Kinderen
alle pijlers
hoe schadelijk is een beschimmelde appel in de zwangerschap?
maandag 2 juni 2008 om 23:58
Hoi allemaal,
Ik ben zwanger en om een beetje gezond te snoepen at ik een appel. Toen ik hem op had, zag ik dat er in het klokhuis schimmel zat. Waarschijnlijk heb ik er iets van binnengekregen. Zou dit schadelijk voor mijn kindje kunnen zijn? Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen of me gerust kunnen stellen. Alvast bedankt.
Groetjes van Kus
Ik ben zwanger en om een beetje gezond te snoepen at ik een appel. Toen ik hem op had, zag ik dat er in het klokhuis schimmel zat. Waarschijnlijk heb ik er iets van binnengekregen. Zou dit schadelijk voor mijn kindje kunnen zijn? Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen of me gerust kunnen stellen. Alvast bedankt.
Groetjes van Kus
dinsdag 3 juni 2008 om 09:17
dinsdag 3 juni 2008 om 09:24
" get a life"
Wil je daar niet mee spotten, want ik ken toevallig een zelfmoordgeval................(zucht)
Speciaal voor jou dan aangepast...
Ik word nou weer doodmoe van dit soort stomme,nutteloze topics. Je hoeft maar te blazen naar SOMMIGE zwangere dames, en ze denken dat hun baby het loodje legt. En als je echt denkt dat het schadelijk is, wat doe je dan op Viva. Bel je verloskundige, bel je moeder, bel de dokter......
Als ze nou 40 strippen paracetamols had ingeslikt....ala
Maar een piepklein beetje schimmel.........................
dinsdag 3 juni 2008 om 10:58
Shyte, volgens mij was ik dat in het vorige topic, die een opmerking maakte over een waterhoofd (in het topic met die mobiel en die tandarts).
Als ik je daar mee kwets; was absoluut niet de bedoeling. Ik weet wat het is, een waterhoofdje, en dat dat absoluut niet grappig is.
Dus bij deze mijn nederige excuses.
Als ik je daar mee kwets; was absoluut niet de bedoeling. Ik weet wat het is, een waterhoofdje, en dat dat absoluut niet grappig is.
Dus bij deze mijn nederige excuses.
668, the neighbour of the Beast
dinsdag 3 juni 2008 om 12:06
ja onverhit, eerste keer als laagje op een club sandwich, ik dacht gewoon roomkaas, zag later dat het rauwmelkse roomkaas was, en de tweede keer bij een broodje vooral zat rauwmelkse boter, hoorde ik ook later. Nou weet ik niet of rauwmelkse boter ook risico vol is, maar goed, ik wist uberhaupt niet dat dat bestond, maar goed, niet heel veel van gegeten en niet ziek geworden. Maar me wel even lullig gevoeld. Tot ik dacht, nou ja, kan er nu toch niks meer aan doen.
dinsdag 3 juni 2008 om 12:24
Af en toe moet ik toch wel een beetje lachen om dit soort vragen, net zoals degene laatst die vroeg of een mobiele telefoon in de buurt van je zwangere buik schadelijk is.
Toen mijn moeder, schoonmoeder, oma's en weet ik veel wie zwanger waren aten ze gewoon rauwe tartaar, alles soorten kaasjes, van een wijntje waren ze niet vies en tijdens het schilderen van de babykamer stonden ze gewoon de verflucht in te ademen. Tegenwoordig krijg je zo'n waslijst mee van wat je wel en niet mag en kan eten en doen tijdens de zwangerschap.
Nu moet ik wel zeggen: bij mijn 1e zwangerschap liep ik bij de verloskundige en toen gaven me die ellenlange waslijst mee, nu ben ik zwanger van de 2e en loop ik bij de gynaecoloog en dat zijn lang niet zulke zeikerds als die verloskundigen die toen ik had.
Toen mijn moeder, schoonmoeder, oma's en weet ik veel wie zwanger waren aten ze gewoon rauwe tartaar, alles soorten kaasjes, van een wijntje waren ze niet vies en tijdens het schilderen van de babykamer stonden ze gewoon de verflucht in te ademen. Tegenwoordig krijg je zo'n waslijst mee van wat je wel en niet mag en kan eten en doen tijdens de zwangerschap.
Nu moet ik wel zeggen: bij mijn 1e zwangerschap liep ik bij de verloskundige en toen gaven me die ellenlange waslijst mee, nu ben ik zwanger van de 2e en loop ik bij de gynaecoloog en dat zijn lang niet zulke zeikerds als die verloskundigen die toen ik had.
dinsdag 3 juni 2008 om 12:28
Dat snap ik nou weer niet, er is nu toch veel meer bekend dan in de tijd dat oma zwanger was? en als je een doodgeboren kind kan voorkomen door geen rauwmelkse kazen te eten, tja, shoot me, maar dan ben ik blij met dat advies. Evenals toxoplasmose etc. Het loopt allemaal wel los en de kans dat je het oploopt is niet heel groot, maar als je het oploopt heb je wel mooi dikke pech, en je ongeboren kind nog meer. Als het bekend is, is het toch de taak van een verloskundige om je daarop te wijzen. En gyneacologen zijn misschien wat nonchalanter met dit soort zaken omdat zij i.p niet een gewone, normale zwangerschap behandelen en daar ook geen standaard controles voor hebben.
Ik vind ook dat sommige mensen doorslaan en als je geen een pepernoot of stukje appeltaart wil eten, overdrijf je in mijn ogen schromelijk. Of als je je zorgen maakt om je kaas op de diepvriespizza. Maar feit is wel dat er nu meer bekend is dan vroeger, dus waarom dat negeren?
Ik vind ook dat sommige mensen doorslaan en als je geen een pepernoot of stukje appeltaart wil eten, overdrijf je in mijn ogen schromelijk. Of als je je zorgen maakt om je kaas op de diepvriespizza. Maar feit is wel dat er nu meer bekend is dan vroeger, dus waarom dat negeren?
dinsdag 3 juni 2008 om 14:02
Eens met arwen.
Bovendien valt de lijst van wat wel en niet mag best mee.
En idd er gaan in nl steeds minder kindjes dood ( doodgeboren, wiegedood ) en dat komt door al die onderzoeken.
Kijk, aan de ene kant overdrijft met ( hormoon gedwongen mss wel ) Maar aan de andere kant, als je weet dat Alcohol slecht is, waarom zou je het dan drinken ? Enz. enz.
- oeh oeh, gaan we het straks nog over bv hebben ? en thuisblijven vs werken ? Dan plan ik even een middagje vrij.. .X-D -
Bovendien valt de lijst van wat wel en niet mag best mee.
En idd er gaan in nl steeds minder kindjes dood ( doodgeboren, wiegedood ) en dat komt door al die onderzoeken.
Kijk, aan de ene kant overdrijft met ( hormoon gedwongen mss wel ) Maar aan de andere kant, als je weet dat Alcohol slecht is, waarom zou je het dan drinken ? Enz. enz.
- oeh oeh, gaan we het straks nog over bv hebben ? en thuisblijven vs werken ? Dan plan ik even een middagje vrij.. .X-D -
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
dinsdag 3 juni 2008 om 14:48
Hoe zit het eigenlijk met harde kazen die van rauwe melk is gemaakt? Ik ben gek op een stukje boerenmosterdkaas op zijn tijd. Maar heb het laatst toch maar laten liggen. Ik ben nu 35 weken zwanger, dus die kaas kan nog wel een maandje of anderhalf wachten. (Evenals de filet American die mij altijd toelacht). Heb overigens poos geleden vegetarische filtet gegeten. Als je bedacht dat je snert op je stokbroodje deed was het goed te eten, maar het kwam totaal niet in de buurt van Filet.
Ik heb er overigens geen moeite mee, bepaalde dingen te laten staan. Maakt het juist bijzonder als je eenmaal bevallen bent!!!
.
Ik heb er overigens geen moeite mee, bepaalde dingen te laten staan. Maakt het juist bijzonder als je eenmaal bevallen bent!!!
.
dinsdag 3 juni 2008 om 15:18
Klopt wat Arwen zegt over harde rauwmelkse kaas. Ben ik heel blij mee want wij eten alleen maar boerenkaas!
In harde kaas krijgen bacterien schijnbaar geen kans om te gaan "woekeren".
Het valt mij altijd op dat de "rest van de wereld" hysterischer doet over kaas dan ik en er idd nog veel misverstanden zijn. Eet ik een broodje brie, is het meteen: oehoe, mag jij dat wel?? Uitzonderingen daargelaten is rauwmelkse kaas in de Nederlandse supermarkten niet echt goed verkrijgbaar (of voorzien van sticker) dus ik moet eerlijk bekennen dat ik er meestal gemakshalve maar vanuit ga dat ordinaire supermarktbrie gewoon gepasteriseerd is....
Ik zeg altijd maar zo: als deze brie in de bak van de auto vanuit Frankrijk is geimporteerd kan ik hem idd beter laten staan, maar dat zou ik niet zwangeren ook aanraden...
In harde kaas krijgen bacterien schijnbaar geen kans om te gaan "woekeren".
Het valt mij altijd op dat de "rest van de wereld" hysterischer doet over kaas dan ik en er idd nog veel misverstanden zijn. Eet ik een broodje brie, is het meteen: oehoe, mag jij dat wel?? Uitzonderingen daargelaten is rauwmelkse kaas in de Nederlandse supermarkten niet echt goed verkrijgbaar (of voorzien van sticker) dus ik moet eerlijk bekennen dat ik er meestal gemakshalve maar vanuit ga dat ordinaire supermarktbrie gewoon gepasteriseerd is....
Ik zeg altijd maar zo: als deze brie in de bak van de auto vanuit Frankrijk is geimporteerd kan ik hem idd beter laten staan, maar dat zou ik niet zwangeren ook aanraden...
dinsdag 3 juni 2008 om 15:53
Gelukkig!
Het was ook helemaal niet bedoeld als vervelende opmerking. Ik noemde meer de eerste aangeboren afwijking die ik in mijn hoofd had. Ik had het net zo goed over een kind met twaalf armen en zeven hoofden kunnen zeggen, en dat was slimmer geweest natuurlijk.
Kan me voorstellen dat je er soms moe van wordt. Een waterhoofdje wordt nogal vaak heel "grappig'' gebruikt.... en daar zou ik ook heel moe van worden. Net als ik me goed voor kan stellen dat het voor een ouder van een kindje met Down heel kwetsend kan zijn als er op scholen voor mongool gescholden wordt.
Hoe is het nu met je zoontje trouwens? Hebben ze het wel goed kunnen behandelen bij hem?
668, the neighbour of the Beast