kind nummer 18

11-05-2008 11:08 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zolang god het wil blijft dit echtpaar kinderen krijgen, de vrouw is inmiddels 11 jaar zwanger geweest en nu in afwachting van haar 18e kind.

ze krijgen onderwijs thuis.

Hebben ze daaro ook kinderbijslag of niet??

hier stellen ze zich voor.

luister en huiver

http://nl.youtube.com/watch?v=ulm4FJ7GztA
Vrienden van ons wonen ook naast "zo'n gezin". Dat gezin heeft 9 kinderen en met in totaal 11 personen wonen ze dus in een hoekwoning (vrienden wonen ernaast). Mijn vriendin heeft die moeder wel eens gesproken en die vertelde dat ze iedere dag zelf brood ging bakken omdat het anders veel te duur werd om steeds maar brood te moeten halen. En ja: iedere zondagmorgen worden onze vrienden deelgenoot gemaakt van hun reli muziek voordat ze naar de kerk gaan.
Gelukkig moeten ouders van wat grotere gezinnen hun aandacht verdelen over de kids. Gelukkig leren de kids in dergelijke gezinnen ook van elkaar. Als je dat afzet tegenover het overdreven hyperopvoeden dat ouders van nu doen, dan weet ik wel wat beter is voor een kind.

Ik was als kind dolblij met het feit dat mijn ouders zich niet met elke scheet bemoeiden. Wat had ik een medelijden met kinderen wiens moeder zo nodig voorlees- / luizen- / overblijf- / schoolreisjes- / gym- / toneelstukjes- en weet ik wat voor -moeder moesten zijn. Die, ook al zat hun eigen kind niet bij hen in de groep, zich toch altijd met dat kind bemoeiden. Brrrrr.

Als wij met alle kids een middag naar de zwemplas gingen, dan was mijn moeder daar echt niet bij hoor. Ze kon in de zomer sowieso niet naar buiten vanwege zeer heftige zonneallergie, maar haar kennende had ze het anders ook niet gedaan. Heerlijk, lekker zonder je ouders!

Je aandacht moeten verdelen is heel wat anders dan je kids onvoldoende liefde en aandacht te geven. Als je dat met 18 kids niet lukt, dan lukt het je met 1 kind ook niet.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
HoiPippiLangkous schreef op 11 mei 2008 @ 20:23:

Gelukkig moeten ouders van wat grotere gezinnen hun aandacht verdelen over de kids. Gelukkig leren de kids in dergelijke gezinnen ook van elkaar. Als je dat afzet tegenover het overdreven hyperopvoeden dat ouders van nu doen, dan weet ik wel wat beter is voor een kind.
Leg mij als ouder van een zoon van 4 en een dochter van 11 maanden eens uit wat "hyperopvoeden" is. Misschien dat ik er als ouder-van-nu nog wat van kan leren.
Hahaha, ik kom uit 'zo'n gezin'. Maar dan zonder de godsdienst. Mijn ouders waren wel gelovig, maar wij hoefden niet persé naar de kerk.

Als je uit niet religieuze overtuiging een groot gezin hebt, ben je dan opeens niet eng?

Overigens, die houding tov zwaar religieuzen die ik hier lees, die komt op mij net zo rigide over als die griffo's zelf.
als god het wil.........wat zou de moeder nu ECHT willen?????
Nee hoor, hooguit afwijkend van de norm en als die houding tov van zwaar religieuzen zo rigide is, dan zal daar wel een reden voor zijn nl. dat mensen bijv. niet houden van "hel en verdoemenis" preken. Ik ken een stel in de plek waar ik woon, die mochten niet gaan samenwonen als ze bij elkaar wilden zijn. De dominee is bij de wederzijdse ouders op bezoek geweest om te vragen hoe het met de trouwplannen stond. Er is getrouwd maar amper een paar maanden later stond de dominee op de stoep met de vraag hoe het met de kinderwens leek. Vind je het gek dat mensen hier opstandig van worden?
Overparenting

Nog een artikel

En nog 1
Ik ben zelf anti-religie en anti dogma's etc. tegelijekrtijd ben ik ook voor vrijheid van keuzes.

En als iemand vanuit zijn geloof ervoor kiest om 18 kids te nemen, wie ben ik dan om hen eng of egoistisch te vinden?
maar kiezen ze wel echt?????
Dat weet je nooit Maansa.
maansa schreef op 11 mei 2008 @ 20:28:

als god het wil.........wat zou de moeder nu ECHT willen?????
Die heeft geen wil en geen mening, alls wat haar man en haar Heer willen is ook haar wil.
HoiPippiLangkous schreef op 11 mei 2008 @ 16:57:

Dolfje, jij mag vinden wat je wilt, waar je over wilt. Ik zeg alleen maar dat jij in dit geval duidelijk geen benul hebt waar je over praat.

.

Nou en?

Maar goed ze zoeken het maar lekker uit met de 18 kinderen,als die later allemaal een relatie hebben zitten ze met 38 mensen(+ dan de kinderen die daaruit komen niet eens meegeteld)aan tafel....

Ik moet er niet aan denken,maar ja ik heb dan ook geen benul...
traincha2 schreef op 11 mei 2008 @ 20:21:

Vrienden van ons wonen ook naast "zo'n gezin". Dat gezin heeft 9 kinderen en met in totaal 11 personen wonen ze dus in een hoekwoning (vrienden wonen ernaast). Mijn vriendin heeft die moeder wel eens gesproken en die vertelde dat ze iedere dag zelf brood ging bakken omdat het anders veel te duur werd om steeds maar brood te moeten halen. En ja: iedere zondagmorgen worden onze vrienden deelgenoot gemaakt van hun reli muziek voordat ze naar de kerk gaan.

En die zelfde kinderen staan over hun schutting Mijn kinderen uit te schelden omdat "de mijne"" wel op zondag buiten mogen spelen. En lachen mijn zoontje uit omdat hij "met een busje" naar school moet. Schelden mijn dochter voor hoer uit, omdat ze wel eens een broek draagt... van het "heb uw naasten lief als uzelf " hebben deze mensen weinig begrepen, tenzij ze zichzelf ook hoeren vinden enzo, dan wel.

Echt waar, toevallig hier aan de overkant, 9 kinderen 2 ouders in 1 hoekhuis.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Nee, je mist een stukje van de zin. Het is: Heb uw naasten lief maar alleen als ze van dezelfde kerk zijn.
misschicken schreef op 11 mei 2008 @ 22:04:

Nee, je mist een stukje van de zin. Het is: Heb uw naasten lief maar alleen als ze van dezelfde kerk zijn.
oh, dan heb ik blijkbaar een andere bijbel in huis. Ik heb "het boek" en een nbg vertaling. Geen staten-vertaling. Daar zal het verschil in zitten X-D
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Heb die documentaires wel eens gezien. Ouders waren eerst niet echt religieus, maar besloten na eerste kind dat God zou bepalen hoeveel ze er zouden krijgen (en God is gul).

Moeder zorgt eerste jaar voor baby en daarna wordt een van de oudere kinderen buddy wat inhoudt dat hij of zij de zorgtaak overneemt (aankleden, eten geven, opletten etc). Vond dat wel zielig, want alhoewel ik ook vind dat kinderen best mee kunnen helpen, hebben die kinderen er niet voor gekozen om zo´n groot gezin te hebben.
nuska schreef op 11 mei 2008 @ 22:12:

[...] Vond dat wel zielig, want alhoewel ik ook vind dat kinderen best mee kunnen helpen, hebben die kinderen er niet voor gekozen om zo'n groot gezin te hebben.

dat ligt maar aan hoe je daar over denkt....misschien hebben ze er namelijk wel voor gekozen.

Kinderen die andere kinderen (tot op zekere hoogte) helpen opvoeden is mijns inziens niets mis mee. Ook Maria Montessori (grondlegger van de huidige scholen) beoogde in haar groepen een mix van leeftijden. Oudere kinderen helpen daar ook de jongeren kinderen.

De ouders blijven uiteraard wel van cruciaal belang in de opvoeding, maar ik heb ook niet de idee gekregen dat in dit gezin de kinderen na de bevalling volledig aan de oudere broers en zussen overgelaten worden.

Ik ben het overigens ook niet eens met de stelling dat (1...18) kinderen krijgen per definitie voortkomt uit egoïsme. Je kan ook vanuit onzelfzuchtige motieven kiezen voor kinderen (en hopen dat moeder natuur meewerkt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven