Kinderen
alle pijlers
Huilen in z'n slaap
maandag 26 mei 2008 om 20:07
Hoi allemaal,
Mijn zoon is 4,5 maand oud en het is een heel relaxed en tevreden mannetje.
Alleen is het zo dat hij af en toe in zijn slaap huilt. Hij snikt een paar keer luid en hartverscheurend en slaapt dan weer gewoon verder.
Ik ga ervan uit dat huilen een manier is om te laten zien dat er iets niet goed is (honger, moe, verveling enz.) en snap dus niet goed waarom hij in zijn slaap huilt.
Op internet kon ik (zo snel) niets vinden en ik vind het ook weer zo suf om er het CB voor te bellen, dus vandaar mijn vragen aan jullie:
Weet iemand wat dit betekent? Doet jouw kind dit ook?
Mijn zoon is 4,5 maand oud en het is een heel relaxed en tevreden mannetje.
Alleen is het zo dat hij af en toe in zijn slaap huilt. Hij snikt een paar keer luid en hartverscheurend en slaapt dan weer gewoon verder.
Ik ga ervan uit dat huilen een manier is om te laten zien dat er iets niet goed is (honger, moe, verveling enz.) en snap dus niet goed waarom hij in zijn slaap huilt.
Op internet kon ik (zo snel) niets vinden en ik vind het ook weer zo suf om er het CB voor te bellen, dus vandaar mijn vragen aan jullie:
Weet iemand wat dit betekent? Doet jouw kind dit ook?
maandag 26 mei 2008 om 20:16
ondanks dat je mannetje nog maar 4,5 maanden oud is, is de wereld om hem heen steeds groter aan het worden en begint hij steeds meer dingen te zien, te ruiken en te horen. Dat wordt bedoeld met indrukken opdoen. Zijn wereld wordt groter en om het allemaal een plaatsje te geven is o.a. huilen een middel om dat te doen.
maandag 26 mei 2008 om 20:25
Strakke oneliners, Yamuna! Bedankt voor je supersnelle reacties.
Oké Ringelding, dus jij zegt ook dat huilen niet per se iets negatiefs hoeft te zijn.
Net zoals wij onze opgedane indrukken in onze slaap verwerken tijdens het dromen, doet hij dat ook en blijkbaar hoort huilen daar dan bij.
Dan kan ik nu met een gerust hart Hollands Next Top Model gaan kijken
Oké Ringelding, dus jij zegt ook dat huilen niet per se iets negatiefs hoeft te zijn.
Net zoals wij onze opgedane indrukken in onze slaap verwerken tijdens het dromen, doet hij dat ook en blijkbaar hoort huilen daar dan bij.
Dan kan ik nu met een gerust hart Hollands Next Top Model gaan kijken
maandag 26 mei 2008 om 20:25
dinsdag 27 mei 2008 om 09:40