De meest lullige/kwetsende opmerking die je ooit kreeg...

17-02-2013 06:48 256 berichten
Ik krijg soms opmerkingen naar mijn hoofd dat ik denk... nou moe!

Ik vroeg me af of jullie ook weleens een opmerking hebben gehad waarvan je echt dacht, wat moet ik hier nou op antwoorden.





Lullig, mijn vriend en ik hadden het over zelfverdediging. Ik ben lang en lomp gebouwd en zei dat ik dat wel fijn vond, dat ik voor mijn gevoel een verkrachter beter te lijf kon dan een heel fragiel meisje (zegt niet altijd wat hoor) Weet je wat hij zei? "Ik denk niet dat jij het type bent waar verkrachters op af zullen gaan". Nou... en bedankt! Niet dat ik er op zit te wachten hoor, helemaal niet maar ik vond em toch best lullig overkomen.



nog een lullige, normaal ben ik nogal van een staart in mn haar, of opsteken, niks moeilijks. We gingen die dag met bijna de hele familie naar een jaarlijkse markt en ik besloot eens uit te pakken met mijn haar. In plaats van de gebruikelijke minuut stond ik nu maar liefst 20 minuten voor de spiegel. En en zat heel erg leuk (daar blijf ik bij). Afijn, we lopen daar op die markt en ineens zegt een ouder, vrouwelijk familielid vanuit het niets "heb je gisteren je haar gewassen?" Dus ik zeg ja, hoezo? (ik was elke avond mijn haar). "Ja zegt ze, dan wil het nooit zo zitten hè?" Ik ben er maar niet op ingegaan. Er stond een man foto's te maken en te verkopen en een aantal wilden op de foto, ik niet, ik hou niet van op de foto gaan. Later zitten we te koffiedrinken buiten en vraagt mijn moeder waarom ik nou niet op de foto wilde, is toch leuk, aandenken enzo. Dus ik zeg, nee joh, ik zie er niet uit vandaag. En dat is valse bescheidenheid, zodat een ander kan zeggen dat dat reuze meevalt en dat ik er juist leuk uitzie. Jullie kennen het wel. Zegt dat zelfde vrouwelijke familielid "nou dat vond ik ook al", dat ik er niet uitzag dus. Nah, tis tenminste eerlijk moet je maar denken...
Alle reacties Link kopieren
quote:engelchen schreef op 17 februari 2013 @ 09:20:

Jaar of vijf geleden, net een jaar samen met mijn ex. Om dat te vieren gingen we een weekendje naar Groningen. En 's avonds lekker uit eten en de stad in. Oké ik geef eerlijk toe dat ik toen een beetje ouwelijke smaak kon hebben, maar toch werd ik echt nijdig toen we door Groningen liepen en een groepje jongens op een terras naar mijn vriend schreeuwden: " Hee ben je met je moeder op stap??!" Ik wist totaal niet hoe te reageren, mijn vriend schoot in de lach (wat ik achteraf best wel kan begrijpen). Wat hem een weekend knallende ruzie op heeft geleverd. Onzekere ik kon dat er niet bij hebben.



Inmiddels zou het me al veel minder doen, maar die opmerking heeft me toch zeker wel een paar jaar goed dwarsgezeten..



Wat bedoel je met een ouwelijke smaak?

Je kleedde je als een oud wijf?
Alle reacties Link kopieren
quote:struisvogel15 schreef op 17 februari 2013 @ 09:59:

Heb wat grijs haar helaas, maar ben pas 38. Lijkt me niet zo oud toch. Ben gaan herscholen nadat ik mijn baan was kwijt geraakt. Zit ik in de klas, komt er een jong(er) meisje naast me zitten. Krijg ik de vraag: Is dat nou moeilijk, op latere leeftijd nog beginnen met een studie ? ...eh... En er achter aan: Lijkt me wel zwaar als je wat ouder bent ?Waarom verf je het dan niet?
Alle reacties Link kopieren
De oma van mijn vriend nadat ik 15 kilo was afgevallen en complimentjes van alle kanten kreeg: Vroeger was je echt dik, maar er moet nog heel wat van af hè. (Nou kan ik er wel mee lachen aangezien ze ook wel gelijk had. Toen stond ik echter met mijn mond vol tanden)



Inmiddels nog 17 kilo lichter ( maar ik wil er nog steeds 7 kwijt) zegt een kennis tegen me: Je mag nou echt niet meer afvallen hoor, je wordt er echt niet mooier op?!



Hoeveel mensen me trouwens gevraagd hebben of ik een maagbandje heb. (Nee dus!) Dat vond ik nog het vervelendst.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij als jonge, onzekere meid nog lang heeft achtervolgd was een jongen in het zwembad die langs me liep, even keek en toen tegen zijn vrienden riep: 'van de achterkant lijkt het wat maar als je dan de voorkant ziet...'. Mijn totaal onterecht complex over mijn 'lelijke' uiterlijk werd bevestigd en nog jaren daarna dacht ik dat ik lelijk was. En als ik nu terugkijk.. ik was prachtig, helemaal niets mis mee. Zonde hoor. Rotjoch..
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Lullig, geinig, something in between?



Een Ierse dronken gast kwam met me praten in Azie. Ik was al aan het scharrelen met een andere gast en had geen scharrel/liefdes interesse in deze kerel, maar Ieren zijn altijd zo gezellig, dus even kletsen is niet erg. Hij was niet aantrekkelijk, lang/beetje lomp en beetje overgewicht, maar best aardig en had zelfs Nederlandse familie in de plaats waar ik ben opgegroeid. Hij was alleen zo zat, en met dat dikke Ierse accent en het feit dat we in een discotheek stonden, verstond ik bijna niets van wat hij zei. Dus ik stelde voor dat we elkaar de volgende dag wel zouden zien (superklein eilandje) en even meer zouden praten en dat ik nu ging dansen. Maar niet bot, maar gewoon aardig. Ik weet niet of hij mij verstaan heeft, verkeer begrepen of gewoon totaal niet hoorde wat ik zei. Desondanks was zijn reactie hoe dan ook misplaatst. Hij schreeuwde superhard tegen mij: "OH WELL, YOU'RE TOO FAT FOR ME ANYWAY!!!!" eh... met 1.68 en 65 kilo ben ik niet de slankste, maar gewoon een normaal gewicht, maar dit? Ik (en mijn groep dansvriendjes) waren echt perplex. Ik draaide me om, mijn mannelijke dansvriendjes kwamen tussen mij en die Ier in dansen.



Ergste was nog dat hij later wilde vertellen (maar door een vriend liet doen, want ik weigerde met hem te praten/naar hem te luisteren en mijn reisvriendjes blokkeerden hem ook de toegang tot mij), dat hij het echt niet meende en of ik echt niet nog een keer met hem wilde praten.... Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, moet schelen dat hij flink dronken was. Waarschijnlijk riep ie maar wat..
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven