Momzilla's

01-06-2008 19:11 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent hier het boek " Momzilla's" van Jill Kargman??

En zo ja vinden jullie nu ook niet dat een ruime meerderheid van de forumsters op dit topic hier " trekjes" van vertonen??

Voor wie het boek niet kent:

Ik citeer: (vanuit de bij het boek behorende woordenlijst van termen en afkortingen van Momzilla's):

Bevallingsbabbel: Eindeloos, stap voor stap verteld verhaal over mama's bevalling, vaak verlevendigd met ongevraagde bloederige details alsof het om de eerste geboorte uit de geschiedenis gaat.

Borstvoedingnazi's: brigade van luidruchtige mama's die strijd voeren over wie het langste de borst geeft...meestal erg kattig tegen andere mama's die flesvoeding geven.

Doelman: geboortebeperking zoals in: we zijn klaar voor baby nr 2 dus sturen wij de doelman naar huis.

Domimama: prekerige mama die denkt dat ze weet wat het beste is voor haar kind en voor alle andere kinderen van alle andere mama's

Perspresentje: duur cadeau van de echtgenoot voor de echtgenote voor het eruit persen van de baby (ook keizersneden tellen mee terwijl daar technisch gezien geen persen aan te pas komt)

Ben erg benieuwd X-D
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
[quote]sprokkelientje schreef op 01 juni 2008 @ 19:11:

Voor wie het boek niet kent:

Ik citeer: (vanuit de bij het boek behorende woordenlijst van termen en afkortingen van Momzilla's):

Bevallingsbabbel: Eindeloos, stap voor stap verteld verhaal over mama's bevalling, vaak verlevendigd met ongevraagde bloederige details alsof het om de eerste geboorte uit de geschiedenis gaat.

Helaas, geen bloederige details alhier. De laatste was er in anderhalf uur, dus niet eens een stoer verhaal erbij. Hoe noem je het als die mammas je een fotoalbum met tot in de uiterste detail vastgelegde bevallingsverhalen?

Borstvoedingnazi's: brigade van luidruchtige mama's die strijd voeren over wie het langste de borst geeft...meestal erg kattig tegen andere mama's die flesvoeding geven.

Ook nu weer helaas. Hoor bij de beruchte 2%, dus standaard de fles.

Doelman: geboortebeperking zoals in: we zijn klaar voor baby nr 2 dus sturen wij de doelman naar huis.

De vader is toch de doelman? Die schiet tenslotte raak. X-D

Domimama: prekerige mama die denkt dat ze weet wat het beste is voor haar kind en voor alle andere kinderen van alle andere mama's.

Pffff, ik wil niet eens over andermans kinderen nadenken. Heb mijn handen vol aan degene die hier rondstuiteren.

Perspresentje: duur cadeau van de echtgenoot voor de echtgenote voor het eruit persen van de baby (ook keizersneden tellen mee terwijl daar technisch gezien geen persen aan te pas komt)

He, ik heb helemaal geen perspresentje gekregen. Moet toch mijn hubbie eens beter africhten, LOL.

Dat boek klinkt hilarisch, ik denk dat ik morgen even naar de bibliotheek ga!
Concurrerend baren... nee, ook geen last van! Vind vier wel genoeg.

Pronkbuiken, hmmmm, kan wel pronk-dikke-konten, telt dat ook? En zo leuk is dat getrap helemaal niet. Over mijn zwangere buik aaien deed ik helemaal niet. Werden ze juist heel erg actief van.
@Eowynn: ik denk dat het anti-kind boek puur een tegenantwoord is op het hedendaagse " een kind is heilig, zaligmakend,schattig en het leukste wat er is" wat iedereen te pas en te onpas door de strot wordt geduwd.
fluffychuzzle schreef op 01 juni 2008 @ 20:10:

Weet je het heeel zeker?? X-D

Pronkbuiken, hmmmm, kan wel pronk-dikke-konten, telt dat ook? En zo leuk is dat getrap helemaal niet. Over mijn zwangere buik aaien deed ik helemaal niet. Werden ze juist heel erg actief van.
Eowynn_ schreef op 01 juni 2008 @ 19:59:

Het lijkt me vrij sterk dat er moeders zijn die kinderen nemen puur om sneller te zijn dan een ander.

Perspresentje vind ik wel een leuke term, de rest eigenlijk redelijk overdreven en vergezocht, waarschijnlijk net als de rest van het boek.

Zag laatst een 'anti-kind' boek in de bieb staan. Ook al zo'n feest.
Mwoa, ik heb hier anders toch al een aantal domimama´s voorbij zien komen de afgelopen tijd. En bevallingsbabbel komt ook regelmatig voor X-D
Fluffy, doelmannen schieten meestal niet, of er moeten heel veel penaltyseries genomen moeten worden, dan mogen ze nog wel eens ;-)
Anoreximama: moeder die het zwangerschapsgewicht in twee weken of minder kwijtraakt.

Dubbele naam-junkie: moeder die haar kind altijd bij de eerste en tweede naam noemt zoals in" Julia Charlotte is gek op haar lessen Chinees.

Sperminator: kerel met vier of meer kinderen

Hypochondermama: mama die voortdurend denkt dat haar kind ziek is en/of dat andere kinderen ziek zijn en haar kind zullen aansteken.

Weet je het heeel zeker??

Nou, wie weet als de buurvrouw van drie huizen verder en nog eentje neemt, dat ik dan wel wil.... LOL
sprokkelientje schreef op 01 juni 2008 @ 20:14:

@Eowynn: ik denk dat het anti-kind boek puur een tegenantwoord is op het hedendaagse " een kind is heilig, zaligmakend,schattig en het leukste wat er is" wat iedereen te pas en te onpas door de strot wordt geduwd.

Tja, maar om daar nu een verzuurd boek over te schrijven, terwijl die kinderen er niet eens iets aan kunnen doen.... Die hebben gewoon ouders die niet sporen. Kinderen worden niet vanzelf vervelend.

Daarbij hoor ik vaker dat kinderen lastig, vervelend, druk, lawaaierig en ongewenst zijn dan dat kinderen zo ontzettend leuk zijn tegenwoordig.

Commentaar op moeders en op kinderen is hip geloof ik.
Star schreef op 01 juni 2008 @ 20:20:

Fluffy, doelmannen schieten meestal niet, of er moeten heel veel penaltyseries genomen moeten worden, dan mogen ze nog wel eens ;-)
Oké, ik heb dus geen verstand van voetbal... zou ik daarom door de pil heen zwanger worden? Die doelmannen zijn gewoon een beetje lui aangelegd....
Star schreef op 01 juni 2008 @ 20:18:

[...]

Mwoa, ik heb hier anders toch al een aantal domimama´s voorbij zien komen de afgelopen tijd. En bevallingsbabbel komt ook regelmatig voor X-D
Tja, in elke groep heb je extremen. Er zijn ook genoeg verzuurde, egoistische, materialistische, chagerijnige, kinderhatende carrierefreaks, maar daar schrijft ook niemand een boek over.
Ik vind dit net zoiets als op de relatiepijler een topic openen over vrouwen die labiel, afhankelijk, kinderachtig, naief en minder intelligent zijn. Daar zie je er namelijk genoeg van daar. En toch geloof ik dat dat de extremen zijn, en niet de doorsnee vrouw.
Weet niet of het hip is, weet wel dat het ontstaat of is ontstaan doordat een kind tegenwoordig " heilig, zaligmakend, schattig en leuk moet zijn.

De tegenhanger hiervan is (als ze niet aan dit beeld voldoen) en ze dus het etiketje: nieuwetijdskind, adhd, indigokind, sterrekind o.i.d. krijgen opgeplakt, dat daar commentaar op komt vind ik logisch (en ja ik ben kort door de bocht maar vind je het gek met al dat onnozele gewauwel wat je soms te pas en te onpas hoort)

Dat de vervelende jonge kinderen vaak ouders hebben die niet sporen ben ik volledig met je eens.
Eowynn_ schreef op 01 juni 2008 @ 20:23:

[...]

Tja, in elke groep heb je extremen. Er zijn ook genoeg verzuurde, egoistische, materialistische, chagerijnige, kinderhatende carrierefreaks, maar daar schrijft ook niemand een boek over.

Huh??? Dat was toch dat anti-kind boek of zijn mijn hersenen nu aan het verschralen???

Komt zeker doordat ik al veel te lang op de babypijlert vertoef X-D
Eowynn_ schreef op 01 juni 2008 @ 20:23:

[...]

Omdat dat kennelijk niet als grappig gezien wordt en geen afzetmarkt heeft kennelijk.

Bovenstaande boek is voor zowel moeders als niet moeders leuk. Lijkt mij.
Eowynn_ schreef op 01 juni 2008 @ 20:25:

Ik vind dit net zoiets als op de relatiepijler een topic openen over vrouwen die labiel, afhankelijk, kinderachtig, naief en minder intelligent zijn. Daar zie je er namelijk genoeg van daar. En toch geloof ik dat dat de extremen zijn, en niet de doorsnee vrouw.
Ja misschien is het net zoiets ja...maar het is niet verboden dus waarom niet?
fluffychuzzle schreef op 01 juni 2008 @ 20:22:

[...]

Oké, ik heb dus geen verstand van voetbal... zou ik daarom door de pil heen zwanger worden? Die doelmannen zijn gewoon een beetje lui aangelegd....
Mediterrane doelmannen dan denk ik ;-)
Ach, ik wordt ook niet goed van termen als wondertje, ongi, NOD, klussen, babydancen en gepraat over het 'ervaren van de wens om zwanger te worden in 2010...' Maar dat lees ik dan ook gewoon niet.

Ik denk dat eigenlijk het grootste gedeelte van de moeders gewoon normaal blijft en dat er misschien eens wat meer begrip zou moeten komen voor mensen mét kinderen en mensen zónder kinderen. Neem van mij aan dat het ook geen lolletje is om als enige in een hele vriendengroep kinderen te hebben, daar is ook bar weinig begrip voor over het algemeen.

Normale mensen worden volgens mij ook gewoon normale ouders, hysterische mensen worden hysterische ouders.
Star schreef op 01 juni 2008 @ 20:29:

[...]

Omdat dat kennelijk niet als grappig gezien wordt en geen afzetmarkt heeft kennelijk.

Bovenstaande boek is voor zowel moeders als niet moeders leuk. Lijkt mij.

Is het ook: heb het mijn zwangere schoonzusje cadeau gedaan toentertijd met de boodschap: " als jij er ooit zo een durft te worden kom ik nooit meer op visite" . Ze heeft zich nog net niet schaterlachend op haar zwangere buik geslagen van het lachen (bij wijze van spreke he) bij het lezen. Het is gewoon een leuk boek als je humor hebt en een stukje zelfspot (als moeder of zwangere zijnde).

Echte momzilla's vinden er geen ruk aan ben ik bang.
Eowynn_ schreef op 01 juni 2008 @ 20:31:

Ach, ik wordt ook niet goed van termen als wondertje, ongi, NOD, klussen, babydancen en gepraat over het 'ervaren van de wens om zwanger te worden in 2010...' Maar dat lees ik dan ook gewoon niet.

Ik denk dat eigenlijk het grootste gedeelte van de moeders gewoon normaal blijft en dat er misschien eens wat meer begrip zou moeten komen voor mensen mét kinderen en mensen zónder kinderen. Neem van mij aan dat het ook geen lolletje is om als enige in een hele vriendengroep kinderen te hebben, daar is ook bar weinig begrip voor over het algemeen.

Normale mensen worden volgens mij ook gewoon normale ouders, hysterische mensen worden hysterische ouders.

Wat is NOD?? En geloof je meteen als je zegt op onbegrip te stuiten als enige ouder/moeder in je vriendenkring...misschien wel net zoveel als mensen die in hun vriendengroep de enige zijn zonder kinderen.

Maar ik neem nu eenmaal graag dingen een beetje op de hak...vind ik humor, vind ik leuk :-]
Niet Ongi Dag. Dag waarop je je menstruatie verwacht, maar eigenlijk niet ongesteld wil worden omdat je bezig bent met we graag zwanger willen worden.
Star schreef op 01 juni 2008 @ 20:30:

[...]

Mediterrane doelmannen dan denk ik ;-)
WHAHAHAH Zal het je sterker vertellen: de Marvelon die ik toen slikte was een vervangende pil met dezelfde stoffen (want goedkoper) afkomstig uit Portugal in plaats van de dure Nederlandse Marvelon. Je hebt dus nog gelijk ook... :rofl:
sprokkelientje schreef op 01 juni 2008 @ 20:33:

[...]

Echte momzilla's vinden er geen ruk aan ben ik bang.
Dat is lekker makkelijk. Ik kan er ook niet om lachen en ik geloof toch echt niet dat ik er 1 ben.
:rofl:
Voor aanstaande vaders is het boek: Help ik heb mijn vouw zwanger gemaakt! van kluun geweldig om te lezen. Ik heb me kapot gelachen en manlief ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven