denk ik. Maar ik kan me vergissen.
dinsdag 6 mei 2008 om 19:34
dinsdag 6 mei 2008 om 19:36
Ehm, je moet je mond toch ópen doen wil hij er twee keer zijn tampeloerus in kunnen steken?
Kennelijk vertrouw je hem volledig, anders had je je kaken wel stijf op elkaar gehouden als hij iets wilde demonstreren. Of wat hij ook wilde doen. En pas achteraf ga je je er vervelend onder voelen.
Er is geen middenweg. Of je vertrouwt hem jouw grenzen te bewaken, of je vertrouwt hem daar niet mee.
Kennelijk vertrouw je hem volledig, anders had je je kaken wel stijf op elkaar gehouden als hij iets wilde demonstreren. Of wat hij ook wilde doen. En pas achteraf ga je je er vervelend onder voelen.
Er is geen middenweg. Of je vertrouwt hem jouw grenzen te bewaken, of je vertrouwt hem daar niet mee.
dinsdag 6 mei 2008 om 19:38
Pupetta wil je gelijk of wil je geluk?
Hij vindt dat hij geen grove fout heeft gemaakt en toch begrijpt hij dat je gekwetst bent. En biedt hij zijn excuses aan.
Als je er dan nog over door blijft gaan, is er dan misschien meer wat je dwars zit? Zo ja, gooi het dan niet hier op maar praat het uit, maar blijf hier niet in zwelgen.
Hij vindt dat hij geen grove fout heeft gemaakt en toch begrijpt hij dat je gekwetst bent. En biedt hij zijn excuses aan.
Als je er dan nog over door blijft gaan, is er dan misschien meer wat je dwars zit? Zo ja, gooi het dan niet hier op maar praat het uit, maar blijf hier niet in zwelgen.
dinsdag 6 mei 2008 om 19:38
Er is een zender en ontvanger in de communicatie. TO heeft een bepaalde indruk/interpretatie van zijn uitspraken, maar wij kunnen volgens mij niet bepalen of de vriend van TO het ook daadwerkelijk niet erg vindt, of laconiek is.
Feit is dat vriend van TO zijn handelingen niet zóó erg vindt als TO, dat is duidelijk. Voor mij wordt echter nergens vastgesteld dat hij TO niet serieus neemt (met de nadruk op serieus, en niet op neemt ). Heb het al ergens geschreven:
* vriend biedt herhaaldelijk excuses aan.
* vriend zegt het naar te vinden dat hij TO gekwetst heeft
* vriend zegt het niet meer te zullen doen.
* vriend zegt niet goed gehandeld te hebben.
Waarom kunnen we er niet vanuit gaan dat haar vriend dat méént? En geloven dat hij zich ook rot voelt over wat hij zelf gedaan heeft? (en nogmaals: niet als excuus bedoeld). Ik heb nergens gelezen dat vriend dit soort acties eerder heeft gedaan. Er is dus geen sprake van een patroon. Dat bevestigt voor mij dat hij zichzelf even niet in de hand heeft gehad, niet handig, maar mogelijk te verklaren door de 'klootzak'-uitspraak. Zou het héééél misschien kunnen dat haar vriend zijn excuses oprecht meent? Dat hij het vervelend vindt wat hij gedaan heeft? Zou dat kunnen....?
Peas on earth!
dinsdag 6 mei 2008 om 19:39
dinsdag 6 mei 2008 om 19:44
Minny,
Als iemand mij in de supermarkt met zijn winkelwagentje over mijn tenen rijdt, dan ben ik misschien ook beledigd/boos/geirriteerd. De lompe karretjesman biedt zijn excuses aan en wil doorrijden. Ik ren echter achter hem aan, en verwacht dat hij nog zes keer zijn excuses aanbiedt. Hij doet dat, maar ik heb de indruk dat hij dat niet meent... ligt dat dan per definitie aan de lompe karretjesman? Of kan dat ook liggen aan mij?
Omdat ik bijvoorbeeld vroeger de ervaring had dat men excuses niet meende, dat men niet oprecht is in het algemeen, of dat ik een rotdag heb, of dat ik door de lompe karretjesman terugdenk aan mijn vader die altijd met zijn fiets over mijn tenen reed...?
Tuurlijk, ik snap het: een zeeerrrr simpel voorbeeld in vergelijking met de situatie van TO, maarrrrr... het gaat over communicatie én vooral interpretatie
Als iemand mij in de supermarkt met zijn winkelwagentje over mijn tenen rijdt, dan ben ik misschien ook beledigd/boos/geirriteerd. De lompe karretjesman biedt zijn excuses aan en wil doorrijden. Ik ren echter achter hem aan, en verwacht dat hij nog zes keer zijn excuses aanbiedt. Hij doet dat, maar ik heb de indruk dat hij dat niet meent... ligt dat dan per definitie aan de lompe karretjesman? Of kan dat ook liggen aan mij?
Omdat ik bijvoorbeeld vroeger de ervaring had dat men excuses niet meende, dat men niet oprecht is in het algemeen, of dat ik een rotdag heb, of dat ik door de lompe karretjesman terugdenk aan mijn vader die altijd met zijn fiets over mijn tenen reed...?
Tuurlijk, ik snap het: een zeeerrrr simpel voorbeeld in vergelijking met de situatie van TO, maarrrrr... het gaat over communicatie én vooral interpretatie
Peas on earth!
dinsdag 6 mei 2008 om 19:48
Ga je mij nou serieus vertellen dat je over iemands tenen rijden te vergelijken vind met iemands seksuele integriteit aantasten? Ik ga dit steeds vreemder vinden...
Ik ken niemand die jaren later nog getraumatiseerd is door iemand die over de tenen reed....iemand waarbij een ongewenste seksuele handeling is verricht daarentegen.
Maar goed, wat zou jij vinden als jouw vriend expres over jouw tenen rijdt omdat jij hem in een ruzie een klootzak noemt?
Want daar gaat het hier om, dat hij het bewust deed.
dinsdag 6 mei 2008 om 19:50
Ik vind het zelf nogal aanstellerig om tijdens een discussie over sex in je frustratie opeens alle oude koeien uit de sloot te halen. Mind you, die je anderhalf jaar lang vóór je hebt gehouden, maar die je er nu lekker even uitgooit.
Pupetta, ik neem aan dat je zelf wel weet wat voor een indruk jouw vriend op jou maakt na anderhalf jaar. Is het iemand die jou graag zijn wil op legt en daar van geniet of maak je nu van een mug een olifant? Iemand die jou echt met opzet vernedert en daar plezier aan beleeft kan zich niet anderhalf jaar lang anders voordoen dan dat hij is. Dus ik denk dat je het zelf heel goed kan beoordelen. Ben benieuwd!
Pupetta, ik neem aan dat je zelf wel weet wat voor een indruk jouw vriend op jou maakt na anderhalf jaar. Is het iemand die jou graag zijn wil op legt en daar van geniet of maak je nu van een mug een olifant? Iemand die jou echt met opzet vernedert en daar plezier aan beleeft kan zich niet anderhalf jaar lang anders voordoen dan dat hij is. Dus ik denk dat je het zelf heel goed kan beoordelen. Ben benieuwd!
dinsdag 6 mei 2008 om 19:51
't Was te verwachten dat deze vergelijking een risico was... ik zég er toch bij dat ik over-tenen-rijden niet wil vergelijken met situatie van TO. Ik wil alleen duidelijk maken dat het over communicatie en interpretatie gaat. Jij interpreteert de uitspraken van vriend van TO net als TO, maar voor mij wordt in de afgelopen 9 pagina's niet duidelijk dat vriend niet meent wat hij zegt.
Peas on earth!