Vanaf hoe oud kan je gaatjes laten schieten?

06-05-2008 20:17 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,ik vroeg me af vanaf wanneer t een beetje verantwoord is om gaatjes te laten schieten bij mn dochtertje,ze is nu dik 7maanden.

Wie weet er meer over?Groetjesss
Kimberly .... dat zou ook nog kunnen.
gevonden in haar berichten history zo heet het kindje echt
history? leuke voor het aparte namen topic.
Nee, maar ik dacht, voor strezz-achtige typjes zet ik het er maar bij, voordat ik voor kindermishandelaar wordt uitgemaakt.

Heb net nog wel even een doel voor gaatjes bij kinderen van wel 7 maanden oud gevonden: je kunt er een ringetje door doen, en daar kun je dan een touwtje aan vast maken. Gevolg: als het kind gaat kruipen/lopen, kan ze gelijk worden aangelijnd. ;-)
Strezz, wat vind je er zelf van? En waarom wil je dat eigenlijk?
http://digital-lifestyles.info/copy_images/pageant-makeover-lg.jpg

http://bestuff.com/images/images_of_stuff/210x600/child-beauty-pageants-55846.jpg
arwen173 schreef op 06 mei 2008 @ 20:57:

history? leuke voor het aparte namen topic.
:rofl:
Die plaatjes van Star zijn erg. ERG.
Scorpion80 schreef op 06 mei 2008 @ 20:48:

Het zou verboden moeten worden onder de 4 jaar.

Het staat aso, het doet pijn, wie weet gaat het ontsteken... laat die dreumes/peuter een peuter zijn. Alsof ze zelf besef hebben hoe ze eruit zien... het gaat alleen maar om wat de ouders leuk vinden staan. Ik vind het zielig en aso.

Het staat aso? Het zou verboden moeten worden onder de 4 jaar??? *haar omhoog*

Hallo hee, wat een geoordeel.

TO; het lijkt mij niet verstandig om het nu te doen met 7 maanden. Als je het gelijk bij de geboorte doet, groeien ze razendsnel dicht en heeft de baby nog niet de motoriek om eraan te voelen als ze er last van heeft. Maar met 7 maanden... je zou toch niet willen dat ze eraan gaat zitten pielen en dat het gaat ontsteken?

Bij ons is het ook gewoonte om een dag na de geboorte gaatjes te schieten. Wij hebben het niet gedaan en Grote Nijn was daar zeer verbolgen over want al haar vriendinnetjes hadden oorbelletjes! Ze heeft ze dus vorig jaar alsnog gekregen toen ze 6 was.

Net als bij Nuska dachten ze soms in het begin dat onze dochters jongetjes waren, en dan zaten ze van top tot teen in het roze hoor. :-d
star wat heb je toch een mooie dochter ;-)
eowynn, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat strezz het gewoon mooi vindt, en het daarom wil.
nijntje, ik vind het ook enorm aso staan, dat mag toch? ja, dat is een oordeel, maar ja, als ik dat nou vind? of mag ik dat dan niet schrijven?
sam79 schreef op 06 mei 2008 @ 21:02:

star wat heb je toch een mooie dochter ;-)
Dank. Kijk je volgende week even naar Holland's Got Talent? Gaat ze haar beauty pageant optreden doen.
Tja, ik vind oorbellen ook mooi, maar alleen al omdat het Juna's oren zijn ga ik er echt geen gaten in schieten voordat ze dat zelf wil. (afgezien van het feit dat ik 2 echt te jong vindt voor oorbellen)
Van mij mogen ze het ook verbieden. Je gaat toch niet het lichaam van iemand anders moedwillig beschadigen omdat jij dat zelf mooier vindt? Dat is toch raar?

En waarom zou ik daar niet over mogen oordelen? Wat is dat nou voor rare vrijblijvendheid? Ik vind niet dat alles maar moet kunnen.
Je mag van mij schrijven wat je wilt Arwen. :-)

Ik vind het op mijn beurt erg kortzichtig om babys met oorbelletjes aso te noemen. In latijns Amerika is het doodnormaal.

En nee, in NL niet. Maar aso? Kom op zeg. Kijk, dat je het niet mooi vind okee. Dat is wat anders.
Het zal bij ons in de buurt wel niet hip zijn want op het hele KDV ken ik niet 1 kind (m/v) met oorbellen.

Persoonlijk vind ik het niet mooi en ook gevaarlijk, net zoals armbandjes, kettingen enzo bij kleine kinderen.

Zelf mocht ik tot mijn 18e geen gaatjes, daarna was het mijn eigen keuze.

Maar het is heel persoonlijk dus als je het echt mooi vindt dan zou ik het gewoon eens vragen bij een paar juweliers en je eens verdiepen in risico's/gevaren zodat je volledig ingelicht bent.
Zal ik dan maar bekennen dat ik ze wel al vanaf heel vroeg heb, zeg maar jonger dan 1 jaar? Mijn oma heeft me meegesleurd naar de juwelier. Ik kreeg toen van die mooie lieveheersbeestjes in. Haha. Maar goed, dat was 27 jaar geleden he? En nee, ik heet geen Kimberly en mijn familie is verder keurig! 8-P

Maar goed, mijn gaatjes zijn nooit meer dichtgegroeid, ook al heb ik soms een jaar geen oorbellen in.
Maar Nijn, het gaat niet om niet mooi, het gaat niet over kleren ofzo. Het gaat er om dat je een voor altijd zichbare beschadiging aanbrengt aan iemands anders lichaam.
Nijntje schreef op 06 mei 2008 @ 21:06:

En nee, in NL niet. Maar aso? Kom op zeg. Kijk, dat je het niet mooi vind okee. Dat is wat anders.
Toch zie ik het hier in NL voornamelijk bij babies met trailer trash moeders.
Inderdad, dan zou iedereen hier in spanje aso zijn en dat valt best mee. :-)
Nijntje schreef op 06 mei 2008 @ 21:01:

Bij ons is het ook gewoonte om een dag na de geboorte gaatjes te schieten.

Inderdaad. Een mevrouw dacht dat mijn baby een jongetje was omdat ze geen oorbelletjes in had. Ze legde me uit dat in haar cultuur alle meisjes direct oorbelletjes kregen.

Ik wist dat niet en vond het wel een leuke wetenswaardigheid.

Ik vind de reacties die hier gegeven worden nogal bekrompen. Er mogen toch best culturele verschillen zijn?
Ik vind het foeilelijk, asociaal en heb altijd het idee dat het een bepaalde laag van de bevolking is die bij baby's oorbelletjes laat schieten. Maar dat zal wel een vooroordeel van me zijn.... |-)
In Nederland is het wel een bepaald type mens volgens mij hoor, ookal doet in Spanje iedereen dat.
Ik hou zelf absoluut niet van sieraden, ook niet bij volwassenen, maar ik vind het ook wel een beetje ver gaan om het aso te noemen. Dan is dus bijna iedereen die geen oudhollandsche kaaskop is een aso, want in de meeste landen ter wereld is het vrij normaal.

Mijn gaatjes zijn trouwens met naald en draad geprikt, met een kurk achter mijn oor. Was niet in Nederland overigens en inmiddels zijn de gaatjes alweer een jaar of 18 dicht.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven