Entertainment
alle pijlers
Je zal het maar hebben, iemand gisteren gezien?
maandag 19 mei 2008 om 10:25
Gisteren keek ik naar de laatste aflevering van Je zal het maar hebben. Daar kwam in het laatste deel een meisje/vrouw van 31 in die een conversiestoornis had. Dat hield in dat zij op de meest onverwachte momenten flauwviel. Ruben Nicolai (presentator) vroeg of je zo'n aanval ook kon uitlokken en ze zei dat hij haar kon laten schrikken. Nou, toen trok hij dus quasi onverwacht zijn blouse open en die vrouw viel spontaan flauw. Ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat zij deze aanval fakete , het zag er zo nep uit. Later, in het Euromast gebouw, zaten ze te praten aan een tafeltje en toen keek Ruben haar even heel doordringend aan, en ja hoor, daar ging ze weer. Kijk, ik zou ook in katzwijm vallen als deze meneer mij zo diep in de ogen keek, maar dit zag er echt heel gespeeld uit. Het leek wel alsof ze het fijn vond dat hij haar dan moest aanraken en iets onder haar hoofd moest leggen.
Iemand dit gezien, ik was benieuwd of jullie mijn mening delen of dat het wel echt zal zijn. Je kunt het ook terug kijken op uitzending gemist.
Iemand dit gezien, ik was benieuwd of jullie mijn mening delen of dat het wel echt zal zijn. Je kunt het ook terug kijken op uitzending gemist.
maandag 19 mei 2008 om 10:29
maandag 19 mei 2008 om 10:41
Hallo,
Ik begrijp je reactie wel hoor. Vooropgesteld dat ik er van uit ga dat ze dit niet met opzet doet, kan ik me wel voorstellen dat je je niet aan die indruk kunt onttrekken.
Op mijn werk (ziekenhuis) had ik ook eens een patient met deze stoornis. Het ging prima, maar nadat ik haar op iets had aangesproken (gedrag tegenover de verpleging), kreeg ze de ene aanval na de andere. Dan werd ze weer in de lift gevonden, dan weer onder de douche of voor haar kamerdeur. Altijd tijdens bezoekuur of als er veel mensen in de buurt waren.
Ontdanks dat ik wist dat ik waarschijnlijk stress had veroorzaakt bij haar en dat dit een ziekte is, bemerkte ik bij mezelf een bepaalde irritatie en het gevoel van: "je doet het er gewoon om". Kon er niets aan doen. Behalve dan er zo proffesioneel mogelijk mee omgaan en hopen dat ik niet uitstraalde wat ik van binnen voelde.
Heb trouwens de uitzending niet gezien, maar zal dat binnenkort even gaan doen.
Groeten van famke.
Ik begrijp je reactie wel hoor. Vooropgesteld dat ik er van uit ga dat ze dit niet met opzet doet, kan ik me wel voorstellen dat je je niet aan die indruk kunt onttrekken.
Op mijn werk (ziekenhuis) had ik ook eens een patient met deze stoornis. Het ging prima, maar nadat ik haar op iets had aangesproken (gedrag tegenover de verpleging), kreeg ze de ene aanval na de andere. Dan werd ze weer in de lift gevonden, dan weer onder de douche of voor haar kamerdeur. Altijd tijdens bezoekuur of als er veel mensen in de buurt waren.
Ontdanks dat ik wist dat ik waarschijnlijk stress had veroorzaakt bij haar en dat dit een ziekte is, bemerkte ik bij mezelf een bepaalde irritatie en het gevoel van: "je doet het er gewoon om". Kon er niets aan doen. Behalve dan er zo proffesioneel mogelijk mee omgaan en hopen dat ik niet uitstraalde wat ik van binnen voelde.
Heb trouwens de uitzending niet gezien, maar zal dat binnenkort even gaan doen.
Groeten van famke.
tsja.....
maandag 19 mei 2008 om 10:42
Een aanval fakete???
"Je zal het maar hebben" is informatie bedoelt en denk ik ook om onbegrip van mensen, over een bepaalde afwijking, weg te nemen.
Het verbaasd me dan ook dat jij het flauwvallen ziet als een vorm van aandacht vragen aan de presentator.
"Het leek wel alsof ze het fijn vond dat hij haar dan moest aanraken en iets onder haar hoofd moest leggen."
Ik zou hier bijna denken dat je een jaloerse ex van Ruben bent.
"Je zal het maar hebben" is informatie bedoelt en denk ik ook om onbegrip van mensen, over een bepaalde afwijking, weg te nemen.
Het verbaasd me dan ook dat jij het flauwvallen ziet als een vorm van aandacht vragen aan de presentator.
"Het leek wel alsof ze het fijn vond dat hij haar dan moest aanraken en iets onder haar hoofd moest leggen."
Ik zou hier bijna denken dat je een jaloerse ex van Ruben bent.
maandag 19 mei 2008 om 10:44
NoaLuna,
Weet je waar de deelnemers van 'Je zal het maar hebben' nou zo enorm veel hekel aan hebben?
Aan mensen zoals jij. Door mensen zoals jij zijn dit soort programma's nodig.
Domme mensen zoals jij ervan te overtuigen dat men zich niet aanstelt en dat ze nou eens serieus genomen moeten worden.
Maar goed, je zal wel een of ander jong grietje zijn uit een gehucht waar er niets wordt beleefd. Zo krijg je ook niet mee wat er in de echte wereld gebeurt.
Weet je waar de deelnemers van 'Je zal het maar hebben' nou zo enorm veel hekel aan hebben?
Aan mensen zoals jij. Door mensen zoals jij zijn dit soort programma's nodig.
Domme mensen zoals jij ervan te overtuigen dat men zich niet aanstelt en dat ze nou eens serieus genomen moeten worden.
Maar goed, je zal wel een of ander jong grietje zijn uit een gehucht waar er niets wordt beleefd. Zo krijg je ook niet mee wat er in de echte wereld gebeurt.
maandag 19 mei 2008 om 11:07
Ik geloof het niet, volgens mij faked ze dat. Volgens mij is NoaLuna 13 en heeft ze geen kinderen, maar kippen. Ze is in ieder geval een goede kippenmoeder. Als de kuikens Noa en Luna goed naar hun kippenmoeder kijken, dan lukt het ze naar alle waarschijnlijk binnen no time om net zo als een kip zonder kop te kakelen als hun kippenmama.