Jaaaaaaaaa, dat zeiden ze er even niet bij!

13-06-2008 11:23 203 berichten
Sinds anderhalve maand ben ik moeder van een lief, klein meisje. Harstikke leuk, vreselijk roze wolk. Soms ook even niet, maar dat terzijde.

Het is me opgevallen dat, ondanks het feit dat een aantal dames in mijn omgeving al véél langer moeder zijn dan ik, er een aantal grandioos grappige dingen niet verteld worden. Over babies.

Toen ik ontslagen werd uit het ziekenhuis en de borstvoeding goed op gang kwam, ben ik 's nachts een keertje wakker geworden vanwege een enorme scheet. Ik wilde manlief al flink in zijn zij porren, maar dat geluid kwam dus echt uit het wiegje. Mijn kind blijkt te kunnen winden als een bouwvakker, en doet dit ook als bewonderaars zich over haar wandelwagen buigen.... Hetzelfde met boeren, mijn fantiek cola-lurkende broer is er niks bij.

Ook heb ik de eerste keer dat dochter van de tiet afschoot helemaal dubbel gelegen omdat er een straal heel hard tegen haar hoofdje aan bleef spuiten. (en zij nogal verbaasd keek)

Na een week of 2 kwam ik er ook achter dat babies dus niet dagelijks een luier volpoepen, maar gerust de boel een paar daagjes opsparen om vervolgens wel een hoeveelheid van een week op het aankleedkussen te deponeren.

Allemaal zorgvuldig bewaarde kleine-mensen-geheimen?

Hebben jullie ook moeten lachen om dit soort situaties? (oké, de keer dat de baby-poep tegen de hond werd gespoten was wat minder met het oog op schoonmaken)

En wat kan ik nog meer verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Dat je ein-de-lijk eens die welverdiende avond uit met zn tweetjes hebt en weer sexy in je niet-mama-zijn look klaarstaat en je bij het afscheid nemen van je kind compleet ondergekotst wordt :-)
parel27 schreef op 13 juni 2008 @ 11:29:

Dat je ein-de-lijk eens die welverdiende avond uit met zn tweetjes hebt en weer sexy in je niet-mama-zijn look klaarstaat en je bij het afscheid nemen van je kind compleet ondergekotst wordt :-)

Idd! Ging laatst naar een feestje met manlief, volgens mij kon men 'ruiken' dat er een moeder aankwam.

(had geen tijd om nog even wat anders aan te schieten, dus ben met creatieve melkvlek op pad gegaan)

Lekborsten in een leuk topje, vind ik ook grandioos. "..........euh, je druppelt........! "

Ben blij dat ik er nog om kan lachen!
Of in de supermarkt staan en dan ineens een horen dat je kind zn luier compleet tot over de oren volwerkt X-D

Die vond ik altijd ook wel erg tenenkrommend ;-)
Eeeeh, dat een baby hebben ook wel eens níet vermoeiend zou kunnen zijn... Iedereen riep vantevoren dat het zo zwaar was/zou worden, dat het zo vermoeiend is, dat je de eerste periode zo bekaf bent... Niks van gemerkt....
dat niet alle baby's zich houden aan: verschonen / eten / knuffelen / spelen / slapen , maar dat je ze ook hebt die houden van: verschonen / eten / brullen / brullen / brullen / verschonden / eten enz (zucht)
Heb je ws gewoon mazzel gehad fleur haha
Dat, als je je borstcompressen vergeet, het mogelijk is dat je gezellig op een feestje staat en de melk DOOR je kleding heen in volle stralen over je truitje loopt. In mijn geval contrasteerde het wit mooi met het zwarte truitje! :cheer2:
parel27 schreef op 13 juni 2008 @ 11:50:

Heb je ws gewoon mazzel gehad fleur haha
Dat weet ik eigenlijk niet. Ok, ik had direct een doorslaper, dat scheelt. Maar toch... Ik krijg weleens de indruk dat ouders die er wél moe van worden, zich er misschien tegen verzetten ofzo. Of hun oude tempo willen aanhouden. Als je je aanpast aan het tempo van kind, scheelt dat wel een hoop, denk ik.
MissMara schreef op 13 juni 2008 @ 11:52:

Dat, als je je borstcompressen vergeet, het mogelijk is dat je gezellig op een feestje staat en de melk DOOR je kleding heen in volle stralen over je truitje loopt. In mijn geval contrasteerde het wit mooi met het zwarte truitje! :cheer2:
Ja, die ken ik! irritant is dat he?
Hadden ze je wel op de hoogte gebracht van de mogelijkheid dat spuitpoep in een krachtige straal met een bereik van meer dan een meter tegelijkertijd de frisgeverfde muur, net gelegde zeil, commode, stapeltje kleren, moeder en knuffeltje bevuilt?

Mijn grootste frustratie: niemand had mij verteld over die gruwelijke bovenmaatse stolsels die je nog een tijdje verliezen kunt. *shudder*

Ook naar: Wakker worden in een plas weeïg geurende melk...

Of idd, in het bijzijn van vrienden je kind de borst geven, en dat je dan bij het ontbloten van de betreffende borst de voeding alvast in zeven stralen in het rond sproeit...

Ik mag (als alles goed gaat) over een kleine 8 maanden ook weer aan de bak... krijg er al helemaal zin in! :cheer:
*noteert vast een hogedrukreiniger en landbouwplastic op de lijst voor de uitzet*
fleurtje schreef op 13 juni 2008 @ 11:55:

[...]

Dat weet ik eigenlijk niet. Ok, ik had direct een doorslaper, dat scheelt. Maar toch... Ik krijg weleens de indruk dat ouders die er wél moe van worden, zich er misschien tegen verzetten ofzo. Of hun oude tempo willen aanhouden. Als je je aanpast aan het tempo van kind, scheelt dat wel een hoop, denk ik.
Ik denk dat je het effect van chronisch en zeer ernstig slaaptekort nu onderschat. Je schrijft: "Iedereen riep vantevoren dat het zo zwaar was/zou worden, dat het zo vermoeiend is, dat je de eerste periode zo bekaf bent... Niks van gemerkt...." Die mensen riepen dat het vermoeiend zou zijn omdat gewoonlijk babies de nachtrust van de ouders ernstig verstoren. Dus ik vind het niet zo verwonderlijk dat het met een doorslaper minder vermoeiend is! Wel fijn voor je hoor!
Ja, maar als je je op gaat lopen fokken omdat je er 's nachts wéér uit moet, dan ben je een stuk vermoeider dan wanneer je je er aan overgeeft, dat hoor ik ook van sommige ouders om me heen.
wen schreef op 13 juni 2008 @ 12:02:

*noteert vast een hogedrukreiniger en landbouwplastic op de lijst voor de uitzet*

:rofl:

Vergeet de extra wasmachine, het gasmasker en het imkerpak niet!
Ik had dat soort dingen niet zo erg bij de baby, maar wel bij de bevalling en alles wat daarbij hoorde. Zoals dat het heel normaal is om even lekker te poepen tijdens het persen :-p, en dat de eerste keer poepen na de bevalling ook zo'n happening is, want je mag niet meepersen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Nastik schreef op 13 juni 2008 @ 11:23:

Sinds anderhalve maand ben ik moeder van een lief, klein meisje. Harstikke leuk, vreselijk roze wolk. Soms ook even niet, maar dat terzijde.

Het is me opgevallen dat, ondanks het feit dat een aantal dames in mijn omgeving al véél langer moeder zijn dan ik, er een aantal grandioos grappige dingen niet verteld worden. Over babies.

Toen ik ontslagen werd uit het ziekenhuis en de borstvoeding goed op gang kwam, ben ik 's nachts een keertje wakker geworden vanwege een enorme scheet. Ik wilde manlief al flink in zijn zij porren, maar dat geluid kwam dus echt uit het wiegje. Mijn kind blijkt te kunnen winden als een bouwvakker, en doet dit ook als bewonderaars zich over haar wandelwagen buigen.... Hetzelfde met boeren, mijn fantiek cola-lurkende broer is er niks bij.

Ook heb ik de eerste keer dat dochter van de tiet afschoot helemaal dubbel gelegen omdat er een straal heel hard tegen haar hoofdje aan bleef spuiten. (en zij nogal verbaasd keek)

Na een week of 2 kwam ik er ook achter dat babies dus niet dagelijks een luier volpoepen, maar gerust de boel een paar daagjes opsparen om vervolgens wel een hoeveelheid van een week op het aankleedkussen te deponeren.

Allemaal zorgvuldig bewaarde kleine-mensen-geheimen?

Hebben jullie ook moeten lachen om dit soort situaties? (oké, de keer dat de baby-poep tegen de hond werd gespoten was wat minder met het oog op schoonmaken)

En wat kan ik nog meer verwachten?

Kan niet uit ervaring meepraten maar wilde toch even zeggen dat ik dit soort berichten op de (over het algemeen mutsige) kinderpijler dus echt ge-wel-dig vindt. Heerlijk no-nonsense, met de nodige (zelf) spot en humor....kunnen veel Momzilla's ehhhh dames hier een voorbeeld aan nemen

Chapeau!!
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
MissMara, ik pak álles in in landbouwplastic. Geen extra wasmachine of imkerpak nodig! Gasmasker zet ik er nog even bij.
fleurtje schreef op 13 juni 2008 @ 12:04:

Ja, maar als je je op gaat lopen fokken omdat je er 's nachts wéér uit moet, dan ben je een stuk vermoeider dan wanneer je je er aan overgeeft, dat hoor ik ook van sommige ouders om me heen.
Ach, dat zal wel waar zijn, maar het punt is eigenlijk dat je wel of niet opgefokt zijn gewoon niet meer in de hand hebt als je als een zombie door het huis dwaalt. Slaapgebrek maakt een ander mens van je, een mens dat tegelijk traag is en zijn impulsen niet meer erg goed beheerst; die lelijk doet tegen zijn partner, en af en toe stevig baalt van de baby.
fleurtje schreef op 13 juni 2008 @ 11:46:

Eeeeh, dat een baby hebben ook wel eens níet vermoeiend zou kunnen zijn... Iedereen riep vantevoren dat het zo zwaar was/zou worden, dat het zo vermoeiend is, dat je de eerste periode zo bekaf bent... Niks van gemerkt....

Inderdaad, dat vond ik ook. Allebei mijn meiden waren hele lieve rustige babies die ook goed doorsliepen. Ik heb zo genoten van de babytijd, heerlijk dat geknuffel met die kleine minimensjes. Ik snap ook nooit zo dat mensen het zo vermoeiend vinden, ik voelde me echt moeder de koningin met allebei de babies.

Ik denk dat ook je eigen instelling van groot belang is, als je zelf rustig bent en geniet van alles dan geef je dat over op je baby. Andersom natuurlijk ook.
Wat ik zelf heel bizar vond was het uurtje dat we thuis waren uit het ziekenhuis en dat de thuiszorg er nog niet was. dan zit je daar echt met zo'n klein wurmpje van, eeeeeeh, en nu?
Stressed is just desserts spelled backwards
Tja in theorie klinkt het allemaal prachtig om je eraan over te geven, maar als je een exemplaar hebt dat dag en nacht huilt is het vrij lastig om zen te blijven....
wen schreef op 13 juni 2008 @ 12:06:

MissMara, ik pak álles in in landbouwplastic. Geen extra wasmachine of imkerpak nodig! Gasmasker zet ik er nog even bij.
Hee, wat slim! Kies je oranje, blauw of bruin landbouwplastic? Of een combinatie? Mij lijkt het wel leuk om de wanden en de vloeren dan oranje te bekleden, alle meubels bruin, en dan zelf in blauwe creaties daar doorheen te knisperen. Ben je een beetje handig met het naaimachien, Wen? En kun je tzt wat inspirerende foto's plaatsen voor ons?
eh Fleurtje,

maandenlang doorwaakte nachten, zijn hoe dan ook nachten waarin je stelselmatig slaap tekort komt! hoe kun je nou verschil maken door je 'daaraan over te geven'??? ik denk ook dat je echtechtecht geluk hebt gehad. hartstikke fijn voor je! het is inderdaad duidelijk te lezen dat je niet weet hoe het is om maanden geen 7 uur achter elkaar te slapen (met een knipoog hoor).
Maleficent schreef op 13 juni 2008 @ 12:05:

Ik had dat soort dingen niet zo erg bij de baby, maar wel bij de bevalling en alles wat daarbij hoorde. Zoals dat het heel normaal is om even lekker te poepen tijdens het persen :-p, .
Is dat echt zo???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven