vraagje :(

14-06-2008 10:59 98 berichten
Hi allemaal, ik heb op het relatietopic al het een en ander beschreven over mezelf en mijn relatie die niet zo lekker loopt.

Ik wil ff los van die situatie wat vragen stellen hoe ik ergens mee om kan gaan.

Ik lees ook wel van BgB dat, als er een probleem is waar een man niet echt van andere vrouwen weg kan blijven er een signaal is dat bij hem iets mist en dat je samen spanning op zou kunnen zoeken. Dat steekt wel, maar wil er wel meer over weten.

Ik ben zelf niet vies van sex. Ik ben, of eigenlijk was, heel open en vrij met sex. Initiatiefrijk, niets was te gek tussen ons samen, daar lag het niet aan. Echter was dat niet genoeg. Omdat mijn vriend een andere gedachte heeft kwa lichamen en sex. Hij zegt nu dat het was om me te treffen in mijn onzekerheid en dat het eigenlijk niet zo is, maar ik ben alles behalve perfect. Hij heeft een verleden met de perfecte (kwa lichaam) vriendinnen.Die waren altijd mooier en beter. Hij voelde zich altijd tekort gedaan bij mij, doordat ik dat niet kon geven. Dat hij zo naar maatje 34 kon rennen en dat er genoeg vissen in de vijver zaten, zijn ex met haar fantastisch mooie lichaam, maar goed. Je begrijpt mijn probleem. Ik voldoe daar niet aan. Zeker niet nu ik zwanger ben.

Ik ben zo hyper onzeker geworden. Ik was ooit slank en ookal was ik nooit zelfverzekerd, wel meer dan nu. Ik verzorgde me goed maar naar verloop van tijd is dat minder geworden omdat het zo zinloos leek. Wat ik ook deed, het was nooit goed. Hij had me graag peziger gezien. Heeft gezegd, dat ontkent hij nu, dat hij meer van me verwacht had. Dat ik er harder aan zou werken, maar ik heb er hard aan gewerkt :'-( . Door gezondheids omstandigheden kon ik niet meer. Bovendien de motivatie raakte ik kwijt (ik hou wel heel erg van sporten) omdat ik nooit peziger werd en ik voelde hoe hij teleurgesteld in mij was :'-( .

Nu zijn zijn oproepen naar een atletisch lichaam, geile sex met mooie lingerie en laarzen oproepen op dating sites ontdekt, heb ik de vrouwen achterhaald waar hij achter aan zat en heb ik ontdekt dat hij me op vakantie stuurde zodat hij zijn sexdate kon ontmoeten. (aaahh hij was ziek, kon niet doorgaan voor em, sneu) in ons restaurant. (heeft date moeten verzetten naar hotelletje)

Hij stuurde me op vakantie, omdat ik met een burnout zit en er niet meer bovenop kwam. Ik ging omdat ik rust nodig had maar hij had een andere motivatie :'-( .

Maar goed, dit is allemaal boven gekomen en heeft hij spijt enzo. Wil me niet kwijt, vind me mooi (yeah right) maar goed wat wel zo is, we houden wel van elkaar.

Hij gaf zich trouwens het recht om dit allemaal te doen omdat ik op het laatst niets meer was in bed en omdat ik de ellende was van zijn leven. Ik heb zo vaak zijn misstappen vergeven :'-( .

Anyway, we zijn op een punt waar hij wel hulp zoekt en we beiden verder willen. Het is slechts achtergrond info, maar wel wat nog bij mij leeft en zeer doet.

Hoe zorg ik dat ik weer interessant wordt voor em kwa sex? Ik was blijkbaar niet goed genoeg voor hem en had dat nodig buitenshuis. Normaal, toen ik nog niet zo onzeker was en sexueel meer dan goed in mijn vel zat, stond ik voor veel open. Maar nu, heb ik het idee dat hij het nodig heeft omdat hij het anders niet genoeg heeft bij mij. Hoe wordt ik weer interessant en moet ik dan hem zijn gang laten gaan omdat hij stomweg niet genoeg heeft aan mij? Ik voldoe niet aan zijn fantasietjes in bed. Niet omdat hij ze niet kon uitvoeren, maar heeft een bepaald ideaal lichaam daarbij. Hij vond altijd dat hij beter verdiend en in zekere zin, lichamelijk gezien, is dat ook zo. Hij ziet er verhoudingsgewijs veel beter uit dan ik. Nu helemaal omdat ik zwanger ben en een onzeker mutsje. Maar hoe voorkom ik dat hij weer ontevreden wordt? Vertel mij, hoe wordt ik weer aantrekkelijk en hoe kom ik zelf uit die onzekerheid?? Hij erkent alles wel inmiddels dat hij fout zat. Het neemt alleen zijn behoeftes niet weg. Hoe kom ik hem tegemoet :'-(
Alle reacties Link kopieren
Meissie , je hebt vást met een verkeerd gekleurde bril mijn adviezen gelezen , wat jammer .....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ datmeenjeniet: we zijn het voor het eerst eens! Hallelujah!
- je zal nooit dat perfecte figuur krijgen (sorry)

- hij past zich aan door jou en je lichaam te accepteren (ik word al misselijk als ik het opschrijf)

- hoe zeker ga jij je dan ooit voelen in bed als je weet dat hij eigenlijk anders over je denkt dan hij zegt?

Van een relatie horen twee (of meer) mensen beter te worden, niet de één beter en de ander slechter. Was je namelijk net zo onzeker vóór deze relatie, of heeft onze held daar één en ander in bijgedragen?

Ik weet hoe moeilijk het is om een punt te zetten achter een foute relatie. Hoe lang ga je nog proberen om het positieve van deze relatie in te zien, om jezelf iets moois voor te houden? Waar ligt je grens? (of ben je die allang voorbij, maar pas je steeds je grenzen aan)
Ik ben zelf ook niet al te blij hoe ik er uit zie. Daar heeft hij op ingespeelt. Hij weet overigens dat ik dit deel op het viva forum. Hij heeft er wel echt spijt van.

Ik weet dat ik ook aan mezelf moet werken en geloof me, ik was een end op weg. Maar door dit te accepteren is daar een deel van over end gebleven en een deel om komen te vallen. Ik geloof ergens dat ik weldegelijk sterk ben, omdat ik hier elke keer weer bovenop kan komen en weldegelijk voor mezelf op kom in deze relatie (wat me ook een hoop problemen heeft opgeleverd) Dit is echter de laatste kans die hij krijgt. Maar op het gebied van sex en uiterlijk ben ik echt super onzeker geworden en wil zooo graag dat iemand mij perfect vind, (in zijn ogen perfect bedoel ik dan) Ik heb nog nooit, echt nog nooit een relatie met iemand gehad die me niet vernederd heeft op dit vlak. (van familie tot eerder huwelijk en deze relatie) en op een gegeven moment ga je dat geloven. Het maakt je sterk enerzijds en super zwak aan de andere kant.

Weet je, voor mij is erkenning en schuldbesef en weten dat iemand WIL veranderen genoeg. Ik ben zelf ook niet perfect, heb ook fouten gemaakt en ik geloof altijd in nieuwe kansen. Dit is welliswaar de laatste en dit is hem nu ook duidelijk. Daarnaast heb ik dat stuk sexuele onzekerheid en ben ik zooo diep en diep gekwetst dat ik niet voldeed. En wil ik dat zoooo graag wel en ik weet niet hoe.
Ok, hij valt misschien , of beter gezegd zijn ideaalbeeld is , op maatje 34 ... ja ? en ? dus ? Jij vindt misschien mannen van bijna 2 meter wel erg leuk ; geeft dat jou het recht hem onzeker te maken , - bijna - vreemd te gaan , hem te laten werken aan een langer lichaam , alles wat jij fout doet op zijn minder van 2 meter te gooien , te chatten met het nederlandse basketballteam ?
Meid , je hoeft niet eens voor je partner het perfecte lichaam te hebben , dacht je dat mijn man het niet zou zien als ik aankom/afval /een been mis /ouder word ? Maar daar gáát het helemaal niet om ; dat lichaam is een OMHULSEL van diegene waar je van houdt !
Zoals ik ooit al ergens anders schreef, niemand wordt onzeker geboren. Het zijn altijd anderen die het zelfzekerheid van anderen kelderen. Zulke mensen mag je niet toelaten in je leven. Het enige positieve is, dat die vent van jou zo'n waanzinnig en ziekelijk hoog opgesmeten ego heeft, dat hij hoogstwaarschijnlijk zelf eens heel lelijk op zijn gezicht zal smakken.
blijfgewoonbianca schreef op 14 juni 2008 @ 11:35:

Ok, hij valt misschien , of beter gezegd zijn ideaalbeeld is , op maatje 34 ... ja ? en ? dus ? Jij vindt misschien mannen van bijna 2 meter wel erg leuk ; geeft dat jou het recht hem onzeker te maken , - bijna - vreemd te gaan , hem te laten werken aan een langer lichaam , alles wat jij fout doet op zijn minder van 2 meter te gooien , te chatten met het nederlandse basketballteam ?

:worship:

dat noemen ze onvoorwaardelijke liefde. Als er voorwaarden aan verbonden worden, is het niet onbevangen en puur meer. Dan gaat het om macht. En dat, meisje, is een heel gevaarlijke combinatie met liefde....
BgB, ik ben gewoon zo stom dat ik zijn ideaal (niet perfect in algemeenheid, maar gewoon in zijn ogen) wil zijn. DAt ik niet wil weten dat hij eigenlijk dat maatje 34 liever heeft. Dat hij me tolereert ipv echt trots is op mij. Dit geeft hij overigens anders aan nu, dat hij weldegelijk trots is, echter dit is moeilijk aan te nemen voor me. Ik vind het niet erg dat hij anderen mooi vindt. Ik vind het alleen zo erg dat anderen altijd mooier zijn en ik niet slecht hoor, nee hoor, maar gewoon nergens speciaal ben voor em. :'-(
Misschien zou jouw lief (die ik persoonlijk niet erg lief vind overkomen) dit topic eens moeten lezen. Ben benieuwd of 'ie dan nog steeds zo hoog van de toren blaast of dat het kwartje dan toch valt...
Tientje, bij hem draaide het om macht en controlle. Dat heeft hij nu door en daar werkt hij aan.
Liefje, als ik je laatste reactie zo lees, verdien je een enorme knuffel :hug:

Je leven is geen makkelijk leven geweest en dat heeft je gevormd tot wie je bent. Als je daar geen goed gevoel bij hebt, over jezelf, heb je hulp nodig om jezelf in een realistisch beeld te gaan zien (zonder al die vernederingen en niet-goed-genoeg-opmerkingen van je hele leven in je hoofd). Hulp speciaal voor jou, gericht op jou en jezelf en je eigen gevoel.

Als hij problemen heeft, dan moet hij die ook gaan oplossen. óf door op zoek te gaan naar die bevrediging die hij zoekt (en dus los van jou op zoek gaan naar de perfecte vrouw voor hem) óf door zich af te vragen waarom hij meer nodig heeft dan jij kan bieden. Voor dat laatste heeft hij hulp nodig. Hulp speciaal voor hem, gericht op hem en zijn eigen gevoel.

Pas als jullie allebei, los van elkaar, de problemen met jezelf hebben opgelost, zal het mogelijk zijn om aan de gezamelijke problemen te werken. Als het voor jullie allebei geen optie is om uit elkaar te gaan, dan is er heel veel werk aan de winkel, voor allebei!

Ze zeggen wel eens dat je eerst van jezelf moet houden voordat iemand anders van je kan houden...
@ BM.............het is niet waar dat er niemand onzeker wordt geboren. ik was er, en ik was gelijk de weg kwijt, en dat maakt onzeker.

@ tientje.......Hallelujah!........beheers jezelf
Maar je wilt wel graag een relatie blijven houden met iemand die jou het idee geeft dat je " wel oké " bent ? En die je de deur uitpleurt onder valse voorwendselen op vakantie stuurt ?

Vraagje ; waarom is hij nooit blijven hangen aan zo'n lekker maatje 34 ? Werden ze dik ( maatje 36 ) of werden die meiden hém een beetje zat ?
Tientje, het kwartje is inmiddels gevallen en blaast niet meer zo hoog van de toren. Hij werkt er aan en dat laat hij ook zien en weet dat hij voor langere periode er aan moet werken. Wil werken, los van mij, los van onze relatie. Dat is de reden waarom ik nog hoop heb.

Maar ondertussen zit ik met mijn onzekerheden en het zoooo graag gewenst willen zijn op dat vlak. Sex is voor mij net zo belangrijk als voor hem. Alleen ik vul het in met hem. Maar voor mij een belangrijk onderdeel van mijn leven. En daarin ben ik dus zo gekwetst :'-( Ik wil weten hoe ik en hij daar weer bovenop komen.
Tangerine, ik was volgens hem niet superslecht in bed. Alleen de laatste tijd werd het zo standaard (omdat ik me niet meer durfde te laten zien)

Hij weet dit inmiddels en heeft spijt.

Parrrrdonnn??

Hij wil zich weer bij je inslijmen, zodat je je weer wel durft te laten zien, en dat hij je dan weer de sexuele capriolen kan laten opvoeren die je voorheen wel spontaan uit je hoed toverde?

En waarom noem jij jezelf hier 'domnaïefmutsje'?

Ik geloof er niks van dat hij eraan wil werken c.q. zichzelf gaat veranderen.

Ik zou dit mannetje wel eens ouder willen zien worden (van een afstandje).
Je zult daar nooit bovenop komen, tenzij je (zoals de meesten hier zeggen) naar jezelf gaat kijken zonder vooringenomen standpunt en van daaruit met jezelf aan de slag gaat.

Jij bent bezig met uiterlijkheden, terwijl je gevoel je vertelt dat JIJ niet goed genoeg bent. Daar kan geen maatje 34 wat aan veranderen, dan komt er wel iets anders voor in de plaats.

Geloof me, hier zit een ervaringsdeskundige!

Mijn enig advies: richt je de komende tijd vooral op jezelf en je onzekerheden en ga dán eens kijken of en hoe hij in het plaatje past.
Op dat punt zijn we nu Fullhouse. Dat moet ook zo gebeuren.

BgB, vrouwen gingen hem vervelen, of ze moesten hem inderdaad niet meer of ze waren van hetzelfde soort zeg maar, gingen gewoon allebei vreemd en vonden ze prima. Hij heeft een groot probleem die hij erkent. Ik heb een groot probleem die ik erken. En samen werkt het elkaar goed in de hand besef ik me, maar we willen allebei anders.

Maar daarnaast gun ik hem ook dat hij ook gelukkig is op sexueel vlak en vraag ik mijzelf af wat ik kan doen om daaraan bij te dragen. Als hij iets mist, wat kunnen we dan doen?

Bovendien, de hele wereld lijkt vreemd te gaan en te liegen en te bedriegen en dat maakt mij ook zo machteloos voelen alsof het maar normaal moet zijn.
Misschien is seks niet bepaald een prioriteit op het lijstje waarin je je goed zou moeten kunnen voelen.

Als ik jou zo lees, dan huiver ik van narigheid. Dom ben je volgens mij helemaal niet. Naief ook niet. Wel steek je je kop in het zand voor wat er werkelijk allemaal aan schort. En je wil blijkbaar zo graag geloven in de liefde, dat je datzelfde concept verkracht waar je bij staat.
Omen schreef op 14 juni 2008 @ 11:53:

Misschien is seks niet bepaald een prioriteit op het lijstje waarin je je goed zou moeten kunnen voelen.

Als ik jou zo lees, dan huiver ik van narigheid. Dom ben je volgens mij helemaal niet. Naief ook niet. Wel steek je je kop in het zand voor wat er werkelijk allemaal aan schort. En je wil blijkbaar zo graag geloven in de liefde, dat je datzelfde concept verkracht waar je bij staat.
Omen: Amen!
Je hebt gelijk tientje. Ik wil zo graag, zo graag eens goed genoeg zijn voor iemand. Ik ken die positie niet in een relatie. Ik wil zo graag erkenning voor wie ik ben. En in mijn optiek heb ik dat nooit gekregen, dus waarom zou dat nu ineens wel gebeuren?

Ben er ergens ook dubbel in hoor, want ik weet zelf ook dondersgoed. Ik weet en hoor wat jullie zeggen, maar ondertussen is er zo een drang om geliefd te zijn, van gehouden te worden en wil dat het gebeurt zonder er voor te hoeven smeken bijna. Maar ik weet niet hoe dat is. Ja ik weet dat ik wel erkenning krijg van buitenaf, maar ik ben voor mijn familie altijd de lelijke geweest in de schaduw van, in mijn vorige relatie niet goed genoeg. Ik was altijd te dik, te klein, niet strak, anderen waren veel mooier enz enz. Ik ben opgegroeid met het belang van uiterlijk en ben nu samen met iemand die ook sec dat belang heeft. Eigenlijk zijn we voor een deel hetzelfde, echter staan we aan de andere kant van de lijn.
Au Omen, die is raak. Maar waar...
Ik heb mijn leven lang zo hard moeten werken voor waar ik nu ben, dus sterk ben ik wel. Ook niet dom inderdaad, wel gespleten in gevoelens.

En nu, ik ben en voel me zo kwetsbaar. Ik heb zo hard iemand nodig die voor me zorgt, waar ik veilig ben, waar iemand echt van me houdt om wie ik ben. Ik schreeuw er bijna om als een klein kind. Er is niemand die me beschermt. Ben een grote meid en hartstikke volwassen en zo leef ik ook, geloof me. Maar voel me nu net een heel klein meisje die behoefte heeft aan warmte, liefde en erkenning. En ik voel me zo vogelvrij in mijn zwangerschap. Ben voor niemand heilig en dat heeft me zo kwetsbaar gemaakt. Normaal zoek je dat in jezelf en dat heb ik altijd gedaan. maar ik ben op, ik ben op. Moe, moe om te vechten voor mezelf. :'-(
Je vrij voelen in bed , zin hebben om te experimenteren , dat KOMT VOOR UIT een goede liefdevolle relatie ........... Andersom is dat NIET zo ; een liefdevolle relatie krijgen doordat iemand de handstad doet in bed en met haar strakke billetjes maat 34 wiebelt .
Ik begrijp het probleem eerlijk gezegd niet zo. Als jij persé maat 34 wilt hebben en je man op sexueel vlak gelukkig wilt maken, zou ik als ik jou was:

- stoppen met eten

- elke dag vier uur sporten

- nooit kritiek op hem hebben

- accepteren dat hij vreemdgaat

- elke dag twee keer sex met hem hebben

- hem elke dag vertellen dat hij een hele grote piemel heeft

Opgelost toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven