Furby blijkt ware huistiran

13-12-2013 11:06 283 berichten
Vanochtend las ik in de krant het volgende artikel:



Schattige Furby ontpopt zich als valse gremlin



HEERLEN - Het was dé verkoophit van de afgelopen Sinterklaas, de nieuwe Furby, een interactieve knuffel met een eigen karakter.



Iets te veel karakter blijkt nu. De pluizenbol tjokvol elektronica oogt schattig, maar ontpopt zich zonder aandacht als een boosaardige kobolt van het type gremlin. Het gevolg: Furby's worden nu massaal aangeboden op Marktplaats.



Furby blijkt 2 gezichten te hebben. Op Marktplaats beklagen ouders zich over de demonische kant van de dure (80 euro) knuffel die zich ontpopt als huistiran. "Mijn dochter vindt Furby doodeng, waardoor hij nu al op de kast staat. Hij is dus niet gebruikt en nog helemaal netjes", is een van de vele reacties met allemaal dezelfde strekking: de Furby is enger dan het imaginaire spook onder het kinderbed.



"Toen mijn zoontje naar bed ging en nog even met hem wilde spelen, werd er hij er gewoon bang van! Furby was boos!!! Heel boos!!! Hij deed echt heel naar en zei vervelende dingen met een heel andere en boze stem. Voor een kind van 6 is dit echt niet leuk hoor", reageert een andere radeloze moeder op www.nieuwefurby.nl .



(bron: De Gelderlander).



In het artikel zelf stond ook het volgende:



"We hebben er twee en ze houden elkaar steeds wakker. Als ze beneden zijn, lopen we er zachtjes omheen om ze maar niet wakker te maken. Net als bij een echte baby."



(Bron: Tc Tubantia).



Ik heb het artikel echt met verbazing gelezen. Waarom verdiepen ouders zich niet in het cadeau, voordat ze het geven? Vind het een beetje raar om nu te gaan mopperen dat het ding 80 euro kostte en dat hij niet voldoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet laten om te zeggen: maar dit lijkt echt op Viva's kleuterhoek!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Altijd het kind in jezelf blijven koesteren, Hans.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Ja mijne ook, ik lach me slap! Ben zowaar uit mijn depressie geschoten door die Furby van me.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op donderdag 02 januari 2014 16:18 Ik kan het niet laten om te zeggen: maar dit lijkt echt op Viva's kleuterhoek!Eh, Hans, wat doe jij hier dan precies in de kleuterhoek?
Alle reacties Link kopieren
Haha, onze lieve Furby is veranderd in een boerend, hijgend en dreigend ding. Geweldig!! Kan ik 'm nog gemener krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij al gegorgeld? Dat is de max namelijk
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:autumn schreef op vrijdag 03 januari 2014 23:12 Ja mijne ook, ik lach me slap! Ben zowaar uit mijn depressie geschoten door die Furby van me.Ohhh dan moet ik er ook 1!!
Alle reacties Link kopieren
quote:honeyboo schreef op zaterdag 11 januari 2014 17:35 Haha, onze lieve Furby is veranderd in een boerend, hijgend en dreigend ding. Geweldig!! Kan ik 'm nog gemener krijgen?Oh geweldig, ik zie het zo voor me, hahaha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven