Vanaf hoe oud kan je gaatjes laten schieten?

06-05-2008 20:17 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,ik vroeg me af vanaf wanneer t een beetje verantwoord is om gaatjes te laten schieten bij mn dochtertje,ze is nu dik 7maanden.

Wie weet er meer over?Groetjesss
Tja, ik vind een baby in Zuid-Amerika of Spanje zoals hier genoemd toch echt wat anders dan Cheyenne met haar blonde haar en knalblauwe ogen.
anoniem_54027 wijzigde dit bericht op 06-05-2008 21:14
Reden: typo
% gewijzigd
Het zal idd wel aan cultuurverschil liggen, in andere landen is het veel gebruikelijker om zo jong gaatjes te laten prikken. En het is veel onschuldiger dan ieder jaar een exta metalen ring om een nek te pleuren zodat iedereen op een gegeven moment op een giraffe lijkt (komt bij bepaalde stammen voor). Maar dat vind ik dus ook niet mooi. En gaatjes bij baby's ook niet.
Dat andere culturen het doen wil toch niet zeggen dat we het zomaar moeten goedkeuren? Er zijn ook culturen met lijfstraffen, en dat doen we hier gelukkig ook niet. Wat nou als moeder van TO het mooi zou vinden om van die ringen om de nek te doen waardoor de nek zo mooi lang werd? Dat zouden we toch ook absurd vinden?
fleurtje schreef op 06 mei 2008 @ 21:08:

[...]

Toch zie ik het hier in NL voornamelijk bij babies met trailer trash moeders.

Mijn dochter had ook al voor ze een jaar was oorbellen en nee ik ben best een keurige moeder...

Ze heet ook geen Kimberly of Priscilla...
Ik zie hier trouwens altijd alleen maar oorbelletjes bij gekleurde kindjes. Die hebben dus allemaal trailer trash moeders?
Am Yisrael Chai!
Dropje ;-).

Superstar, ik vraag me af of anderen datzelfde beeld van jou hebben. Ik hoogstwaarschijnlijk niet.
iets kan in nederland best horen bij aso types en in andere landen weer andere beelden oproepen en bij andere types horen. Een cowboy achtige man is hier toch ook een ander type dan in amerika?.

En natuurlijk vind ik de baby dan geen aso, maar het beeld dat die baby bij me oproept, het gezin waar zin in hoort, daar heb ik een bepaald type mens bij voor ogen.
fashionvictim schreef op 06 mei 2008 @ 21:14:

Ik zie hier trouwens altijd alleen maar oorbelletjes bij gekleurde kindjes. Die hebben dus allemaal trailer trash moeders?
Nee,alleen de moeders van blonde kindertjes met oorbellen zijn aso's.
nippo schreef op 06 mei 2008 @ 21:13:

Dat andere culturen het doen wil toch niet zeggen dat we het zomaar moeten goedkeuren? Er zijn ook culturen met lijfstraffen, en dat doen we hier gelukkig ook niet. Wat nou als moeder van TO het mooi zou vinden om van die ringen om de nek te doen waardoor de nek zo mooi lang werd? Dat zouden we toch ook absurd vinden?
Sorry, maar ik vind dit echt heel naar overkomen. Krijg er een beetje een vieze smaak van in mijn mond.
Am Yisrael Chai!
Hier doet een juwelier het al vanaf 6 weken. Vind dat presoonlijk errug vroeg hoor.

Mijn dochter kreeg oorbelletjes toen ze 1.5 was.
nippo schreef op 06 mei 2008 @ 21:13:

Zit wel een verschil tussen lijfstraffen of een giraffenek kweken en oorbelletjes
Niemand reageert er op, maar vinden jullie het dan echt normaal om een altijd zichtbare beschadiging aan te brengen omdat moeder het zo mooi vindt? Dat gaat mijn voorstellingsvermogen ver te boven.
fashionvictim schreef op 06 mei 2008 @ 21:14:

Hahaha, de Surinaamse moeder bij mij op kdv toevallig wel ;-)

Even serieus: ik vind dat er wel een verschil zit in het slag mensen ja, de Surinaamse, Antilliaans, Afrikaanse kindjes en de blanke Nederlandse kindjes met oorbelletjes. In de eerstgenoemde landen is het idd vaak normaal en doen ze het allemaal, hier in NL vind ik dat het vaak toch een bepaald slag mensen is dat er voor kiest.
Gekruispost. Wat is het verschil dan? Je doet een baby pijn aan en iets wat altijd zichtbaar blijft. En welk voordeel heeft de baby daarvan?
nippo schreef op 06 mei 2008 @ 21:16:

Niemand reageert er op, maar vinden jullie het dan echt normaal om een altijd zichtbare beschadiging aan te brengen omdat moeder het zo mooi vindt? Dat gaat mijn voorstellingsvermogen ver te boven.
Nee, ik vind dat niet normaal.
Nu ben ik wel benieuwd of Isabelle Sophie een gekleurd kindje is of niet. Strezz?
ik snap heel goed wat je bedoelt nippo, alleen is deze beschadiging volkomen geaccepteerd in onze cultuur. Want wat is nou het verschil tussen een oorbel en een wenkbrauw piercing, puur fysiek gezien? en toch zal iedereen een wenkbrauw piercing bij een baby afkeuren. Terwijl die daar waarschijnlijk nog minder last van heeft.
arwen173 schreef op 06 mei 2008 @ 21:15:

iets kan in nederland best horen bij aso types en in andere landen weer andere beelden oproepen en bij andere types horen. Een cowboy achtige man is hier toch ook een ander type dan in amerika?.

En natuurlijk vind ik de baby dan geen aso, maar het beeld dat die baby bij me oproept, het gezin waar zin in hoort, daar heb ik een bepaald type mens bij voor ogen.
In Nederland zijn het ook vrijwel altijd gekleurde kindjes die zo jong oorbellen hebben, marokkaanse, hindoestaanse, chinese, pakistaanse en surinaamse juweliers doen het namelijk allemaal wel bij babies.
Am Yisrael Chai!
Ik vind het belachelijk bij een baby (en ben duidelijk niet de enige), dus blijkbaar niet volkomen geaccepteerd. En wat mij betreft mag het dan ook verboden worden.
Kom op zeg. Ik heb ook gaatjes en nooit oorbellen in en niemand die dat ziet, maar een giraffenek.....
nippo schreef op 06 mei 2008 @ 21:17:

Gekruispost. Wat is het verschil dan? Je doet een baby pijn aan en iets wat altijd zichtbaar blijft. En welk voordeel heeft de baby daarvan?
In feite is er, wat dat betreft, ook geen verschil; Surinaamse oortjes zijn hetzelfde als Nederlandse oortjes. Ik vind er wél verschil in zitten of iets echt in de cultuur zit of niet. Vraag me niet waarom...
ik snap je punt niet fashion.
fashionvictim schreef op 06 mei 2008 @ 21:19:

[...]

In Nederland zijn het ook vrijwel altijd gekleurde kindjes die zo jong oorbellen hebben, marokkaanse, hindoestaanse, chinese, pakistaanse en surinaamse juweliers doen het namelijk allemaal wel bij babies.
En héél veel Nederlandse moeders.
nippo schreef op 06 mei 2008 @ 21:14:

Dropje ;-).

Superstar, ik vraag me af of anderen datzelfde beeld van jou hebben. Ik hoogstwaarschijnlijk niet.

Ik denk dat jij je dan heel erg vergist...

De vader van mijn dochter is direkteur van een goedlopend bedrijf en woont in een villa met jaccuzi in de tuin..

En laat het nou net in zijn familie normaal zijn om meisjes van nog geen jaar oorbellen te geven..

Dus hoezo trailertrash...
Tsssk, ik was vroeger het enige meisje in de klas die geen oorbellen had, dertig jaar geleden was het ook in Nederland doodnormaal hoor. Kreeg je als baby een zilveren armbandje met je naam erop gegraveerd van opa en oma en gaatjes in je oren.

Ik had het allebei niet overigens, want mijn hekel aan sieraden is genetisch, mijn moeder hield er ook niet van.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven