Mijn jongste heeft een tic:-))

08-06-2008 21:13 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste wil geen ijsjes met een stokje eraan en geen vlees met botten,dus geen kippepoot maar wel kipfilet.

Als hij een ijsje met stokje ziet word hij al rillerig,zelfs als ik zeg dat ik het ijs in een bakje doe dus van het stokje af hoeft hij het niet want het heeft aan een stokje gezeten en dat moet hij niet!

Idem voor vlees met botten.Als ik vlees braad kijkt hij met arendsoog naar het vlees en vraagt me of er geen botten in zitten.Dus bij ons thuis geen vlees met botten.Als hij logeren is dan eten we een keer een half haantje....Maar ik vind het niet erg,ik eet ook liever vlees zonder bot :rolling:

Heeft jullie kind ook zoiets?
Dat zijn spiegelneuronen. Die zorgen er ook voor dat je in betere conditie raakt als je naar sport kijkt.
Dat van die stokjes begrijp ik helemaal

Ik eet wel ijs met stokjes, maar moet het stokje eerst even nat maken :rolling: , omdat het anders zo vies aanvoelt. Kan niet precies uitleggen wat er nou zo vies aan is, maar als ik het niet natmaak wordt ik helemaal naar. Doe mij dan ook maar een calippo in een kartonnetje. Stukken veiliger. 8-P
ElleMichelle schreef op 09 juni 2008 @ 05:44:

[...]

Zag vorige week dat een jongetje panisch werd van knopen en geen rood eten wilde eten.Bleek dat hij met 2 jaar een trauma had opgelopen door het zien van een clown en dus panisch was door de grote knopen op zijn jas en zijn rode neus.

O_o

Ik had toen ik klein was angst voor poppen aan touwtjes. En nu nog moet ik er niet veel van hebben. :-$ ;-)

Mijn vriend wilt ook geen ijsjes met stokjes eraan.
Brummetje schreef op 08 juni 2008 @ 23:28:

[...]

Dan nog, het geluid alleen al is ranzig niet bepaald fris.

Besef je wel dat je er mensen ongewild mee opzadelt? Zoiets zou iemand bij mij niet moeten proberen, ik krijg ter plekke een paniekaanval. Ik heb een fobie voor overgeven nl.

Klein tipje: begin nooit, maar dan ook nooit aan kinderen....

Tweede tipje: vermijd plekken waar veel kinderen komen (denk: pretparken, dierentuinen, scholen, speeltuinen etc etc)

Derde tipje: stel je niet zo aan!!!!!!!!!!!! Ik vind kots ook vies, maar een fobie voor kots bestaat niet!!!! Dat verzin je zelf! (edit: je verzint zelf dat je die fobie hebt, een fobie voor overgeven bestaat wel.......pffffff)

Vraagje: wat doe jij eigenlijk als je zelf moet kotsen? Daar ben ik nou es heel benieuwd naar...............
Onderdezon schreef op 09 juni 2008 @ 09:58:

Dat zijn spiegelneuronen. Die zorgen er ook voor dat je in betere conditie raakt als je naar sport kijkt.
Dat heb ik nou niet,als ik iemand zie sporten voel ik zelf totaal geen drang om te sporten :blob hmmm eigenlijk wel jammer X-D
fashionvictim schreef op 08 juni 2008 @ 22:21:

Mijn zoon heeft nog niet echt tics, welheb ik er zelf als kind lang 1 gehad ( en die heb ik stiekem nog steeds een beetje)

Mijn eten mag elkaar niet aanraken.. Alleen bij rijst of pasta mag dat, dat hoort elkaar aan te raken, maar bij aardappelen en gebakken aardappelen moet alles los van elkaar op het bord liggen. En bij rijst/groente/vlees mag de groente het vlees niet aanraken. Ook jus of saus mag alleen hetgeen aanraken waar hij bijhoort, dus bij witlof met kaassaus mag de saus alleen over de witlof, maar niet op mijn vlees komen. En jus mag niet op mijn groente komen.

Anders lussikhetnie. stom he?

Haha, die tik heb ik ook. Dat heeft nogal ergenissen opgebracht wanneer mijn man heel lief voor mij wilde opscheppen. Hij gooit alles over elkaar.

Maar om even on topic te komen, mijn zoon heeft mijn tik overgenomen. Wanneer hij niet wilt eten zegt mijn man:"Kom op zoon, ga eens eten" Dit terwijl hij met zijn vork het eten op zoons bord door elkaar husselt. Beide zitten we dan te gruwelen :-$

Inmiddels hebben zoon en ik man/papa goed opgevoed en laat hij het husselen aan zijn eigen bord over X-D
borodini schreef op 09 juni 2008 @ 09:45:

[...]

Dus IEDEREEN moet rekening houden met brummetje ? :no:

Als je er neit tegen kan , draai je je hoofd even om. Simpel zat he.

Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik vroeg me alleen af of er weleens mensen iets van gezegd hebben (die mss ook een fobie voor overgeven hadden).

Ik ga gerust zelf wel weg hoor, maar niet voordat ik duidelijk heb gezegd dat ik het apart vind dat diegene anderen er ongewild mee opzadelt. Of waarschuw je degenen om je heen van tevoren Misschicken?

En even je hoofd omdraaien helpt niet. HET GELUID ALLEEN AL IS NIET BEPAALD FRIS. Maar dat had ik al gezegd...
anoniem_59324 wijzigde dit bericht op 09-06-2008 10:17
Reden: typefoutje
% gewijzigd
misschicken schreef op 09 juni 2008 @ 09:47:

Joh Brummetje kan nooit lang in zo'n rij staan met dr klapperkut, flubberkuiten en steunzolen.

:rofl:

Ik eet ook geen vlees met bot en mijn eten mag elkaar ook niet aanraken. En er mag nooit 1 snoepje alleen overblijven X-D
Liv, overal bestaan fobieën voor hoor, ook voor kotsen (maar meestal is dat dan de angst om zelf over te geven, dat heet emetofobie en is de 7e meest voorkomende fobie ter wereld, google ik net).

ElleMichelle, volgens mij bedoelt onderdezon dat je al gezonder wordt door het KIJKEN naar sporters! Toch? Als dat klopt ga ik vanavond toch maar even voor de buis zitten! X-D
En om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag ;-) :

Mijn middelste heeft iets met kleding: er mag geen kaartje meer in zitten (dat kriebelt namelijk), schoenen mogen niet te los (die worden dus altijd heel strak aangesnoerd), ondergoed mag niet knellen/in bilnaad kruipen (is ook vervelend, ik weetut ;-) ), broeken worden hoog opgetrokken en dan met een riem strak aangetrokken (tja, je broek mocht es afzakken....., tis alleen geen gezicht natuurlijk....), en sokken moeten precies, maar dan ook precies goed zitten..................

zucht, voordat ik die de deur uit heb 's ochtends................
MissMara schreef op 09 juni 2008 @ 10:15:

Liv, overal bestaan fobieën voor hoor, ook voor kotsen (maar meestal is dat dan de angst om zelf over te geven, dat heet emetofobie en is de 7e meest voorkomende fobie ter wereld, google ik net).

Vast wel, maar ik heb zo het flauwe vermoeden dat Brummetje zich wel degelijk aanstelt..... (zie ook andere topics.......)

Edit: Brummetje heeft een algemene fobie voor overgeven, das dus iets anders dan wat jij zegt.
Liv schreef op 09 juni 2008 @ 10:11:

[...]

Klein tipje: begin nooit, maar dan ook nooit aan kinderen....

Tweede tipje: vermijd plekken waar veel kinderen komen (denk: pretparken, dierentuinen, scholen, speeltuinen etc etc)

Derde tipje: stel je niet zo aan!!!!!!!!!!!! Ik vind kots ook vies, maar een fobie voor kots bestaat niet!!!! Dat verzin je zelf!

Vraagje: wat doe jij eigenlijk als je zelf moet kotsen? Daar ben ik nou es heel benieuwd naar...............
Volgens mij bestaat fobie voor overgeven dan weer wel.
.
anoniem_63835 wijzigde dit bericht op 09-06-2008 10:22
Reden: dubbel
% gewijzigd
Van mezelf word ik er ook panisch van. Zodra ik het gevoel heb misselijk te zijn, ben ik half in paniek.

Het scheelt dat ik heel sporadisch overgeef, ik drink bijv ook geen alcohol meer en heb moeite met nog rood vlees (ook als het van de marinade is). Hoevaak ik wel niet gevraagd heb: Schat is dit nog wel goed?
Liv schreef op 09 juni 2008 @ 10:16:

[...]

Vast wel, maar ik heb zo het flauwe vermoeden dat Brummetje zich wel degelijk aanstelt..... (zie ook andere topics.......)

Edit: Brummetje heeft een algemene fobie voor overgeven, das dus iets anders dan wat jij zegt.
O, dat denk ik ook, maar dan moet je dat zeggen, en niet dat een fobie voor kots niet bestaat en ze die zelf verzint! Wel zo eerlijk, toch?
MissMara schreef op 09 juni 2008 @ 10:21:

O, dat denk ik ook, maar dan moet je dat zeggen, en niet dat een fobie voor kots niet bestaat en ze die zelf verzint! Wel zo eerlijk, toch?

Ik had al wat toegevoegd. Ik weet dat die fobie bestaat, maar een fobie voor overgeven in het algemeen, heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord. Bovendien zei ik het omdat ik het flauwe vermoeden heb dat Brummetje zich wel meer aanstelt......

Edit: ze krijgt er maar liefst een "paniekaanval" van....
Dan draai je je om en doe je je oortjes dicht brummepum.

( een kotsende clown die een lekker rauw biefstukje eet X-D jammer dat daar geen plaatjes van zijn )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Brummetje schreef op 09 juni 2008 @ 10:14:

[...]

Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik vroeg me alleen af of er weleens mensen iets van gezegd hebben (die mss ook een fobie voor overgeven hadden).

Ik ga gerust zelf wel weg hoor, maar niet voordat ik duidelijk heb gezegd dat ik het apart vind dat diegene anderen er ongewild mee opzadelt. Of waarschuw je degenen om je heen van tevoren Misschicken?

En even je hoofd omdraaien helpt niet. HET GELUID ALLEEN AL IS NIET BEPAALD FRIS. Maar dat had ik al gezegd...
Nee, ik waarschuw niemand, dat is niet te doen in een wachtrij. Ik heb altijd zakjes bij me, en het kind kotst keurig in het zakje, nog vrijwel geluidloos ook. Zakje dicht, en hop in de eerste vuilnisbak.

Nu heb je natuurlijk altijd van die personen als jij die zich er tegenaan gaan bemoeien en daarmee lekker de aandacht op het kind vestigen. Of zowat de kinderbescherming bellen omdat ik het arme schaapje kotsend in een wachtrij laat staan. Maar daar kiest ze ZELF voor! Ze wil ZELF in die attractie! En dat mag van mij, en kotsen ook. Je zal haar er zelf niet over horen zeuren, in tegenstelling tot andere mensen.

Ik denk dat je meer last hebt van een kind wat gaat staan jengelen en janken dat het wachten zo lang duurt dan van mijn dochter.
Liv schreef op 09 juni 2008 @ 10:22:

[...]

Ik had al wat toegevoegd. Ik weet dat die fobie bestaat, maar een fobie voor overgeven in het algemeen, heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord. Bovendien zei ik het omdat ik het flauwe vermoeden heb dat Brummetje zich wel meer aanstelt......

Edit: ze krijgt er maar liefst een "paniekaanval" van....

Lang leve google: "Mensen met emetofobie zijn bang om te moeten overgeven, vooral in situaties waar ze niet weg kunnen. Vaak zijn ze ook bang om anderen te zien overgeven, voor enkelen is dat hun enige angst. "

En ja, dat uit zich in paniekaanvallen: "Als ze de confrontatie wel aangaan, hebben de emetofoben vaak last van veel angst en/of paniekaanvallen."

Helaas denken veel mensen dat als ze ergens nooit van gehoord hebben dat het dan niet bestaat...

(ongelofelijk dat ik Brummetje hier zit te verdedigen 8-P )
Brummetje schreef op 09 juni 2008 @ 10:21:

Van mezelf word ik er ook panisch van. Zodra ik het gevoel heb misselijk te zijn, ben ik half in paniek.

Het scheelt dat ik heel sporadisch overgeef, ik drink bijv ook geen alcohol meer en heb moeite met nog rood vlees (ook als het van de marinade is). Hoevaak ik wel niet gevraagd heb: Schat is dit nog wel goed?
Misschien moet je je opsomming van afwijkingen op een andere pijler gaan ventileren. Je zit hier op de kinderen-pijler, en als jij nou ergens niet aan moet beginnen.....
MissMara schreef op 09 juni 2008 @ 10:28:

[...]

Lang leve google: "Mensen met emetofobie zijn bang om te moeten overgeven, vooral in situaties waar ze niet weg kunnen.

Helaas denken veel mensen dat als ze ergens nooit van gehoord hebben dat het dan niet bestaat...

(ongelofelijk dat ik Brummetje hier zit te verdedigen 8-P )

Tja, het hangt er heel erg van af wie het zegt he? Ik weet wel dat er zoiets bestaat (psychologie en psychiatrie was onderdeel van mijn opleiding ja), maar ik weet ook dat veel mensen graag misbruik maken van dit soort dingen en dan kan ik nog wel es hard reageren.

Ik had het misschien anders moeten zeggen: die fobie bestaat, maar Brummetje heeft verzonnen dat ze die heeft.

Ja, ongelooflijk dat je haar verdedigt inderdaad.
misschicken schreef op 09 juni 2008 @ 09:47:

Joh Brummetje kan nooit lang in zo'n rij staan met dr klapperkut, flubberkuiten en steunzolen.

Nou nou

Beetje een stoot onder de gordel

:no:
Frankly my dear, I don"t give a damn
misschicken schreef op 09 juni 2008 @ 10:27:

[...]

Nee, ik waarschuw niemand, dat is niet te doen in een wachtrij. Ik heb altijd zakjes bij me, en het kind kotst keurig in het zakje, nog vrijwel geluidloos ook. Zakje dicht, en hop in de eerste vuilnisbak.

Nu heb je natuurlijk altijd van die personen als jij die zich er tegenaan gaan bemoeien en daarmee lekker de aandacht op het kind vestigen. Of zowat de kinderbescherming bellen omdat ik het arme schaapje kotsend in een wachtrij laat staan. Maar daar kiest ze ZELF voor! Ze wil ZELF in die attractie! En dat mag van mij, en kotsen ook. Je zal haar er zelf niet over horen zeuren, in tegenstelling tot andere mensen.

Ik denk dat je meer last hebt van een kind wat gaat staan jengelen en janken dat het wachten zo lang duurt dan van mijn dochter.

Heeft ze dat al haar hele leven? En hoe was voor jou de eerste keer dat je het merkte? Geeft ze 1 keer over of meerdere keren?

Is het bij elke attractie die ze niet ziet of alleen bij achtbanen bijv?

En welke angst is er, dat ze er - ondanks dit - toch heel graag in wilt?

Wat een vragen he, maar ik vind het best bijzonder.
Brummetje schreef op 09 juni 2008 @ 10:41:

[...]

Heeft ze dat al haar hele leven? En hoe was voor jou de eerste keer dat je het merkte? Geeft ze 1 keer over of meerdere keren?

Is het bij elke attractie die ze niet ziet of alleen bij achtbanen bijv?

En welke angst is er, dat ze er - ondanks dit - toch heel graag in wilt?

Wat een vragen he, maar ik vind het best bijzonder.
En jij dacht serieus dat ik de complete anamnese van mijn dochter ging vertellen aan iemand die eerst uitgebreid gilt dat ze het zo goooooooor vind? :rofl:
Sorry, ik heb geen kotsfobie, maar ik vind het ook vies als iemand in mijn omgeving staat over te geven (moet er dan zelf van kokhalzen)

In geval van jouw dochter kan ze er niets aan doen

Ik vind het ook een bijzonder 'tic' :-]
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven