Kinderen
alle pijlers
Vanaf hoe oud kan je gaatjes laten schieten?
dinsdag 6 mei 2008 om 21:13
Het zal idd wel aan cultuurverschil liggen, in andere landen is het veel gebruikelijker om zo jong gaatjes te laten prikken. En het is veel onschuldiger dan ieder jaar een exta metalen ring om een nek te pleuren zodat iedereen op een gegeven moment op een giraffe lijkt (komt bij bepaalde stammen voor). Maar dat vind ik dus ook niet mooi. En gaatjes bij baby's ook niet.
dinsdag 6 mei 2008 om 21:13
Dat andere culturen het doen wil toch niet zeggen dat we het zomaar moeten goedkeuren? Er zijn ook culturen met lijfstraffen, en dat doen we hier gelukkig ook niet. Wat nou als moeder van TO het mooi zou vinden om van die ringen om de nek te doen waardoor de nek zo mooi lang werd? Dat zouden we toch ook absurd vinden?
dinsdag 6 mei 2008 om 21:15
iets kan in nederland best horen bij aso types en in andere landen weer andere beelden oproepen en bij andere types horen. Een cowboy achtige man is hier toch ook een ander type dan in amerika?.
En natuurlijk vind ik de baby dan geen aso, maar het beeld dat die baby bij me oproept, het gezin waar zin in hoort, daar heb ik een bepaald type mens bij voor ogen.
En natuurlijk vind ik de baby dan geen aso, maar het beeld dat die baby bij me oproept, het gezin waar zin in hoort, daar heb ik een bepaald type mens bij voor ogen.
dinsdag 6 mei 2008 om 21:17
Hahaha, de Surinaamse moeder bij mij op kdv toevallig wel
Even serieus: ik vind dat er wel een verschil zit in het slag mensen ja, de Surinaamse, Antilliaans, Afrikaanse kindjes en de blanke Nederlandse kindjes met oorbelletjes. In de eerstgenoemde landen is het idd vaak normaal en doen ze het allemaal, hier in NL vind ik dat het vaak toch een bepaald slag mensen is dat er voor kiest.
dinsdag 6 mei 2008 om 21:18
ik snap heel goed wat je bedoelt nippo, alleen is deze beschadiging volkomen geaccepteerd in onze cultuur. Want wat is nou het verschil tussen een oorbel en een wenkbrauw piercing, puur fysiek gezien? en toch zal iedereen een wenkbrauw piercing bij een baby afkeuren. Terwijl die daar waarschijnlijk nog minder last van heeft.
dinsdag 6 mei 2008 om 21:22
dinsdag 6 mei 2008 om 21:22
Tsssk, ik was vroeger het enige meisje in de klas die geen oorbellen had, dertig jaar geleden was het ook in Nederland doodnormaal hoor. Kreeg je als baby een zilveren armbandje met je naam erop gegraveerd van opa en oma en gaatjes in je oren.
Ik had het allebei niet overigens, want mijn hekel aan sieraden is genetisch, mijn moeder hield er ook niet van.
Ik had het allebei niet overigens, want mijn hekel aan sieraden is genetisch, mijn moeder hield er ook niet van.
Am Yisrael Chai!