Entertainment alle pijlers

Derek Ogilvy

01-05-2008 22:26 406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zijn 2e show aan het kijken en ik moet zeggen dat ik het toch wel bijzonder vind. Normaal gesproken vind ik dit soort programma's onzin, bijv. char. Veel van dit soort 'paranormale' mensen gebruiken bepaalde technieken om informatie uit mensen te trekken, maar Derek Ogilvy kan ik daar niet op betrappen.

Ik vind het toch wel heel speciaal. Wat vinden jullie van hem?
Ik heb gisteren voor het eerst gekeken.

Ben ook best bevooroordeeld, maar moet zeggen dat ik het toch allemaal 'knap' vindt wat DO doet.

Vraag me alleen niet hoe

@Meds; kijk jij iedere week?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hahaha! Nog steeds dezelfde discussie hier, lees ik? Ben wel benieuwd naar de ervaringen van MissKaatje, maar verder heb ik de meningen wel zo'n beetje op een rijtje pagina's eerder...
helemaal eens met Meds.

Waarom zegt zon medium nooit gewoon: ik heb hier ene willem de bruin, hij is op 12 februari 1984 overleden aan een visgraatje in zijn keel, en hij wil dolgraag van zijn vrouw dinie die daar op rij 8 zit weten hoe het met zijn bonsaiverzameling is afgelopen?

nee, altijd vaag suggestief gelul met veel bevestiging van de betrokkene. Cold reading heet het. Het is een groot talent om dat op dat niveau te kunnen maar er is niks paranormaals aan.
RosieRo schreef op 30 mei 2008 @ 11:30:

helemaal eens met Meds.

Waarom zegt zon medium nooit gewoon: ik heb hier ene willem de bruin, hij is op 12 februari 1984 overleden aan een visgraatje in zijn keel, en hij wil dolgraag van zijn vrouw dinie die daar op rij 8 zit weten hoe het met zijn bonsaiverzameling is afgelopen?
Dat vraag ik me nou af van God.Als hij echt bestaat waarom is het dan niet overal ter wereld Vrede,waarom bestaat er dan nog armoede,als HIJ echt bestaat waarom is dan niet iedereen gelukkig en gezond?
Ik zit toevallig even mee te lezen en het valt me op dat er hier een discussie gaande is of het wel of niet echt is wat D. doet.

Ik ben van mening dat iedereen moet geloven wat hij wil geloven.

Ik persoonlijk heb van dichtbij te maken met iemand die mensen die overleden zijn af en toe ziet. Dus ja ik geloof dat het kan.

Ook ik ben van mening dat er meer is tussen hemel en aarde. En ik vind het kanp wat D. doet. Niemand zet toch op zijn lijstje dat een nachtlampje kapot is gegaan en dat je die als laatste vervangen hebt ( was gisteren in de uitzending). Die vrouw wist het zelf ook niet meer.
Gisteren vond ik het goed dat die depri-man wel nazorg kreeg.

Ja en lampen vervangen, ladekastjes waarvan het handvat kapot is. Hoe kan hij dat weten, dat schrijf je niet op hoor.

Ben er al vaak van overtuigd geweest dat er meer is.
Denk ook wel dat het eigenlijk allemaal toch echt is...en toch zou ik het het liefst gaan testen door zelf eens naar zo'n studio te gaan...

maar dan komt de hele zaal erachter dat ik vroeger wel eens stiekem snoep uit de kast heb gepikt, dat ik weleens spijbelde bij Duits, etc, etc....

;-)
@ Choca : Haha, nou nee hoor, geesten en ook helderzienden zullen niet echt slechte dingen vertellen. Ook meestal niet als je ernstig ziek bent ofzo.
RosieRo schreef op 30 mei 2008 @ 11:30:

helemaal eens met Meds.

nee, altijd vaag suggestief gelul met veel bevestiging van de betrokkene. Cold reading heet het. Het is een groot talent om dat op dat niveau te kunnen maar er is niks paranormaals aan.
Snap dat dan, het is Heel Moeilijk en vooral Heel Knap dat zo'n geest sowieso al dingen kenbaar kan maken ;-)
ElleMichelle schreef op 30 mei 2008 @ 14:06:

[...]

Dat vraag ik me nou af van God.Als hij echt bestaat waarom is het dan niet overal ter wereld Vrede,waarom bestaat er dan nog armoede,als HIJ echt bestaat waarom is dan niet iedereen gelukkig en gezond?

Als ie bestaat is het een sarcastische klootzak.

Maar goed, ik ben dan ook een totale nietsgelover, skepticus, agnost en heiden :)

Star, owja, sorry, was even vergeten dat van Heul Moeilijk en Heul Knap..
pocahontas14 schreef op 30 mei 2008 @ 14:14:

Ik zit toevallig even mee te lezen en het valt me op dat er hier een discussie gaande is of het wel of niet echt is wat D. doet.

Ik ben van mening dat iedereen moet geloven wat hij wil geloven.

Ik persoonlijk heb van dichtbij te maken met iemand die mensen die overleden zijn af en toe ziet. Dus ja ik geloof dat het kan.

Ook ik ben van mening dat er meer is tussen hemel en aarde. En ik vind het kanp wat D. doet. Niemand zet toch op zijn lijstje dat een nachtlampje kapot is gegaan en dat je die als laatste vervangen hebt ( was gisteren in de uitzending). Die vrouw wist het zelf ook niet meer.
Heb jij nog nooit een la opgeruimd of je lampje op het nachtkastje vervangen? Dat zou ik pas echt opmerkelijk vinden.
Je verdorie je zou toch verwachten dat het in het hiernamaals een stuk beter eraan toe gaat dan hier (een stapje hoger op de intellectuele ladder zeg maar) Maar gezien het communicatieniveau van de geesten en de gespreksonderwerpen (geverfde muren?) vrees ik het ergste.
Heb jij nog nooit een la opgeruimd of je lampje op het nachtkastje vervangen? Dat zou ik pas echt opmerkelijk vinden.[/quote]

Ja tuurlijk heeft iedereen dat wel eens gedaan, maar ik heb het niet pas geleden gedaan zoals hij aangaf. Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een lampje heb verwisseld dus voor mij geldt dat niet.
Ha Miss Kaatje, ik ben erg benieuwd hoe jij de 14e ervaart.

Hoop ook dat je snel gelegenheid hebt om je ervaringen te "vertellen" hier op deze topic.

Zelf ga ik er 16 juni naar toe. Zelf ben ik overtuigd van zijn kwaliteiten op dit gebied, maar ben erg benieuwd hoe hij live is.
baja schreef op 02 juni 2008 @ 13:00:

Heb jij nog nooit een la opgeruimd of je lampje op het nachtkastje vervangen? Dat zou ik pas echt opmerkelijk vinden.[/quote]

Ja tuurlijk heeft iedereen dat wel eens gedaan, maar ik heb het niet pas geleden gedaan zoals hij aangaf. Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een lampje heb verwisseld dus voor mij geldt dat niet.
toevalstreffer dus. Ik heb vorige week nog twee lampen vervangen, nachtkastje en badkamer, en ja ik heb ook nog geverfd het afgelopen half jaar, en ik heb kinderziektes gehad, en ik heb wel eens problemen met de elektra, en ja hoor, ik heb me ook wel eens gesneden bij het scheren
Ik maak me echt zorgen over de geestelijke gesteldheid van het hiernamaals, echt ongelofelijk die zorgen over pasgeschilderde muren, kapotte laatjes en scheerwonden. Ik denk dat als ik een geest zou zijn ik eerder zou willen praten over de schoolprestaties van de kinderen, mijn partner en zijn nieuwe liefde en ik zou zeker alle ins en outs van het hiernamaals ter sprake brengen, want dat is natuurlijk het meest interessant voor de achterblijvers
Ik heb dit topic zo'n beetje meegelezen en ben het hartgrondig eens met Meds hier. Wat een banaliteiten weten die geesten te berde te brengen!

Ik begin te vrezen dat het hiernamaals gewoon een herhaling van zetten is. Help. Hierna nogmaals.
:rofl:

Ze krijgen ook niet echt intellectuele geesten te pakken he? Die houden zich blijkbaar verre van DO. Iemand die als laatste het nieuwste boek van Baudrillard aan het lezen was of zo, en benieuwd is wat er verder in stond.
:-) wen
Ik ga komende vrijdag en zal daarna posten hoe het geweest is.
Poep, wie heeft jou gescheten?
wen schreef op 03 juni 2008 @ 08:39:

:rofl:

Ze krijgen ook niet echt intellectuele geesten te pakken he? Die houden zich blijkbaar verre van DO. Iemand die als laatste het nieuwste boek van Baudrillard aan het lezen was of zo, en benieuwd is wat er verder in stond.
Alleen de hele domme en de hele gevaarlijke (zie het filmpje waarin D. bezeten raakt) maken contact. Dus als je bij een sessie je oma of je opa te spreken krijgt weten wij gelijk uit wat voor hout ze gesneden zijn
blijft wel de vraag.... wat doet de rest dan??

Bij reincarnatie gaat het ook altijd zo oneerlijk, je hoort altijd: ik ben de reincarnatie van Cleopatra of een indiaan (het zijn altijd indianen) die vermoord is door de amerikanen (de dood moet bij voorkeur gewelddadig en bloederig zijn) Je hoort nooit, ik ben de reincarnatie van Petertje, een verstandelijk gehandicapte man uit Leuven, die overleden is aan suikerziekte toen hij 84 is.
Louise, hoe was de show? Ben reuze benieuwd naar je ervaringen!
Damn, had een heel stuk getypt en toen verdween de tekst, grrr. Kom er nog wel op terug maar even in het kort: DO had denk ik niet zijn beste avond maar mijn zus en ik denken wel dat hij die gave echt heeft. Show (ja echt een show werd er van gemaakt met bombastische muziek en video) begon rommelig, helaas spraken diegene die een reading kregen vaak geen of slecht engels dus het liep vaak wat stroef en dingen bleven onduidelijk. Uiteindelijk had hij veel dingen juist vandaar dat ik overtuigd ben dat hij wel degelijk boodschappen doorkrijgt van gene zijde maar al met al viel het wel wat tegen.

Later misschien meer!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Het lijkt mij toch wel heel bijzonder om een keer live bij zo'n show te zijn. Bij tv denk ik toch altijd dat er veel 'geknipt en geplakt' wordt. Daar heb je geen zicht op.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven