Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode Musical

08-05-2008 10:07 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn verjaardag kaartjes voor Tarzan gekregen. Hasske leuk natuurlijk maar nu weet ik eigenlijk niet wat gebruikelijk/ gewenst is bij zo'n gelegenheid. (naast dat het natuurlijk gewoon leuk is om je een beetje op te dirken voor een avond uit). Kortom: Wat moet ik aan vanavond? :-P
Wat wou je zeggen, Fleurtje?
of liever...wat wilde je NIET zeggen hihi
was vast heel boeiend..
Nee, ik had in mn hoofd dat je naar Tarzan was geweest en ik schreef:

Als ik wat met mijn vriend zou gaan eten vóórdat híj moest werken, dan zou ik me ook niet netjes kleden ;-)

Maar je bent naar Les Miserables geweest!
X-D
Ja klopt, hij moest zelf werken
misschicken schreef op 08 mei 2008 @ 10:51:

Overigens kwam Jamai ook nog een happie halen......in spijkerbroek

Dat is dan wel weer grappig, vind ik ook altijd te gek aan festivals; als je dan artiesten 'in het wild' ziet omdat ze ook een bandje gaan kijken/ een biertje met vrienden gaan pakken.

Compleet gala lijkt me trouwens ook redelijk over the top, nog even nalatend dat mijn kerel in iets chiquers dan een zwart t-shirt en spijkerbroek al een hele tour is.
Oh ja, hij speelt zelf natuurlijk in les miserables. Ik dacht alleen even aan zijn vriend die in Tarzan zit!
fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 11:01:

Oh ja, hij speelt zelf natuurlijk in les miserables. Ik dacht alleen even aan zijn vriend die in Tarzan zit!
haha ja klopt
fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 10:19:

Ben vorige week naar Porgy en Bess geweest in Carré en er liep van alles rond: jurkjes, spijkerbroeken, nette broeken.... En dan is het publiek van Porgy en Bess ws nog ietsjes anders dan Tarzan (ouder).

O, geweldig! Ik wil ook zo graag maar kan het geld nu even niet missen!

Ik heb deze musical-opera in 2003 in Carré gezien en dat was prachtig!

On-topic: ik ga ook altijd redelijk netjes gekleed naar een musical/opera/show.
Als het niet om een premiere gaat, in dit geval dus ook niet, draag je gewoon waar je je lekker in voelt. Lekker een beetje optutten is dan wel zo leuk. Veel plezier bij Tarzan, ik hoop er ook nog naar toe te kunnen!
Ik snap eigenlijk niet waarom het grappig is als een stel in cocktail/smoking tapas gaat eten en naar een musical gaat. Misschien hadden we wel iets te vieren of misschien vinden ze het juist wel gewoon leuk om zich zo op te tutten. Ik vind het alleen maar leuk als ik zie dat mensen ergens zo hun best voor hebben gedaan. Beter zo, dan in een naveltruitje...

Volgens mij (maar dit is mijn eigen hersenspinsel) is het ook echt iets Nederlands om te zeggen dat je je zeker niet over the top moet kleden ("doe maar gewoon..."). In mijn ogen ben je niet snel overdressed eigenlijk. Als ik op een bruiloft in Frankrijk of Italië zie hoe de gasten gekleed zijn, dan hebben die het in mijn ogen een stuk beter begrepen dan de gemiddelde Nederlandse bruiloftgast. Maar goed, da's mijn mening. :)
Dat vond ik grappig omdat het maar een heel klein, simpel tentje was. Als je dan toch zo sjiek gaat, waarom dan ook niet sjiek uit eten?

Ik veroordeel niemand, als zij zo een avondje uit willen beleven vind ik dat helemaal prima, maar ik vond het grappig om ze een tikkie overdressed in een tapastentje te zien zitten.
misschicken schreef op 08 mei 2008 @ 11:59:

Dat vond ik grappig omdat het maar een heel klein, simpel tentje was. Als je dan toch zo sjiek gaat, waarom dan ook niet sjiek uit eten?

Ik veroordeel niemand, als zij zo een avondje uit willen beleven vind ik dat helemaal prima, maar ik vond het grappig om ze een tikkie overdressed in een tapastentje te zien zitten.

Kan jij in die mensen hun portomonee kijken dan?

Misschien vinden ze het wel heel leuk om heel sjiek uit eten te gaan, maar hebben ze daar geen geld voor.

of misschien gingen ze daarna ook naar het theater en hadden ze geen tijd voor 7 gangen. Of misschien waren ze op weg naar een feestje en hadden daarom geen tijd voor 7 gangen.

En wie bepaald dat een smoking/coctail jurk te overdressed is voor een tapas tentje? Jij die in een spijkerbroek zit?
Joh relax, misschicken bedoelt er niks mee...
Ik ben lid van de reclamemailing vd ticketline, kreeg dus een paar dagen geleden een mailing dat ik kaartjes voor Tarzan nog kon kopen voor 50 euro, ik zat op de 4e rij en ik vond het helemaal top.

Er liep publiek met zwemmersshorts, zo van het strand het theater in, belachelijk.

Als je dan mooi aangekleed bent, wat ik wel een pre vind als je goed uitgaat, dan steek je wel enorm af als je in je Hawai zwemshort komt en dat was nog een dame ook he, nou ja dame.
Ik heb Tarzan inmiddels 2 keer gezien en de 1e keer was het hartstikke mooi weer en hebben we er echt een dagje scheveningen van gemaakt. Ik kwam daar dus binnen in een 3/4-broek en een shirtje met een vest :) Tja, ik ga echt niet de hele dag over de boulevard wandelen op mijn hakken en mijn avondjurk hoor. De 2e keer heb ik ook gewoon aangedaan wat lekker zit. Je zit er toch een paar uurtjes, dus als je dan iets aan hebt wat helemaal niet lekker zit vind ik dat niet handig. Tegenwoordig is een musical overigens ook niet meer zo speciaal als vroeger. Dus een spijkerbroek met overhemd of leuk shirtje kan naar mijn mening best :)

Dat verhaal van 1e rang achteraan op het balkon is vrij logisch. Als je kijkt naar de hele show en wat er allemaal in gebeurt vond ik het niet zo vreemd dat wij in het midden wat hoger achteraan zaten. Je hebt zo een veel beter zicht over de hele zaal en dat vond ik echt wel een voordeel :)
Eerlijk gezegd vond ik Tarzan helemaal niet zo geweldig. Ik vind eigenlijk al het musicalgedoe van tegenwoordig allemaal een beetje te commercieel geworden.
En ja, dat zie je ook wel aan de kleding die mensen dragen. Ik heb het gevoel dat het theater vroeger veel meer een avondje uit was.
MVLB schreef op 08 mei 2008 @ 13:23:

[...]

Kan jij in die mensen hun portomonee kijken dan?

Misschien vinden ze het wel heel leuk om heel sjiek uit eten te gaan, maar hebben ze daar geen geld voor.

of misschien gingen ze daarna ook naar het theater en hadden ze geen tijd voor 7 gangen. Of misschien waren ze op weg naar een feestje en hadden daarom geen tijd voor 7 gangen.

En wie bepaald dat een smoking/coctail jurk te overdressed is voor een tapas tentje? Jij die in een spijkerbroek zit?
Of misschien zit jij wel enorm te muggenziften?
sarah2ndlife schreef op 08 mei 2008 @ 15:06:

Ik ben lid van de reclamemailing vd ticketline, kreeg dus een paar dagen geleden een mailing dat ik kaartjes voor Tarzan nog kon kopen voor 50 euro, ik zat op de 4e rij en ik vond het helemaal top.

Er liep publiek met zwemmersshorts, zo van het strand het theater in, belachelijk.

Als je dan mooi aangekleed bent, wat ik wel een pre vind als je goed uitgaat, dan steek je wel enorm af als je in je Hawai zwemshort komt en dat was nog een dame ook he, nou ja dame.
Woehahaha het andere uiterste, dat vind zelfs ik te ver gaan.......hadden ze nog zand tussen de tenen?
Ivetje schreef op 08 mei 2008 @ 15:22:

Ik heb Tarzan inmiddels 2 keer gezien en de 1e keer was het hartstikke mooi weer en hebben we er echt een dagje scheveningen van gemaakt. Ik kwam daar dus binnen in een 3/4-broek en een shirtje met een vest :) Tja, ik ga echt niet de hele dag over de boulevard wandelen op mijn hakken en mijn avondjurk hoor. De 2e keer heb ik ook gewoon aangedaan wat lekker zit. Je zit er toch een paar uurtjes, dus als je dan iets aan hebt wat helemaal niet lekker zit vind ik dat niet handig. Tegenwoordig is een musical overigens ook niet meer zo speciaal als vroeger. Dus een spijkerbroek met overhemd of leuk shirtje kan naar mijn mening best :)

Dat verhaal van 1e rang achteraan op het balkon is vrij logisch. Als je kijkt naar de hele show en wat er allemaal in gebeurt vond ik het niet zo vreemd dat wij in het midden wat hoger achteraan zaten. Je hebt zo een veel beter zicht over de hele zaal en dat vond ik echt wel een voordeel :)

Ik heb begrepen dat ze bij Tarzan aan lianen over het publiek vliegen, dat is dan weer anders......bij Les Miserables speelt het zich echt alleen op het podium af.

Dan zit je achteraan op het 1e balkon nog best ver weg, en vind ik die 1e rang echt niet terecht.
misschicken schreef op 08 mei 2008 @ 15:29:

[...]

Of misschien zit jij wel enorm te muggenziften?
Of misschien was dit een reactie op jouw gemuggenzift
yoyo2 schreef op 08 mei 2008 @ 15:27:

Eerlijk gezegd vond ik Tarzan helemaal niet zo geweldig. Ik vind eigenlijk al het musicalgedoe van tegenwoordig allemaal een beetje te commercieel geworden.
Ik vond Les Mis ook tegenvallen, maar dat heeft er mee te maken dat ik de 1e versie van 17 jaar geleden ook gezien heb, en die cast was echt een stuk beter.
Ik vind het bij Tarzan niet gek dat ze die kaartjes achteraan ook als eerste rang verkopen. Eigenlijk voornamelijk omdat het Circustheater een heel compacte zaal is. Wij zaten op de tweede rij van het lage balkon (eerste rang, boven de loges) en ik kan me nog herinneren dat ik dacht dat achteraan op het balkon eigenlijk ook prima zou zijn geweest. Juist omdat de zaal vrij klein is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven