kind nummer 18

11-05-2008 11:08 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zolang god het wil blijft dit echtpaar kinderen krijgen, de vrouw is inmiddels 11 jaar zwanger geweest en nu in afwachting van haar 18e kind.

ze krijgen onderwijs thuis.

Hebben ze daaro ook kinderbijslag of niet??

hier stellen ze zich voor.

luister en huiver

http://nl.youtube.com/watch?v=ulm4FJ7GztA
Ik vind het veel enger dat alle meisjes als 2 druppels water op hun moeder lijken en alle jongens als 2 druppels water op hun vader.

Wie weet zijn ze wel gekloond! X-D
Het is dat ze niet in NL wonen, anders had er allang iemand iets geroepen over dat al die kinderbijslag van haar zuurverdiende belastingcentjes wordt betaald. En dat is natuurlijk nog het allerergste X-D
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
marie_liselotte1981 schreef op 11 mei 2008 @ 12:16:

Ik krijg een beetje broedmachine idee in mijn hoofd...nou goed, zij liever dan ik. Zolang de kids niets te kort komen..

Zomaar een gedachtenspinsel...wat een uitputtingslag op dat lichaam..zou zo iemand nu oud kunnen worden (achterliggende gedachte; een kind baren heeft een grotere impact op je lijf dan het beklimmen van de Mount Everest)?
Precies!! ik moet er niet aan denken.....18 keer zwanger zijn, maar die kinderen moeten er ook nog uit...nou ja, bij de 18e bevalling zal de boel wel dusdanig uitgerekt zijn, dat die er haast wel uit moet vallen.
marie_liselotte1981 schreef op 11 mei 2008 @ 12:16:

Ik krijg een beetje broedmachine idee in mijn hoofd...nou goed, zij liever dan ik. Zolang de kids niets te kort komen..

Zomaar een gedachtenspinsel...wat een uitputtingslag op dat lichaam..zou zo iemand nu oud kunnen worden (achterliggende gedachte; een kind baren heeft een grotere impact op je lijf dan het beklimmen van de Mount Everest)?
Mijn moeder wordt dit jaar80 en op ouderdomskwaaltjes na is ze gezond. Nu heeft zij niet zoveel kids gebaard als deze vrouw, maar 11 is ook al heel wat.
traincha2 schreef op 11 mei 2008 @ 12:19:

[...]

Precies!! ik moet er niet aan denken.....18 keer zwanger zijn, maar die kinderen moeten er ook nog uit...nou ja, bij de 18e bevalling zal de boel wel dusdanig uitgerekt zijn, dat die er haast wel uit moet vallen.
En dat valt dus vies tegen. Mijn moeders 1e bevalling was juist een peuleschil, haar één na laatste was heel zwaar.
HoiPippiLangkous schreef op 11 mei 2008 @ 12:17:

[...]

Dan zie ik graag uitleg.

En ik ga er een beetje vanuit dat als de overbevolking van de planeet jouw zo na aan het hart ligt, dat jij kids hebt geadopteerd / gaat adopteren? Of er heel bewust van afziet om kids te nemen?

Een verschil van mening kun je toch hebben, waarom moet je perse iemand overtuigen?

Maar ok,

Ik heb 1 kind, zelf gemaakt, en nee, daarbij heb ik niet gedacht aan de wereld bevolking, of iets in die richting, ik denk dat heel weinig mensen dat doen,

Aan de andere kant, 18 kinderen produceren, vind ik (met nadruk VIND IK) toch een beetje een daad van, ik zie wel hoe ze te vreten krijgen.... whatever, ervan uitgaand dat de rest niet zo fokgraag is

Nogmaals, in "onze moderne wereld" vind ik het achterhaald,
Ik eerlijk gezegd ook. Dat je een groot gezin wilt kan ik inkomen, maar bij een groot gezin denk ik aan maximaal 4 kinderen, misschien 5 maar dan houd het wel op.
HoiPippiLangkous schreef op 11 mei 2008 @ 12:15:

Dolfje, ik kom zelf uit een groot gezin, ben de jongste van 11. Vandaar dat ik wel recht heb om jouw mening gelul te vinden, jij weet duidelijk niet waar je over praat.

Nee, het is niet altijd leuk om bepaalde taken te doen als je vriendjes buitenspelen. So what? Het leven is ook niet altijd leuk.

Het is echt niet zo erg om je kind dingen te laten doen die het niet leuk vindt. Integendeel. Als de ouders-van-nu die confrontatie met hun eigen kind eens aan zouden durven, dan weet ik wel heel zeker dat er opeens heel wat minder opvoedproblemen zouden zijn. Ik zou zeggen, neem er eens een voorbeeld aan.
Ik mag toch gewoon een mening hebben?Ben het verder met alles wat je zegt eens kinderen moeten taken hebben etc maar ik blijf erbij dat het mij niks lijkt zo'n groot gezin maar omdat ik dus uit kleinere familie kom mag ik er geen mening over hebben volgens jou?Met andere woorden je mag ergens alleen maar over mee praten als je dezelfde ervaringen hebt want anders doet je mening er niet toe want je weet niet waar je het over hebt?Beetje vreemd....
HoiPippiLangkous schreef op 11 mei 2008 @ 12:15:

Als de ouders-van-nu die confrontatie met hun eigen kind eens aan zouden durven, dan weet ik wel heel zeker dat er opeens heel wat minder opvoedproblemen zouden zijn. Ik zou zeggen, neem er eens een voorbeeld aan.
Dat geldt niet voor alle ouders hoor.......mijn zoon is 4 en kan wel degelijk wat doen in huis.
HoiPippiLangkous schreef op 11 mei 2008 @ 12:19:

[...]

Het is dat ze niet in NL wonen, anders had er allang iemand iets geroepen over dat al die kinderbijslag van haar zuurverdiende belastingcentjes wordt betaald. En dat is natuurlijk nog het allerergste X-D

Ik weet niet of er in de USA iets is als kinderbijslag of kinderkorting, maar ik vind dat ze het knap doen. Dat enorme huis zelf gebouwd, en géén hypotheek, ze hebben geen schulden whatsoever...

Die kinderen mogen allemaal 2 muziekinstrumenten leren bespelen en ik zag ook sporten voorbij komen. Het huis ziet er ruim uit, de kinderkamers hartstikke gezellig.

Ik zag de de kinderen voor elkaar leren zorgen en daar is niks mis mee, ook niet dat ze moeten helpen om het huishouden draaiende te houden.

Ze zullen vast wel geld verdienen met de filmpjes die er over ze gemaakt zijn voor tv, en daar zijn ze ook niet echt de enige in.....

Ik denk niet dat er iemand last heeft van deze mensen.
Ik moet er niet van huiveren, maar ik vind het anno 2008 wel een rariteit om zoveel kinderen te krijgen/willen. Ik krijg dan gelijk ideeen over een vrouw die 'verslaafd' is aan zwangerschap ofzo.

Ik bedoel, dat dit 100 jaar geleden nog voorkwam in Nederland is niet zo gek. Toen bestond anticonceptie nog niet zoals het vandaag de dag bestaat. Tuurlijk mogen ze het vooral zelf weten, maar ik heb echter tegenovergestelde opvattingen en kan daarom ook weinig met hun opvattingen. Net zoals ik de opvattingen van de man als hoofd van het gezin niet deel en liever zie dat dat nooit meer terugkomt (en dat zijn ook hun opvattingen, het verbaasde me dan ook niks dat ze uiteraard -streng- religieus zijn)...
traincha2 schreef op 11 mei 2008 @ 12:27:

Ik eerlijk gezegd ook. Dat je een groot gezin wilt kan ik inkomen, maar bij een groot gezin denk ik aan maximaal 4 kinderen, misschien 5 maar dan houd het wel op.
6! dat staat leuk aan zo'n lange tafel, met pap en mam aan de kopse kanten (bij mij houd het bij 8 kids op)
intiem schreef op 11 mei 2008 @ 12:35:

Ik moet er niet van huiveren, maar ik vind het anno 2008 wel een rariteit om zoveel kinderen te krijgen/willen. Ik krijg dan gelijk ideeen over een vrouw die 'verslaafd' is aan zwangerschap ofzo.

Ik bedoel, dat dit 100 jaar geleden nog voorkwam in Nederland is niet zo gek. Toen bestond anticonceptie nog niet zoals het vandaag de dag bestaat. Tuurlijk mogen ze het vooral zelf weten, maar ik heb echter tegenovergestelde opvattingen en kan daarom ook weinig met hun opvattingen. Net zoals ik de opvattingen van de man als hoofd van het gezin niet deel en liever zie dat dat nooit meer terugkomt (en dat zijn ook hun opvattingen, het verbaasde me dan ook niks dat ze uiteraard -streng- religieus zijn)...

Ik woon midden in de biblebelt, en het bestaat zelfs anno 2008 ook nog in Nederland! Gezinnen met meer dan 10 kinderen met dezelfde refo-look als de kinderen van dit Amerikaanse gezin.

Ik zie hier ook wel eens geboorteadvertenties in de krant waar mijn onderkaak een stukje van zakt.

Maar goed, hier hebben we kinderbijslag hahaha
MysticAngel schreef op 11 mei 2008 @ 12:35:

[...]

6! dat staat leuk aan zo'n lange tafel, met pap en mam aan de kopse kanten (bij mij houd het bij 8 kids op)
Je kunt ook aangepaste tafels laten maken hoor hahaha
En ik begrijp niet dat jullie je er zo druk om maken. Alsof iedereen opeens 18 kinderen wil. Laat toch lekker gaan, vrijheid blijheid.
Wees blij!
HoiPippiLangkous schreef op 11 mei 2008 @ 12:19:

[...]

in nederland maakt het niet uit hoeveel kinderen je krijgt na de vierde krijg je niet nogmeer kinderbijslag voor de vijfde de zesde of de 15 e.

voor vier krijg je kinderbijslag en voor de rest zoek je het lekker zelf uit .
Aha! Daarom zijn mijn paps en mams gestopt na de 4e! X-D
hekate schreef op 11 mei 2008 @ 12:42:

En ik begrijp niet dat jullie je er zo druk om maken. Alsof iedereen opeens 18 kinderen wil. Laat toch lekker gaan, vrijheid blijheid.

Is één van de doelstellingen van een forum niet dat mensen van gedachten kunnen wisselen over dingen die ze bezighouden? Waarom wordt er toch zo gauw geschreven dat de mensen die zich in zo'n forumgesprek mengen 'zich druk maken'. Het is gewoon een gespreksonderwerp waarover meningen worden gevraagd, niet iets waar je niet van kan slapen nu je het eenmaal weet.

Ik las het bericht gisteren in de krant. Het fascinerende vind ik dat ze, ondanks de vele kinderen, zo bewust met opvoeden bezig zijn. Er zijn denk ik ook zàt grote gezinnen waar de kinderen elkaar min of meer opvoeden en de ouders het allemaal laten gebeuren.

Hun keuzes zijn lang niet altijd de mijne, maar dat is logisch.
Yamuna schreef op 11 mei 2008 @ 13:19:

[...]

in nederland maakt het niet uit hoeveel kinderen je krijgt na de vierde krijg je niet nogmeer kinderbijslag voor de vijfde de zesde of de 15 e.

voor vier krijg je kinderbijslag en voor de rest zoek je het lekker zelf uit .

kut, daar gaat mijn door de staat betaalde mega gezin..

* laat mokkend spiraal zitten.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Dat filmpje van die meiden die met 8 nog de borst kregen, freaky man!! Helemaal omdat ze de borsten namen hebben gegeven, niet willen dat mama een bh draagt en noooooit met de borst willen stoppen. Ieuw!

Borstvoeding okee, ben ook een langvoedster, maar dit voelt gewoon een beetje incestachtig ofzo. Nodig hebben ze het allang niet meer toch?

En 19 kinderen? Tja, lekker doen zou ik zo zeggen, maar ik bedank. Ik vind 3 al veel ;-)
Mystic Angel, ik hoef niemand te overtuigen hoor. Maar ik vind het wel heel raar om aan de overbevolking erbij te halen als je daar zelf ook aan bijdraagt. In mijn ogen klopt je hele argument dan niet meer.

Dolfje, jij mag vinden wat je wilt, waar je over wilt. Ik zeg alleen maar dat jij in dit geval duidelijk geen benul hebt waar je over praat.

Ik kan sowieso al niks met die hele kinderwens (of je er nu 1 wilt of 25, ik snap er in beide gevallen niks van) Ik misgun de moeders hier hun 1.2 kids niet, ik misgun ongewild kinderlozen hun KID niet, ik misgun dat gezin hun 18 kinderen ook niet.

Voor mij is het allemaal 1 pot nat.
Ik vind mensen die zo erg religieus zijn, sowieso ontzettend eng! Het staat gewoon lijnrecht op al mijn opvattingen. Ook ik vind de 18 kinderen erg veel. Ik denk dat de ouders hun kinderen nooit genoeg aandacht en liefde kunnen geven. Maar ja, ik vind over het algemeen wel dat als ouders niet afhankelijk zijn van sociale zorg en dergelijke, en het prima kunnen betalen, dan moeten ze het zelf maar weten.

Oh, mag ik mijn mening wel geven? Ik kom uit een gezin van 7. Wat betreft de wereldbevolking. Is kinderen niet altijd een egoistische keuze?

Wat betreft het thuis lesgeven. Dat doen steeds meer mensen in Amerika. Heel veel zijn gezinnen uit de pinkstergemeente doen dat bijvoorbeeld. Zodat hun kinderen de evolutieleer niet uitgelegd krijgen enzo. Deze man heeft ze tenminste allemaal bij één vrouw. Dat scheelt weer. Je hebt ze ook (mormonen, geloof ik) die er 20 bij 3 of 4 verschillende vrouwen hebt. Ik vind thuis lesgeven ook een kwalijke zaak. Het sociale contact met 'de echte wereld' vind ik te belangrijk.
Count your blessings...
Shanon schreef op 11 mei 2008 @ 17:51:

Ik vind mensen die zo erg religieus zijn, sowieso ontzettend eng! Het staat gewoon lijnrecht op al mijn opvattingen. Ook ik vind de 18 kinderen erg veel. Ik denk dat de ouders hun kinderen nooit genoeg aandacht en liefde kunnen geven. Maar ja, ik vind over het algemeen wel dat als ouders niet afhankelijk zijn van sociale zorg en dergelijke, en het prima kunnen betalen, dan moeten ze het zelf maar weten.

Oh, mag ik mijn mening wel geven? Ik kom uit een gezin van 7. Wat betreft de wereldbevolking. Is kinderen niet altijd een egoistische keuze?

Wat betreft het thuis lesgeven. Dat doen steeds meer mensen in Amerika. Heel veel zijn gezinnen uit de pinkstergemeente doen dat bijvoorbeeld. Zodat hun kinderen de evolutieleer niet uitgelegd krijgen enzo. Deze man heeft ze tenminste allemaal bij één vrouw. Dat scheelt weer. Je hebt ze ook (mormonen, geloof ik) die er 20 bij 3 of 4 verschillende vrouwen hebt. Ik vind thuis lesgeven ook een kwalijke zaak. Het sociale contact met 'de echte wereld' vind ik te belangrijk.

En dit vind ik dan grote onzin. Je bent in staat liefde en aandacht te geven, óf niet, maar dat is toch niet afhankelijk van het aantal kinderen. Ze leren hoogstens dat ze op hun beurt moeten wachten, niks mis mee volgens mij.

Afgezien daarvan lijkt mij een gezin met 18 kinderen wel verre van ideaal hoor, maar er om veroordelen zal ik ze niet. Liever 18 kinderen die liefdevol opgevoed worden dan 1 kind hebben en die mishandelen.
Shanon schreef op 11 mei 2008 @ 17:51:

Ik vind mensen die zo erg religieus zijn, sowieso ontzettend eng! Het staat gewoon lijnrecht op al mijn opvattingen.

Dat is voor mij precies waar ik van Huiver (ja! met hoofdletter H... :-p)

Het zou mij keuze niet zijn om zoveel kinderen op de wereld te zetten, maar als een ander daar gelukkig van wordt, waarom niet? Maar brrrr die religieuze overtuiging. Echt ik krijg er rillingen van als ik die ene link van ...(?)... bekijk. Je zit alleen maar foto's voorbij komen, maar het gereformeerde druipt er vanaf. En zonder de gereformeerde hier tegen het hoofd te willen stoten, ik vind gereformeerde eng!

(De laatste zin is uiteraard generaliserend, uitzonderingen daargelaten, etc. etc. Dit om het hoofdstoten iets te nuanceren.)
Whahaha mag ik jou de oud veluwsche markt adviseren om je fobie te overwinnen? Elke donderdag in de zomervakantie in Barneveld X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven