Knipje in de haren van mijn dochter

15-05-2008 15:27 22 berichten
Ik heb eigenlijk een hele stomme vraag. Van mezelf heb ik nooit lang haar gehad, dus echt ervaring met knipjes, staartjes etc heb ik niet.

Nu probeer ik wel eens een knipje in het haar van mn dochter te doen maar die blijven nooit zitten. Ik probeer het dicht op de hoofdhuid te schuiven, maar volgens mij doe ik steeds iets fout.

Heeft er iemand tips voor mij mbt knipjes/staartjes, etc?

Of is er een site waar die dingen op staan? Heb al op google gekeken maar kwam er niet echt uit.

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe oud je dochtertje is, maar bij mijn dochter lukte het ook pas goed toen ze was meer haar had, dus tegen haar tweede vrjaardag. Haar haar was zo glad, dat de knipjes gewoon niet bleven zitten. Ik haal nu speciaal die kleinere knipjes, van de Hema blijven goed zitten. Liggen bij de haarborstels, kaartje van 6 stuks. Die leuke kleine knijpklemmetjes blijven trouwens nog steeds niet zitten: te dun en te glad haar... Succes met het gefriemel!
Ik gebruik die kleine gekleurde stoffen bandjes om staartjes te maken, die blijven ook goed zitten in glad haar, en verder wil ze soms een elastieken haarband om haar hoofdje.

Wat staartjes maken betreft, in het begin is het behoorlijk gefriemel, maar oefening baart kunst, je krijgt er vanzelf wat handigheid in. Je kunt haar het beste afleiden met iets waardor ze redelijk stil blijft zitten.

Knipjes is denk ik uitproberen, lukt hier redelijk, maar ze trekt die zelf vaak uit.
Nou, Pascalle wordt al 3, dus ze heeft behoorlijk wat haar. Heb ook al even geoefend en ben zo jaloers op moeders die mooie vlechten en crea staartjes kunnen maken! :'-(

Maar het ging mij voornamelijk om de knipjes die niet blijven zitten. Ik heb al wat grotere gehaald en maak haar haren ook wel nat als ik iets in haar haar wil doen. Dan blijft het even zitten, maar zodra het droog is, hopla, dag knipje!
Gaat ze al wel eens nar de kapper? Of mss. eens keer mee met jou? Vraag dan eens of die wat in haar haar wil doen. Ik heb vroeger bij mijn meiden ook wel afgekeken van de kapper (knotjes maken bijvoorbeeld, of een mooie scheiding trekken) en da's hartsikke handig. En meestal vindt de kapper 't nog leuk ook, als je dat vraagt.
Ja, dat is een goed idee! Ze is laatst toevallig nog geweest, maar ik al het onthouden voor de volgende keer! Thnx!
Klikklaks werken altijd. Zelfs op 1 haar!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fame schreef op 15 mei 2008 @ 18:09:

Klikklaks werken altijd. Zelfs op 1 haar!

:rofl: Whoehaaa, ga ik ook doen bij m'n dochter....

Ik kan er ook niks van, zie de leukste creaties voorbijkomen bij die meisjes, arme dochter van mij, want mama is er niet zo goed in....
Ja, klikklaks werken heel goed! En wat bij mijn dochter ook werkt zijn klittebandspeldjes.
Oei, wat zijn klikklaks?? :-$
Oh, wacht, ik noem dat gewoon knipjes....

Die blijven dus wel zitten, maar niet strak aan de hoofdhuid of hoort dat zo???
Toen ik de titel van dit topic las, dacht ik dat je zelf het haar van je dochter wilde knippen. Ik had echt nog niet van knipjes gehoord. :)

Ik gebruik speldjes van de H&M. Als ze er niet de hele tijd aan zou zitten, bleven ze best goed zitten.

Helpt het niet om er wat gel in te doen? Bv van die Jip en Janneke gel van de Hema.
Ja, gel zal ook wel helpen idd. Ik doe er eigenlijk alleen lotion in zodat ik het beter kan kammen/borstelen. Mss maar eens proberen, zal ze ook wel stoer vinden, hihi...

Ben ik dan de enige die het woordje knipje gebruikt? :-$

Maar jullie weten niet of er iets van een site bestaat waar ik leuke tips kan vinden? Mss mijn vraag eens bij beauty stellen aan een kapster. X-D
.
http://www.mamaenzo.nl/zo...rtikel/kkke-kinderkapsels
Nee hoor, je bent niet de enige! Ik heb hier bakken met knipjes. Ik zeg ook tegen de verkoopsters: Nog leuke nieuwe knipjes? En ze snappen me altijd!
hhi mique!

je hebt ook cursussen voor vlechten etc. Mijn zus heeft dat gdaan en als ik die creaties zie 8-. Misschien even googlen?
Thnx, Sinas! :flower: Dat ga ik straks even lezen...

Hey Kiek! ;-) Ik heb daar ook aan zitten denken, ben ik gelijk vd straat! X-D Moest maar eens kijken of ze dat hier in de buurt hebben....
Bisonkit?

Verder geen ervaring hoor, twee jongens, he?
Loretta is De Mol. Punt.
Ik ben kapster en ik dacht dus dat je dochter zelf in het haar haar had geknipt.Ik noem het altijd clipjes of speldjes.Mijn dochter is nu 4 en begint eindelijk haar te krijgen waar ik een speldje in kan doen.Een elastiekje blijft trouwens wel zitten maar het ligt er ook aan welke.Als het heel erg fijn haar is zijn van die hele kleine elastiekjes (lijken een beetje op beugelelastiekjes) het beste maar als het al ietjes voller wordt is zo'n klein badstoffen elastiekje beter.Het ligt er ook aan hoe lang het is.

Wat ik zelf altijd deed bij mn dochter was er eerst een klein beetje haarlak opspuiten voor de houvast voordat ik er een speldje indeed en als het speldje zat nog een klein beetje erover heen.

Had je ook al eens gegoogled op vlechten leren?

En misschien hebben ze in de buurt idd wel iets van een vlechtcursus ofzo.Als ze dat niet hebben is het misschien een idee om eens te opperen bij de kapper.Ik weet dat ze het bij ons in het dorp ook doen en inmiddels hebben ze een wachtlijst van bijna een jaar!!!

Veel sterkte ermee.
Hey!!

Alles goed met je, Mique?;)

Pascalle wordt al groot he? Leuk hoor.

Maarre... MIjn M heeft heel mooi dik haar en bij haar blijven speldjes (voor jou knikjes) ook niet zitten hoor.

Daar is het haar veel te glad voor.

Badstoffen elastiekjes werken hier ook niet. Glijd zo uit het haar...

Toen het haar van M nog wat dunner was ded ik het vast met een soort van (grote) beugelelastiekjes. Bleef prima zitten.

Maar speldjes in het haar is en blijft nog steeds een drama hier...

Succes!
Kess schreef op 15 mei 2008 @ 21:15:

Bisonkit?

Verder geen ervaring hoor, twee jongens, he?

Ik dacht al: een reactie van Kess? X-D Willen jouw boys geen staartjes dan? ;-)

Ja, Moon, ik denk dat ik de kapper eens bel. Dat van die haarlak is ook wel een goeie!

Hey Toet! Ja, alles goed! Gaat idd hard met de kids!!

Die badstof elastiekjes vind ik zelf niet zo fijn, gebruik eigenlijk altijd 'gewone'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven