Kinderen
alle pijlers
Leuke positiekleding (dus geen hobbezakken of soepjurken)
maandag 19 mei 2008 om 13:41
Ik kan echt nergens slagen!!!! Bij H&M lijkt het wel alsof ze alleen maar vormeloze hobbezakken verkopen, bij Mamalicious is alles zwart, grijs of somber, bij Prenatal ook allemaal vreemde modellen met rare prints en van Miss Etam ben ik ook nooit zo weg (vaak zo tuttig, hoewel hun broeken wel weer oké zijn).
Na deze klaagzang heb ik eigenlijk maar één vraag: waar kopen jullie je positiekleding en is het jullie gelukt om voor de zomer iets fleurigs te vinden (met een beetje model erin).
Het kan natuurlijk zijn dat ik bijzonder lastig ben (wil bijvoorbeeld altijd iets met mouwen, want flubberarmen), niet te lang, niet te kort (want klein, 1.60) en niet te drukke prints.
Ik word zo langzamerhand een beetje moedeloos, en dan te bedenken dat ik pas 16 weken en ben dus de komende 30 weken nog wel in positiekleding door het leven zal moeten.
(Sorry voor het klagen, ik wil niet ondankbaar of blassé overkomen, maar ik heb gewoon een giga baal-van-mezelf-dag vandaag!)
Na deze klaagzang heb ik eigenlijk maar één vraag: waar kopen jullie je positiekleding en is het jullie gelukt om voor de zomer iets fleurigs te vinden (met een beetje model erin).
Het kan natuurlijk zijn dat ik bijzonder lastig ben (wil bijvoorbeeld altijd iets met mouwen, want flubberarmen), niet te lang, niet te kort (want klein, 1.60) en niet te drukke prints.
Ik word zo langzamerhand een beetje moedeloos, en dan te bedenken dat ik pas 16 weken en ben dus de komende 30 weken nog wel in positiekleding door het leven zal moeten.
(Sorry voor het klagen, ik wil niet ondankbaar of blassé overkomen, maar ik heb gewoon een giga baal-van-mezelf-dag vandaag!)
Takes a second for your life to change
maandag 19 mei 2008 om 13:45
Je kan ook kijken op marktplaats of ebay. Of in de babyspeciaalzaken. Als je bij de prenatal bij vila arena kijkt hebben ze heel veel zit er vast wat bij. Maar ik vind anita en noppies wel leuk. Gewoon even goed kijken en googlen dan vind je echt wel wat.
Moet jij met 16 weken ook al in positie? Ben ik gelukkig niet de enige.
Moet jij met 16 weken ook al in positie? Ben ik gelukkig niet de enige.
maandag 19 mei 2008 om 14:02
maandag 19 mei 2008 om 14:05
@ Maxem: ik ga uit van de meest optimistische variant hoor... het zou zomaar kunnen dat ik er nog maanden aan vast zit, zucht.
@ Snok: die merken klinken hartstikke leuk, maar ik woon in de buurt van Den Haag en kan echt maar heel weinig winkels vinden waar ze het uberhaupt verkopen. We hebben Miss E. , Promiss, Prental en Name It/Noppies en dan houdt het wel zo'n beetje op....
Ik wil er best wel wat aan uitgeven (maar wel in het redelijke, beschik niet over bodemloze financiele put), maar dan moet het ook wel naar mijn zin zijn.
Bedankt, zover meiden!
@ Snok: die merken klinken hartstikke leuk, maar ik woon in de buurt van Den Haag en kan echt maar heel weinig winkels vinden waar ze het uberhaupt verkopen. We hebben Miss E. , Promiss, Prental en Name It/Noppies en dan houdt het wel zo'n beetje op....
Ik wil er best wel wat aan uitgeven (maar wel in het redelijke, beschik niet over bodemloze financiele put), maar dan moet het ook wel naar mijn zin zijn.
Bedankt, zover meiden!
Takes a second for your life to change
maandag 19 mei 2008 om 14:14
Ik heb deze zwangerschap toch wel een en ander bij H&M vandaan hoor. Twee spijkerbroeken die strakker zijn dan wat ik normaal draag dus zeker niet in de categorie hobbezakken vallen. De shirts daar vond ik idd wel heel wijd.
Ik heb nu wat spullen van Esprit, van de website besteld, en een aantal van die dingen bevielen me goed en heb ik gehouden. De rest weer teruggestuurd.
Verder heb ik 2 shirts van Prenatal die best te doen waren.
O ja, en een ding van Noppies met zo'n lint onder je borsten geknoopt. Ook best leuk.
Je moet wel echt goed zoeken is mijn ervaring en overal wat vandaan halen. En wat ik ook wel vind: je moet het aan zien. Dat scheelt echt.
Ik heb ook veel van een vriendin geleend, dat scheelt ook wel. Dan heb je in ieder geval wat en koop je ook makkelijker zelf nog wat duurder spul bij.
Maar ik ben laatst ook een hele avond bij Prenatal geweest. Alles gepast. En niets gekocht. Daarna zat ik wel depressief thuis .
Ik heb nu wat spullen van Esprit, van de website besteld, en een aantal van die dingen bevielen me goed en heb ik gehouden. De rest weer teruggestuurd.
Verder heb ik 2 shirts van Prenatal die best te doen waren.
O ja, en een ding van Noppies met zo'n lint onder je borsten geknoopt. Ook best leuk.
Je moet wel echt goed zoeken is mijn ervaring en overal wat vandaan halen. En wat ik ook wel vind: je moet het aan zien. Dat scheelt echt.
Ik heb ook veel van een vriendin geleend, dat scheelt ook wel. Dan heb je in ieder geval wat en koop je ook makkelijker zelf nog wat duurder spul bij.
Maar ik ben laatst ook een hele avond bij Prenatal geweest. Alles gepast. En niets gekocht. Daarna zat ik wel depressief thuis .
maandag 19 mei 2008 om 15:01
Ik heb dit keer héél veel via MP en Ebay (nieuw en tweedehands) en jurkjes van King Louie.
Ik vind Queen Mum leuk, is alleen wel duur. Maar goed, heb het al eens eerder gezegd: mijn normen zijn wel vervaagd. Ik zeg dat ik QM leuk vind, maar niet-zwanger zou ik er nog niet dood in gevonden willen worden
Wat Prenatal verkoopt.... Daarvan schiet je accuut in een prenatale depressie.
Ik vind Queen Mum leuk, is alleen wel duur. Maar goed, heb het al eens eerder gezegd: mijn normen zijn wel vervaagd. Ik zeg dat ik QM leuk vind, maar niet-zwanger zou ik er nog niet dood in gevonden willen worden
Wat Prenatal verkoopt.... Daarvan schiet je accuut in een prenatale depressie.
maandag 19 mei 2008 om 15:05
Ik herken dit hoor! toen ik net aan de positiekleding moest had ik precies hetzelfde probleem. Nu ben ik 35 weken, en ik hoop dat het niet té mooi weer wordt de komende tijd want veel echt leuke zomerkleding heb ik niet.... Toch heb ik best wel wat leuke dingen kunnen vinden: spijkerbroek van noppies vind ik fantastisch, had ik al aan toen mijn eigen broeken nét wat strak gingen zitten, en draag ik nu nog met veel plezier. Verder zo'n beetje de merken die hier genoemd zijn. Mijn ervaring is overigens dat je ook met de gewone huidige mode wel het een en ander kan: de net wat langere shirtjes passen best over een dikke buik heen als ze goed stretchen, en er is op het moment heel veel kleding met een hoge "taille", net onder de borsten iets strakker en daaronder wijd. Perfect voor zwangere buiken! En lage heupbroeken met een zachte band of een touwtje/elastiek kan ik nu ook nog aan; het er toevallig net nog een gekocht bij H&M. Gewoon ónder de zwangere buik losjes dichtknopen, en evt combineren met een buikband. Wel een maatje groter dan ik normaal heb, maar ach, wat wil je met 8 maanden zwanger..... Verder hebben ze bij H&M rokjes en jurkjes van stretchstof, rekt ook aardig mee. En het voordeel is dat ze na de bevalling ook nog meekunnen.
Maar het blijft moeilijk hoor, ik verheug me ook al tijden op lekker de stad ingaan als de nieuwe collecties binnen zijn bij de "normale" winkels!
Maar het blijft moeilijk hoor, ik verheug me ook al tijden op lekker de stad ingaan als de nieuwe collecties binnen zijn bij de "normale" winkels!
maandag 19 mei 2008 om 15:41
Met strech jurkjes (die heb je in alle soorten en maten en hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Met een legging van de Action van een paar euro eronder zie je er hardstikke vlot uit!), tunieken en heupbroeken kom je inderdaad een heel eind. Ik had wel een heup-spijkerbroek van Noppies, die aan de achterkant wat hoger was en van een lekker rekbaar stofje was, die zat echt heerlijk (ook lekker voor vlak na de bevalling).
Ik heb destijds ook wat standaard witte hemden in herenmaat gekocht (wel maatje M dan he?!), die zijn lekker lang en rekbaar voor over je buik (vooral van de Hans Textiel, volgens mij van het merk Beeren als ik het zo uit mijn hoofd goed onthouden heb) en zitten heerlijk. Spijkerjasje of bloesje er overheen en hoppakee. Ik was vorig jaar rond deze tijd een maandje of 4 zwanger en heb eigenlijk nagenoeg geen echte speciale positiekleding aangehad.
Kortom, met een beetje snuffelen naar geschikte kleding met rekbare stofjes en een beetje creativiteit kom je een heel eind!
Succes en geniet van je zwanerschap!
Ik heb destijds ook wat standaard witte hemden in herenmaat gekocht (wel maatje M dan he?!), die zijn lekker lang en rekbaar voor over je buik (vooral van de Hans Textiel, volgens mij van het merk Beeren als ik het zo uit mijn hoofd goed onthouden heb) en zitten heerlijk. Spijkerjasje of bloesje er overheen en hoppakee. Ik was vorig jaar rond deze tijd een maandje of 4 zwanger en heb eigenlijk nagenoeg geen echte speciale positiekleding aangehad.
Kortom, met een beetje snuffelen naar geschikte kleding met rekbare stofjes en een beetje creativiteit kom je een heel eind!
Succes en geniet van je zwanerschap!
maandag 19 mei 2008 om 16:04
Ik vind dat toch echt wel meevallen hoor. Tenminste, bij onze Prenatal verkopen ze bijvoorbeeld Esprit en Noppies. Niet dat dat stuk voor stuk geweldig is, maar je kunt er best wat tussenvinden, als je maat er nog is.....
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 19-05-2008 16:06
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
maandag 19 mei 2008 om 16:11
Het ligt misschien ook aan je bouw en soort buik, maar ik heb nu in mijn 39ste week, en ik draag nog normale, lage stretch heupbroeken, in mijn normale maat, of ik heb er nu ook 2 die 1 maatje groter zijn.
Dan een tuniekje, en daaronder een buikband, ~dus niet eroverheen... vind ik ook nooit zo mooi, en aan de achterkant ziet het er gewoon uit als mijn normale lijf.
Pas als ik omdraai zie je een '' voetbal '' in mijn buik zitten.
Ik ben ook niet weg van zwangerschaps kleding, oh heb trouwens wel een mooie noppies spijkerbroek!
Dan een tuniekje, en daaronder een buikband, ~dus niet eroverheen... vind ik ook nooit zo mooi, en aan de achterkant ziet het er gewoon uit als mijn normale lijf.
Pas als ik omdraai zie je een '' voetbal '' in mijn buik zitten.
Ik ben ook niet weg van zwangerschaps kleding, oh heb trouwens wel een mooie noppies spijkerbroek!
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
maandag 19 mei 2008 om 16:37
Herkenbaar probleem! Ik heb heel veel beseld via internet. Ik vond dit prettiger dan met je zwangere lijf een pashokje in te moeten kruipen.
Hier staan legio online winkels op:
http://zwanger-kleding.startpagina.nl/
Hier staan legio online winkels op:
http://zwanger-kleding.startpagina.nl/
maandag 19 mei 2008 om 18:41
Mijn tips: Vida Vita (hier ook al genoemd) en als klapperrrrrrrrrrrrr van de week: www.isabellaoliver.com
De laatste is een Engelse site en niet goedkoop maar absoluut bijzonder voor speciale gelegenheden!
De jurkjes van King Louie waren tot een maand of 6 prima, maar nu met 37 weken barst is daar echt uit.. ik draag nu vooral linnen broeken van de Sting (van een jaar of 2 geleden, had gelukkig nog een stapeltje liggen en langere strakke t-shirts en hemdjes. Niet spannend, maar ach, ben toch met verlof en ik hoef nog maar een paar weken.
De laatste is een Engelse site en niet goedkoop maar absoluut bijzonder voor speciale gelegenheden!
De jurkjes van King Louie waren tot een maand of 6 prima, maar nu met 37 weken barst is daar echt uit.. ik draag nu vooral linnen broeken van de Sting (van een jaar of 2 geleden, had gelukkig nog een stapeltje liggen en langere strakke t-shirts en hemdjes. Niet spannend, maar ach, ben toch met verlof en ik hoef nog maar een paar weken.
maandag 19 mei 2008 om 19:18
De shirts van Hennes mama vind ik ook hobbezakken, maar ik heb wel een heleboel gewone shirts van Hennes, lange mouw, korte mouw en hemd, van LOGG, die vallen vrij lang en rekken lekker mee. De zwangerschapsbroeken daar vind ik trouwens wel ok, net nog een bruine linnen broek gekocht.
Voor de rest draag ik stretchjurken van King Louie, die rekken tot het einde mee en kunnen daarna ook nog, want het is geen positiekleding.
En zo loop ik er nu al drie jaar bij, pfff wat saai......
Voor de rest draag ik stretchjurken van King Louie, die rekken tot het einde mee en kunnen daarna ook nog, want het is geen positiekleding.
En zo loop ik er nu al drie jaar bij, pfff wat saai......
maandag 19 mei 2008 om 19:28
In de Frederikstraat zaten altijd twee winkels met leuke kleding. Weet niet of ze er nog zitten?
En www.bloomingmarvellous.co.uk had ook wel leuk spul (ben er al jaren niet meer wezen kijken maar heb er destijds wel het een en ander gekocht)