Werk & Studie
alle pijlers
Wat is een redelijk bedrag voor 10 kinderen??
donderdag 15 mei 2008 om 12:26
Over twee weken ga ik een middag/avond oppassen bij een gezin dat die dag een feestje geeft. Er komen mensen met kinderen, die dus opgevangen moeten worden. Het houdt in dat ik in totaal 10 kinderen heb om voor te zorgen, waaronder 6 kinderen onder de 4 jaar zijn en 3 echt nog baby's.
Ik heb een klasgenoot gevraagd om die dag ook mee te werken in overleg met de ouders natuurlijk. Het gaat om 7,5 uur werk.
Wat moeten we nu per uur vragen? Ik vond 10 euro per uur heel redelijk en zelfs weinig aangezien het zoveel kinderen zijn. Maar ze moeten mijn klasgenoot natuurlijk hetzelfde betalen. Dat komt neer op 20 euro per uur voor allemaal, 2 euro per uur per kind. Elke ouder betaald natuurlijk een deel. Is dit redelijk? Te weinig of te veel?
Ik heb een klasgenoot gevraagd om die dag ook mee te werken in overleg met de ouders natuurlijk. Het gaat om 7,5 uur werk.
Wat moeten we nu per uur vragen? Ik vond 10 euro per uur heel redelijk en zelfs weinig aangezien het zoveel kinderen zijn. Maar ze moeten mijn klasgenoot natuurlijk hetzelfde betalen. Dat komt neer op 20 euro per uur voor allemaal, 2 euro per uur per kind. Elke ouder betaald natuurlijk een deel. Is dit redelijk? Te weinig of te veel?
donderdag 15 mei 2008 om 19:15
Dus dat antwoord heb je zelf al gegeven. En wat betreft het aanroeren, dat doe je toch ook vaker (gezien je topic van laatst met die vrouw die veel te weinig wilde betalen)? Ik zou gewoon bellen en vragen of je het even kunt hebben over de precieze afspraken voor wat betreft het oppassen. Je komt hier niet over als iemand die moeite heeft met het benoemen van dingen.
donderdag 15 mei 2008 om 19:15
Ouders zijn niet in de buurt, wij hebben een aparte ruimte en zij gaan ook nog een boottochtje maken. Het zijn 10 kinderen waaronder dus ook baby's die echt extra verzorging nodig hebben. Het komt neer op 2 euro per uur per kind. Vind je dat echt belachelijk veel? Moet ik dan maar 1 euro per uur per kind vragen? Of 50 cent, of laat ik het gewoon voor 20 euro doen, voor de hele dag.
vrijdag 16 mei 2008 om 10:13
Op een normale opvang zijn ze 6,60 per uur per kind kwijt. Dus 1 euro per persoon per kind lijkt me niet meer dan redelijk. Heb je per persoon 75/80 euro aan het einde van de dag, is toch een mooi bedrag, lijkt mij.
Daarbij ben je een ervaren en bekend persoon, en dat maakt in mijn ogen ook wel uit. Je kent de helft van de kinderen, en weet wat ze nodig hebben, de ouders kunnen onbezorgd feesten en hoeven zich geen zorgen te maken of ze op tijd thuis zijn voor een onbekende oppas. Lijkt de duidelijk en reeel.
Daarbij ben je een ervaren en bekend persoon, en dat maakt in mijn ogen ook wel uit. Je kent de helft van de kinderen, en weet wat ze nodig hebben, de ouders kunnen onbezorgd feesten en hoeven zich geen zorgen te maken of ze op tijd thuis zijn voor een onbekende oppas. Lijkt de duidelijk en reeel.
vrijdag 16 mei 2008 om 10:43
Ik vind het ook niets te veel.
Ik zou eerst vragen wat de verdiensten zijn per uur zodat je met je vriendin kunt overleggen.Misschien geeft ze wel 2,50/3 euro per kind aan:-))
Als ze minder wil betalen zou ik gewoon aangeven dat je vriendin ook meehelpt en dat 2 euro per kind per uur het minimum voor jullie is.
Ik zou eerst vragen wat de verdiensten zijn per uur zodat je met je vriendin kunt overleggen.Misschien geeft ze wel 2,50/3 euro per kind aan:-))
Als ze minder wil betalen zou ik gewoon aangeven dat je vriendin ook meehelpt en dat 2 euro per kind per uur het minimum voor jullie is.
maandag 26 mei 2008 om 11:49
Ik vind het veels te weinig!
Ik werk zelf als gastouder en verdien per uur 3.75 euro. Elk volgend kind van hetzelfde gezin betaald ook 3.75 euro.
Ikzelf had dus 3 euro per kind gevraagd, minstens.
(let wel: je bent de hele dag aan het werk hè!! niets luieren, maar beulen, want met zijn tweeën 10 kids vermaken is echt hard werk. Daar mag ook betaald voor worden)
Ik werk zelf als gastouder en verdien per uur 3.75 euro. Elk volgend kind van hetzelfde gezin betaald ook 3.75 euro.
Ikzelf had dus 3 euro per kind gevraagd, minstens.
(let wel: je bent de hele dag aan het werk hè!! niets luieren, maar beulen, want met zijn tweeën 10 kids vermaken is echt hard werk. Daar mag ook betaald voor worden)