Mode & Beauty alle pijlers

Jurk met gesmockt bovenstuk, zou een kleine maat dan passen?

09-05-2008 09:03 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jurk gezien met een gesmockt bovenstuk (heel elastisch dus) en een wijde rok.Net zo'n model als H&M heeft op de site, jurkje van 14,90). Maar het probleem is dat deze er alleen nog in maat 34/36 is en ik normaal 38 draag. Ik ben wel slank maar van boven heb ik 38. Omdat het bovendeel zo elastisch is zit ik toch te twijfelen om hem te kopen. Wat denken jullie, zou dat gaan passen?
Is het niet mouwloos? Zijn de armgaten smal? Heb jij flinke borsten? Als je alles met "Ja" kunt beantwoorden, dan zou ik het niet doen, anders wel.
Vaak zit het dan toch net te strak bij de oksels. Is misschien net een te groot verschil, 38 en 34.
en onder het gesmockte deel is het direct weer strak, dus misschien zal het idd niet zo comfortabel zitten...
Ik zou het niet doen.
Het jurkje heeft geen mouwen, alleen maar twee dunne schouderbandjes. en nee, ik heb geen flinke borsten, maat 80C. Maar bij strakke blousjes heb ik dan wel 38 nodig. Omdat dit jurkje helemaal van elastiek is van boven, dacht ik dat het misschien wel zou kunnen. Probleem is echter dat als ik het koop, ik niet meer kan ruilen.
nee ik zou het ook niet doen, als het gesmockte op spanning staat toont dat ook alsof de jurk te klein is en dat maakt je alleen maar weer steviger.

Ik vind dat gesmockte alleen mooi als het relaxed om je heen zit.
Idd, anders wordt het zo'n kleuterjurkje. Heb je toch al snel met een gesmockte bovenkant, maar als het ook nog es alles platdrukt omdat het te klein is...
Madiken schreef op 09 mei 2008 @ 09:21:

Het jurkje heeft geen mouwen, alleen maar twee dunne schouderbandjes. en nee, ik heb geen flinke borsten, maat 80C. Maar bij strakke blousjes heb ik dan wel 38 nodig. Omdat dit jurkje helemaal van elastiek is van boven, dacht ik dat het misschien wel zou kunnen. Probleem is echter dat als ik het koop, ik niet meer kan ruilen.
Als je omvang 80 hebt zou ik geen 34/36 aandurven persoonlijk. Ik denk dat je het niet zal redden...
Vinyl schreef op 09 mei 2008 @ 09:27:

[...]

Als je omvang 80 hebt zou ik geen 34/36 aandurven persoonlijk. Ik denk dat je het niet zal redden...
Nee, inderdaad, ik denk dat het er "worsterig" uit gaat zien, en dat je er veel dikker in gaat lijken dan je bent (heb je al gauw met net niet passende kleding)
Als ie van H&M is (wat ik niet helemaal kan opmaken uit je bericht) dan zou ik 'm gewoon bestellen, want die online bestelde kleding kun je ook bij hun winkels terug brengen, dus dan is het het proberen waard, zou ik zeggen... (hoppa, wat een lange zin, haha!)
Vinyl schreef op 09 mei 2008 @ 09:27:

[...]

Niet om lullig te doen maar ik denk niet dat je in 34/36 zult passen idd met omvang 80.. (als dat wel zo is doe ik iets fout denk ik :))
ik heb omvang 70, en pas het ook niet ;)
ik heb flinke borsten (75E) en maat 38. Van dat jurkje van H&M heb ik zlefs een maat 34 gekocht, zit perfect!! Zou dus moeten lukken.
Heb je geen leuke vriendin met die maat?

Heb je meteen een leuk kadootje als hij niet past ;)
Waarom kun je het niet ruilen? En ik neem aan dat je het op internet wilt kopen, want anders kun je toch gewoon passen?

Verder, ik denk niet dat het gaat lukken... Ik heb normaal maat 36 (met een 75d), maar in die krappe topjes/ jurkjes van de H&M heb ik toch vaak een maatje M of 38 nodig...
Mrs Jones, dat dacht ik dus ook. En hoe zit dat dan op het stuk waar het bovendeel overgaat in het rokgedeelte? Rekt dat ook mee?

Ik kan wel ruilen maar dat kost me veel verzendkosten omdat ik het verzekerd terug moet sturen naar het buitenland. En ja, anders kan ik hem altijd nog op marktplaats verkopen natuurlijk.
Ik heb hem niet gekocht omdat ik gisteren onverwacht een leuke maxijurk vond in de stad. Eindelijk heb ik 'm dan en ik vind hem helemaal het einde. Lekker seventies stofje en ook met een gesmokt bovenstuk.
Hé Madiken,

Goed dat je geslaagd bent!! Waar als ik vragn mag? Heb je een fotootje van je nieuwe aanwinst?
Bij Zara. Heb geen foto helaas. Maar ik liet de jurk gisteren aan mijn moeder zien en hij deed haar meteen denken aan de seventies. Stofje is heel leuk, bruin met paars. En superlang. Het smokwerk is echter zo zo. Zara kwaliteit dus de elastiekjes laten op bepaalde plekken wat los. Dat moet ik eerst even goed vastzetten en dan pas kan ik de jurk aan. Ben er vandaag mee terug geweest maar alle jurken hadden dit probleem en ik vond hem te mooi om terug te brengen.
Klinkt héél leuk die jurk, als ik weer eens in de stad kom zal ik ook eens kijken :) Kreeg je geen korting dan vanwege het probleem? Meestal doen ze dat wel...kan je van dat geld meteen de kleermaker betalen! sowieso vragen om een korting zou ik zeggen.
Geen korting omdat ik er pas thuis achterkwam. Ik kan het zelf wel herstellen trouwens. maar ik zal er morgen eens mee terug gaan, wie weet krijg ik wel korting. Het was best een dure jurk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven