Weer een vlek er niet uit!

12-06-2008 20:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doe ik fout! Nu weer een leuk truitje van zoon die hij niet met fatsoen aankan omdat de vlekken er niet uit gaan. Hoe ouwewijferig dat ik hier een topic over open, maar ik begin er gewoon van te balen.

Hij kwijlt op het moment bij het leven, want kiezen komen door. Combineer dat met de spinazie van vanavond en dat is echt een smeerboel. Geen probleem. "dat gooien we wel weer in de machine". Zucht, ben benieuwd hoe het er morgen uit komt.

Zetten jullie die kleding ook altijd in de week ofzo? Heb al van die vanishrommel geprobeerd. Ook geen effect.
nare vlekken gooi ik altijd gelijk in een emmer met biotex.

eerlijk is eerlijk ik krijg niet alles er uit, maar het is wel minder erg.

ik heb mij er maar gewoon bij neer geled :D

wat ik wel doe is veel wit kopen en dan 1x in de zoveel tijd dat wassen met een soort witsel, heeft de kleding gelijk een uv bescherming.
Spinazie, banaan en alles met rode of gele saus wordt in romper of met slab gegeten.

Shout helpt ook nog wel eens.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
en wrijf je dat nog in ofzo? Ik ben echt een waskneus. (hoe ooit de rolverdeling is gekomen dat ik de was doe bij ons thuis!!!)
Spuitje shout, even met de ribbeltjeszijkant van de fles eroverheen en dan hup in de machine.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
goed,

noteert op boodschappenlijstje

Fles shout!
Ik moet zeggen dat ik zeker geen huishoudwonder ben en alles vrolijk in de wasmachine mik maar dat ik er nog nooit iets niet uit heb gekregen.

Misschien dat het scheelt dat ik zo'n plastic slab met lange mouwen heb die eigenlijk altijd aan gaat met eten.

Mijn moeder gebruikte meestal groene zeep of biotex bij hardnekkige vlekken en dan eerst even een half uurtje laten intrekken voordat het de wasmachine in gaat.

Voor hardnekkige vlekken hebben ze bij de drogist ook van die vlekkenwonders. Ik heb ooit een vetvlek in een shirtje gehad en met het vlekkenwonder voor vetvlekken was het shirt weer schoon. Ze hebben ze ook voor kauwgom, inkt en nog heel veel andere vlekken (maar geen idee of spinazie daar ook bij zit).

Dat is grappig, ik heb net de blije doos opgehaald bij de Prenatal en daar zat een bus Shout in. Weet ik meteen wat ik daar mee moet doen.
nadeel van die vlekkenwonders is dat je kleding kleur echt moet zijn. effen kleding gaat het meestal wel goed mee maar op een print moet je het niet proberen
Hoi Krokusje,

Sinds ik moeder ben ( nu vier en een halve maand) staat er standaard een emmer koud water naast de wasmachine en alles van dochter gaat daar in. Is de emmer vol, draai ik een wasje. Heel erge vlekken ( ontlasting) probeer ik er met handzeep uit te krijgen en als dat niet lukt idd shout. Je hebt bij de drogist ook van die kleine flesjes met vlekkenmiddel en dan is er voor iedere soort vlek wel een flesje. Weet even de naam niet meer maar zijn kleine witte flesjes met gekleurde dopjes. Dat wil ook nog wel eens helpen.

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Veel succes in ieder geval.
Krokusje, spinazievlekken en al die andere irritante vlekken even deppen met de oranje biotex stick. Gaat er geheid uit, mits je niet al te lang wacht met wassen.

Waar ik dan weer problemen mee heb is zandbakzand! Echt, als ik er naar vraag, kijken ze me een beetje verbaasd aan, zo van 'goh, dat je dat er niet uitkrijgt!'. Zandbakzand bij dochter op school wordt vaak verversd en altijd zitten er dan op haar gat en knieën van die gele zandvlekken. Wassen met Ariel op 60 graden helpt geen drol, en zelfs hiertegen is de biotex stick niet opgewassen. Wie heeft tips??
tnx voor de tips. Ik zal morgen eens wat gaan kopen.
ik heb precies hetzelfde probleem, maar maakt me geen bal uit, dat is namelijk precies de reden dat ik geen dure kleding koop. Kind draagt een slab voor de ergste vlekken, maar voor de rest, het boeit me eigenlijk niet. Soms denk ik wel, ahh shit, weer een vlek, maar vaak valt het me niet eens op.
De enige vlekken die ik er niet meer uitkreeg waren de vlekken die hij op het kdv "opliep". Volgens mij is het grootste geheim dan ook altijd direct wassen en niet nog een nachtje in de wasmand lekker in laten trekken. Nu moet ik zeggen dat ik altijd wel een wasmachine volkrijg en zeker toen zoon nog baby was lukte dat altijd wel. Ik heb nooit iets hoeven voorweken. Erge vlekken (groene diarree ofzo) op 60 graden direct in de was en "normale" vlekken op 40 graden.
Am Yisrael Chai!
De meeste vlekken gaan er bij mij wel uit als ik een beetje shampoo op de vlekken smeer,even laten intrekken en dan in de machine.

Zoals FV al zei zo snel mogelijk wassen is de beste truc..
Vetvlekken krijg je eruit door de vlek in te smeren met tandpasta, normaal progamma en weg is de vlek.

Ook met vlekken die er al een tijdje inzitten.

Andere vlekken probeer de ouderwetse ossegalzeep.
Niemand ervaring met de zandbakvlekken?
arwen173 schreef op 12 juni 2008 @ 21:13:

ik heb precies hetzelfde probleem, maar maakt me geen bal uit, dat is namelijk precies de reden dat ik geen dure kleding koop. Kind draagt een slab voor de ergste vlekken, maar voor de rest, het boeit me eigenlijk niet. Soms denk ik wel, ahh shit, weer een vlek, maar vaak valt het me niet eens op.
Ik ben absoluut niet van de dure kleding. Soms koop ik tweedehands weleens iets wat nieuw erg duur zou zijn. Whehe, zou toch errug zonde zijn als zoon zijn vlekkunsten weer vertoont op een shirtje van 30 euro.
Dante30 schreef op 12 juni 2008 @ 21:28:

Niemand ervaring met de zandbakvlekken?

Daar zit ik ook nog op te wachten. Hier heeft zoonlief met zn nieuwe korte broek in de zandbak gezeten en op de glijbaan gegleden waar ook nog zand op lag en na 3 keer wassen, zitten er nog wazige gele vlekken op zn kont. Beetje jammer dus.

Dus ik hou me aanbevolen voor de zandbakvlekwegspul :)
fashionvictim schreef op 12 juni 2008 @ 21:23:

De enige vlekken die ik er niet meer uitkreeg waren de vlekken die hij op het kdv "opliep". Volgens mij is het grootste geheim dan ook altijd direct wassen en niet nog een nachtje in de wasmand lekker in laten trekken. Nu moet ik zeggen dat ik altijd wel een wasmachine volkrijg en zeker toen zoon nog baby was lukte dat altijd wel. Ik heb nooit iets hoeven voorweken. Erge vlekken (groene diarree ofzo) op 60 graden direct in de was en "normale" vlekken op 40 graden.

en daar komt mijn "fout" denk ik om de deur kijken. Ik doe de was op woensdag en in het weekend. Dan heeft het dus ff om in te trekken. De vlek dan.

Kun je ook wat van dat vlekkenspul op het shirtje doen en het dan nog 2 dagen laten liggen? Ik heb nl echt niet elke dag een volle was en halfvolle wasmachines draaien begroot me dan ook weer.
Zandvlekken gaan eruit met groene zeep heb ik weleens gehoord.
Vetvlekken gaan ook prima weg door ze in te smeren met afwasmiddel. Eevn goed laten intrekken en in de wasmachine. Werkt ook met oude vlekken. Is er veel geknoeid, laat ik inweken in een sopje van afwasmiddel.
Oh god wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige waskneus ben!

Ik vroeg vandaag nog aan mijn zus hoe het het kan dat haar zoontje (3 weken ouder dan mijn dochter van 16 maanden en zo mogelijk nog meer een smeerkees) nooit vage gele of oranje vlekken op z'n kleertjes heeft.

Haalde vanochtend weer zacht jammerend wat bevlekte rompers uit de wasmashine, ook zaten er op een geweldig nieuw shirtje gelige vlekken bij de bord. Geen idee hoe dat er op is gekomen. Poep gaat hier ook meteen op de week, ik ga daarna los met biotex en vanish en dan gooi ik het in de was. Nog meer erop smeren durf ik niet, volgens mij valt het dan van elle chemische ellende uit elkaar.

Maar heb hier wat goede tips langs zien komen. En op 60 graden wassen durf ik weer niet ivm krimpen. Kwam er laatst trouwens achter dat zonnebrand ook vlekt en op de creche knijpen ze volgens mij gewoon een tube leeg boven d'r dus bij mooi weer krijgt ze hier gewoon wat aan uit de kleding-met-vlekken-mand naar de creche.

En verder inderdaad altijd je kind flink in de slab/theedoek/hydrofiel zetten met eten, geen dure kleren aandoen tot ze vlekvrij door het leven gaan. En toch blijf ik een sucker voor hagelwitte rompers. En die van Petit Bateau zitten zo mooi, maar helaas staan ze een stuk minder leuk met gelige sporen van poepincidenten erop...

Is het trouwens een verloren zaak als je iets hebt gewassen en gedroogd en dan een vlek nog ziet zitten? Lijkt me dan al helemaal erin getrokken, of is er nog een geheim van een über-wasmoeder?
Ik vond van de week een romper met poepvlekken in de luiertas, had ik er n.b. zelf ingedaan maar vergeten eruit te halen. Aangezien we al een week vakantie hadden was het dus al aardig ingedroogd. Ik heb hem een paar uur in een emmer met Vanish gezet en vervolgens in de wasmachine op 60 graden en alle vlekken zijn eruit. Ik heb trouwens tot nu toe alles gewoon met Vanish schoongekregen (ik heb geen aandelen), vind het perfect spul.
Blyce, hier ook die practige Petit Bateau rompers, maar die kun je gewoon wassen op 60 graden hoor. Heb alleen maar rompers van PB en de neutrale rompers van vier jaar oud (van oudste geweest) draagt de jongste nu nog en dat is er niet aan af te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven