Vanaf hoe oud kan je gaatjes laten schieten?

06-05-2008 20:17 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,ik vroeg me af vanaf wanneer t een beetje verantwoord is om gaatjes te laten schieten bij mn dochtertje,ze is nu dik 7maanden.

Wie weet er meer over?Groetjesss
Politiek correct of niet, ik vind het gewoon geen gezicht bij die ukkies. Valt voor mij in de categorie: laarzen met een hak bij een tweejarige, of een naveltruitje bij een driejarige (wat natuurlijk wel weer onwijs sexy is als daar ook een piercing in zit. Wat weer dicht bij een schaamlippiercing is. Hé.... Dat riekt weer naar vrouwenbesnijdenis. Ach, 's lands wijs 's lands eer. Toch...)
Sowieso niet laten schieten maar laten piercen, dan is het gaatje veel kleiner en groeit het mooier dicht, ook is het mooier als je geen oorbellen in hebt. Maar ja, voor piercings moet je nou eenmaal 16 zijn!
fleurtje schreef op 06 mei 2008 @ 20:37:

Maar Mamalelie, wàt als je driejarige dochter per se een wenkbrauwpiercing had gewild....
of een verticale clithood ? :-p
Hoe heet je dochter Strezz?
Ik vind het ontzettend aso staan, zo'n kleintje met gaten in d'r oren. Op KDV van dochter zijn er ook een aantal op de babygroep die dat al hebben. Maar daar loopt ook een meisje dat met 1,5 al nephaar in rastavlechtjes had.... @-( Zie je het voor je? Klein kind met hoogblond haar, met een hoofd vol mahoniekleurig (mahonie..... @-( ) nephaar tot op haar kont..... @-( Ik moest serieus mijn best doen om niet in lachen uit te barsten. Zoiets doe je zo'n kindje toch niet aan?

Ik kreeg zelf oorbellen op mijn 4e of 5e ofzo, toen wilde ik het zelf en heb er een tijd om lopen zeuren.
Priscil ofzo, waarschijnlijk....

*Ben weer weg*
fleurtje schreef op 06 mei 2008 @ 20:44:

Priscil ofzo, waarschijnlijk....

*Ben weer weg*

Ja, zit ik me in te houden...

http://teampresswood.com/Feb%208.2.jpg

Leuk voor bij de oorbellen zo'n haarband.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Het zou verboden moeten worden onder de 4 jaar.

Het staat aso, het doet pijn, wie weet gaat het ontsteken... laat die dreumes/peuter een peuter zijn. Alsof ze zelf besef hebben hoe ze eruit zien... het gaat alleen maar om wat de ouders leuk vinden staan. Ik vind het zielig en aso.
Hier in Spanje schieten ze de gaatjes gelijk na de geboorte in het ziekenhuis . Moest echt specifiek zeggen dat ik dat niet wilde. Nu denkt iedereen dat ze een jongetje is!

Het is wel grappig, alle meisjes met spaanse ouders hebben gaatjes en alle meisjes met buitenlandse ouders niet.

Vindt het niks, zo´n kale baby met oorbellen!
afschuwelijk, een baby / peuter / kleuter met gaatjes in haar of zijn oren. Ik mocht ze zelf pas toen ik 14 was, nou vind ik dat weer rijkelijk laat, maar ergens er tussen in? jaartje of 7?
Ik vind dat je verplicht Lelly Kelly schoenen moet kopen als je kind oorbellen krijgt.....

Mijn dochter (net drie) zeurt serieus al een jaar om oorbellen maar van mij moet ze een jaar of 7 zijn.

Wel krijgt ze dit weekend een tribal tattoo boven haar billen......
Let vooral op het haarstrikje ;-)

http://www.justmelanie.com/uploaded_images/P1010051-785284.JPG
dat is toch echt verpesting van zo'n mooie baby? (plaatje van star) zo'n idioot strikje erin en oorbellen.
Ik mocht pas gaatjes in mijn oren toen ik 10 jaar was. Wat verandert de tijd zeg.

Een baby heeft er toch geen plezier van? Gewoon een paar jaartjes wachten zou ik zeggen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
op het kinderdagverblijf waar ik heb gewerkt, was eens een meisje. Was al bijna twee, kon nog niet stappen, was heeeeeel ielig en had ook nog geen haartjes... Maar WEL gouden knopjes in haar oren! Stond vreselijk, leek net een klein kruipend crimineeltje....
Als ze het zelf wil. Als je het doet omdat je het zelf zo leuk vind, zou ik ook meteen een navelpiercing aan laten meten. En wat dacht je van een neuscorrectie of een borstvergroting?

Wat is er gebeurd met het recht op lichamelijke integriteit? Mogen mensen niet meer zelf beslissen of en waar ze extra gaten willen? En denk je nou echt dat een baby daar blij mee is? Die enkele keer dat ik mijn oorbellen 's nachts vergeet uit te doen, gaan ze hartstikke zeer doen van het liggen. En babies dan weinig anders dan liggen, arm kind.

En inderdaad, als ik een baby met gaatjes zie heb ik meteen een bepaald beeld van de ouders. En dat is geen positief beeld.
Schattig star, super ;-) . Ik denk dat Strezz nu direct naar de juwelier stormt. Of naar die aardige buurman die nog wel een roestige spijker en een hamer heeft. Daar kun je vast ook wel gaatjes in oortjes mee maken. (voor alle duidelijkheid: dit is cynisch).
Ik vind jongetjes met oorbellen nog veel erger trouwens. Want ook daarvan zijn er een aantal op het KDV bij dochter. Waarom zou je je kind van 2 eruit willen laten zien als een toekomstige hangjongere?
Zonder dat strikje en die oorbellen is het een schattige baby..

Een baby is zonder tierlantijntjes veel liever, leuker en een baby.
Ja ik vind het ook zonde Arwen.

En hoe gaat dat met slapen? Doet toch zeer die knopjes achter die oortjes? Valt ook niet echt uit te leggen aan zo'n ukkie dat het wel over gaat en dat je er wel aan went.
arwen173 schreef op 06 mei 2008 @ 20:50:

dat is toch echt verpesting van zo'n mooie baby? (plaatje van star) zo'n idioot strikje erin en oorbellen.
Héél mooi kindje op die foto, echt jammer van die knopjes in haar oren. Ik vind het er echt niet mooi, schattig, lief of kek uitzien. Beetje trailerpark....
Star schreef op 06 mei 2008 @ 20:43:

Hoe heet je dochter Strezz?
Isabelle Sophie
Een baby van 7 maanden met oorbellen....Right.

Heb er maar 2 woorden voor: ronduit belachelijk.
Surface2 schreef op 06 mei 2008 @ 20:52:

Schattig star, super ;-) . Ik denk dat Strezz nu direct naar de juwelier stormt. Of naar die aardige buurman die nog wel een roestige spijker en een hamer heeft. Daar kun je vast ook wel gaatjes in oortjes mee maken. (voor alle duidelijkheid: dit is cynisch).
Joh, had het niet door dat je cynisch was ;-)
Dat zou me dus verbazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven