Ongeluk Maastricht

11-05-2008 18:50 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke dan, omdat zogenaamd klein leed beter te behappen is (Myanmar wordt haast niet op gereageerd) het volgende misterieuse ongeluk. Van Teletekst vanmiddag.

106 Teletekst zo 11 mei

Raadsels rond ongeluk Maastricht

` Er is nog veel onduidelijk over het

auto-ongeluk in Maastricht,waarbij

gisteren drie mannen omkwamen.Een man

van 21 raakte zwaargewond,maar hij is

nog niet in staat om te getuigen.

De identificatie is een probleem,omdat

de slachtoffers geen papieren bij zich

hadden.Ook zijn er geen vermisten die

aan een van de signalementen voldoet.

De vier zaten in een auto die met hoge

snelheid over de A2 reed en in de stad

tegen een betonnen muur botste,mogelijk

omdat de bestuurder de macht over het

stuur verloor.Er zou een tweede auto

bij het ongeluk betrokken zijn geweest.

Vermoedelijk waren ze aan het racen.

tja.......
Ik las ergens dat het misschien drugsrunners zouden zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef op 11 mei 2008 @ 19:06:

Ik las ergens dat het misschien drugsrunners zouden zijn.
Ik mag toch aannemen dat ook drugsrunners gemist worden door hun familie?
Dus?
Zeg je dat nou tegen mij MC?
Neu, tegen Willem
Als ze inderdaad illegaal aan het straatracen waren, dan is dat ongeluk hun eigen schuld. Ze hebben doelbewust het risico opgezocht en dat hebben ze nu met hun leven moeten bekopen.
traincha2 schreef op 11 mei 2008 @ 20:15:

Als ze inderdaad illegaal aan het straatracen waren, dan is dat ongeluk hun eigen schuld. Ze hebben doelbewust het risico opgezocht en dat hebben ze nu met hun leven moeten bekopen.
Beetje kort door de bocht, vind ik. Ten eerste weten wij niet wat er in de auto gebeurd is en heeft er maar één van hen achter het stuur gezeten. Die heeft wél het risico genomen door te hard te rijden. Maar dan nog: wie weet was er wel een heel goede reden waarom die jongen te hard reed. Dus 'eigen schuld dikke bult' lijkt me zonder inhoudelijke kennis van zaken (die ik ook niet heb, laat dat duidelijk zijn) niet zo gepast eigenlijk....
en ook al is het eigen schuld.........is het daarom minder erg???
Tientje79 schreef op 11 mei 2008 @ 20:27:

[...]

Beetje kort door de bocht, vind ik. Ten eerste weten wij niet wat er in de auto gebeurd is en heeft er maar één van hen achter het stuur gezeten. Die heeft wél het risico genomen door te hard te rijden. Maar dan nog: wie weet was er wel een heel goede reden waarom die jongen te hard reed. Dus 'eigen schuld dikke bult' lijkt me zonder inhoudelijke kennis van zaken (die ik ook niet heb, laat dat duidelijk zijn) niet zo gepast eigenlijk....
Ik heb ook gezegd "als ze aan het straatracen waren....." Misschien nog een keer doorlezen?
maansa schreef op 11 mei 2008 @ 20:49:

en ook al is het eigen schuld.........is het daarom minder erg???
Klinkt misschien hard, maar inderdaad: dat is minder erg. Even uitgaande van het straatrace scenario: je speelt gewoon met je leven en als dat verkeerd afloopt dan kan ik daar eerlijk gezegd niet echt heel rouwig om zijn juist omdat je doelbewust het leven hebt getart en dat allemaal voor de kick.
Daar sluit ik me bij aan. En daarbij.....een reden om zo hard te rijden??? Die is er wat mij betreft niet, zeker niet als je leest dat er 4 jongelui op een zaterdagavond rondscheuren. Ik zal bevooroodeeld zijn, maar dat is meestal drank, drugs of stoerdoenerij.
ik heb net even info ingewonnen en het zijn inderdaad waarschijnlijk drugsrunners geweest (das toch handig familie in het zuiden met een krant).
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
oke ze zijn 20 j en stoer......en ze hebben ouders.....en fam......maar eigen schuld dikke bult......dus minder erg....
En dan? Is het dan minder sneu dat dit ongeluk drie, misschien wel vier mensenlevens geeist heeft? Ik denk dat het voor hun ouders net zo verdrietig is om een kind te moeten missen als voor ieder andere ouder. Ik heb echt moeite met de gedachte dat het leven van een crimineel minder waard zou zijn dan dat van pak-em-beet de buurman. En dat heeft meer te maken voor mijn respect voor het leven dan het disrespect voor een misdadiger. (zijsprong: om die reden zou ik ook nooit voor de doodstraf zijn)

En strikt juridisch gezien is de bestuurder verantwoordelijk voor het onder controle houden van zijn voertuig, daar kunnen de bijrijders weinig aan veranderen. Maar da's weer een andere discussie.
ik vind het ook erg voor de nabestaanden voordat iedereen gaat denken dat het maar drugsrunners zijn. Bedoel dit wens je niemand toe
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Het is inderdaad erg voor de nabestaanden. En dat maakt het nog grotere hufters. Ik vind het prima als ze risico's nemen met hun eigen levens, maar voor het zelfde geld hadden ze nog veel meer slachtoffers gemaakt. En ze maken nu ook de levens van hun nabestaanden kapot.
hufters?????.ze zijn rond de 20 j........
Een hufter kunnen zijn is leeftijdsgebonden, begrijp ik uit Maansa's woorden.
hufter

klootzak, ploert, schoft

Gevonden op http://woordenboek.heelom.com/Echo/zoekr

HUFTER

-dikdoener -eendvogel -klootzak -lomp persoon -ongemanierd mens -Persoonsbenamingen -ploert -pummel -lomperd -kaffer -botterik

Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

Er staat geen leeftijd bij Maansa...
traincha2 schreef op 11 mei 2008 @ 20:57:

[...]

Klinkt misschien hard, maar inderdaad: dat is minder erg. Even uitgaande van het straatrace scenario: je speelt gewoon met je leven en als dat verkeerd afloopt dan kan ik daar eerlijk gezegd niet echt heel rouwig om zijn juist omdat je doelbewust het leven hebt getart en dat allemaal voor de kick.
Denk je dat de moeders van deze jongens dat ook zo voelen? Het verdriet is echt hetzelfde hoor. Het is nog steeds hun zoon die dood is.......
Lekker dan. Dus iedereen die bewust een risico neemt en het met de dood bekoopt, die vraagt er dus om?! Een keertje sex zonder condoom en je vraagt erom te sterven aan aids? Een keertje bungee jumpen en je vraagt om een gebroken nek? Zo werkt het natuurlijk niet. Mensen zoeken nu eenmaal soms risico's op, en een keer buiten de lijntjes treden hoeft wat mij betreft niet te zeggen dat diegene erom vraagt het loodje te leggen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dat dus. Dat wilde ik eigenlijk zeggen. Maar met iets meer woorden van Very Cherry kwam het er beter uit.
zijn we niet allemaal 20 geweest ???? wat maakt het nou uit wie hoe of wat

zijn we niet allemaal wel eens mans geweest en soms onverantwoorde capriolen uitgehaald

Het zal je kind maar wezen

Tuurlijk mag je niet hard rijden of racen op de openbare weg

maja James Dean deed t ook met zn porsche in de 50tiger jaren

voor mij zijn het 3 binken die HELAAS door hun roekeloze gedrag om het leven zijn gekomen

rust in vrede .....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven