Mode & Beauty alle pijlers

Van bruin naar blond met bruine ogen doen of niet?

07-05-2008 16:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb bruin haar en bruine ogen en nu heb ik altijd al een keer blond haar gewilt, gewoon een keer proberen. Ik twijfel alleen omdat ik dus ook bruine ogen heb. Wat vinden jullie? ik wil het niet geel hebben.

En kan ik het dan zelf doen of moet ik het bij de kapper doen?
Ik vind blond haar met bruine ogen altijd ontzettend mooi!

Net zoals felblauwe ogen met donker haar. 1 van de 7 schoonheden, wist je dat?

Ik zou het wel bij de kapper laten doen. Met zelf experimenteren kan het enorm tegenvallen: geel/oranje gloed.

Je kunt ook beginnen met een paar hightlights en zo steeds iets meer doen, zodat het niet ineens zo anders is.
eens met scorpion. nooit zelf aan beginnen.
Is het ook duurder bij een kapper dan gewoon verven? neem aan dat mijn haar best veel tijd kost omdat het zo`n kleurverschil is?
Eens met Scorpion. Die highlights zijn een goed tip om mee te beginnen.
Het kost wel iets meer tijd ja. Het moet wel wat langer inwerken onder de warmtekap. Maar je hebt verschillende procenten, dus ze zullen bij jou wel een hoger percentage nemen.

En ik betaalde ongeveer 45 euro. Maar ik had ook best veel highlights laten zetten.
Het zal wel duurder worden denk ik, ook omdat ze er flink veel zooi in moeten gooien om het mooi en soepel te houden.
Ik ben van mezelf blond met heel donker bruine ogen, iedereen vind het altijd heel mooi..
Ik ben ook van bruin naar blond gegaan, maar wel langzaam aan.

Gewoon iedere keer een iets lichtere haarverf erin gooien, gewoon Etos huismerk.

Duurt dus wel een half jaartje maar ik ben tevreden met het resultaat, en krijg ook goeie reacties. :)
Zou het wel goed overleggen met de kapper.

Ik heb ook een paar maal de suggestie gedaan of blond misschien niet leuk zou zijn maar ze was resoluut, dat wou ze bij mij niet doen!

Heb ook donker haar, donker bruine ogen en zwarte wenkbrauwen.

Vind het bij Maxima zo mooi staan, vandaar mijn suggestie maar ze was er van overtuigd dat het mij niet zou staan.

Dus nu wacht ik tot ik enorm grijs ben en sla dan mijn slag. ;-)

Ze hebben highlights bij mij geprobeerd maar die worden na een paar keer wassen oranje en dat is helemaal niks.

Dus nu ben ik weer donkerbruin.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik heb dan weer zeer lichte ogen én had van nature donker haar.

Ben geleidelijk aan van héél donker naar héél blond haar gegaan. Waarom weet ik feitelijk niet goed, maar het is wel leuk.
Kan heel mooi zijn, maar ik zou het niet té blond maken. Dat staat zo onnatuurlijk, met bruine ogen zeker.
*Is blij met haar donkere haar en helder blauwe ogen*
sanne1984 schreef op 07 mei 2008 @ 18:20:

*Is blij met haar donkere haar en helder blauwe ogen*
idem
AgentL schreef op 07 mei 2008 @ 17:09:

Ik ben ook van bruin naar blond gegaan, maar wel langzaam aan.

Gewoon iedere keer een iets lichtere haarverf erin gooien, gewoon Etos huismerk.

Duurt dus wel een half jaartje maar ik ben tevreden met het resultaat, en krijg ook goeie reacties. :)
Hahaha, ik heb dezelfde strategie gevolgd!!! Werkt prima, en in de herfst laat ik de lichtste blond weg, terwijl ik voor de zomer wel voor de lichtste kleur kies. En idd, gewoon een haarverf van 10 EUR per pakje + 25 minuten verftijd!
Ik heb van nature behoorlijk bruin haar en heb het nu ook blond. Was begonnen met highlights en uiteindelijk is het helemaal blond geworden. Het staat mij heel goed, al mijn familie en bekenden vinden dit ook veel beter (frisser en vrolijker) staan dan mijn natuurlijke kleur. Ik adviseer je nadrukkelijk om het bij een goede kapper te laten doen. Anders heb je grote kans op die gele kleur. Ik zou gewoon veel highligts nemen en niet meteen te licht. Door de zon wordt het namelijk heel snel nóg lichter. En mocht het ook na de kapper wat gelig zijn, dan koop je zilvershampoo van Guhl. Paar keer mee wassen, dan wordt het wat matter en natuurlijker.

Ik zou dus zeggen: Go for it!! Zomer komt eraan, dus een leuk fris kleurtje! Hou er wel rekening mee dat je haar iets droger wordt, maar dit is goed te compenseren met Shine Blond van LÓreal (kappersshampoo)..

Succes!!!
Blond haar geeft mij ook een veel vriendelijker gezicht. Twee collega's dachten zelfs dat dit mijn eigen kleur is! :)

Ik gebruik trouwens gewoon shampoo voor blond haar, 'zomers blond' heet het geloof ik. Etos huismerk, ¤ 1,69 per fles.
AgentL.. op je 'foto' zie je er ook erg vriendelijk uit ;-)
Ja ik zie op je avatar dat blond je gezicht wat zachter maakt. hahaha ;-) Ik zou niet zeggen dat het geblondeerd is.
Ik dacht ook gelijk aan Maxima. Haar staat het prachtig. Al ben ik soms wel benieuwd hoe zij eruit ziet met haar eigen kleur. Vast ook niet verkeerd.

Ga in elk geval niet zelf aan de slag, maar naar een goede kapper.

Men zal een ontkleuring gebruiken en peroxide 9 of 12% om je haar lichter te maken. Hoe langer het erin zit hoe lichter de kleur.
Ik heb al eens high lights gehad en dit stond mij heel erg goed.

ook heb ik mijn haar al eens koper gehad en dit stond ook.

Nu heb ik een mengelmoesje van soort bruin wat niet gepakt heeft, plukken koper en mijn lelijke eigen (rare bruine) kleur.
Laatst zag ik een foto van Maxima waarbij ze behoorlijke uitgroei had en zag tot mijn verrassing dat haar eigen haarkleur bijna zwart is!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik zou advies vragen aan een goede kapper!!! Want echt goed voor

je haar zal het niet zijn...
goudvis30 schreef op 07 mei 2008 @ 21:08:

AgentL.. op je 'foto' zie je er ook erg vriendelijk uit ;-)
Scorpion80 schreef op 07 mei 2008 @ 21:09:

Ja ik zie op je avatar dat blond je gezicht wat zachter maakt. hahaha ;-) Ik zou niet zeggen dat het geblondeerd is.
Ha! Moeten jullie m'n gezicht eens zien als m'n haar gewoon donker is :lmao: X-D
ik heb blauwe ogen en een heel lichte huid ( wintertype ) en ik heb van mezelf donkerblond haar. zou het ook graag overwegen het blond te maken maar ben er bang voor dat het misschien helemaal niet mooi uitvalt...

wie heeft er hier ervaring mee ?

als alternatief overweeg ik een opvallende roodtint, wie heeft er een idee wat het beste is en hoe je dat het beste aanpakt ?

mijn haar houdt de verf ( ook die van de kapper ) niet goed vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven