Teruggave belastingdienst: hoe lang duurt dat?

21-05-2008 10:14 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Voor 1 april heb ik mijn belastingbiljet ingevuld en teruggestuurd. Vorige jaren heb ik hierop bericht ontvangen: dit jaar niet. Ik hoor van anderen dat die nooit bericht hebben gehad. Hoe lang duurt het voordat het geld op mijn rekening staat en/of ik bericht krijg? Hopelijk weet iemand het :)



Groetjes, Eend
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat als je het voor 1 april hebt ingediend, dat ze het geld voor 1 juni moeten overmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook om te springen, en dacht ook dat ik het vorige jaren rond juni op mijn rekening had staan...
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
Klopt... 1 juni moeten ze het verwerkt hebben. Wij hebben toevallig gisteren de brieven gehad, mijn partner had het al op zijn rekening staan.
Alle reacties Link kopieren
Vorige jaren had ik het begin mei al binnen, vandaar ;) En ik heb het geld nogal hard nodig. Hebben jullie bericht gehad?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer krijgt u van ons bericht?

Als uw aangifte vóór 1 april 2008 bij ons binnen is, krijgt u doorgaans vóór 1 juli 2008 bericht. U krijgt dan te horen of u een bedrag moet betalen of dat u een bedrag terugkrijgt. Meestal zult u dan eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen ontvangen over 2007 en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag over 2007. Wij beoordelen aan de hand van uw aangifte ook of u al belasting en premie moet betalen over 2008. In dat geval krijgt u een voorlopige aanslag 2008.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nagekeken:



over 2004 op 1 juni ontvangen

over 2005 op 19 mei

over 2006 op 9 mei

over 2007 nog niet, maar ik wacht met smart !
Alle reacties Link kopieren
ik heb toevallig gister bericht gehad...dus het zal niet lang meer duren!!!
Alle reacties Link kopieren
tieger schreef op 21 mei 2008 @ 10:25:

Wanneer krijgt u van ons bericht?

Als uw aangifte vóór 1 april 2008 bij ons binnen is, krijgt u doorgaans vóór 1 juli 2008 bericht. U krijgt dan te horen of u een bedrag moet betalen of dat u een bedrag terugkrijgt. Meestal zult u dan eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen ontvangen over 2007 en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag over 2007. Wij beoordelen aan de hand van uw aangifte ook of u al belasting en premie moet betalen over 2008. In dat geval krijgt u een voorlopige aanslag 2008.




Opzich, had ik dat zelf ook ergens moeten kunnen vinden he :-$

Bedankt iig, zal gewoon nog wat geduld moeten hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
ik vroeg me hetzelfde af. vorig jaar had ik het geld al in april en nu nog steeds niet.

heb wel gehoord dat de belastingdienst beetje achterstand heeft maar het moet voor 1 juli.
Alle reacties Link kopieren
oh ik zie net dat het er zelfs al op staat :)
Alle reacties Link kopieren
Bij Meneer Nilsson staat het geld al op zijn rekening, ik moet nog even wachten. Maar ik heb de blauwe envelop met het goede nieuws al wel ontvangen dus het zal niet meer lang duren.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Ik word helemaal blij van dit topic
Alle reacties Link kopieren
Keppetnogniet keppetnogniet.... (wel lekker als het komt want het is voor mij een extraatje nu!)
Alle reacties Link kopieren
De belastingdienst doet uitbetalingen in een weekend rond de 15e van de maand. Houdt dus in dat je het dan nu al gehad had moeten hebben.



Anders ff bellen naar de belastingtelefoon?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg de blauwe envelop vorige week en toen stond het ook al op mijn rekening.



Even een on-Nederlandse vraag: hoeveel krijgen/kregen jullie terug?

Ik 1100 ;-) .
Alle reacties Link kopieren
0 euro, maar ja gelukkig hoef ik ook niet te betalen
Alle reacties Link kopieren
Wij in totaal iets van ¤2300 geloof ik.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
44pje, hoe valt het dan te verklaren dat bijvoorbeeld amarna het op heel verschillende date heeft ontvangen?
Wij krijgen samen bijna 4700 euro terug, maar dat komt voornamelijk doordat we de teruggave van ons huis niet maandelijks laten uitkeren. Daarnaast nog wat studiekosten + ziektekosten, maar in een andere box moeten we juist weer wat betalen.
Alle reacties Link kopieren
Kreeg gister de blauwe enveloppen en stond ook al op de rekening :hello:
Alle reacties Link kopieren
:( ik ben ongeduldig!!!!
Wat fijn dat jullie het al hebben ontvangen, dat geeft hoop, want ik kan het geld goed gebruiken. Ik rekende zelf pas op juli, want zo was het voorgaande jaren ook (terwijl ik altijd netjes voor 1 april de boel instuur). Ik had vorig jaar op 6 juli mijn geld pas.
Alle reacties Link kopieren
Stond er bij mij gisteren ook al op, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog niets, maar mijn vader had al wel bericht gekregen. Ik word ook blij van alle goede berichten hier, ik krijg aardig wat terug (4500 euro als het goed is) en ben hard toe aan een nieuwe Marlies Dekkers ;-]
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven