Ben ik absurd!?

13-03-2013 08:59 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic wat ik zag over je kinderen kennis laten maken met je nieuwe liefde het volgende;



Ik heb twee puberdochters, 13 en 14 en een ex.

Nou is onze verstandhouding altijd goed geweest, zo niet erg goed.

Afgelopen januari kwam hij met de vraag of de meiden aankomende zomer mee wilden op vakantie.

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.

Meiden wilden wel, samen met papa op vakantie. Hebben gevraagd "alleen met jou?" Ja wij met zijn drieen, was zijn antwoord. Want hij had (nog) geen relatie met die vrouw/dame dus was dat niet relevant. 3 weken later sprak hij al van nieuwe partner.

Mijn meiden hebben haar tot op heden niet ontmoet.

Dit komt ook zeker bij de meiden vandaan. Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed. Kinderen en vader zagen elkaar vaak. Nu is dit veranderd. Kinderen zien papa bijna nooit.

Hij wil ze 1 x per maand een kort weekend (ivm werken op vrijdagavond) en dan is vriendin er ook. Dieze plannen heeft hij op papier naar mij gemaild en verder niks mee gedaan.

Ik wacht op zijn planning, zoals hij had gezegd te sturen.

De meiden willen best naar papa, maar willen tijd met hem alleen doorbrengen nu hij toch niet meer op zaterdagavond werkt.

Ik kan me hier in vinden als moeder zijnde.

Hij zegt, tegen de meiden, dat zij hem zijn geluk niet gunnen.

Zij zeggen op hun beurt dat hij hun maar weinig wil zien en nieuwe vriedin heel veel.

het is dus momenteel een vrolijke boel



Maar nu het vakantieverhaal.

Meiden hebben duidelijk aangegeven NIET met haar erbij op vakantie te willen.

Hij zegt nu dat hij zelf bepaalt met wie hij op vakantie gaat en dat zij maar hebben te schikken.

En daar kom ik invallen

Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Ik hbe haar 1 x vluchtig gezien. Ex ging kijken bij een van de dochters, heeft haar niet voorgesteld, dochter had weinig tijd.

Ik vond dat zo respectloos...........naar mij, de moeder van zijn kinderen.



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.

Wat is 10 dagen zonder vriendin? Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening

Ben ik nou zo absurd onredelijk?

Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)

Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'

*zucht*

Wat zou een goede oplossing zijn (als die er al is en aangenomen wordt)

Weet nu al dat ik vanmiddag/vanavond 2 chaggerijnige meiden kan ophalen (zijn na school en tussen sporten in hooguit 1 uur bij hun vader). Hij blijft er maar over doorzeuren.
quote:waaromdan schreef op 20 maart 2013 @ 10:57:

[...]





Dat is heel iets anders dan die "andere mensen" dan zijn vriendin hoor!

En met die vakantie is het allemaal begonnen

Dat ie al met andere mensen ging en niet alleen met z'n 3, vind ik ook 'n verschil maken. Vooral omdat je al schreef dat die andere mensen kleine kinderen hebben waar je dochters helemaal niks aan hebben. Dus je dochters zouden dat wel geaccepteerd hebben, maar die vriendin erbij niet?

Zie je nu niet dat je dochters zelf de boel naar hun hand proberen te zetten? En pa laat niet over zich lopen i.t.t. jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2013 @ 10:30:

Dus hij heeft de vakantie nu geannuleerd en gaat buiten het hoogseizoen met zijn vriendin weg?

Ja dat is wat de oudste zei na het gesprek met haar vader vrijdagavond



Toen hij z'n dochters de keuze gaf met z'n vieren of niet, zou hij dan ook 'n extra kamer geboekt hebben voor hen?



Als vriendin zou ik er ook voor passen om met 2 onwillige pubermeiden op vakantie te gaan, laat staan ook nog 'n kamer te moeten delen.



Vind wat betreft sport de vader wel gelijk hebben. Die hebben hun vader niet te chanteren over wat ie wel of niet doet met z'n nieuwe vriendin. Je bedoelt het wel of niet komen kijken.

Blijkt dus dat hij niet meer werkt in het weekend en zij daar altijd is.

Van mijn part gaat hij kijken, met haar, als zij daar wat aan vindt.

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, om bijvoorbeeld naar voetbal te gaan kijken van de eventuele zoon of zo van mijn eventuele vriend. Ik vind dat echt een stomme sport

Lekker een dik uur in de hal zitten, kinderen op het veld en die komen echt neit op de tribune..........





Nee geen aparte kamer, gewoon een 3 persoons met bankbedje.
Als je verliefd bent, maakt het niet als je maar bij je vriend kunt zijn, dus idd ook in de sportkantine van zijn dochters. Anders hadden ze die uren niet gehad. Dus daarin snap ik zijn vriendin wel. Niet dat ze een kamer had willen delen met zijn dochters.
Wat een tokkies
En ja, daar bedoel ik jou ook mee TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2013 @ 11:00:

[...]



Dat ie al met andere mensen ging en niet alleen met z'n 3, vind ik ook 'n verschil maken. Vooral omdat je al schreef dat die andere mensen kleine kinderen hebben waar je dochters helemaal niks aan hebben. Dus je dochters zouden dat wel geaccepteerd hebben, maar die vriendin erbij niet?

Zie je nu niet dat je dochters zelf de boel naar hun hand proberen te zetten? En pa laat niet over zich lopen i.t.t. jij.



Met die andere mensen (stel) zijn ze (we) al een x op vakantie geweest (en nog 1 ander stel erbij)

Dat zijn geen vreemden maar mensen die ze het gehele jaar door zien op verjaardagen enz en die ze al zeker 10 jaar kennen.

Vind ik nogal een verschil maken.



Ik snap niet dat iedereen die over die vakantie valt dat stel aanhaalt.

Dat was bij boeken al bekend, maar die zitten niet op dezelfde kamer hoor!!

Papa heeft de afspraak gemaakt met zijn drieén, hoezo hoeft hij zich daar niet aan te houden naar de meiden toe dan??

Dus als de eiden iets beloven, naar hem of naar iemand anders, mogen ze dat gewoon te niet doen. papa doet het immers ook.

Goed voorbeeld geef je dan.



En nee, ik stuur mijn kinderen niet op vakantie met onbekende/vreemde, ik ken dat stel ook.

Haar niet, maar mijn ex ken ik wel (in zijn gedrag naar de kinderen toe) en als hij nu al geen tijd heeft/wil/kan vrij maken omdat zijn roze cocon om hem heen zit hoe gaat hij die doorbreken dan als hij op vakantie is?

Laat hij lekker die geboekte vakantie met haar romantisch doorbrengen en als hij het niet op kan brengen om 10 dagen zonder haar te zijn maar met zijn kinderen..................

Want dat las ik net bij iemand

Als hij met haar op vakantie is, zijn de kinderen er niet. Mist hij ze dan zo erg........maar hij wil niet alleen met de kinderen zonder haar. Dus kiest hij voor altijd met haar en niet voor, zoals hij zei en schreef, ook tijd met zijn kinderen.



Ben bang dat dit niet meer goed gaat komen.

Kan de meiden nu ook niet stimuleren om naar hun vader te gaan, want ze gaan nooit want er wordt niks afgesproken.

Hij komt niet met zijn plan, laat het zo wellicht om de meiden "terug te pakken"

Zielig als je als volwassen vader zo met je kinderen omgaat
Alle reacties Link kopieren
Oké



Ex belde............

Ik ben rustig gebleven, geprobeerd in ieder geval

Hij vindt het belachelijk dat de meiden haar niet willen leren kennen.

Ik heb aangegeven dat ze dat wel willen, heb ik met ze over gesproken maar dat ze het eng/raar/snel vinden

Ja dat hij al een stuk verder is dan de kinderen is logisch gezien de "relatie" die wij nog hadden als vader en moeder to van de meiden

Ook gaf hij aan dat de kinderen mij dingen anders vertellen/uitleggen dan hij met ze bespreekt of verteld.

Ik heb dus, alweer, aangboden om een gesprek met zijn vieren te hebben over de omgangsregeling etc.

Ik zeg niet dat ze niet mogen, hij komt niet met een plan omdat de meiden haar niet willen leren kennen.

En de meiden missen hun vader maar doen net als hij geen stapje naar hem toe.



Kwam er op neer dat de meiden maar moeten accepteren dat zij er altijd is als ze dan eventueel willen komen. Elk weekend is zij daar dus tijd voor hun apart/alleen gaat hij neit doen.

Elke avond door de weeks zijn ze ook samen (bij hem of bij haar) zei hij.

ik snap dan niet dat je niet ff een dagje alleen iets kan doen met de meiden en dan bijvoorbeeld 's avonds samen eten met vriendin



Ik ga er straks maar ff een mailtje aan wagen, tikt beter dan een sms, en voor de laatste keer vragen of hij een gesprek wil met zijn vieren

Zodat hij kan zeggen (schreeuwen want dat doet hij) wat hij vindt en wil en dan kunnen de meiden daarop reageren.

van mijn part komt vriendin ook, mij boeit het niet.

Het gaat mij nog steeds om de meiden en de band die hij met (of niet) hebt met ze.

God geef me kracht
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 20 maart 2013 @ 11:28:

En ja, daar bedoel ik jou ook mee TO.



Ik heet gee Hanna..................

En de definitie past geheel niet bij me
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2013 @ 10:58:

Waarom ga je zo mee in de nukken van je dochters wat die sport betreft?

Wat boeit het nu dat die vriendin erbij is, zij sporten en hebben waarschijnlijk toch geen oog voor pa die daar wortel moet staan schieten in z'n uppie en nu tenminste gezelschap heeft van zijn vriendin.

Als ze bij mij af zouden komen met papa brengt ons niet meer naar sport, dan zou ik zeggen, dan zeggen we die sport wel op, want ik ook niet!

Jij hebt ze al fulltime en moet nu ook nog 'ns een paar uur per avond naar sport met ze? Ze moeten maar leren dat de wereld niet alleen om hen draait.



Mij boeit het niks of ze er is of niet, ik hoef haar niet op schoot (bij wijze van) Zit naar mijn kinderen te kijken.

Hij komt gewoon niet meer, zonder reden naar de meiden toe.

en nee, sporten opzeggen doe ik niet (zou ook niet kunnen nu, betaal je voor niks)

Ja dat ik ze fulltime heb is een feit
Alle reacties Link kopieren
Je bent zo blind overtuigd van je eigen gelijk dat je niet meer helder ziet. Ik zou echt een heeele grote stap terug doen, je kinderen en papa vertellen dat ze het verder maar samen uitvechten maar dat jij je er verder VOLLEDIG buiten houdt.



Je kinderen hebben nu veel meer macht dan goed voor ze is
Alle reacties Link kopieren
To komt voor haar kinderen op.

Zou ik ook doen als moeder zijnde.





Alleen nu zet iedereen zijn hakken in het zand en dan raakt alles op slot.

To misschien moet proberen het anders te benaderen?

Een gesprek met vader en dochters lijkt mij heel verstandig, hier en daar een beetje water bij de wijn. Ik hoop dat het laatste gaat lukken!!



Sterkte, want het is gewoon kut als zaken niet lekker lopen en je het verdriet en boosheid van je kinderen aan ziet. Je wil dat oplossen en dat snap ik heel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dani71 schreef op 20 maart 2013 @ 12:43:

Je bent zo blind overtuigd van je eigen gelijk dat je niet meer helder ziet. Ik zou echt een heeele grote stap terug doen, je kinderen en papa vertellen dat ze het verder maar samen uitvechten maar dat jij je er verder VOLLEDIG buiten houdt.



Je kinderen hebben nu veel meer macht dan goed voor ze is



Ik houd me al een tijdje afzijdig, al is dat lastig als ik de enige ouder bent die zorgt dus ook de ellende moet opvangen.

Gelukkig ben ik niet blind door een roze wolk, zoals ex, want na ons telefoongesprek is me toch ook wel duidelijk dat hij het niet allemaal meer helder ziet. Wellicht komt mijn blindheid voort uit het feit dat ik, goed of slecht, mijn kinderen probeer te beschermen tegen elke keer weer of nog een klap.



Zoals ik al aangaf in mijn vorige post ga ik graag met ex en de kinderen om tafel om duidelijkheid aan hun (de kinderen) te verschaffen en om ze te laten weten dat wij beide gaan voor hun geluk en dat we beide willen (ja ook ik, al denken sommige daar anders over) dat ze een goede relatie krijgen met hun vader.

Ik heb wel gemerkt in het telefoongesprek dat ex de dingen die ik zeg of schrijf (in het mailverkeer tussen ons) negatief ziet.

Terwijl ik niet geheel negatief ben geweest.

Misschien tegen beter weten in, probeerde ik hem te laten inzien dat hij het ook anders kon aanpakken met de ontmoeting tussen de kinderen en zijn vriendin. Hij ziet niet in dat de meiden het eng vinden. Logisch misschien omdat hij gek op haar is.

Hij vat dat op als "vriendin mag niet bij hem zijn als de kinderen er zijn" Heb hem net duidelijk proberen te maken dat wellicht voor een eerste "echte" ontmmoeting (die van zondag was maar kort en met een huis vol) iets meer tact wel zo fijn is.Hij is aan haar gewend zeg maar, maar een kind van 13/14 een heel weekend neerzetten in een huis met een voor hun vreemde persoon..........



Hij vindt het ook gek, dat als ze er zijn wat natuurlijk wel eens is gebeurd, ze dan boven op hun gezamelijke kamer gaan zitten!

Ja dat doen ze thuis ook, spelltjes op de wii en op hun telefoon, dat zijn pubers toch!
Vader laat het lekker escaleren zo. Wat zonde. TO ik ben echt nog steeds van mening dat het goed zou zijn als jij eens met een maatschappelijk werker of andere onafhankelijke derde zou praten. Je kunt toch wel wat tools en meedenken gebruiken op dit moment?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 20 maart 2013 @ 13:55:

Vader laat het lekker escaleren zo. Wat zonde. TO ik ben echt nog steeds van mening dat het goed zou zijn als jij eens met een maatschappelijk werker of andere onafhankelijke derde zou praten. Je kunt toch wel wat tools en meedenken gebruiken op dit moment?



Dat idee heeft hij niet. Legt de verantwoordelijkheid geheel bij de kinderen. Jongste was bij hem en vroeg of hij ze nog weg bracht vanmiddag

"Nee, zolang jullie niet accepteren dat ik zo leef doe ik niks meer voor jullie"

Nou dan niet. Heb hem zojuist een mail gestuurd om te vragen of hij iets ziet in een gesprek, samen om dingen op papier te zetten mbt de kinderen en wellicht daarna een gesprek met de kinderen erbij om dingen te bespreken (wat wij als ouder vinden) waaronder een eventuele omgangsregeling.

heb als bijlage een zelf in te vullen ouderschapsplan gedaan (gedeeltelijk was deze ingevuld met standaard teksten)

Zelf heb ik er 1 ingevuld, hopende dat we ze naast elkaar kunnen leggen en tot een compomis kunnen komen..

Zit alleen te denken moet ik het nu al naar de advocaat sturen om te kijken of het juist is of straks!?



Heb over deze kwestie erg veel contact met iemand die in het zelfde schuitje heeft gezeten, 10 jaar terug ofzo.

Het is wel een vriendin van mij maar niet iemand die alleen maar toe juicht wat ik doe en mij ook verteld hoe ik dingen anders zou kunnen doen.

Maatschappelijk werk ben ik al eens geweest, maar die vond mij zo een sterke vrouw, ik ging het wel redden.......................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven