Welke zwangerschapstest kan voor je NOD?

10-10-2007 11:59 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb de volgende vraag. Zaterdag is mijn NOD, maar ongeduldig als ik ben heb ik vandaag vast een test gedaan. De supergevoelige romed midstream. En ja een duidelijke streep, wel iets smaller als de teststreep, maar even donker. Nu lees ik echter op internet een hele boel negatieve verhalen over deze test. Hij zou vals positief testen. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke test kan ik dan het beste doen? Zijn er nog meer testen die je voor je NOD kunt doen?

groetjes NewMom
Vind je dat nou niet heel erg geldverpspilling al die testen ?

En als je Gyn adviseerd dinsdag te testen, en een paar forum-mutsen zeggen "nu al doen "' dan geloof je eerder de forummuts dan je gyn ?

Bijzonder...
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Gemini, wat een ellende met die testen zeg. Die van Matcare zijn misschien minder gevoelig, zeker als je geen ochtendurine gebruikt hebt. Met dit warme weer zul je ws ook wel veel drinken waardoor je urine nog meer verdund is? Ik zou proberen een paar dagen te wachten (zoals je gyn al zei, maar het is moeilijk ik weet het) en dan nog een keer zo'n matcare test doen. En dat bruinverlies hoeft niks te betekenen, het is vaak oud bloed, pas als het helderrood is zou ik me meer zorgen maken hoewel dat ook niet altijd iets zegt. Sterkte de komende dagen!
gemini75 schreef op 10 mei 2008 @ 13:08:

ff Die laat nog steeds nauwelijks iets zien.
Bedoel je hiermee dat er toch wel IETS te zien is, ondanks dat het misschien erg vaag is? Als dat het geval is, en dan in combinatie met die positieve clearblue, volgens mij ben je dan gewoon zwanger hoor.
Vroeger had je zoiets als *geduld*, zou je ook nog kunnen proberen!
zucht....
Lieve Gemini, ik heb jou verhaal wel eens gelezen en ik snap dat je het nu heel graag wilt weten. Het kan zo zijn dat er nog niet genoeg hcg is en je a.s dinsdag gewoon duidelijk positief test. Maar het kan helaas ook goed zijn dat je wel hcg had maar dit weer aan het weggaan is. Ik hoop dat het hcg nog zal stijgen meid. Duim voor je!
Nou, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, ik had bij mijn eerste zwangerschap ook redelijk veel moeite om me te beheersen.
gemini75 schreef op 10 mei 2008 @ 13:08:

Afgelopen donderdag (14 dagen na punctie) testte ik positief op de digitale clearblue,

Vanmorgen testte ik weer positief op de clearblue,
Ze heeft toch gewoon een positieve test?
borodini schreef op 10 mei 2008 @ 13:14:

Vind je dat nou niet heel erg geldverpspilling al die testen ?

En als je Gyn adviseerd dinsdag te testen, en een paar forum-mutsen zeggen "nu al doen "' dan geloof je eerder de forummuts dan je gyn ?

Bijzonder...
Heel bijzonder! Zoals ook het geduld dat ik al 2,5 jaar moet hebben in de mm. Het geduld dat ik moest hebben toen ik moest wachten totdat cystes weg waren, totdat ik uiteindelijk mocht gaan spuiten, totdat ik uiteindelijk naar IVF mocht en tja, is het dan raar om nu ik nog nooit zo dichtbij ben geweest (want een bevrucht embryo teruggeplaats) dat ik geen geduld meer heb? Wat een flauwe opmerking zeg, als je het mutsengedrag vind, reageer dan niet en laat mij dan lekker doormutsen!
misschicken schreef op 10 mei 2008 @ 13:27:

Vroeger had je zoiets als *geduld*, zou je ook nog kunnen proberen!

Zie vorige bericht!

Voor de resterende, wel normaal antwoordende forumdames, dankjewel!
De digitale van clearblue!!!Geeft in tekst weer of je zwanger danwel niet zwanger bent. Heel leuk om het zwart op wit te zien dat je zwanger bent vond ik.

Ik deed hem een dag of 4 voor mijn NOD maar wel nadat ik een goedkope positieve andere test had gedaan (want die digitale zijn 20,- voor 3 stuks)
Ohja, ik had eerder al een paar goedkope testen (via www. testjezelf.nl geloof ik) gedaan die negatief waren. Nog niet voldoende HCG blijkt achteraf.
Ok! die digitale met woorden, die heb ik gedaan en die gaf donderdag en vandaag zwanger aan!
Icke schreef op 10 mei 2008 @ 15:03:

De digitale van clearblue!!!Geeft in tekst weer of je zwanger danwel niet zwanger bent. Heel leuk om het zwart op wit te zien dat je zwanger bent vond ik.

Ik deed hem een dag of 4 voor mijn NOD maar wel nadat ik een goedkope positieve andere test had gedaan (want die digitale zijn 20,- voor 3 stuks)

Ik vind de digitale ook het fijnst.

Geen gedoe met vage streepjes of plusjes, maar gewoon 'zwanger' of 'niet-zwanger'.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je in jouw geval niet langer kon wachten.

Helaas ben je er nog niet veel mee opgeschoten.
Frankly my dear, I don"t give a damn
gemini75 schreef op 10 mei 2008 @ 15:06:

Ok! die digitale met woorden, die heb ik gedaan en die gaf donderdag en vandaag zwanger aan!

Dan ben je zwanger!

Gefeliciteerd!
Frankly my dear, I don"t give a damn
DAnkjewel!
Lieve Gemini, ik heb ook genoeg negatieve testen (en één positieve, hoera!) gedaan om te weten dat je 'gewoon' zwanger bent!

Je test echt echt echt niet positief als er niets zit.

Jij bent zwanger!!! En kom gerust naar januari 2009 om daar verder te zenuwen tot je eerste echo.
lily_lamb schreef op 10 mei 2008 @ 15:13:

En kom gerust naar januari 2009 om daar verder te zenuwen tot je eerste echo.
Inderdaad, als je dat leuk vindt ben je van harte welkom! :flower:
gemini75 schreef op 10 mei 2008 @ 15:06:

Dan is het echt waar X-D

Gefeliciteerd met je toekomstige januaribaby!
Voyager schreef op 10 mei 2008 @ 15:15:

[...]

Inderdaad, als je dat leuk vindt ben je van harte welkom! :flower:
Ik kom heel graag als het dinsdag nog goed is! Dankjewel!!!!!
gemini heb je pregnyl moeten spuiten bij de terugplaatsing?
lily_lamb schreef op 10 mei 2008 @ 15:13:

Je test echt echt echt niet positief als er niets zit.

Ah. Dan zal ik mijn man nog eens goed laten nakijken. Die testte namelijk gewoon hartstikke positief met een Romed test.

Gelul dus dat je niet zwanger test als er niks zit, als zelfs een man positief kan testen met die ondingen van Romed!

Zal wat zijn als er echt iets in zijn buik moet zitten volgens jou, moeten we straks allebei bevallen 8-P X-D
Digitale Cb is zwanger als er zwanger staat, gefeliciteerd Gemini!
:-O dat heb ik toendertijd gelezen Sunlight! Maar ik bedoelde natuurlijk gewoon die CB test die ze zei te hebben gebruikt ;-)
O gelukkig je had t over Cb, die ondingen van Romed zijn namelijk echt ruk.

Maar die mevrouw van Romed zei ook dat t gelul was hoor, ze zei nog net niet dat ik t verzon @-(

Wel jammer, want ik had nog even de hoop dat ik mijn bevalling bij hem kon slijten dan, maar nee X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven