Teruggave belastingdienst: hoe lang duurt dat?

21-05-2008 10:14 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Voor 1 april heb ik mijn belastingbiljet ingevuld en teruggestuurd. Vorige jaren heb ik hierop bericht ontvangen: dit jaar niet. Ik hoor van anderen dat die nooit bericht hebben gehad. Hoe lang duurt het voordat het geld op mijn rekening staat en/of ik bericht krijg? Hopelijk weet iemand het :)



Groetjes, Eend
Alle reacties Link kopieren
Bij mij stond een groot gedeelte er al op. Alleen het andere deel niet want ze wisten niet naar welk rekeningnummer ze dit moesten uitbetalen? :( Snap er geen snars van hoe dat nou weer kan, maar als ik alsnog een bijgevoegd formulier instuurde, met nogmaals het rekeningnummer erop (wat ik dus echt al wel had ingevuld maar oke) kwam het goed. Reken nu op volgende maand voor dit laatste deel. Gelukkig is het grootste deel al binnen :) Sowieso is 't nogal traag/ moeizaam met de belastingdienst dit jaar. Wij waren ook een van die duizenden ongelukkigen die het nog een keer in moesten vullen omdat de belastingdienst een fout had gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
oja, het stond er de 16e op, het eerste deel dus. De 16e mei en de volgende dag was de vlop er.
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten dokken :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niks maar het belastingkantoor is hier altijd later dan de rest;-). Wij krijgen iets van 2800 euro terug en aangezien wij gaan trouwen kunnen we het goed gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de brief binnen. Meestal staat het geld dan ook vlot op de rekening.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Sterker nog, bij ons was 't geld eerder dan de brieven. :)
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
En hoe lang zou het duren als je ná 1 april aangifte hebt gedaan? Heb half april aangifte gedaan en zit ook te springen om het geld, maar ben bang dat het dan nog wel even duurt.

Baal nu wel beetje dat ik altijd zooooooo traag ben in die dingen.........(vooral nu ik dit hierboven allemaal lees)
Hier ook het geld eerder dan de brief, dat is eigenlijk ieder jaar zo.

Heerlijk, die mei-maand, het lijkt dan altijd even alsof ik mijn financien op orde heb ;-)
Alle reacties Link kopieren
En ik heb nog steeds niks! Is er nog iemand die te laat was met de aangifte? Als je op tijd aangifte hebt gedaan en 'de buit' nu binnen hebt, zou die van de te-laat-komers dan ook binnen een maand kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden het op 20 mei en de brieven kwamen 2 dagen later :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook zo op te wachten. Waren we eindelijk eens zeer ruim op tijd met indienen... tsss, moest het opnieuw door een fout. Snel weer ingediend. En nu nog steeds geen bericht. Gelukkig veel hier al wel, ik begon al te denken dat het niet meer kwam...

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
AliceInWonderland schreef op 27 mei 2008 @ 16:12:

En ik heb nog steeds niks! Is er nog iemand die te laat was met de aangifte? Als je op tijd aangifte hebt gedaan en 'de buit' nu binnen hebt, zou die van de te-laat-komers dan ook binnen een maand kunnen komen?
Ik weet niet of een paar dagen te laat inleveren erg veel uit maakt. Wij waren vorig jaar 3 maanden te laat, en hebben het begin maart van dit jaar gekregen. Dan komt het dus echt onderop de stapel bij de belastingdienst.
Alle reacties Link kopieren
AliceInWonderland schreef op 24 mei 2008 @ 21:03:

En hoe lang zou het duren als je ná 1 april aangifte hebt gedaan? Heb half april aangifte gedaan en zit ook te springen om het geld, maar ben bang dat het dan nog wel even duurt.

Baal nu wel beetje dat ik altijd zooooooo traag ben in die dingen.........(vooral nu ik dit hierboven allemaal lees)
Wanneer krijgt u van ons bericht?

Als uw aangifte vóór 1 april 2008 bij ons binnen is, krijgt u doorgaans vóór 1 juli 2008 bericht.




Dus als je na 1 april het hebt ingevuld, ben ik bang dat het nog wel even langer gaat duren dan 1 juli.
Alle reacties Link kopieren
naatie schreef op 28 mei 2008 @ 15:45:

[...]





Wanneer krijgt u van ons bericht?

Als uw aangifte vóór 1 april 2008 bij ons binnen is, krijgt u doorgaans vóór 1 juli 2008 bericht.




Dus als je na 1 april het hebt ingevuld, ben ik bang dat het nog wel even langer gaat duren dan 1 juli.
Ze dekken zich wel flink in, met hun doorgaans ;) Het kan dus ook gewoon een stuk later. Vorige jaren had ik het al begin mei, ik word ongeduldig :o
Ik heb nog steeds niks :-( Ik vrees dat het dus wel juli gaat worden, net als vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg dit jaar nogal veel terug. maar waarom in termijnen??? Weet iemand dit? Ik krijg nu iedere maand iets van het bedrag, terwijl ik het erg graag in een klap wil hebben, zodat ik eindelijk eens alle openstaande rekeningen kan betalen.
Alle reacties Link kopieren
Alleen een voorlopige teruggave gaat toch in termijnen? Dus niet de aangifte achteraf over 2007 maar de voorlopige teruggave (een soort van voorschot op je aangifte) 2008?

Is dat het misschien, WW?
Alle reacties Link kopieren
Ja idd tia, het is een voorlopige teruggave..ik moet me toch echt eens meer gaan verdiepen in deze materie, ik weet helemaal niks van dit soort dingen, erg onvolwassen....
Alle reacties Link kopieren
Man wat is het bij jullie snel. Hier helaas een paar dagen te laat verstuurd omdat oud-werkgever van manlief te laat was met de jaaropgave. (Heerlijk die horeca... Alles is altijd zo lekker geregeld! >-D)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag gebeld,en mijn aangifte was 4 april binnen dus te laat!

Ze PROBEREN het om het binnen 3 maanden verwerkt te hebben dus ik kan nog wel even wachten ben ik bang.



Met dank aan onze boekhouder >-D

Die man is werkelijk altijd te laat..........



Nou ja,wat in het vat zit...
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven