Borstvoeding vs flesvoeding?

21-06-2008 14:05 198 berichten
Ik snap dat ik me niet met deze discussie zou moeten bemoeien, maar ik hoorde gisteren van iemand dat nog steeds heel veel kersverse moeders zichzelf laten wijsmaken dat borstvoeding vééééél beter zou zijn dan flesvoeding.

Dat verbaasde me nogal. Ik bedoel, als je kan kiezen tussen mooie, verse, rupsvrije appeltjes in plastic, of "biologische onbespoten" miezerige appeltjes met wormen, schimmels en appel-ziekten, kies je toch ook niet voor het natuurproduct, omdat "de natuur" zoveel beter zou zijn?

Dat is toch waar de hele menselijke ontwikkeling op gebaseerd is, dat we niet accepteren wat de natuur te bieden heeft, maar dat we op zoek gaan naar verbeteringen?
Alle reacties Link kopieren
:rolling:
verdiep je eerst eens in de materie voor je dit soort kolder op het forum plempt.
:mad:
arwen173 schreef op 21 juni 2008 @ 14:10:

verdiep je eerst eens in de materie voor je dit soort kolder op het forum plempt.
Ik heb me er in verdiept. Misschien kan jij vanuit je enorme kennis terzake onderbouwen dat het kolder is? Of is grof inhoudsloos iemand afserveren je excuus voor het feit dat je zelf geen argumenten hebt?
Ik neem aan dat je:

1. een hele discussie wil uitlokken? lekker ff lachen achter de pc

2. zelf niet al te snugger bent om eventjes uit te zoeken of je info. wel klopt?

3. jouw vergelijking is hilarisch, echt wel, moet gezegd, hier is over nagedachtttttttttttttttttttttt dames en heren :-p

Weet je, zulke topics verdienen geen reactie, stom van mij dat ik dit wel doe.

Bij deze roep ik zoveel mensen op dit topic te negeren;-)

Verder wens ik je nog een gezellig leven toe, ik hoop dat de menselijke evolutie in JOUW leven net zo'n vaart maakt in ontwikkeling als jouw hersencellen werken, dan komt het vast allemaal goed!!!!!! :-p
Ik pak er maar weer een klapstoel bij. X-D
Mooi wel, al die inhoudelijke reacties :)
ja joh die biologische appels zijn niet te vreten...in 1 hap weg en vol wormen...NOT

En waarom zouden vrouwen dan nog borstvoeding aanmaken als de fles gezonder is?
Lalein schreef op 21 juni 2008 @ 14:11:

ja joh die biologische appels zijn niet te vreten...in 1 hap weg en vol wormen...NOT

En waarom zouden vrouwen dan nog borstvoeding aanmaken als de fles gezonder is?

Dat is een wel heel bijzondere gedachte. Zodra mensen de auto uitvonden, werkten hun benen niet meer? denk je echt dat evolutie zo werkt: flesvoeding uitgevonden, dus borstvoeding houdt op te bestaan?

Kom, iets meer niveau in de argumentatie moet toch lukken?
rider schreef op 21 juni 2008 @ 14:10:

[...]

Ik heb me er in verdiept. Misschien kan jij vanuit je enorme kennis terzake onderbouwen dat het kolder is? Of is grof inhoudsloos iemand afserveren je excuus voor het feit dat je zelf geen argumenten hebt?

jouw bericht bewijst voor mij dat je je er niet in verdiept hebt, anders zou je dit niet zo schrijven. Ik heb argumenten genoeg, en die gaan heel wat verder dan mooie appels (vol gif, maar heee, dat geeft niet) vergelijken met miezerige appels (bij mijn appie zijn de biologische appels niet miezerig hoor, maar goed, bij jou blijkbaar wel).

Maar verder, veel plezier met dit topic. Ik vind het trouwens grappig dat je flesvoeding als vooruitgang noemt. Men neme een koe, men gebruikt deze melk om aan babies te geven, en voila, vooruitgang. Mijn definitie van vooruitgang is net wat anders.
rider schreef op 21 juni 2008 @ 14:05:

Dat is toch waar de hele menselijke ontwikkeling op gebaseerd is, dat we niet accepteren wat de natuur te bieden heeft, maar dat we op zoek gaan naar verbeteringen?
de natuur biedt ons anders ook flesvoeding, gemaakt van gezonde hollandse koeien en wat toevoegingen.
Rider, hou maar op. Deze discussie is bij voorbaat al kansloos.

(btw: ik ontaarde moeder heb wel flesvoeding gegeven ;-)
En nog steeds een wat agressieve toon, één onzinnig argument, en verder niets. Wat zegt dat? Juist.
traincha2 schreef op 21 juni 2008 @ 14:20:

(btw: ik ontaarde moeder heb wel flesvoeding gegeven ;-)
groot gelijk
Als je goed had gelezen, had je geweten dat borstvoeding niet beter is omdat het "de natuur" is. Dat borstvoeding beter is, heeft te maken met de stoffen die erin zitten, die door fabrikanten niet nagebootst kunnen worden. (En ik vraag me af of ze dat ooit zullen kunnen: borstvoeding verandert van samenstelling al naar gelang de behoefte van je kind, dat kunnen ze in een fabriek nooit bewerkstelligen.)

De mate waarin borstvoeding beter is dan flesvoeding, die staat wel ter discussie. Maar dat flesvoeding een verbetering biedt (of zal kunnen bieden) ten opzichte van borstvoeding, is simpelweg onjuist.
:rofl:
Rider is op zoek naar de borstvoedingsmaffia, duidelijk ;-)

Tip voor jou; google ff...of vraag een gesprek aan bij de gynaecoloog/verloskundige en laat je verrassen door hun uitspraken!
He, ik hou mijn woord he! ;)
Ik denk dat als de WHO, het RIVM en andere grote nationale en internationale gezondheidsorganisaties het geven van borstvoeding prefereren, promoten en aanmoedingen, we daar beter naar kunnen luisteren dan naar jouw onzinnige posting, Rider.

Kortom, gelul! Lees je eens goed in in de materie!
rider schreef op 21 juni 2008 @ 14:05:

Ik snap dat ik me niet met deze discussie zou moeten bemoeien, maar ik hoorde gisteren van iemand dat nog steeds heel veel kersverse moeders zichzelf laten wijsmaken dat borstvoeding vééééél beter zou zijn dan flesvoeding.

Dat verbaasde me nogal. Ik bedoel, als je kan kiezen tussen mooie, verse, rupsvrije appeltjes in plastic, of "biologische onbespoten" miezerige appeltjes met wormen, schimmels en appel-ziekten, kies je toch ook niet voor het natuurproduct, omdat "de natuur" zoveel beter zou zijn?

Ok, 1 serieuze poging dan :-] Ja, je zou het inderdaad zeggen dat de mens altijd op zoek is naar verbeteringen. Ik denk dus ook dat dat voor kunstvoeding geldt. Bortsvoeding is het beste, maar de kunstvoeding van tegenwoordig is zo geavanceerd, dat het dicht in de buurt komt. Ik vind dus ook niet dat je kunt stellen dat kunstvoeding per definitie slecht is.
rider schreef op 21 juni 2008 @ 14:13:

[...]

Dat is een wel heel bijzondere gedachte. Zodra mensen de auto uitvonden, werkten hun benen niet meer? denk je echt dat evolutie zo werkt: flesvoeding uitgevonden, dus borstvoeding houdt op te bestaan?

Kom, iets meer niveau in de argumentatie moet toch lukken?
is de auto dan beter voor de mens dan de benenwagen? dacht het niet
Vinyl schreef op 21 juni 2008 @ 14:25:

Ik denk dat als de WHO, het RIVM en andere grote nationale en internationale gezondheidsorganisaties het geven van borstvoeding prefereren, promoten en aanmoedingen, we daar beter naar kunnen luisteren dan naar jouw onzinnige posting, Rider.

Kortom, gelul! Lees je eens goed in in de materie!
Ah, het autoriteits-argument. Een bekende drogreden, maar helaas geen argument.
traincha2 schreef op 21 juni 2008 @ 14:25:

[...]

Ok, 1 serieuze poging dan :-] Ja, je zou het inderdaad zeggen dat de mens altijd op zoek is naar verbeteringen. Ik denk dus ook dat dat voor kunstvoeding geldt. Bortsvoeding is het beste, maar de kunstvoeding van tegenwoordig is zo geavanceerd, dat het dicht in de buurt komt. Ik vind dus ook niet dat je kunt stellen dat kunstvoeding per definitie slecht is.

Dus de stand is nu:

Flesvoeding: 1 kulargument en 1 goed argument

Borstvoeding: 1 kulargument, een serie drogredenen en pogingen argumentatie te ontlopen.
rider schreef op 21 juni 2008 @ 14:26:

[...]

Ah, het autoriteits-argument. Een bekende drogreden, maar helaas geen argument.

Heeft niks te maken met een drogreden, toevallig hebben deze autoriteiten gedegen onderzoek gedaan waar ik naar refereer.

Waar is jouw onderzoek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven