Kinderen
alle pijlers
Voor de ouders hier; waarom bezuinigen sommige van jullie zo
dinsdag 17 juni 2008 om 22:00
wat volgens mij alleen ook heel erg meespeelt is de regio waarin je oppast:
vroeger heb ik (als bijna buurmeisje van 17 ) altijd opgepast en verdiende daar zo'n 5 gulden per uur mee. Dit was in een dorp
Mijn nichtje die even oud was en hetzelfde deed, maar in Amsterdam woonde kreeg er al gauw 10 gulden voor.
Ikzelf vond die 5 gulden prima, meestal waren de kinderen al 'bed' klaar en hoefde er alleen nog even een spelletje gedaan te worden en ze dan naar bed brengen. Hierbij speelt wel dat de meeste kinderen altijd wel al 4+ waren.
vroeger heb ik (als bijna buurmeisje van 17 ) altijd opgepast en verdiende daar zo'n 5 gulden per uur mee. Dit was in een dorp
Mijn nichtje die even oud was en hetzelfde deed, maar in Amsterdam woonde kreeg er al gauw 10 gulden voor.
Ikzelf vond die 5 gulden prima, meestal waren de kinderen al 'bed' klaar en hoefde er alleen nog even een spelletje gedaan te worden en ze dan naar bed brengen. Hierbij speelt wel dat de meeste kinderen altijd wel al 4+ waren.
dinsdag 17 juni 2008 om 22:00
[quote]
[...]
Zoals ik al poste is het me helaas al eens overkomen dat ik een kind moest reanimeren. Gelukkig uiteindelijk allemaal goed gekomen maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik niet geweten had hoe dat moest. Aangezien de ambulance pas aan kwam kakken toen de baby al weer bij bewustzijn was...[/quote]
Zoo wat lekker positief zeg ..we zijn natuurlijk niet allemaal zo goed en snel als jij....
:[...]
Zoals ik al poste is het me helaas al eens overkomen dat ik een kind moest reanimeren. Gelukkig uiteindelijk allemaal goed gekomen maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik niet geweten had hoe dat moest. Aangezien de ambulance pas aan kwam kakken toen de baby al weer bij bewustzijn was...[/quote]
Zoo wat lekker positief zeg ..we zijn natuurlijk niet allemaal zo goed en snel als jij....
dinsdag 17 juni 2008 om 22:03
Volgens mij was dat niet waar je in je openingspost over begon, en ook niet de mening van de ouders die hier reageren. Iedereen hier betaalt meer dan 3 euro per uur, en de meesten hebben ook een oppas die aan hun wensen voldoet. En die wensen komen vaak niet overeen met wat jij kunt bieden, maar ik heb niemand hier horen zeggen dat ze vinden dat ze recht hebben op een fatsoenlijke oppas voor 3 euro, los van de definitie van fatsoenlijk, want daarover verschillen dus de meningen
dinsdag 17 juni 2008 om 22:05
Het gaat niet om de ouders die het normaal vinden om een redelijk bedrag te betalen aan hun oppas. Het gaat om de ouders die het normaal vinden om bedragen te bieden als 3 euro per uur en beledigd zijn als je dat afwijst. Dus dan zou ik zeggen, iedereen die zich aangesproken voelt reageer, als je daar niet onder valt, waar maak je je druk over?
dinsdag 17 juni 2008 om 22:06
Is maar net wat je onder fatsoenlijk verstaat. En 'eisen' is ook zo iets. Ik eis niet veel behalve dat ze lief is voor de kindertjes en de kindertjes haar leuk vinden en dat ze een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Die heb ik en daar hoef ik geen ¤10 per uur aan te betalen. Fijn voor mij.
Nu ben ik natuurlijk helemaal een waardeloze moeder, niet alleen gierig maar ik vind ook nog eens weinig belangrijk
dinsdag 17 juni 2008 om 22:07
En wat Moordwijf volgens mij bedoelde met:
Ik snap dat niet, echt niet, voor 3 euro per uur kun je toch geen goede oppas in huren?
Willen ze dan geen kwaliteit? Interesseert het ze niet? Wat is dat toch?!
is dat als je 3 euro betaald voor de zorg voor je kinderen je het blijkbaar geen grote verantwoordelijkheid vindt. Je hebt er zo weinig voor over! En dan vooral de vergelijking met een schoonmaakster is treffend.
Ik snap dat niet, echt niet, voor 3 euro per uur kun je toch geen goede oppas in huren?
Willen ze dan geen kwaliteit? Interesseert het ze niet? Wat is dat toch?!
is dat als je 3 euro betaald voor de zorg voor je kinderen je het blijkbaar geen grote verantwoordelijkheid vindt. Je hebt er zo weinig voor over! En dan vooral de vergelijking met een schoonmaakster is treffend.
dinsdag 17 juni 2008 om 22:09
dinsdag 17 juni 2008 om 22:11
Moordwijf, jij "begint" bij zes euro per uur ? 1 eurodubbeltje erbij, en ik heb het bruto-tarief van de NSO !!!!! Daarvan krijg ik nog weer geld terug.
Sta jij ook ingeschreven bij een gastouderbureau, zodat ik dan ook nog geld terugkrijg en het netto dus een stuk goedkoper wordt (ongeveer 2,50 euro) of vang jij het zwart ?
Dan heb ik liever mijn eigen gediplomeerde / vakgerichte /kindgerichte zwartbetaalde-af-en-toe-oppas van 3,50 euro per uur.
Sta jij ook ingeschreven bij een gastouderbureau, zodat ik dan ook nog geld terugkrijg en het netto dus een stuk goedkoper wordt (ongeveer 2,50 euro) of vang jij het zwart ?
Dan heb ik liever mijn eigen gediplomeerde / vakgerichte /kindgerichte zwartbetaalde-af-en-toe-oppas van 3,50 euro per uur.
dinsdag 17 juni 2008 om 22:12
Ik vind 6 euro per uur om in de avonduren op te passen als mijn (2) kinderen al slapen een netjes tarief. Voor één kind zou ik circa 5 euro betalen.
Is het overdag (waardoor je dus ook de kinderen bezig moet houden, eten geven e.d.) dan zou ik meer betalen, zo'n 8 á 9 euro per uur en als ik daarnaast ook nog verwacht dat de afwas wordt gedaan, de strijk gestreken wordt, de stofzuiger door het huis gehaald wordt, etc, dan zou ik 10 tot 12,50 euro per uur betalen.
Ik vind persoonlijk kennis van reanimeren, opleiding psychologie/spw, kindervakanties organiseren niet echt relevant voor een avond oppassen. EHBO zou prettig zijn, maar niet doorslaggevend.
Is het overdag (waardoor je dus ook de kinderen bezig moet houden, eten geven e.d.) dan zou ik meer betalen, zo'n 8 á 9 euro per uur en als ik daarnaast ook nog verwacht dat de afwas wordt gedaan, de strijk gestreken wordt, de stofzuiger door het huis gehaald wordt, etc, dan zou ik 10 tot 12,50 euro per uur betalen.
Ik vind persoonlijk kennis van reanimeren, opleiding psychologie/spw, kindervakanties organiseren niet echt relevant voor een avond oppassen. EHBO zou prettig zijn, maar niet doorslaggevend.