Entertainment
alle pijlers
Je zal het maar hebben, iemand gisteren gezien?
maandag 19 mei 2008 om 10:25
Gisteren keek ik naar de laatste aflevering van Je zal het maar hebben. Daar kwam in het laatste deel een meisje/vrouw van 31 in die een conversiestoornis had. Dat hield in dat zij op de meest onverwachte momenten flauwviel. Ruben Nicolai (presentator) vroeg of je zo'n aanval ook kon uitlokken en ze zei dat hij haar kon laten schrikken. Nou, toen trok hij dus quasi onverwacht zijn blouse open en die vrouw viel spontaan flauw. Ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat zij deze aanval fakete , het zag er zo nep uit. Later, in het Euromast gebouw, zaten ze te praten aan een tafeltje en toen keek Ruben haar even heel doordringend aan, en ja hoor, daar ging ze weer. Kijk, ik zou ook in katzwijm vallen als deze meneer mij zo diep in de ogen keek, maar dit zag er echt heel gespeeld uit. Het leek wel alsof ze het fijn vond dat hij haar dan moest aanraken en iets onder haar hoofd moest leggen.
Iemand dit gezien, ik was benieuwd of jullie mijn mening delen of dat het wel echt zal zijn. Je kunt het ook terug kijken op uitzending gemist.
Iemand dit gezien, ik was benieuwd of jullie mijn mening delen of dat het wel echt zal zijn. Je kunt het ook terug kijken op uitzending gemist.
maandag 19 mei 2008 om 12:52
Een aantal jaren terug was er in dezelfde serie (toen nog met Lodiers) ook een dame die bij sterke emoties onderuit ging. Ik kan me nog herinneren dat ze als ze bijvoorbeeld heel erg moest lachen, hoppa, tegen de vlakte ging. Volgens mij was er gefilmd op het strand. Kan iemand zich dit nog herinneren?
Ik vond het interessant om te leren (dat kwam in die andere aflevering niet ter spraken, althans, niet dat ik me kan herinneren) dat ze dus volledig bij bewustzijn zijn als ze tegen de vlakte gaan, dat ze alles meekrijgen.
Ik vroeg me gisteren meermaals af of deze mensen niet af en toe verkeerd terecht komen en zich verwonden o.i.d.
En wat een understatement toen ze zei dat het haar niet prettig leek om te verdrinken terwijl je je ervan bewust bent.
Gruwelijk idee!!
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die er hun vraagtekens bij zetten. Vind dat er soms nogal hard op gereageerd wordt. Vraag me af vaak af waarom.
(en heb daar zo mijn ideeën over...)
Enne... het halve forum opdoeken? Tweederde, minstens...
Laat het maar fijn zo blijven als het is. Voor ieder wat wils.
Ik vond het interessant om te leren (dat kwam in die andere aflevering niet ter spraken, althans, niet dat ik me kan herinneren) dat ze dus volledig bij bewustzijn zijn als ze tegen de vlakte gaan, dat ze alles meekrijgen.
Ik vroeg me gisteren meermaals af of deze mensen niet af en toe verkeerd terecht komen en zich verwonden o.i.d.
En wat een understatement toen ze zei dat het haar niet prettig leek om te verdrinken terwijl je je ervan bewust bent.
Gruwelijk idee!!
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die er hun vraagtekens bij zetten. Vind dat er soms nogal hard op gereageerd wordt. Vraag me af vaak af waarom.
(en heb daar zo mijn ideeën over...)
Enne... het halve forum opdoeken? Tweederde, minstens...
Laat het maar fijn zo blijven als het is. Voor ieder wat wils.
Known to cause insanity in laboratory mice
maandag 19 mei 2008 om 13:17
maandag 19 mei 2008 om 13:22
Op bepaalde forumsters hier reageer ik niet eens omdat zij kennelijk niet in staat zijn om op een volwassen manier te reageren. Ik vraag alleen of het programma op anderen ook zo is overgekomen als op mij. Ik heb nergens gezegd dat dat meisje een aanstelster is. Maar ik blijf er nog steeds bij dat het er nep uit zag. Ook de manier van vallen. Ze viel beide keren op dezelfde manier opzij.
Ik vond dit ook een heel goed programma omdat het je laat zien hoe mensen met bepaalde aandoeningen omgaan en wat het betekent om dat te hebben, en ik heb nog nooit gedacht bij een deelnemer aan deze serie dat ik het niet geloofwaardig vond, behalve nu dus.
Ik vond dit ook een heel goed programma omdat het je laat zien hoe mensen met bepaalde aandoeningen omgaan en wat het betekent om dat te hebben, en ik heb nog nooit gedacht bij een deelnemer aan deze serie dat ik het niet geloofwaardig vond, behalve nu dus.
maandag 19 mei 2008 om 13:29
Ik heb het gisteren ook gezien met mijn vriend. En ook wij twijfelden of het wel echt was. Vooral omdat ze zei dat ze zo'n aanval maar 2 keer per week had, en tijdens de opnames dus toevallig 2 keer zo'n aanval kreeg. Kan natuurlijk van de zenuwen komen en de extra stress die zoiets met zich meebrengt. Vond het ook opvallend dat ze voordeed hoe ze het beste neergelegd kon worden als zoiets gebeurde en dat ze beide keren al in die positie viel.
Ik had nog nooit van deze aandoening gehoord. En had direct zoiets van: waarom zoekt ze dan geen hulp voor dat psychische probleem wat ze heeft? Gelukkig vertelde ze later dat ze dat inderdaad binnenkort ging doen. Hoop voor haar dat het goed komt! Lijkt me erg vervelend om zoiets steeds mee te maken.
Ik vind het trouwens erg kinderachtig hoe met name Emmenem hier reageert op TO!!!!!!!
Ik had nog nooit van deze aandoening gehoord. En had direct zoiets van: waarom zoekt ze dan geen hulp voor dat psychische probleem wat ze heeft? Gelukkig vertelde ze later dat ze dat inderdaad binnenkort ging doen. Hoop voor haar dat het goed komt! Lijkt me erg vervelend om zoiets steeds mee te maken.
Ik vind het trouwens erg kinderachtig hoe met name Emmenem hier reageert op TO!!!!!!!
maandag 19 mei 2008 om 16:33
Dat zeg ik Wohman. Dat is dus wat mij ook opviel.
Ik heb eens bij een meisje in de klas gezeten die dit dus wel fakete vroeger. Zij had deze aandoening niet maar viel zogenaamd flauw als ze ergens niet mee kon omgaan. Dat deed ze echt te pas en te onpas, en op een gegeven moment deed ook niemand meer iets omdat iedereen wist dat het niet echt was. Man, wat bezielt je dan? Dan heb je echt therapie nodig. En dat ging dat meisje van gisteren ook doen inderdaad. Ik hoop voor haar dat het dan genezen wordt.
Ik heb eens bij een meisje in de klas gezeten die dit dus wel fakete vroeger. Zij had deze aandoening niet maar viel zogenaamd flauw als ze ergens niet mee kon omgaan. Dat deed ze echt te pas en te onpas, en op een gegeven moment deed ook niemand meer iets omdat iedereen wist dat het niet echt was. Man, wat bezielt je dan? Dan heb je echt therapie nodig. En dat ging dat meisje van gisteren ook doen inderdaad. Ik hoop voor haar dat het dan genezen wordt.
maandag 19 mei 2008 om 16:50
Hoi,
Ze zit nu idd intern in een centrum voor deze onverklaarbare lichamelijke stoornis. ik ken haar persoonlijk en ik weet 100% zeker dat ze echt is gevallen en dat niet heeft gedaan 'voor de film'.
Ik ben trots op haar, omdat ze op tv heeft laten zien wat een conversiestoornis inhoudt. Veel mensen schamen zich voor hun ziekte en zij niet, daar heb ik echt respect voor!
Ze zit nu idd intern in een centrum voor deze onverklaarbare lichamelijke stoornis. ik ken haar persoonlijk en ik weet 100% zeker dat ze echt is gevallen en dat niet heeft gedaan 'voor de film'.
Ik ben trots op haar, omdat ze op tv heeft laten zien wat een conversiestoornis inhoudt. Veel mensen schamen zich voor hun ziekte en zij niet, daar heb ik echt respect voor!
maandag 19 mei 2008 om 16:52
ik lees met veel verbazing je topic, voornamelijk verbazing om de reacties die je krijgt..
Heb de uitzending gister niet gezien, en terug kijken lukt op een of andere manier niet (grrrrrr) Maar heb in het verleden ook bij een meisje in de klas gezeten, die dit idd ook deed, vooral tijdens drukke les wisselingen. Was voor de meid in kwestie heel sneu natuurlijk, maar wij negeerden het gewoon, het was nl zo duidelijk dat het niet echt was. Kan me voorstellen dat het daarom gister ook zo op je over is gekomen! (ga in het weekend zeker nog proberen om de uitzending terug te zien, ben dan bij vriend thuis, en die heeft een veel snellere inet verbinding Bij mij blijft het filmpje om de haverklap hangen en haperen)
Heb de uitzending gister niet gezien, en terug kijken lukt op een of andere manier niet (grrrrrr) Maar heb in het verleden ook bij een meisje in de klas gezeten, die dit idd ook deed, vooral tijdens drukke les wisselingen. Was voor de meid in kwestie heel sneu natuurlijk, maar wij negeerden het gewoon, het was nl zo duidelijk dat het niet echt was. Kan me voorstellen dat het daarom gister ook zo op je over is gekomen! (ga in het weekend zeker nog proberen om de uitzending terug te zien, ben dan bij vriend thuis, en die heeft een veel snellere inet verbinding Bij mij blijft het filmpje om de haverklap hangen en haperen)
maandag 19 mei 2008 om 18:03
ik heb het ook gezien Heb er zelf al eens een artikel over geschreven ARTIKEL en vind het erg interessant
Het is dan ook zeker niet fake. Het zit in iemands hoofd, al kan iemand die het niet heeft het waarschijnlijk moeilijk bevatten... Aanstellerij wordt inderdaad vaak genoemd 'stresskip'
Het is dan ook zeker niet fake. Het zit in iemands hoofd, al kan iemand die het niet heeft het waarschijnlijk moeilijk bevatten... Aanstellerij wordt inderdaad vaak genoemd 'stresskip'
maandag 19 mei 2008 om 18:15
Ik heb zojuist even een stukje gezien, maar vond dat er absoluut niet nep uitzien. Het was het allereerste stuk wat van haar lieten zien. Ruben trok zijn shirt open en in eerste instantie moest zij lachen. Even later begint ze met haar ogen te rollen en valt ze weg. Begrijp niet wat je hier nep aan vind. En BNN lijkt mij ook absoluut niet de omroep die met dit soort dingen zou knoeien.
maandag 19 mei 2008 om 18:39
Ik heb het ook gezien en vond het er niet fake uitzien. Doordat ze als ze bewusteloos is wel alles kan horen is het ook niet vreemd als ze bijkomt dat ze dan een beetje lacht.
Verder gaf ze aan van 17 x op een dag het is gereduceerd naar 2x per week maar dat de stress van het programma erg meespeelde.
Net als iedereen hoop je zoiets niet te krijgen of te hebben.
En ja, ik vind die Ruben ook een lekkertje. Ik wil wel in die armen liggen hoor.
Verder gaf ze aan van 17 x op een dag het is gereduceerd naar 2x per week maar dat de stress van het programma erg meespeelde.
Net als iedereen hoop je zoiets niet te krijgen of te hebben.
En ja, ik vind die Ruben ook een lekkertje. Ik wil wel in die armen liggen hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 19 mei 2008 om 18:55
dat klopt ruim 70% van de mensen met narcolepsie heeft echter ook last van cataplexie.. bij emoties en spanning krijgen ze last van spierverslappingen.. (ik ken iemand met zowel narcolepsie als cataplexie, helaas heeft hij ook borderline en geeft zich graag over aan impulsen.. waardoor hij last krijgt van spierverslappingen...op de meest vervelende momenten, maar dat terzijde..)
dat maakt het natuurlijk nog geen psychische aandoening..
maandag 19 mei 2008 om 21:01
Sunny 005, als jij zegt dat je haar persoonlijk kent en zegt dat het allemaal echt is, dan geloof ik dat wel hoor.
Ik zeg hier alleen dat ik het er op TV fake vond uitzien. En ja, misschien speelt mijn ervaring met dat meisje bij me op school ook een negatieve rol in het kijken hiernaar.
Het lijkt me in elk geval heel naar om te hebben, je bent je ook zo bewust van wat er gebeurt en dat lijkt me heel vervelend.
Ik zeg hier alleen dat ik het er op TV fake vond uitzien. En ja, misschien speelt mijn ervaring met dat meisje bij me op school ook een negatieve rol in het kijken hiernaar.
Het lijkt me in elk geval heel naar om te hebben, je bent je ook zo bewust van wat er gebeurt en dat lijkt me heel vervelend.
maandag 19 mei 2008 om 21:10
dinsdag 20 mei 2008 om 09:33
ik begreep uit jou posting dat jij dacht dat het meisje met narcolepsie van de uitzending van enige tijd geleden.alleen maar iedere keer in slaap viel.
Het meisje op het strand had niet alleen last van de onbedwingbare slaap( hypersomnie), als zij op het strand onderuit ging dan betrof dat geen slaap maar kataplexie. (verlies van spierspanning bij emotie)
derhalve had ik een uitleg in het kort neergezet wat narcolepsie omvat.
Het meisje op het strand had niet alleen last van de onbedwingbare slaap( hypersomnie), als zij op het strand onderuit ging dan betrof dat geen slaap maar kataplexie. (verlies van spierspanning bij emotie)
derhalve had ik een uitleg in het kort neergezet wat narcolepsie omvat.
woensdag 21 mei 2008 om 00:27
blijkbaar heeft niemand van jullie een idee hoe het is om met zoiets te leven. Heb zelf hier ook jaren last van gehad en bij mij viel dus mijn bloeddruk volledig weg. Had verlammingsverschijnselen en kon niet praten. Ik verloor mijn bewustzijn en controle over mijn lichaam. Je gaat door een hel als je dit hebt.
woensdag 21 mei 2008 om 01:06
Hoi supertje,
ik heb inderdaad geen idee hoe het is om met zoiets te leven, het lijkt me inderdaad geen pretje. Het meisje in deze aflevering leek er redelijk goed mee om te gaan.
Keek zelf de aflevering voor het onderwerp stotteren - dat doe ik namelijk zelf
Zou TO ook denken dat de jongen in deze aflevering het stotteren fakete? Bij de radio-aflevering sprak ie immers bijna vloeiend...
Anyway, ik had niet het idee dat het meisje het 'flauwvallen' fakete.
De reacties van 'jaaa, ik kende vroeger zo'n meisje en bij haar was het zo overduidelijk nep...' vind ik raar. En trouwens, misschien hadden die meisjes van vroefer ook wel deze ziekte.
ik heb inderdaad geen idee hoe het is om met zoiets te leven, het lijkt me inderdaad geen pretje. Het meisje in deze aflevering leek er redelijk goed mee om te gaan.
Keek zelf de aflevering voor het onderwerp stotteren - dat doe ik namelijk zelf
Zou TO ook denken dat de jongen in deze aflevering het stotteren fakete? Bij de radio-aflevering sprak ie immers bijna vloeiend...
Anyway, ik had niet het idee dat het meisje het 'flauwvallen' fakete.
De reacties van 'jaaa, ik kende vroeger zo'n meisje en bij haar was het zo overduidelijk nep...' vind ik raar. En trouwens, misschien hadden die meisjes van vroefer ook wel deze ziekte.
maandag 26 mei 2008 om 18:16
Alsof je "mooi" flauw kan vallen, het moet niet gekker worden zeg..
Ik vond het hartstikke erg wat dat meisje had en jij gaat zeggen dat het er nep uit ziet?
Geef dr acteerlessen cadeau, en vraag meteen of ze sorry wil zeggen omdat ze jou beledigd heeft..
En volg meteen zelf een cursusje "je in leven in een ander"
Ik vond het hartstikke erg wat dat meisje had en jij gaat zeggen dat het er nep uit ziet?
Geef dr acteerlessen cadeau, en vraag meteen of ze sorry wil zeggen omdat ze jou beledigd heeft..
En volg meteen zelf een cursusje "je in leven in een ander"