Voor de ouders hier; waarom bezuinigen sommige van jullie zo

17-06-2008 19:37 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Pammie schreef op 17 juni 2008 @ 21:56:

[...]

Maar die mensen die het er niet voor over hebben zijn sowieso je doelgroep al niet. Dus waar hebben we het over?
We hebben het erover (althans dat was de bedoeling) dat ik het raar vind (en ambrosia met mij) dat ouders voor 3 euro per uur een fatsoenlijke oppas eisen!
wat volgens mij alleen ook heel erg meespeelt is de regio waarin je oppast:

vroeger heb ik (als bijna buurmeisje van 17 ;-] ) altijd opgepast en verdiende daar zo'n 5 gulden per uur mee. Dit was in een dorp

Mijn nichtje die even oud was en hetzelfde deed, maar in Amsterdam woonde kreeg er al gauw 10 gulden voor.

Ikzelf vond die 5 gulden prima, meestal waren de kinderen al 'bed' klaar en hoefde er alleen nog even een spelletje gedaan te worden en ze dan naar bed brengen. Hierbij speelt wel dat de meeste kinderen altijd wel al 4+ waren.
[quote]Moordwijf schreef op 17 juni 2008 @ 21:58:

[...]

Zoals ik al poste is het me helaas al eens overkomen dat ik een kind moest reanimeren. Gelukkig uiteindelijk allemaal goed gekomen maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik niet geweten had hoe dat moest. Aangezien de ambulance pas aan kwam kakken toen de baby al weer bij bewustzijn was...[/quote]

Zoo wat lekker positief zeg ..we zijn natuurlijk niet allemaal zo goed en snel als jij....
maansa schreef op 17 juni 2008 @ 19:42:

ik heb gratis oppas,en goed
Ik weet het; hun vader X-D.
Moordwijf schreef op 17 juni 2008 @ 21:58:

[...]

Zoals ik al poste is het me helaas al eens overkomen dat ik een kind moest reanimeren. Gelukkig uiteindelijk allemaal goed gekomen maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik niet geweten had hoe dat moest. Aangezien de ambulance pas aan kwam kakken toen de baby al weer bij bewustzijn was...
Misschien moet je dit voorbeeld even aandragen in je volgende advertentie. Levert je vast meer klanten op.
.
Moordwijf schreef op 17 juni 2008 @ 21:59:

[...]

We hebben het erover (althans dat was de bedoeling) dat ik het raar vind (en ambrosia met mij) dat ouders voor 3 euro per uur een fatsoenlijke oppas eisen!
Volgens mij was dat niet waar je in je openingspost over begon, en ook niet de mening van de ouders die hier reageren. Iedereen hier betaalt meer dan 3 euro per uur, en de meesten hebben ook een oppas die aan hun wensen voldoet. En die wensen komen vaak niet overeen met wat jij kunt bieden, maar ik heb niemand hier horen zeggen dat ze vinden dat ze recht hebben op een fatsoenlijke oppas voor 3 euro, los van de definitie van fatsoenlijk, want daarover verschillen dus de meningen
BTW Er is hier nooit gezegd dat omdat wij als oppas meer vragen we goed zijn. Ik vind het belachelijk dat jullie een "dure" oppas nu vergelijkt met een duur schoonmaakproduct! Serieus!
-
Het gaat niet om de ouders die het normaal vinden om een redelijk bedrag te betalen aan hun oppas. Het gaat om de ouders die het normaal vinden om bedragen te bieden als 3 euro per uur en beledigd zijn als je dat afwijst. Dus dan zou ik zeggen, iedereen die zich aangesproken voelt reageer, als je daar niet onder valt, waar maak je je druk over?
Vind het gewoon een beetje een vreemde reactie, aan kwam kakken... zij waren niet ter plaatse, jij wel. Super van je dat je zo snel en goed gehandeld hebt, maar om dan denigrerend naar de hulpverleners te doen.
Moordwijf schreef op 17 juni 2008 @ 21:59:

[...]

Is maar net wat je onder fatsoenlijk verstaat. En 'eisen' is ook zo iets. Ik eis niet veel behalve dat ze lief is voor de kindertjes en de kindertjes haar leuk vinden en dat ze een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Die heb ik en daar hoef ik geen ¤10 per uur aan te betalen. Fijn voor mij.

Nu ben ik natuurlijk helemaal een waardeloze moeder, niet alleen gierig maar ik vind ook nog eens weinig belangrijk X-D
Pammie schreef op 17 juni 2008 @ 22:06:

[...]

Is maar net wat je onder fatsoenlijk verstaat. En 'eisen' is ook zo iets. Ik eis niet veel behalve dat ze lief is voor de kindertjes en de kindertjes haar leuk vinden en dat ze een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Die heb ik en daar hoef ik geen ¤10 per uur aan te betalen. Fijn voor mij.

Nu ben ik natuurlijk helemaal een waardeloze moeder, niet alleen gierig maar ik vind ook nog eens weinig belangrijk X-D
Jij gunt je kinderen ook niéts zeg X-D !
En wat Moordwijf volgens mij bedoelde met:

Ik snap dat niet, echt niet, voor 3 euro per uur kun je toch geen goede oppas in huren?

Willen ze dan geen kwaliteit? Interesseert het ze niet? Wat is dat toch?!

is dat als je 3 euro betaald voor de zorg voor je kinderen je het blijkbaar geen grote verantwoordelijkheid vindt. Je hebt er zo weinig voor over! En dan vooral de vergelijking met een schoonmaakster is treffend.
ambrosia9 schreef op 17 juni 2008 @ 22:03:

BTW Er is hier nooit gezegd dat omdat wij als oppas meer vragen we goed zijn. Ik vind het belachelijk dat jullie een "dure" oppas nu vergelijkt met een duur schoonmaakproduct! Serieus!
Waarom vraag je dan zoveel?
Dat bedoel ik idd ambrosia.
dropje schreef op 17 juni 2008 @ 22:07:

[...]

Jij gunt je kinderen ook niéts zeg X-D !
Nou, wel een schoon huis. Mijn schoonmaakster heeft haar sociale hygiënediploma dus die betaal ik natuurlijk meer dan mijn oppas. Dat snap je wel.
Ok mijn stelling: Ik vind je een gierige moeder als je maar 3 euro per uur betaald aan je oppas van 20 of ouder voor 1 of meer kinderen terwijl de kinderen wakker zijn of slapen.

Nu krijg ik vast het hele forum over me heen, maar dat heb ik er dan maar voor over.
Pammie schreef op 17 juni 2008 @ 22:07:

[...]

Omdat ik vind dat ikd ta waard ben, en omdat er mensen zijn die het er graag voor over hebben en omdat ik ook mijn huur moet betalen!
Ik verwacht overigens van mijn oppas wel net taalgebruik. Geen woorden als "aan komen kakken en tering"!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Pammie schreef op 17 juni 2008 @ 22:07:

[...]

Vind je dat ik veel vraag? Ik vraag helemaal niet veel. Lees mijn postings maar en leg dan eens uit waarom je vind dat ik veel vraag en wat jij mij zou betalen voor hetzelfde werk.
-
Moordwijf, jij "begint" bij zes euro per uur ? 1 eurodubbeltje erbij, en ik heb het bruto-tarief van de NSO !!!!! Daarvan krijg ik nog weer geld terug.

Sta jij ook ingeschreven bij een gastouderbureau, zodat ik dan ook nog geld terugkrijg en het netto dus een stuk goedkoper wordt (ongeveer 2,50 euro) of vang jij het zwart ?

Dan heb ik liever mijn eigen gediplomeerde / vakgerichte /kindgerichte zwartbetaalde-af-en-toe-oppas van 3,50 euro per uur.
Als je al zo snel opgefokt raakt...
Ik vind 6 euro per uur om in de avonduren op te passen als mijn (2) kinderen al slapen een netjes tarief. Voor één kind zou ik circa 5 euro betalen.

Is het overdag (waardoor je dus ook de kinderen bezig moet houden, eten geven e.d.) dan zou ik meer betalen, zo'n 8 á 9 euro per uur en als ik daarnaast ook nog verwacht dat de afwas wordt gedaan, de strijk gestreken wordt, de stofzuiger door het huis gehaald wordt, etc, dan zou ik 10 tot 12,50 euro per uur betalen.

Ik vind persoonlijk kennis van reanimeren, opleiding psychologie/spw, kindervakanties organiseren niet echt relevant voor een avond oppassen. EHBO zou prettig zijn, maar niet doorslaggevend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven