Entertainment alle pijlers

Madame Tussauds; tips om nog meer in de buurt te doen?

21-06-2008 13:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik met een 16jarige meid een dagje naar Amsterdam; hoofddoel Madame Tusseads maar ik ben bang dat we daar de dag niet mee vol krijgen.

Iemand tips wat leuk is in de buurt, op loopafstand?

Leuke winkels? (die niet in elke stad te vinden zijn want de H&M en vero moda kennen we nu wel ;-)

Lekker drinken/eten?
Meen je dit serieus?

Het centrum van A'dam en je dan afvragen wat te doen?

Ik zou haast zeggen laat je leiden door de 16-jarige, die ziet dat vast allemaal zelf wel snel genoeg!
Shit happens
Weet niet of ze vaker in Amsterdam komt, maar ik vind de rosse buurt altijd erg gezellig om naar toe te gaan (ja, juist met een zestienjarige!). Niet dat je ergens naar binnen hoeft te gaan, maar de sfeer is al heel speciaal en het is toch een stukje Nederland, toch?
Amsterdam Dungeon? Anne Frank huis? Rondje met de rondvaartboot? Sexmuseum? ;-)
Ja Porec, dat meen ik serieus. Omdat er juist zoveel te doen is wil ik graag weten wat dan het leukste is als je er een keertje bent (want idd, ik kom er anders nooit)

En hoe handig is een forum dan, gratis tips en advies van mensen die Amsterdam beter kennen dan ik! :)
Mevrouwtje schreef op 21 juni 2008 @ 14:03:

Ja Porec, dat meen ik serieus. Omdat er juist zoveel te doen is wil ik graag weten wat dan het leukste is als je er een keertje bent (want idd, ik kom er anders nooit)

En hoe handig is een forum dan, gratis tips en advies van mensen die Amsterdam beter kennen dan ik! :)

Aha, dan begrijp ik nu je insteek!

Ik vatte je vraag op als: jeetje ik ga naar het centrum van Amsterdam en wat kun je daar in vredesnaam doen behalve dan MT en goh zijn daar dan wel leuke winkels..?

X-D

Veel plezier in elk geval!
Shit happens
tassenmuseum.nl
Ik vind de Jordaan altijd erg leuk (met veel aparte winkels, o.a. een hele grote Kitch Kitchen winkel) en het is ook nog eens op loopafstand van MT.

En bij mooi weer is het Vondelpark ook erg leuk en gezellig!
Met Madame Tussauds krijg je je dag inderdaad niet vol. Het seksmuseum is ook vlakbij maar wat mij betreft een enorme afrader, kost 3 euro entree dus dat is niet veel maar toch, echt niks aan.
Terrasje op de Nieuwmarkt! Albert Cuyp (of als je op maandag gaat: Noordermarkt). Dappermarkt. Tropenmuseum. Waterlooplein.
volgens mij sta je als t vakantie is langer in de rij bij madame Tussauds dan dat je er echt binnen bent, echt een tegenvaller
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kunt vast wel online een kaartje kopen. Er is iig een aparte ingang voor mensen die al een kaartje hebben. Maar het is wel zo dat je er in een uurtje wel klaar bent...
Er tegenover zit de Bijenkorf. In de Leidsestraat zit een hele grote winkel Metz en Co, bovenin heb je een restaurantgedeelte, kan je over heel Amsterdam uitkijken. Niet ver vandaan heb je ook de bloemenmarkt. Terrasjes op het Rembrandsplein of Leidseplein.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dank jullie voor de vele tips! Heb er zeker wat aan!
Tegenover MT en naast het cafe dat aan de Nieuwe Kerk vastzit, zit een CoffeeCompany waar je lekkere hazelnut double latte frappucino's, etc kunt halen. Ik weet niet of jouw 16-jarige koffie drinkt, maar mijn nichtje (van 15) vindt het altijd super om daar een uitgebreide koffie te gaan drinken. Ze vindt het al helemaal leuk om een coffee-to-go te halen en dan met haar koffiebeker over straat te lopen, dan voelt ze zich heel volwassen en net Britney Spears (haha, want die is ook zo enorm volwassen..)
Ja, er is zoveel te doen daar in de buurt...

Terrasje pakken: Nieuwmarkt idd of het Spui

Winkelen: je kunt natuurlijk altijd de Kalverstraat in, maar leuker is om naar de 9 straatjes te lopen. Leuke aparte winkels! Of het Waterlooplein idd (markt met vooral kleding). Albert Cuyp is ook erg leuk maar wel een eindje weg vanaf Madame Tussauds. Magna Plaza ook wel leuk (achter het koninklijk paleis op de Dam)

Musea: Je zou kunnen kijken of er een leuke tentoonstelling in de Nieuwe Kerk, da's er zowat naast

Verder als dat meisje misschien aan de universiteit wil gaan studeren kun je ook nog langs de Universiteit van Amsterdam lopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven