zoon 1,5 bijt

09-10-2013 14:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon van bijna 2 bijt andere kinderen.

Zodra hij een jonger kindje ziet slaat hij zijn armen om het kindje heen om te knuffelen en geeft dan een kus. Deze kus gaat erg ruw met mond open en happen maar. Hij bedoelt het volgens ons echt om lief te zijn maar op deze manier is het natuurlijk niet lief voor andere kinderen.



We zeggen nu iedere keer maar dat hij zachtjes moet doen en een kleine kus maar het werkt gewoon echt niet.



iemand nog een tip??
Bijten geen probleem hier (hier ook jongetje van bijna 2), maar hij heeft wel iets van 2 weken een beetje geslagen (ons geen andere kinderen). Toen hebben we ontelbaar keer zijn hand gepakt en ons daarmee aaien en dan matra opzeggen "Slaan doet pijn, aaien is fijn". Tegenwoordig wordt nu alles geaaid en is slaan niet meer aan de orde. Misschien helpt dit ook bij het bijten?
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij jou en je man zien tongzoenen?
Troost je, die van mij slaat en duwt er ook nog bij. Geen tips, bij mijn oudste was het met een paar weken over door nee te zeggen en hem weg te zetten, de jongste doet het al zolang hij het kan en is werkelijk nergens van over de indruk.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is 2 en heeft ook wel eens gebeten en geslagen. Vrij snel gecorrigeerd en wat wij toen deden was lief zijn naar elkaar ( als voorbeeld) en dat benoemen. Verder speel ik samen met hem met de knuffels en zet ik 'hun' ook vaak in als voorbeeld. Klinkt stom als ik het zo schrijf.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij rent op je af als hij zn zin niet krijgt en hangt in je als een pitbull.



Ik zet hem apart en besteed er verder zo min mogelijk aandacht aan. Bij de oudste ging het zo na een tijdje vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste deed het, negeren geprobeerd, uitleggen geprobeerd, kusjes geven geprobeerd.

Hielp niks.

Toen een keer echt flink (gespeeld) boos, schrik!, en het was over
Alle reacties Link kopieren
quote:tim777 schreef op 09 oktober 2013 @ 14:29:

Heeft hij jou en je man zien tongzoenen?Hoeveel steekjes zitten er bij jou los?
Alle reacties Link kopieren
Terugbijten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ons dochtertje van bijna 14 maanden bijt ook, voornamelijk als ze boos of gefrustreerd is. Ik kijk haar dan aan en zeg heel duidelijk: "Nee, bijten mag niet". Ik zie het nu ook al aan komen als ze wil gaan bijten en dan hoef ik alleen maar te zeggen: "Denk erom..." en dan houdt ze al op. Kwestie dus van duidelijk zijn en volhouden.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 09 oktober 2013 @ 15:28:

Terugbijten.want?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chryssa schreef op 09 oktober 2013 @ 15:31:

Ons dochtertje van bijna 14 maanden bijt ook, voornamelijk als ze boos of gefrustreerd is. Ik kijk haar dan aan en zeg heel duidelijk: "Nee, bijten mag niet". Ik zie het nu ook al aan komen als ze wil gaan bijten en dan hoef ik alleen maar te zeggen: "Denk erom..." en dan houdt ze al op. Kwestie dus van duidelijk zijn en volhouden.Zelfde hier. Dochter van 13 mnd schudt nu zelf al haar hoofd als ze wil gaan bijten, zo van, nee dit mag niet. En houdt direct op. Inderdaad even heel duidelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven