Kinderen
alle pijlers
oma en opa, wat doen jullie nu?
maandag 2 juni 2008 om 09:37
Afgelopen weekend zijn er een aantal dingen voorgevallen bij mijn schoonouders, waar ik erg van ben geschrokken. Aangezien onze band al niet zo geweldig is en mijn man vindt dat ik me "ook overal druk over maak", wil ik graag weten wat jullie hiervan denken.
Het begon met het feit dat ze vertelde dat we geen bedje meer mee hoefden te nemen, want dat hadden ze zelf geregeld. Helemaal fijn, scheelt weer gesjouw en ruimte in de auto. Komen we daar, blijkt het een heel laag bedje te zijn met spijltjes van zo'n 15cm hoog. Daar kruipt onze man dus zo uit! Er zijn geen traphekjes daar dus ik begon al een beetje te sputteren. Geen probleem zei oma: we leggen hem vast in een spanlakentje! kent iemand dit? Dat is een laken met mouwen eraan en dat bind je dan vast (!!!!!!!!) aan het bed. Ik dacht dat ik gek werd. Wie bindt er nu een kind vast? Ze beweerde dat er echt helemaal niets kon gebeuren, dit had ze altijd met haar kinderen gedaan. Het is dus wel gebeurd en ook allemaal goed gegaan, maar ik heb geen oog dicht gedaan. Manneke lag de hele tijd te wurmen omdat ie graag op z'n zij wilde liggen, wat dus niet kon. Ik zit hier zo erg mee. ook al logeren we we er maar een paar keer per jaar. Elke keer vastbinden vind ik er 1 teveel.
's morgens aan het ontbijt, voorval 2. Welliswaar niet mega-ernstig, maar wel weer iets waar ik van schrok. Zoon gooit stukje boterham op de grond. ik zeg dus dat dat niet mag (maar ja kereltje is 16 maanden en vindt dat het leukste spelletje ter wereld). 2 stukje gaat er dus gelijk achter aan en wat doet opa?Geeft hem meteen een ferme tik op z'n vingers. Ik weet dat allemaal niet zo dramatisch is, maar ik ben gewoon van mening dat je andermans kinderen niet zomaar een tik geeft, of dat nu corrigerend is of niet. Mijn man was hier niet bij, dus die heeft het niet gezien en ik heb het hem ook niet verteld. Ik wil niet de hele tijd ruzie over zijn ouders maken en misschien leg ik inderdaad wel op alle slakken zout.
Wat zouden jullie hiermee doen?
Het begon met het feit dat ze vertelde dat we geen bedje meer mee hoefden te nemen, want dat hadden ze zelf geregeld. Helemaal fijn, scheelt weer gesjouw en ruimte in de auto. Komen we daar, blijkt het een heel laag bedje te zijn met spijltjes van zo'n 15cm hoog. Daar kruipt onze man dus zo uit! Er zijn geen traphekjes daar dus ik begon al een beetje te sputteren. Geen probleem zei oma: we leggen hem vast in een spanlakentje! kent iemand dit? Dat is een laken met mouwen eraan en dat bind je dan vast (!!!!!!!!) aan het bed. Ik dacht dat ik gek werd. Wie bindt er nu een kind vast? Ze beweerde dat er echt helemaal niets kon gebeuren, dit had ze altijd met haar kinderen gedaan. Het is dus wel gebeurd en ook allemaal goed gegaan, maar ik heb geen oog dicht gedaan. Manneke lag de hele tijd te wurmen omdat ie graag op z'n zij wilde liggen, wat dus niet kon. Ik zit hier zo erg mee. ook al logeren we we er maar een paar keer per jaar. Elke keer vastbinden vind ik er 1 teveel.
's morgens aan het ontbijt, voorval 2. Welliswaar niet mega-ernstig, maar wel weer iets waar ik van schrok. Zoon gooit stukje boterham op de grond. ik zeg dus dat dat niet mag (maar ja kereltje is 16 maanden en vindt dat het leukste spelletje ter wereld). 2 stukje gaat er dus gelijk achter aan en wat doet opa?Geeft hem meteen een ferme tik op z'n vingers. Ik weet dat allemaal niet zo dramatisch is, maar ik ben gewoon van mening dat je andermans kinderen niet zomaar een tik geeft, of dat nu corrigerend is of niet. Mijn man was hier niet bij, dus die heeft het niet gezien en ik heb het hem ook niet verteld. Ik wil niet de hele tijd ruzie over zijn ouders maken en misschien leg ik inderdaad wel op alle slakken zout.
Wat zouden jullie hiermee doen?
maandag 2 juni 2008 om 11:16
Pfff, lastig.. ik herken je gevoel van onmacht en schuld naar je zoontje toe (niet doehoen! hij is het zelf idd al vergeten)
Hier een nogal drukke oma, die ons zoontje nog net niet uit mijn handen trok zodra we binnenkwamen, terwijl hij ook even de kat uit de boom moet kijken. Resultaat: huilen bij oma.. Ik heb hem daarna de eerste tijd op schoot gehouden, zodat hij rond kon kijken en wennen (wat resulteerde in veel onbegrip, want "ik moest maar es makkelijker worden met dat kind")
In een verhit gesprek aangegeven dat hij gewoon wat ruimte nodig heeft (en ik ook, want loslaten vond ik in het begin best moeilijk) en dat we heel graag willen dat ze lekker van hun kleinzoon kunnen genieten en dat hij er straks ook met plezier naartoe gaat.
Het gaat nu heel goed, maar ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat als we straks iets meer moeten 'opvoeden' (zoontje is nu 11 mnd). Verwacht dat het meer zo wordt van: "laat hem toch" ipv te streng.
De sfeer bij jouw schoonouders klinkt niet geweldig. Dat jouw schoonvader hem een tik geeft, vind ik echt belachelijk en daar zou ik wel op terugkomen. Bespreek het wel even met je man, wellicht kunnen jullie de volgende keer samen duidelijk aangeven dat jullie je zoontje niet slaan en verwachten dat anderen dat ook niet doen.
En idd toch zelf maar een bedje regelen. Spanlakentje zou ik echt niet willen, hoe normaal en geaccepteerd het vroeger ook was..Times change..
En nogmaals, ik ben voor mezelf ook echt een watje, laat vaak over me heen lopen, maar nu mijn zoontje er is en ik een paar van dit soort akkefietjes heb meegemaakt, heb ik wel geleerd iets meer van me af te bijten. Het scheelt ook wel dat dat mijn vriend en ik op 1 lijn zitten, ik hoop dat jij ook wat steun aan je man hebt!
Hier een nogal drukke oma, die ons zoontje nog net niet uit mijn handen trok zodra we binnenkwamen, terwijl hij ook even de kat uit de boom moet kijken. Resultaat: huilen bij oma.. Ik heb hem daarna de eerste tijd op schoot gehouden, zodat hij rond kon kijken en wennen (wat resulteerde in veel onbegrip, want "ik moest maar es makkelijker worden met dat kind")
In een verhit gesprek aangegeven dat hij gewoon wat ruimte nodig heeft (en ik ook, want loslaten vond ik in het begin best moeilijk) en dat we heel graag willen dat ze lekker van hun kleinzoon kunnen genieten en dat hij er straks ook met plezier naartoe gaat.
Het gaat nu heel goed, maar ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat als we straks iets meer moeten 'opvoeden' (zoontje is nu 11 mnd). Verwacht dat het meer zo wordt van: "laat hem toch" ipv te streng.
De sfeer bij jouw schoonouders klinkt niet geweldig. Dat jouw schoonvader hem een tik geeft, vind ik echt belachelijk en daar zou ik wel op terugkomen. Bespreek het wel even met je man, wellicht kunnen jullie de volgende keer samen duidelijk aangeven dat jullie je zoontje niet slaan en verwachten dat anderen dat ook niet doen.
En idd toch zelf maar een bedje regelen. Spanlakentje zou ik echt niet willen, hoe normaal en geaccepteerd het vroeger ook was..Times change..
En nogmaals, ik ben voor mezelf ook echt een watje, laat vaak over me heen lopen, maar nu mijn zoontje er is en ik een paar van dit soort akkefietjes heb meegemaakt, heb ik wel geleerd iets meer van me af te bijten. Het scheelt ook wel dat dat mijn vriend en ik op 1 lijn zitten, ik hoop dat jij ook wat steun aan je man hebt!
maandag 2 juni 2008 om 11:19
ja, hij is gewoon een beetje ondeugend volgens schoonouders. Prima, als ik er niet bij ben mag hij "een beetje ondeugend " zijn, als ik er bij ben mag hij gewoon bepaalde dingen niet doen.
( slaan als hij zijn zin niet krijgt bijv. ... Maar goed, we dwalen af )
( slaan als hij zijn zin niet krijgt bijv. ... Maar goed, we dwalen af )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 2 juni 2008 om 11:21
En btw je zeurt niet hoor. Als de boel escalleert, is dat door de houding van je schoonouders, niet door jou! En laat je ook vooral geen schuldgevoel aanpraten, ook niet door mensen hier die "niet snappen dat jij... " bladibla... en die zelf "meteen hun bullen hadden gepakt" enz enz (makkelijk lullen).
maandag 2 juni 2008 om 11:25
Djees wat een horken!
Een spanlakentje? get real!
Mijn zoon is ook 16 mnd en die zou dat zoiezo al niet pikken, die wil gewoon het liefst het hele bed door in zijn slaap....
Ik kan me voorstellen dat je geen oog hebt dichtgedaan.
Volgende keer gewoon lekker je bedje meesjouwen en zeggen dat de tijden zijn veranderd tegewoordig!
En wat betreft op de vingers tikken....
tja dat blijft voor veel ouders een discussie.
Dat schijnt vroeger echt supernormaal geweest te zijn.
(mijn zoon is hier absoluut niet van onder de indruk)
Ik vind het zelf ook niet echt normaal en het hangt er natuurlijk vanaf hoe hard of waarmee het wordt gedaan.
Ik ben wel van mening dat andere mensen gewoon met hun tengels van je kind af moeten blijven.
Erop aanspreken zou ik zeggen en wel tegen je vriend zeggen!
Een spanlakentje? get real!
Mijn zoon is ook 16 mnd en die zou dat zoiezo al niet pikken, die wil gewoon het liefst het hele bed door in zijn slaap....
Ik kan me voorstellen dat je geen oog hebt dichtgedaan.
Volgende keer gewoon lekker je bedje meesjouwen en zeggen dat de tijden zijn veranderd tegewoordig!
En wat betreft op de vingers tikken....
tja dat blijft voor veel ouders een discussie.
Dat schijnt vroeger echt supernormaal geweest te zijn.
(mijn zoon is hier absoluut niet van onder de indruk)
Ik vind het zelf ook niet echt normaal en het hangt er natuurlijk vanaf hoe hard of waarmee het wordt gedaan.
Ik ben wel van mening dat andere mensen gewoon met hun tengels van je kind af moeten blijven.
Erop aanspreken zou ik zeggen en wel tegen je vriend zeggen!
maandag 2 juni 2008 om 11:31
Nou nou, dat is ook een beetje makkelijk lullen van jou. Wie zegt dat hier niemand is die ooit haar mond open heeft getrokken tegen opa en oma?
Ik heb ook zulke schoonouders en wij (man ook) hebben dus inderdaad gezegd dat we bepaalde dingen niet willen voor onze kinderen (roken boven een paar maanden oude baby met luchtwegproblemen was zo'n 'puntje'). Ook mijn moeder heb ik heel duidelijk moeten vertellen dat ik als moeder bepaal wat ik wil voor mijn kind. En natuurlijk mogen ze verwennen en cadeautjes geven maar zodra de veiligheid/gezondheid/mijn opvoeding in het gedrang komt, horen ze me wel.
maandag 2 juni 2008 om 11:40
het valt me trouwens zoiezo heel erg op dat opa's en oma's denken dat ze de hand hebben in de opvoeding van hun kleinkind(eren).
Vraag me dan waar ze denken dat recht vandaan te halen?
Omdat het HUN kleinkind is?
Omdat zij meer ervaring hebben?
Omdat ze vinden dat de ouders te laks o.i.d. zijn?
Waar ik bv heel erg van baal is dat kind constant volgepropt wordt met allerlei hapjes van dit koekje, dat broodje, dit taartje en noem het maar op en lak hebben aan de allergische gevoeligheid van ons kind.
Zo kan ik nog wel 1000 dingen bedenken en op de 1 of andere manier hebben wij dit met vrienden of broers/zus nou nooit?!
Vraag me dan waar ze denken dat recht vandaan te halen?
Omdat het HUN kleinkind is?
Omdat zij meer ervaring hebben?
Omdat ze vinden dat de ouders te laks o.i.d. zijn?
Waar ik bv heel erg van baal is dat kind constant volgepropt wordt met allerlei hapjes van dit koekje, dat broodje, dit taartje en noem het maar op en lak hebben aan de allergische gevoeligheid van ons kind.
Zo kan ik nog wel 1000 dingen bedenken en op de 1 of andere manier hebben wij dit met vrienden of broers/zus nou nooit?!
maandag 2 juni 2008 om 11:52
Hier hebben we helaas ook hetzelfde meegemaakt. Schoonouders walste over onze opvoedmanieren heen en deden wat zij wilde en dat waren vaak ook nog eens dingen die schadelijk/gevaarlijk waren (de hele middag snoepen en alles door elkaar was het mist erge maar met kleinzoon van 2 naar een pretpark in de piratenboot ging me echtte ver en daratussenin zaten nog meerdere ander dingen). Wij hebben ervoor gekozen hun niet meer te zien omdat het allemaal een hoop spanning met zich meebracht.
Ik hoop dat het bij jullie niet zover hoeft te komen. Maar let wel op, het is jullie kind niet dat van hen. Jullie moeten jullie kleintje corrigeren en niet zei ookal zijn ze het niet eens met jullie opvoedingen dat moeten ze respecteren. Een spanlakentje gaat er bij mij niet in. Maar je was er wel zelf bij. Probeer daraom volgende keer duidelijk jouw grenzen aan te geven zodat daar in ieder geval geen misverstanden over kunnen ontstaan.
Ik hoop dat het bij jullie niet zover hoeft te komen. Maar let wel op, het is jullie kind niet dat van hen. Jullie moeten jullie kleintje corrigeren en niet zei ookal zijn ze het niet eens met jullie opvoedingen dat moeten ze respecteren. Een spanlakentje gaat er bij mij niet in. Maar je was er wel zelf bij. Probeer daraom volgende keer duidelijk jouw grenzen aan te geven zodat daar in ieder geval geen misverstanden over kunnen ontstaan.
maandag 2 juni 2008 om 11:53
Ik denk ik wat ouder dan de meeste van jullie en ervaringsdeskundige in het omgaan met grootouders :-)
Om niet alles te laten escaleren zou ik het relativeren door uit te gaan van een "worst possible" scenario. Wat betreft het lage bedje en geen traphekje, dat kan levensgevaarlijk zijn dus eigen bedje meenemen. Betreffende tik op de vinger, vertel Opa dat je het daar absoluut niet mee eens bent en geef je kind een dikke knuffel om het goed te maken.
Om niet alles te laten escaleren zou ik het relativeren door uit te gaan van een "worst possible" scenario. Wat betreft het lage bedje en geen traphekje, dat kan levensgevaarlijk zijn dus eigen bedje meenemen. Betreffende tik op de vinger, vertel Opa dat je het daar absoluut niet mee eens bent en geef je kind een dikke knuffel om het goed te maken.
maandag 2 juni 2008 om 12:01
Hoi Floep,
ik vind jou helemaal geen aansteller!! Als je er niet mee akkoord kunt gaan dat je kind vastgebonden en gemept wordt, leg je volgens mij bepaald niet 'op alle slakken zout.'
Vertrouw op je eigen moedergevoel, en handel daarnaar. Als opa en oma je een zeikerd vinden, jammer dan.
Mijn dochter is even oud als jouw zoon, en ik zou ook absoluut niet goedvinden dat opa, oma, of wie dan ook mijn dochter corrigerende tikken gaat uitdelen!! Of dat iemand haar vastsnoert in een of ander antiek hulpmiddel.
Veel sterkte!
ik vind jou helemaal geen aansteller!! Als je er niet mee akkoord kunt gaan dat je kind vastgebonden en gemept wordt, leg je volgens mij bepaald niet 'op alle slakken zout.'
Vertrouw op je eigen moedergevoel, en handel daarnaar. Als opa en oma je een zeikerd vinden, jammer dan.
Mijn dochter is even oud als jouw zoon, en ik zou ook absoluut niet goedvinden dat opa, oma, of wie dan ook mijn dochter corrigerende tikken gaat uitdelen!! Of dat iemand haar vastsnoert in een of ander antiek hulpmiddel.
Veel sterkte!
maandag 2 juni 2008 om 12:06
Tssss, jij zou denk ik ook meteen de politie hebben gebeld. Anders vind ik het wel een beetje zwak van je. Als dit in jouw ogen vastbinden en slaan betekend, dan liet ik het niet alleen maar bij 'bullen pakken'. Ik zou op zijn minst kinderbescherming hebben ingeschakeld en psychische hulp aan kind aanbieden
maandag 2 juni 2008 om 13:14
ik vind de opvoeding toch een gemeenschapsgoed en ben dan ook blij dat bij oma en opa, zij ook hun rol vervullen. Gelukkig weten zij hoe wij willen dat er met onze zoon omgegaan word en zullen ze niet schreeuwen, slaan of dingen doen waar wij (de papa en mama) het niet mee eens zijn.. (ik moest wel praten als brugman om ze duidelijk te maken dat ik het niet nodig vind dat mijn zoontje koekjes kreeg toen hij nog geen 1 was en dat wij eigenlijk helemaal geen voorstanders zijn van zoete dingen.. Ook moesten vooral mijn schoonouders het afleren om te roken in het bijzijn van hun kleinkind en het gebruik van verkleinwoordjes en koetjiekoetjiekoetjie achtige klanken..)
Voordeel is dat we goed met elkaar kunnen communiceren!!
Edit:onder gemeenschap valt (in mijn ogen) ouders, opa's en oma"s, tante's en oom en onze naaste vrienden, niet jan en alleman..
Ik zou de volgende keer dat je er bent toch aangeven dat e bent geschrokken van die tik, gooi gewoon het gesprek open!! En neem je eigen bedje mee!!
Voordeel is dat we goed met elkaar kunnen communiceren!!
Edit:onder gemeenschap valt (in mijn ogen) ouders, opa's en oma"s, tante's en oom en onze naaste vrienden, niet jan en alleman..
Ik zou de volgende keer dat je er bent toch aangeven dat e bent geschrokken van die tik, gooi gewoon het gesprek open!! En neem je eigen bedje mee!!
anoniem_48628 wijzigde dit bericht op 02-06-2008 13:24
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
maandag 2 juni 2008 om 13:52
Ik vind het eigenlijk een beetje oneerlijk naar je schoonouders toe dat je niks gezegd hebt. Ik snap best dat dat moeilijk is maar zo weten zij natuurlijk niet dat ze iets fout doen. Ze hebben hun eigen kinderen altijd 'vastgebonden' en tikken op de vingers gegeven, en zien niet in dat daar iets mis mee is. Vervolgens doen ze hetzelfde bij hun kleinkind, horen niet dat daar volgens de ouders iets mis mee is, maar er wordt ze wel vanalles verweten.
Wat ik dus zou doen: hoe moeilijk het ook is (ik vind het ook lastig om dingen tegen mijn schoonouders te zeggen), maar gewoon heel duidelijk maken dat jij het er niet mee eens bent. Niet op de persoon spelen helpt al een boel in het overbrengen van de boodschap. Ik zeg tegen mijn schoonmoeder nooit dat ik vind dat zij iets niet goed doet, maar ik leg gewoon uit hoe ik het doe, dat ik denk dat dat het beste werkt voor mijn kind, en dat ik haar aanraad om het ook op die manier te doen, zodat het allemaal vlotjes verloopt als de kinderen bij hun zijn. Bij een tik op de vingers is dat natuurlijk lastiger, maar ook dat kun je vast wel brengen zonder aanvallend over te komen.
Wat ik dus zou doen: hoe moeilijk het ook is (ik vind het ook lastig om dingen tegen mijn schoonouders te zeggen), maar gewoon heel duidelijk maken dat jij het er niet mee eens bent. Niet op de persoon spelen helpt al een boel in het overbrengen van de boodschap. Ik zeg tegen mijn schoonmoeder nooit dat ik vind dat zij iets niet goed doet, maar ik leg gewoon uit hoe ik het doe, dat ik denk dat dat het beste werkt voor mijn kind, en dat ik haar aanraad om het ook op die manier te doen, zodat het allemaal vlotjes verloopt als de kinderen bij hun zijn. Bij een tik op de vingers is dat natuurlijk lastiger, maar ook dat kun je vast wel brengen zonder aanvallend over te komen.
maandag 2 juni 2008 om 13:57
Ik was moeilijk te begrijpen blijkbaar. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het nogal ver vind gaan dat jij en andere forummers meteen de boel op zouden pakken of kun kinderen niet meer bij opa en oma laten slapen.
Maar misschien bekijk ik het teveel vanuit eigen perspectief. Met mijn ouders en schoonmoeder valt heel goed te praten. Als ik dit soort dingen met hen bespreek op een normale manier, is het helemaal niet nodig om logeerpartijtjes bij grootouders te onthouden.
maandag 2 juni 2008 om 14:02
Mijn relatie met de opa's en oma's staat hieronder beschreven en die is dus iets minder rooskleurig dan bij jou.
En ik zou dus echt dezelfde dag nog terug naar huis karren. Kind in eigen bedje, geen problemen.
En van die tik zou ik gelijk op dat moment iets gezegd hebben en dat was ook een reden geweest om naar huis te gaan.
Gezellig op visite bij opa en oma moet precies dat zijn, gezellig. En als dat het niet is zou ik lekker naar huis gaan.
maandag 2 juni 2008 om 14:21
Kan me voorstellen dat zoiets vanuit jouw perspectief iets anders ligt (heb je reactie over je schoonouders nogmaals gelezen).
Maar ik hoop gewoon voor To dat ze er normaal met haar schoonouders over kan praten en meer op haar eigen gevoel ingaat. Das best lastig, vooral als je je niet helemaal op je gemak voelt. TO moet zich niet schuldig voelen dat ze zo gehandeld heeft, maar m.i. moet er wel een oplossing komen en die bereik je door te praten. Nogmaals, die opmerking van Borodini was een hele goede.
maandag 2 juni 2008 om 16:09
[quote]
Ik vind het eigenlijk een beetje oneerlijk naar je schoonouders toe dat je niks gezegd hebt.
da's niet helmaal waar! Ik heb wel duidelijk grzegd dat ik dat spanlaken niet wilde! Ik kreeg toen te horen dat ik overdreef en me aanstelde.
Van die tik was ik zo overdonderd dat ik inderdaad niets gezegd heb!
:Ik vind het eigenlijk een beetje oneerlijk naar je schoonouders toe dat je niks gezegd hebt.
da's niet helmaal waar! Ik heb wel duidelijk grzegd dat ik dat spanlaken niet wilde! Ik kreeg toen te horen dat ik overdreef en me aanstelde.
Van die tik was ik zo overdonderd dat ik inderdaad niets gezegd heb!
maandag 2 juni 2008 om 16:31
Ik kan me voorstellen dat je er door overrompeld werd. Ook door het bedje, dat zo heel anders was als jij je had voorgesteld.
Ik denk dat ik iets zou hebben gezegd in de trant van "Oh, wat een mooi bedje, en wat lief dat jullie een eigen bedje voor hem hebben. Hij is er nu alleen nog wat te klein voor, hij moet eerst leren van de trap te lopen, maar tegen die tijd zal hij er wel heerlijk in slapen, denk ik", en dan netjes het campingbedje ernaast hebben opgezet. Dat kun je ook de volgende keer nog zeggen. Omslachtig en indirect, maar soms is dat de enige manier om met dominatie ouders om te gaan (zei de dochter van een dominante, op-je-schuldgevoel-werkende moeder).
Ik denk dat ik iets zou hebben gezegd in de trant van "Oh, wat een mooi bedje, en wat lief dat jullie een eigen bedje voor hem hebben. Hij is er nu alleen nog wat te klein voor, hij moet eerst leren van de trap te lopen, maar tegen die tijd zal hij er wel heerlijk in slapen, denk ik", en dan netjes het campingbedje ernaast hebben opgezet. Dat kun je ook de volgende keer nog zeggen. Omslachtig en indirect, maar soms is dat de enige manier om met dominatie ouders om te gaan (zei de dochter van een dominante, op-je-schuldgevoel-werkende moeder).
Wat wilde ik nou toch typen?
maandag 2 juni 2008 om 20:01
Het is heel vervelend om te horen hoe ouders het helemaal schijnen te weten als het gaat om opvoeden. Ik zeg altijd; jullie hebben je tijd gehad en het is nu mijn beurt om mijn kind op te voeden en dat doe ik graag op mijn manier. Jullie mogen verwennen, vertroetelen, alles mag. Maar ik bepaal wat ze wel en niet mogen.
maandag 2 juni 2008 om 20:22
Hoi!
Floep, wat een verhaal zeg, ik zou het ook vreselijk vinden als mijn dochter vastgebonden werd, zou ik ook niet goedvinden hoor! En van die tik zou ik ook schrikken!
Ik heb zelf geen schoonouders meer (zijn overleden) maar wel een moeder en een stiefvader. Als mijn dochter daar is wordt ze ook volgepropt als ik dat niet afrem (ze is 17 maanden). Irritant is dat.
Dan nog het volgende, had pas een discussie met mijn stiefvader. Ze wonen op een flat 5 hoog en mijn dochter slaapt daar nu nog in een campingbedje. (ze heeft er nog geen nacht gelogeerd maar ik bedoel de middagslaapjes als we er op bezoek zijn). Ik wil dus dat ze beveiliging op de ramen maken als ze straks ouder is en in het grote logeerbed slaapt. Want op 5 hoog kunnen de ramen dus gewoon open en dat vind ik doodeng. Stiefvader vond dit overdreven maar ik wil haar daar dus niet laten logeren voordat die ramen beveiligd zijn....wat vinden jullie daarvan?
Floep...hoop dat je het niet erg vind dat ik een vraag stel op jouw topic...(ps ik kan geen smilies vinden hier bij mijn bericht...)
Floep, wat een verhaal zeg, ik zou het ook vreselijk vinden als mijn dochter vastgebonden werd, zou ik ook niet goedvinden hoor! En van die tik zou ik ook schrikken!
Ik heb zelf geen schoonouders meer (zijn overleden) maar wel een moeder en een stiefvader. Als mijn dochter daar is wordt ze ook volgepropt als ik dat niet afrem (ze is 17 maanden). Irritant is dat.
Dan nog het volgende, had pas een discussie met mijn stiefvader. Ze wonen op een flat 5 hoog en mijn dochter slaapt daar nu nog in een campingbedje. (ze heeft er nog geen nacht gelogeerd maar ik bedoel de middagslaapjes als we er op bezoek zijn). Ik wil dus dat ze beveiliging op de ramen maken als ze straks ouder is en in het grote logeerbed slaapt. Want op 5 hoog kunnen de ramen dus gewoon open en dat vind ik doodeng. Stiefvader vond dit overdreven maar ik wil haar daar dus niet laten logeren voordat die ramen beveiligd zijn....wat vinden jullie daarvan?
Floep...hoop dat je het niet erg vind dat ik een vraag stel op jouw topic...(ps ik kan geen smilies vinden hier bij mijn bericht...)