Wat eet je op dit moment? Deel 7!

18-09-2013 11:38 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zo’n 1,5 jaar tijd hebben we met elkaar 6 delen met maar liefst 18.000 berichtjes volgeschreven. En we zijn nog lang niet uitgegeten, dus tijd voor deel 7!

Dit is een topic dat gaat over eten in de meest brede zin van het woord: van een snelle snack tot een uitgebreid diner in een sterrenrestaurant, onvindbare lekkernijen, selecties, lekkere recepten, geslaagde en minder geslaagde kook- en bakexperimenten, mierzoete witte wijn, BlD (Bar le Duc), verantwoord en gezond afvallen of aankomen, aangebrande pannen en alles wat verder met eten te maken heeft.

Naast eten hebben we nog genoeg tijd over om gezellig met elkaar te kletsen over van alles en nog wat. Iedereen kan hier zijn verhaal kwijt onder het genot van een hapje en drankje. De deur staat voor iedereen open, dus meelezers schroom niet om gezellig mee te komen schrijven in deel 7!

Veel schrijf- een eetplezier, met z’n allen gaan we er een lekker, gezellig en mooi deel 7 van maken!
Net weer zo'n heerlijk zalmslaatje van de Lidl op en de noten=appel slof bevalt ook goed. Ook goedoop Ibuprofen.

Twisted, heeft jouw Lidl wel een bake-off bakkerij? Die van Choco niet, hier wel, de heerlijkste broodjes, bijna voor nop.

Kleine bekertjes yoghert, kers, framboos of bosvruchten ook lekker.

Wit vloerbrood vind ik ook prima, vooral omdat ik meestal brood rooster. Lekker donker brood heb ik liever van de bakker.

Ook heel dol op de flinterdun gesneden ham, beetje nootachtige smaak. Vriendinnen die het hier proefden zijn ook op die ham overgestapt.

May, was jij het nou die zei dat die mini worstenbroodjes/saucijzenhapjes uit de koeling zo lekker waren? Heb er gister nog mee in m'n handen gestaan. Sowieso wat meer zoeken waar alles ligt met al die luxe extra artikelen.

Ben beetje duf, groot deel van de middag geslapen, beetje 'pap'benen laatste dagen maar moet nog wel wat dingen doen. Eerst maar een blikje powerdrank
quote:thee schreef op 24 november 2013 @ 17:15:

May, was jij het nou die zei dat die mini worstenbroodjes/saucijzenhapjes uit de koeling zo lekker waren? Heb er gister nog mee in m'n handen gestaan. Sowieso wat meer zoeken waar alles ligt met al die luxe extra artikelen.

Ja dat was ik. De mini-worstenbroodjes ken ik niet wel de gewone uit de koeling. Vind ze altijd smaken naar kerstmis
Een bakje naturel ribbelchips en zoute pinda's en cashewnootjes met een glas cola erbij.

@ Twis, bedoel je die blauwe 400 grams pakken melkchocolade?Die haal ik altijd. Heb vanmiddag groots ingeslagen.

Dat mijn Lidl geen bake-off bakkerij heeft, vind ik echt een gemis. De hele broodafdeling is hier erg karig.
quote:Hilary schreef op 24 november 2013 @ 17:32:

[...]

Ja dat was ik. De mini-worstenbroodjes ken ik niet wel de gewone uit de koeling. Vind ze altijd smaken naar kerstmis Over kerst gesproken, ik liep net bij mij door de straat en heb al 4 opgetuigde kerstbomen gespot. Dat vind ik toch nog wel erg vroeg hoor.
Thee, wat heeft die bake-off eigenlijk allemaal?

Choco ik vind de kerstboom nu ook nog wat vroeg. Wij zetten hem altijd op na Sinterklaas (en dan volgt er vanzelf een foto natuurlijk )
May, de bake-off hier had kaascroissantjes, gewone croissantjes, kaneelbroodjes, koffiebroodjes, appelflappen, chocoladebroodjes, 2 of 3 soorten stokbrood en sinds kort paar nieuwe erbij, rustieke triangel, rozijnenbroodje, meergranen/zaden driehoek. En natuurlijk gewone pistoletjes. Volgens mij alles tussen de 30 en 55 cent.

Vraagje, tvgids.nl doet nauwelijks meer iets, weet iemand nog een andere tv gids online?
Wow Thee wat luxe! Maar goed eigenlijk dat we die hier niet hebben, haha! Want het klinkt allemaal heerlijk.

Teletekst? Maar dat is niet online, zou het verder ook niet weten sorry!
@ Thee, bij mij doet tvgids.nl het gewoon. Toevallig net een gekeken of er nog iets leuks op tv komt vanavond.

Die bake-off afdeling klinkt erg erg goed!!
May, ttekst wel online maar zie ik alleen bij de publ. omroep.

Choco, net weer een poging gewaagd en sinds weken doet ie het weer, denk dat ik de film op Net5 ga kijken.

Hehe, m'n flesje water is eindelijk leeg. Nu tijd voor een lekker(der) drankje en dan toch maar wat proberen in de keuken te doen en weer wat afwas weg te werken.

Tot de Lidl hier kwam eerder dit jaar had ik ook nog nooit zo'n bake-off gezien maar ben er wel blij mee. En het gaat daar zo hard (veel scholieren in pauzes) dat echt alles de hele dag vers is.
Ik ga vanavond naar Van God Los kijken, vind dat echt een hele goede serie.
Een kop citroenthee met 6 kaneelkoekjes van de Lidl en een plak appel-kaneel-notencake!

Ik vind de kaneelkoekjes erg lekker, maar wel door-eet-koekjes. Ze zijn een beetje klein en je blijft ervan eten. Heb tegen mezelf gezegd het eerste vakje met 6 koekjes en dan morgen het tweede vakje met de volgende 6 koekjes!
Choco

Ben je nu niet extra trots op me dat ik het zowel gisteren als vandaag bij 1 kaneelstengel gehouden heb?

En ja, ik heb vandaag die blauwe chocolade van 2 x 200 gram gekocht. Veel lekkerder dan die ik woensdag heb gehaald.

Thee, er is geen bake-off bakkerij bij deze Lidl. Ik woon echter in een grote stad met meerdere filialen, dus wie weet heb ik geluk. Tot nu toe haal ik mijn brood bij de appie of de verse bakker.

De borrel met mijn vriendinnetje was gezellig. We hadden rode wijn en hapjes van de Lidl. Avondeten overgeslagen door alle hapjes (oude kaasblokjes met mosterd, een salamiworstje, toastjes met paté en camembert). Net wel een selectie van zoetwaren (stukje melkchocolade, gevuld speculaas en een kaneelkoekje) verorberd bij de thee. Zelfs met de nodige wijntjes achter de kiezen kan ik maat houden
I am surrounded by morons
@ Twis, de koekjes per vakje opeten is mijn manier van maat houden

Zo nog even 2 boterhammen met hazelnootpasta en jonge kaas, want werd vanochtend al heel vroeg wakker met rammelende trek!

De blauwe 2x200 gram chocolade koop ik met 5 kilo tegelijk en daarnaast nog 3 kilo wit en 3 kilo puur, maar dat is (bijna) allemaal voor mijn winkeltje. Ik vind het echt super lekkere chocolade van de Lidl!

Lekker zo'n borrel en dan daarna ook nog maat kunnen houden met zoetigheid, je bent echt goed bezig! Je kan het!
Wat knap dat je zo maat kan houden Twis! En zo kun je toch genieten van iets lekkers. Fijn dat de borrel zo gezellig was!

Ik eet nu een broodje pindakaas.
Ik bedenk me nu ineens dat er aan de andere kant van de stad nog een Lidl zit, ga daar snel eens kijken of ze daar wel een bake off afdeling hebben.
Vergeleken jouw kilo's chocolade valt mijn ene mega reep wel mee

Bedankt voor de complimenten Ik ben er zelf ook heel blij mee.

Ik lig lekker in bed. Afgelopen vrijdag heb ik een elektrische deken aangeschaft en sindsdien is dat mijn nieuwe beste vriend
Ik heb ook wel zin om straks lekker naar bed te gaan. Heerlijk onder mijn vierseizoenendekbed! Dat is zo lekker warm.

Veel plezier van je elektrische deken gewenst! Is dat echt fijn?

Ik vind het een beetje eng, ben dan bang dat het te heet wordt of dat het huis in brand vliegt ofzo.
Zo'n elektrische deken lijkt me echt heeeeeeeeeeerlijk, ben echt een vreselijke koukleum, maar ben net als May bang dat ik 's nachts in brand vlieg ofzo.

Ondanks dat ik zo'n koukleum ben, slaap ik wel altijd met het raam open, ook als het vriest omdat ik het anders benauwd en hoofdpijn krijg.

Ik ga ook lekker slapen, welterusten allemaal!
2 rijstwafels met amandpasta en appelstroop en een kop citroenthee - relaxmoment en een flesje water - 2 zonnepit speltboterhammen met jonge kaas en hazelnootpasta, glas abrikoos-sinaasappelsap en kop citroenthee.

Ik ga vanmiddag kijken voor een nieuw luchtje, heb alle tips opgeschreven. Weet iemand of er nog prijsverschil zit tussen Douglas, Ici Paris of DA?
Choco, ik zou me nu rustig orienteren of evt. zelfs in 2 x voor het je geval je door de bomen het bos niet meer ruikt. En dan wachten met kopen, folders in de gaten houden voor Sint/Kerst. Volgens mij met Kerst nog meer geurtjes in de aanbieding dan met Sint.

Zit nu aan een heerlijke tosti: ontbijtspek, kaas, salami, beetje Suri chutney en chilisaus erbij en ga blikje energy opentrekken.
En oh ja, in december is een giftbox (met bijv douchegel en/of bodylotion) in verhouding een stuk goedkoper.
Dat zijn goede tips Thee, had er even niet aan gedacht! Ik wilde eigenlijk even kijken of ik van alle geurtjes zo'n monstertje mee kan krijgen. Ik weet van mezelf dat als ik 3 geurtjes geroken heb dat ik al niet meer weet hoe geurtje 1 ruikt.

Misschien is het inderdaad wel beter om alvast een geurtje uit te kiezen en dan even een goede aanbieding af te wachten.
Zo'n elektrische deken is ook echt hemels. Je steekt jezelf echt niet zomaar in de fik hoor. Trouwens, de meeste mensen gebruiken zo'n deken voornamelijk om het bed voor te verwarmen. Als ik ga slapen, zet ik 'm weer uit.

Choco, zeer herkenbaar. Ik wil ook altijd een fris hoofd tijdens het slapen. Anders word ik wakker met hoofdpijn.

Eens met Thee! Niet meer dan 3 à 4 luchtjes per keer ruiken. De 2 luchtjes die eruit springen op je huid spuiten en na een paar uur nogmaals ruiken. De pH-waarde van je huid kan een luchtje maken of breken.

Ik koop zelf trouwens nooit giftsets. Ik vind het ook altijd kut om te krijgen, aangezien ik niks doe met die douchegel en/of bodylotion. Liever een iets groter flesjes parfum dan al die onzin erbij.
OT: 2 maisboterhammen met hagelslag en boter en een koffie verkeerd

De bedoeling was om vandaag even hardcore te gaan sporten, maar ik heb echt gierende spierpijn van de pilates van gisteren Even aankijken dus.
@ Twis, als je vandaag zo'n spierpijn hebt, kun je beter een rustdag nemen.

Ik ben dus duidelijk geen ervaren parfumkoopster, ha ha! Ik zal eens kijken of ik bij de verschillende parfumerieën wat proefmonsters mee kan krijgen. Dan kan ik op mijn gemak gaan testen. Vind een geurtje te duur om de verkeerde keuze te maken en in de kast te laten staan.

Ik heb helemaal zin om de stad in te gaan, heb ook nog wat bakspullen nodig, dat begint ook langzaam een soort van verslaving te worden, maar de winkels zijn pas om 13 uur open.

@ Thee, dat is een goed gevulde tosti!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven