Entertainment
alle pijlers
Derek Ogilvy
donderdag 1 mei 2008 om 22:26
Ik ben nu zijn 2e show aan het kijken en ik moet zeggen dat ik het toch wel bijzonder vind. Normaal gesproken vind ik dit soort programma's onzin, bijv. char. Veel van dit soort 'paranormale' mensen gebruiken bepaalde technieken om informatie uit mensen te trekken, maar Derek Ogilvy kan ik daar niet op betrappen.
Ik vind het toch wel heel speciaal. Wat vinden jullie van hem?
Ik vind het toch wel heel speciaal. Wat vinden jullie van hem?
vrijdag 30 mei 2008 om 11:30
helemaal eens met Meds.
Waarom zegt zon medium nooit gewoon: ik heb hier ene willem de bruin, hij is op 12 februari 1984 overleden aan een visgraatje in zijn keel, en hij wil dolgraag van zijn vrouw dinie die daar op rij 8 zit weten hoe het met zijn bonsaiverzameling is afgelopen?
nee, altijd vaag suggestief gelul met veel bevestiging van de betrokkene. Cold reading heet het. Het is een groot talent om dat op dat niveau te kunnen maar er is niks paranormaals aan.
Waarom zegt zon medium nooit gewoon: ik heb hier ene willem de bruin, hij is op 12 februari 1984 overleden aan een visgraatje in zijn keel, en hij wil dolgraag van zijn vrouw dinie die daar op rij 8 zit weten hoe het met zijn bonsaiverzameling is afgelopen?
nee, altijd vaag suggestief gelul met veel bevestiging van de betrokkene. Cold reading heet het. Het is een groot talent om dat op dat niveau te kunnen maar er is niks paranormaals aan.
vrijdag 30 mei 2008 om 14:14
Ik zit toevallig even mee te lezen en het valt me op dat er hier een discussie gaande is of het wel of niet echt is wat D. doet.
Ik ben van mening dat iedereen moet geloven wat hij wil geloven.
Ik persoonlijk heb van dichtbij te maken met iemand die mensen die overleden zijn af en toe ziet. Dus ja ik geloof dat het kan.
Ook ik ben van mening dat er meer is tussen hemel en aarde. En ik vind het kanp wat D. doet. Niemand zet toch op zijn lijstje dat een nachtlampje kapot is gegaan en dat je die als laatste vervangen hebt ( was gisteren in de uitzending). Die vrouw wist het zelf ook niet meer.
Ik ben van mening dat iedereen moet geloven wat hij wil geloven.
Ik persoonlijk heb van dichtbij te maken met iemand die mensen die overleden zijn af en toe ziet. Dus ja ik geloof dat het kan.
Ook ik ben van mening dat er meer is tussen hemel en aarde. En ik vind het kanp wat D. doet. Niemand zet toch op zijn lijstje dat een nachtlampje kapot is gegaan en dat je die als laatste vervangen hebt ( was gisteren in de uitzending). Die vrouw wist het zelf ook niet meer.
vrijdag 30 mei 2008 om 15:18
zondag 1 juni 2008 om 01:02
maandag 2 juni 2008 om 13:00
Heb jij nog nooit een la opgeruimd of je lampje op het nachtkastje vervangen? Dat zou ik pas echt opmerkelijk vinden.[/quote]
Ja tuurlijk heeft iedereen dat wel eens gedaan, maar ik heb het niet pas geleden gedaan zoals hij aangaf. Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een lampje heb verwisseld dus voor mij geldt dat niet.
Ja tuurlijk heeft iedereen dat wel eens gedaan, maar ik heb het niet pas geleden gedaan zoals hij aangaf. Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een lampje heb verwisseld dus voor mij geldt dat niet.
maandag 2 juni 2008 om 22:24
dinsdag 3 juni 2008 om 00:42
dinsdag 3 juni 2008 om 00:46
Ik maak me echt zorgen over de geestelijke gesteldheid van het hiernamaals, echt ongelofelijk die zorgen over pasgeschilderde muren, kapotte laatjes en scheerwonden. Ik denk dat als ik een geest zou zijn ik eerder zou willen praten over de schoolprestaties van de kinderen, mijn partner en zijn nieuwe liefde en ik zou zeker alle ins en outs van het hiernamaals ter sprake brengen, want dat is natuurlijk het meest interessant voor de achterblijvers
dinsdag 3 juni 2008 om 17:22
blijft wel de vraag.... wat doet de rest dan??
Bij reincarnatie gaat het ook altijd zo oneerlijk, je hoort altijd: ik ben de reincarnatie van Cleopatra of een indiaan (het zijn altijd indianen) die vermoord is door de amerikanen (de dood moet bij voorkeur gewelddadig en bloederig zijn) Je hoort nooit, ik ben de reincarnatie van Petertje, een verstandelijk gehandicapte man uit Leuven, die overleden is aan suikerziekte toen hij 84 is.
Bij reincarnatie gaat het ook altijd zo oneerlijk, je hoort altijd: ik ben de reincarnatie van Cleopatra of een indiaan (het zijn altijd indianen) die vermoord is door de amerikanen (de dood moet bij voorkeur gewelddadig en bloederig zijn) Je hoort nooit, ik ben de reincarnatie van Petertje, een verstandelijk gehandicapte man uit Leuven, die overleden is aan suikerziekte toen hij 84 is.
maandag 9 juni 2008 om 10:25
Damn, had een heel stuk getypt en toen verdween de tekst, grrr. Kom er nog wel op terug maar even in het kort: DO had denk ik niet zijn beste avond maar mijn zus en ik denken wel dat hij die gave echt heeft. Show (ja echt een show werd er van gemaakt met bombastische muziek en video) begon rommelig, helaas spraken diegene die een reading kregen vaak geen of slecht engels dus het liep vaak wat stroef en dingen bleven onduidelijk. Uiteindelijk had hij veel dingen juist vandaar dat ik overtuigd ben dat hij wel degelijk boodschappen doorkrijgt van gene zijde maar al met al viel het wel wat tegen.
Later misschien meer!
Later misschien meer!
Poep, wie heeft jou gescheten?