Bevallen in december (ervaringen)

02-07-2013 15:49 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als alles goed blijft gaan verwachten we met kerst ons 1e kindje. Uit mijn omgeving krijg ik steeds vaker de reactie dat ik er wel van zal balen dat t kindje (wrs) in of na de feestmaand komt.



Zelf ben ik allang blij dat alles goed gaat nu en lijkt t me zelfs wel bijzonder om in die 'warme' maand een kind te krijgen. Verjaardag op een feestdag is wel een draai aan te geven.



Wel ben ik bang voor de donkere dagen waarin je miss meer aan huis gebonden bent dan bij een zomerkindje.



Wie is er rond december bevallen en hoe heb je dit ervaren?



Ik ben hoe dan ook erg blij met deze zwangerschap, maar ben toch benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf van tussen de sint en kerst. Je ziet je familie elke week dan in december. Voordeel is extra lang verlanglijstje maken. eventueel grote kado's. Dan doen ze het geld samen.



Mijn dochter is de 2e kerstdag geboren. Ik zat s avonds met mijn lief het kerstdiner in mijn ziekenhuisbed op te eten.Kind lag toen in de couveuse. Zij was 2 maanden te vroeg geboren.



Nu is het Eerste kerstdag is het heerlijk met ons gezinnetje. (want iedereen dankt dat we het anders veel te druk krijgen ).

En 2e kerstdag komt de hele familie op visite.

Ik vind het wel lastig verjaardagstaart kopen is. Meestal maak ik de taarten zelf. Dat vind ik heel leuk om te doen.
geniet nooit met mate
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 03 juli 2013 @ 21:39:

[...]



Ik kan uit ervaring melden dat als kind eind oktober/begin november echt ideaal is hoor:



- Niemand op vakantie

- Alle speelgoedfolders ruim op tijd binnen (september nl)

- Alles wat je ouders je niet gegeven hebben kan je aan Sinterklaas vragen!



Als je het zo bekijkt is het inderdaad goed .



Zelf ben ik in juni jarig, ideaal. Nog niemand op vakantie, vaak lekker weer en cadeautjes gespreid. Alleen een beetje jammer dat binnen mijn ouderlijk gezin vier mensen binnen een week jarig zijn in juni. En zo is het altijd wat .



(Tweede helft van oktober hebben we dadelijk ook vier jarigen dicht op elkaar. Ik hoop zo dat de baby niet op de verjaardag van mijn nichtje wordt geboren. Maar ik ben op dezefde datum uitgerekend als mijn zus van nichtje was uitgerekend...)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is geboren op eerste kerstdag (ik was in januari uitgerekend). Ik vond het wel bijzonder om met kerst te bevallen en iedere keer in de periode rond kerst denk ik met een warm gevoel terug aan de tijd van de bevalling. Ook door de kerstversiering buiten enzo.

De eerste weken zijn we lekker knus binnen gebleven en daarna ging ze in een warm winterpak mee naar buiten. Het was ook erg fijn dat ze haar eerste zomer wat groter was.

Het vieren van haar verjaardag gaat goed (ze is geboren in 2010). We krijgen de familie over de vloer, zijn blaast haar kaarsjes uit op de taart en krijgt cadeautjes. Eigenlijk een gewone verjaardag. Het draait in eerste instantie om haar verjaardag, dat het ook kerst is is meer een bijzaak.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is geboren 8 dagen voor de Kerst afgelopen december. Dus heb nog geen ervaringen met haar verjaardag al denk ik dat dat geen probleem wordt. Zij is de enige die in de wintermaanden jarig is. Vond het wel een bijzondere tijd en ik ben blij dat ze in december geboren is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben rond Sinterklaas uitgerekend en vind het geweldig!!! Mijn man en ik hebben elkaar leren kennen als Zwarte Piet, dus leuker kan het haast niet als ons kindje dan ook geboren wordt!



Verder qua feestdagen en donkere dagen ben ik niet bang, dat zie ik dan wel en er zijn altijd mooie winterdagen zodat je wel lekker naar buiten kan. Wel koud, maar daar kan je je kindje op kleden.



Wij komen veel in Scandinavië, daar is het natuurlijk langer en meer koud dan bij ons en daar gaan ze op een leuke manier om met het baby's; lekker dik inpakken en het middagslaapje in de wagen in de tuin/balkon. Gezond in de frisse lucht....Ben er opzich wel voor!
Alle reacties Link kopieren
Mijn familie heeft iets met geboren worden in december. Naarmate we ouder worden ,viert niet iedereen zijn/haar verjaardag meer. Dat geeft wel wat meer rust.



Ik ben nu zelf op 1 januari uitgerekend. Ik zou het totaal niet erg vinden als ik een dag of 6 overtijd zou lopen. Zeg ik nu met 14 weken.



De eerste was voor de uitgerekende datum, maar dat kwam denk ik door plotselinge stress bij mij. Eigenlijk hoop ik gewoon dat dit kindje komt wanneer het wil komen (wel voor de 41 weken graag). En dan maakt het mij niet uit of er (nog) een kerstboom in huis staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik was bij de eerste uitgerekend op 4 januari en ging een beetje uit van een decemberkindje. Nou ja, dat werd uiteindelijk 17 januari, dus dat kan ook nog maar goed, toen was het flink koud.



Wat fijn is, is dat je niet met vocht vasthouden en andere klachten hoogzwanger bent in de zomer, als het warm is, want dan zwel je nog meer op. Goed de temperatuur van je pasgeboren kindje in de gaten houden (leer je wel van de kraamhulp), wij moesten steeds een kruikje in het bed doen en een mutsje op in bed, tot het wat warmer werd.



Ik vond de eerste weken een beetje cocoonen in huis wel gezellig, buiten is het koud, binnen lig je lekker warm op bed met je verse baby, het had wel wat. Nadeel was indd wel dat het wat langer duurde voor we samen naar buiten konden. Onze tweede is van april en dat vond ik ook wel fijn. Tsja, het is gewoon een gegeven nu en je doet er niks meer aan, elk jaargetijde heeft wel zijn voor en nadelen denk ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hier een eind november en begin december kind. In 1 maand hebben ze dan alle feestjes te pakken, en de rest van het jaar niets. Maar ik heb ze er nooit over horen klagen. Ik was na die periode wel kadootjes moe.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven