Mode & Beauty alle pijlers

De perfecte zonnebril?

23-06-2008 11:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vind ik de perfecte zonnebril?

Ik pas zo ongeveer elke zonnebril in alle winkels maar ik weet t niet.. denk altijd dat ze me niet staan terwijl ik als anderen een zonnebril dragen ik het vaak wel mooi vindt..

Waar let je op of een zonnebril je staat?
het moet bij je gezicht passen, of bij je wensen.

makkelijkste is om naar een opticien te gaan en die advies te vragen. als je nooit een bril draagt is het ook wennen, kan het best voor jou een goede bril zijn maar voor je gevoel er toch raar uitzien
anoniem_45900 wijzigde dit bericht op 23-06-2008 11:38
Reden: foutje
% gewijzigd
wat ik altijd heel belangrijk vind is dat je een zonnebril hebt die past....

Als je een smal gezicht hebt, vind ik het altijd zo raar staan als je een hele grote zonnebril ophebt die uitsteekt aan de zijkant.

En andersom als je een rond gezicht of een wat voller gezicht hebt ziet het er heel raar uit als je een bril op hebt die te klein is...

als je een bril hebt die past, is het alleen nog een kwestie van smaak... wat vind je mooi!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Voor een zonnebril zou ik niet teveel geld uitgeven. Je verliest hem makkelijk en dan moet je toch ook weer geen hoofdpijn van krijgen.

Ik heb diverse Raybans gehad, maar hun meerwaarde vind ik zeer peperkt. Een 2 euro model voldoet vaak prima. De pasvorm moet goed zijn, niet klemmen om je gezicht, niet je winpers blokkeren bij het knipperen, en "lekker" achter je oren zitten. Vaak zit er al een sticker op dat de zonnebril een bepaalde UV protektie heeft.

Ik koop meestal mijn brillen op koninginnedag, en liefst 10 tegelijk, heb ik genoeg voor een heel jaar.

Pas op met polaroids, op zich fijne brillen, maar je ontdekt opeens dat er in autoramen een heleboel patronen zitten die je normaal niet ziet.
Ik vind een zonnebril nou juist wel belangrijk, die goedkope dingen beschermen je ogen lang niet zo goed als een dure. Ik ben er dan ook heel zuinig op, doe hem altijd in de koker etc. Ik heb mijn zonnebril 5 jaar geleden voor 150 euro gekocht en ik ben er nog steeds blij mee. Hij zit ook gewoon veel lekkerder dan zo'n goedkoop ding, ik voel hem niet eens zitten.
layla1969 schreef op 23 juni 2008 @ 12:41:

Ik vind een zonnebril nou juist wel belangrijk, die goedkope dingen beschermen je ogen lang niet zo goed als een dure.
Waaruit blijkt dat?
Ik heb vorig jaar in december een hele mooie gekocht uit de nieuwe collectie van Chanel. Ik zag hem op de website van Chanel en was meteen verliefd. Hij was wel duur, ongeveer 500 euro, maar een zonnebril is voor mij ook een soort sieraad. En inderdaad zijn de duurdere zonnebrillen vaak beter, want rustgevender, voor je ogen. Dat is mijn ervaring in ieder geval.
Zie mijn volgende posting (was dubbelop, excuus).
En toch blijf ik er bij Antonio. De duurdere zijn beter. En ik heb ze allebei uitgeprobeerd, goedkope en dure.

Maar ja, ik heb ook een zonnebrillentic. Ik heb er altijd overal 1tje bij me ;-) .
Koop maar rustig een goedkope zonnebril, dat verhaaltje dat hij zo goed is voor je ogen was waarschijnlijk een verkooppraatje, als je onderstaand filmpje (met een ECHTE oogarts, uniek voor de Viva) ziet.

Hier een filmpje over goedkope zonnebrillen.
lapin, het is jouw geld, maar 500 euro vind ik voor mij een kapitaal, voor iets wat ook voor 5 euro kan. Ik vind het richting geldsmijterij gaan. Overigens is het jouw geld, en mag jij beslissen wat je ermee doet, ik had iets anders leuks gekocht.
.
.
Ik zou me dood lachen als ik meneer Chanel was, met die dames die voor 500 euro mijn plastic rommel kochten. Overigens vind ik 30 euro dan een stuk normaler. Mijn Rayban Wayfarer 2 waren ook 100 gulden destijds bij America Today of uit America zelf. Maar ik zeg uit de grond van mijn hart: het was veel geld voor weinig meer.

Over die oldtimer: die gaat waarschijnlijk al 40 jaar mee, en dat is niet een bril die over 2 jaar weer zo "vreselijk 2008" is en dan echt niet meer kan. BOvendien is die Oldtimer zeer waardevast.
Even de Chanel site gecheckt, geen accesoire of mens wat ik begeer/ waar ik op wil lijken.
Antonio schreef op 23 juni 2008 @ 13:33:

lapin, het is jouw geld, maar 500 euro vind ik voor mij een kapitaal, voor iets wat ook voor 5 euro kan. Ik vind het richting geldsmijterij gaan. Overigens is het jouw geld, en mag jij beslissen wat je ermee doet, ik had iets anders leuks gekocht.

Ja, zoiets zei mijn man ook toen ik hem had gekocht :rofl: . En daarna kocht hij zelf weer een Rolex.

Mannen geven nu eenmaal geld uit aan andere dingen. Gelukkig heb ik mijn eigen credit-card ;-) .
Ik heb een superleuke zonnebril bij shoeby gekocht voor 8 euro. En iedereen denkt dat het een hele dure is. heel grappig. Ik heb een paar jaar geleden een gucci gehad en was daar ook blij mee, maar ieder jaar is er weer een ander model. En ik heb vaak ongelukjes zullen we maar zeggen. Dus ik ben blij met mijn koopje. Maar als je er zuinig op kunt zijn en de centen hebt...why not. Moet ieder voor zich weten toch?

Alleen als je niet zeker bent wat bij je past zou ik eerst voor het koopje gaan.
Ik vind veel dure merkbrillen zoals Gucci en Chanel zo protserig en eruit zien alsof ze schreeuwen "kijk mij nou met mijn dure bril". Al dat geglim eraan vind ik heel lelijk. En ja, de prijs is zo hoog omdat je nu eenmaal voor het merk (en alle reclame) betaalt. Moet iedereen zelf weten, maar ik zou er erg slecht van slapen als ik bovenop mijn bril ging zitten of hem kwijt raakte.

Zelf heb ik twee zonnebrillen die ik vond in de sale bij de Bijenkorf. Ze zien er heel mooi strak uit en je ziet niet dat ze maar 6,50 per stuk kostten. Ik houd zelf van wat grotere modellen en niet te rond.

Wat ik trouwens ook zo stom vind is van die vrouwen die altijd en overal hun zonnebril op hun kop hebben staan, en dan bedoel ik in het haar. Ook al is het middernacht, dan hebben ze dat nog. Ik snap het niet; je gebruikt hem toch als de zon schijnt? Ik vind het er niet uitzien om hem als een diadeem in je haar te doen.
Madiken, die Chanel van mij is niet protserig. Ik hou ook helemaal niet van blingbling. Hij is heel eenvoudig, lekker groot met 2 van die Ctjes in het scharnier.

Ik heb geprobeerd om een plaatje te plakken, maar chanel heeft die site geloof ik beschermd, lukt dus niet.

Ik heb trouwens 2 weken geleden ook een hele mooie leesbril gekocht van Gucci. Die was ook duur, maar ik kon hem niet laten liggen ;-) .
http://www.hisunglasses.com/imagemagic.php?img=images/4145-chanel-sunglasses-C1278G.jpg&w=330&h=150&page=

Hier istie dan ;-)
.
hoera voor het filmpje!!

ik hou zo van dit soort dingen waarin bewezen wordt dat goedkoop net zo goed is als duurkoop...

ik heb een zonnenbril van de C1000, kosten: 10 euro's.

bdw ik ben een vrouw...
Ik krijg door dit topic opeens heel veel zin om nog een zonnebril te kopen. Ik ga nu even op pad :sun:
Bedankt voor alle tips!

De keus tussen duur en goedkoop is voor mij snel gemaakt. geen geld voor duur, dus t wordt een goedkope :)

Heb niet zo'n breed gezicht dus ik denk idd dat het vaak zo is dat de pasvorm niet goed is..

Volgens mij vind ik een zonnebril ook gek staan omdat bij veel je wenkbrauwen niet meer zichtbaar zijn.. staat dat echt gek of valt t wel mee??
Het belangrijkste vind ik dat de zonnebril goed bij de vorm van je gezicht past en dat het voldoende bescherming geeft voor je ogen. Zelf heb ik een duurdere zonnebril, van Tom Ford (model Whitney), past perfect bij mijn gezicht.

Desondanks dat het een designer bril is, alleen op het uiteinde van het pootje kun je zien welk merk het is, erg subtiel dus

http://www.sunglasses-shop.co.uk/glasses/tomford/0009.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven