Mode & Beauty alle pijlers

Ik ben 38 en ik heb Ic Paris bonnen t.w.v. 355 euro.

04-05-2008 20:57 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden ben ik jarig geweest en ik heb dus in totaal voor 355 euro aan waardebonnen gekregen. :cheer: Echt super dus. Nu wil ik graag een advies waar ik het aan zal uitgeven. Ik wil dus in principe een soort "basis verzorging". Geen mascara want ik vind na jaren nog steeds die van de Aldi het allerbeste. Ik vind het dus een ongelooflijke luxe dat ik "zomaar" het e.e.a. kan kopen. Ik heb dus een iets droge huid met beginnende rimpeltjes rond ogen en mond (die vind ik het ergste). Wie wil met mij meedenken wat voor soort (basis) verzorging ik als 38 jarige vrouw nodig heb om mijn gezichtshuid stralend en fris te houden?
Of koop goed gereedschap, zoals de tweezerman pincet, goede nagelschaar/vijl, dat soort dingen. Daar heb je lang plezier van. Maar met zoveel geld als jij kun je alles kopen wat je maar wilt.
wauw dat is een hoop geld voor ICI paris! Dat geef ik in 3 jaar tijd nog niet ut! 8-P

Maar als ik voor dat geld dingen zou uitkiezen zou ik voor het 3stappenplan van Clinique gaan (schoonmaak/verzorgingssetje, is er ook voor de ouder wordende huid). Daarbij misschien nog iets van dag en nachtcreme van clinique of nog wat extra spulletjes van clinique (oogcontourcreme bijvoorbeeld... of iets van een serum).

verder: een lekker geurtje, misschien een mooi kwastensetje van echt haar voor je makeup. Make-up kan ik je niet over adviseren... ik ga zelf meestal voor het etos-merk :smile:
Rhiapona schreef op 06 mei 2008 @ 19:42:

wauw dat is een hoop geld voor ICI paris! Dat geef ik in 3 jaar tijd nog niet ut! 8-P

Ik gebruik Valmont en La Prairie en ben dat bedrag vaak al bij 1 bezoek kwijt :whoops:
lillibit schreef op 05 mei 2008 @ 09:07:

Ik zou me daar voor laten lichten en wat monstertjes mee naar huis nemen om te proberen... het is toch erg persoonlijk wat je prettig vindt en wat niet

ik zou niet in de winkel laten weten dat je 355,- aan bonnen hebt, want dan is de kans groot dat ze je het duurste van het duurste aansmeren :)
Goeie tip! Ik ben niet wantrouwend maar in dit geval wel :-d Ik wil niet met 2 producten de winkel uitwandelen. ;-)
absoluteEinstein schreef op 05 mei 2008 @ 10:33:

Foundation van Clinique kopen en Touche Eclat van YSL als camouflage. Die dingen zijn altijd goed, maar kosten een rib uit je lijf.

Verder geen idee, want wat verzorgingsproducten ben ik ook een Aldi-mens. Dag-, nachtcreme, tonic, lotion en mascara, allemaal Aldi en geweldig.
Een mascara hoef ik iedergeval niet te hebben. Die gebruik ik ook van de Aldi. Ik heb de meest dure mascara's geprobeerd maar die van de Aldi overtreft alles.
Kilios schreef op 05 mei 2008 @ 00:15:

Ik zou zeker niet meteen een hele verzorgingslijn kopen. Idd eerst proefjes vragen en uitproberen wat je lekker vindt en waar je goed tegen kan.

Ici Paris verkoopt ook merken die niet op dieren zijn getest hoor. Niet veel maar wel enkele, zoals Estee Lauder, Christian Dior, Clinique en Clarins. Je kan natuurlik ook een lekker luchtje aanschaffen. Bonnen zijn zeker een jaar geldig dus neem lekker je tijd om erover na te denken.
Clarins vind ik dus een geweldig merk. Toen ik zwanger was heb ik daar een speciale olie van gebruikt ter preventie van straille (schrijf je dat zo?) en na 2x zwanger geweest te zijn was er geen streepje te bekennen op m'n buik.
TheEmpress schreef op 05 mei 2008 @ 18:29:

Ik heb ook de touche eclat van YSL aangeschaft na alle roemverhalen hier op het forum, maar ik vind hem dus echt tegenvallen, niet beter ofzo dan de goedkopere merken. En dan vind ik eigenlijk met al die dure merken. Het is eigenlijk geldklopperij. Je betaalt voor de reclame en marketingskosten, niet voor het product zelf want dat kost geen habbekrats.

Geef mij maar producten van Lavendula, eerlijke natuurproducten, niet op dieren getest en geen agressieve zooi erin.

Alleen die lucht al die uit ICI Paris komt als je er langs loopt...juk.
Ik weet niet waarom maar YSL trekt me totaal niet. Dan zou ik liever voor Chanel gaan denk ik.
Boardgirl schreef op 05 mei 2008 @ 23:27:

Hoi TO!

Gefeliciteerd nog met je verjaardag! Had het toevallig laatst met een vriendin over medewerkers van ICI Paris' en Douglassen enzo... Als je daar aan dames om 'advies' vraagt, let er dan op dat ze je niet iets aansmeren waarop zij bonussen krijgen. Dit gebeurd namelijk heel vaak en mensen gaan hierdoor soms met verkeerde producten (en vele euro's lichter) de deur uit. Ondanks dat de medewerkster zei dat dit product echt helemaal geschikt is voor jou huidtype! Laat je daarom 'goed' informeren en ook meerdere producten testen voor je op de koop ervan overgaat...

Succes!

:flower:

Ps. Producten waarop vaak bonussen worden gegeven zijn producten die groot geadverteerd worden in de winkel en in folders... Betekend natuurlijk niet dat deze niet geschikt kunnen zijn voor jou, maar hou het even in je achterhoofd...
Je hebt he-le-maal gelijk. Gelukkig heb ik best wel veel ervaring met wat ik zelf fijn vind en wat niet. Ik ben bv niet zo'n fan van Lancome, YSL en sisley. Die merken spreken me gewoon niet aan. Dat schaamtegevoel van monstertjes uitproberen ben ik gelukkig al lang voorbij. En als ze daar niet aan mee willen werken, prima maar dan geef ik m'n bonnen gewoon uit in een winkel waar ik wel goed geholpen wordt.
Dit is iedergeval mijn boodschappenlijstje:

Chanel nr. 5 en dan een iets grotere uitvoering

Escada parfum

Een mooie foundation

Model C-Ereasur (het nieuwste van het nieuwste. Een soort paardenmiddel voor rimpels als je bv een feestje hebt)

2 nieuwe sponsjes en een nieuw potje peelingcreme voor de ROC renewex

Een product om mijn lippen te verzorgen (de rimpeltjes eromheen, een lippenpotlood en een mooie gloss)

Een nachtcreme

Serum

Masker

Een dagcreme hoef ik niet omdat ik zoveel mogelijk uit de zon blijf. Ik gebruik dus eigenlijk altijd de dagcreme van Nivea die een mooi bruin tintje geeft.

Nou volgens mij ben ik dan echt wel door m'n geld heen. Tjonge, ik kan niet wachten.
TheEmpress schreef op 06 mei 2008 @ 19:23:

Of koop goed gereedschap, zoals de tweezerman pincet, goede nagelschaar/vijl, dat soort dingen. Daar heb je lang plezier van. Maar met zoveel geld als jij kun je alles kopen wat je maar wilt.
Dat is inderdaad wel verstandig maar vind ik niet zo leuk om aan te schaffen. :-$
fanvanagathachristie schreef op 04 mei 2008 @ 22:34:

[...]

Ik ga gelukkig niet gebukt onder een groot schuldgevoel X-D
Fijn voor jou, zielig voor al die dieren die moeten lijden voor jou...
waarom koop je nou geen zonne producten????

Als iets je huid verpest is onbeschermd rondlopen!!!

Ik heb mij laatst zo geërgerd over iets wat ik op TV zag, allemaal celebs die bijeen waren, want er was ook pers bij, vandaar, mijn voorgevoel werd al snel bevestigd, het was een bijeenkomst van een actie tegen testen op dieren voor cosmetica etc, de celebs werden geintervieuwd over dat onderwerp en werkelijk er kwam geen zinnig woord uit, ze wisten nieteens wat er zoal gebeurde op dat gebied, tis goed dat het op Tv was, ik had ze met gemak en liefde kunnen ^&%*^&%^^%*^%^%$^%$^%$#%$%$#.

Enige zinnige antwoord wat eruit kwam was, "ja dat soort dingen moet je mij niet vragen daar ben ik absoluut niet in thuis"' maar verschijn dan ook niet en pretendeer niet dat je tegen bent, mijn god zeg, wat een hypocrieten.

Zieltjes winnen voor het gewin, gadver.

was ff off topic reagerend op de ergenis van Agent, die ik wel onderbouwd vind en waarvan ik weet dat zij er wel naar leeft, heb ik al diverse malen kunnen lezen.

Ik ben er ook niet erg sterk in moet ik zeggen, ik vraag me niet constant af of het getest is op dieren of niet, maar ik ga ook niet met een stomme lach op zijn bijeenkomst interessant lopen doen, moest ik ff kwijt,
Touche Eclat vond ik ook niks. Zeker niet na alle lyrische verhalen die ik er over hoorde. Heb nu de Magic Concealer van Helena Rubinstein, ben ik wel heel erg tevreden over.

Voor de rest zou ik de hele make up lijn van YSL Laurent en HR kopen X-D
Chanel en Clinque schijnen trouwens geen gebruik te maken van dierproeven.
Boardgirl schreef op 05 mei 2008 @ 23:27:

Hoi TO!

Gefeliciteerd nog met je verjaardag! Had het toevallig laatst met een vriendin over medewerkers van ICI Paris' en Douglassen enzo... Als je daar aan dames om 'advies' vraagt, let er dan op dat ze je niet iets aansmeren waarop zij bonussen krijgen. Dit gebeurd namelijk heel vaak en mensen gaan hierdoor soms met verkeerde producten (en vele euro's lichter) de deur uit. Ondanks dat de medewerkster zei dat dit product echt helemaal geschikt is voor jou huidtype! Laat je daarom 'goed' informeren en ook meerdere producten testen voor je op de koop ervan overgaat...

Succes!

:flower:

Ps. Producten waarop vaak bonussen worden gegeven zijn producten die groot geadverteerd worden in de winkel en in folders... Betekend natuurlijk niet dat deze niet geschikt kunnen zijn voor jou, maar hou het even in je achterhoofd...
Klopt! Dus altijd proefmonsters vragen en vraag eens rond bij vriendinnen wat zij fijn vinden! En trap niet in het praatje: 'je hebt de reiniger van dit merk (bijv. Dior) dus nu moet je álles van Dior aanschaffen, want anders werkt het niet. Dat is bullshit, je kan best een reinigend product van Dior gebruiken met bijvoorbeeld een creme van Sisheido.
sarah2ndlife schreef op 10 mei 2008 @ 11:22:

was ff off topic reagerend op de ergenis van Agent, die ik wel onderbouwd vind en waarvan ik weet dat zij er wel naar leeft, heb ik al diverse malen kunnen lezen.

Ik ben er ook niet erg sterk in moet ik zeggen, ik vraag me niet constant af of het getest is op dieren of niet, maar ik ga ook niet met een stomme lach op zijn bijeenkomst interessant lopen doen, moest ik ff kwijt,

Om even op het dierproefvrije terug te komen: het is zó simpel!

Ik vind het zelf totaal overbodig dat een dier moet lijden voor een product wat ik wil hebben.

En inmiddels is er al zo veel dierproefvrij. Zelf gebruik ik Etos-huismerk producten. Goed en ook veel goedkoper. Wil je toch wat duurder en luxer? Body Shop en Lush!

Je kunt op de website van Proefdiervrij in de cosmeticagids zoeken welke producten wel en welke producten niet dierproefvrij zijn. En vergeet je dat te checken voordat je gaat shoppen? Bestel dan een echt gidsje die je makkelijk mee kunt nemen en dus in de winkel zelf kunt checken wat je wel en niet kunt gebruiken.
Star schreef op 10 mei 2008 @ 11:57:

Chanel en Clinque schijnen trouwens geen gebruik te maken van dierproeven.
Proefdiervrij weet van niks...
Klopt, maar als je op de sites gaat kijken staat het bij veelgestelde vragen.
Are CHANEL products tested on animals ?

CHANEL shares the legitimate concern of its customers in terms of nature protection. The Brand does not test on animals.

Test uw bedrijf de producten op dieren?

Clinique zet zich in voor het elimineren van tests met dieren. Wij zetten ons ook in voor de gezondheid en veiligheid van de consument en het op de markt brengen van producten die voldoen aan de toepasselijke voorschriften in elk land waar onze producten worden verkocht.

Wij voeren geen tests met dieren uit voor onze producten of ingrediënten, noch vragen wij anderen om dit namens ons te doen, behalve wanneer dit bij wet is vereist. Wij evalueren onze afgewerkte producten in klinische onderzoeken met vrijwilligers.

Clinique ondersteunt volledig de ontwikkeling en mondiale aanvaarding van testalternatieven zonder dieren. Hiertoe werkt het bedrijf uitvoerig met de hele sector en de internationale wetenschappelijke gemeenschap om deze alternatieven te onderzoeken en financieren.
Agent bedankt voor de tip, body shop is ook een heerlijke zaak, mooi dat ze dat nastreven.
Ik ga het eens navragen Star. Eén van mijn beste vriendinnen heeft bij Proefdiervrij gewerkt en ze heeft daar nog goeie contacten.

Ik ben wel benieuwd of ze daarvan op de hoogte zijn.

Voor zover ik weet moet een bedrijf d.m.v. certificaten e.d. aan kunnen tonen dat zij, evenals de producenten van ingrediënten, geen gebruik maken van dierproeven om het stempel 'dierproefvrij' te krijgen van PDV.
Zit ik hier met laptop op schoot, appel te eten en met mijn linker oog naar peter de vries te kijken, haha, lees ik het berichtje, waaaaat? Zij krijgt 355 euro aan kadobonnen van de ici voor haar verjaardag!!!! Ik ben ook net jarig geweest, en heb helemaal geen 1 kadobon gehad van de ici :'-(

Ik lees verder en kom dan tot de ontdekking dat de bonnen niet van de ici maar van vrienden komen!

Goeiemorgen!!!!

En nou heb ik dus ook de helft van peter gemist he! En dat allemaal door kadobonnen X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven