Kinderen
alle pijlers
maxi-cosi of "gewone" autostoel.
maandag 23 juni 2008 om 21:51
Aankomend weekend gaan we op vakantie, we maken een reis van 1200 kilometer. Baby van 9 maanden gaat ook mee. We vervoeren hem normaal gesproken in een maxi-cosi ligding, maar hij zit ook wel eens in een gewone autostoel. Hij kan best goed zelfstandig zitten, maar nog niet gedurende langere tijd. We rijden een gedeelte van de nacht. Hij is bijna 9 kilo.
Wat zou voor hem het meest veilig en confortabel zijn, de "ligstoel" of de "zitstoel"?
Alvast bedankt!
Wat zou voor hem het meest veilig en confortabel zijn, de "ligstoel" of de "zitstoel"?
Alvast bedankt!
dinsdag 24 juni 2008 om 00:41
dinsdag 24 juni 2008 om 08:14
Ehm, ja kennelijk wel
Vertaling:
een autostoel van ouder dan 5 jaar moet je niet gebruiken: hij is dan niet meer veilig. Het schuim dat alle klappen opvangt droogt door de jaren heen uit, en vanaf 5 jaar oud wordt dat steeds minder veilig.
(Komt nog bij dat ie waarschijnlijk niet aan de nieuwe normen van EUnummers enzo voldoet? Dan kan je nog een boete krijgen ook!)
Misschien toch ligstand van de autostoel? Als die niet zo oud is?
Zo beter?
Vertaling:
een autostoel van ouder dan 5 jaar moet je niet gebruiken: hij is dan niet meer veilig. Het schuim dat alle klappen opvangt droogt door de jaren heen uit, en vanaf 5 jaar oud wordt dat steeds minder veilig.
(Komt nog bij dat ie waarschijnlijk niet aan de nieuwe normen van EUnummers enzo voldoet? Dan kan je nog een boete krijgen ook!)
Misschien toch ligstand van de autostoel? Als die niet zo oud is?
Zo beter?
dinsdag 24 juni 2008 om 08:31
Behalve wat Tilalia zegt over het slechter worden van oude stoeltjes kan het wel kloppen dat je een kleiner stoeltje hebt.
Er zijn namelijk 2 maten: Groep 0 stoeltjes waaronder de maxi-cosi Citi die nu ook nog steeds verkocht wordt en Groep 0+ stoeltjes waaronder de maxi-cosi Cabrio.
Groep 0 is tot 9 of 10 kilo dacht ik en groep 0+ tot 13 kilo.
Mijn dochter is trouwens een cm of 78 nu met 18 maanden en het gaat dus nog maar net.
dinsdag 24 juni 2008 om 08:51
Waarom gebruiken jullie de maxicosy zo lang? ik zit met mijn dochter van 7 maanden echt te trappelen om het ding de deur uit te mieteren. Je moet óf zeulen met extra kilo's óf je tilt haar heel onhandig uit de auto. Echt, zodra ze 9 maanden is (o ja, en de volgende ook ) wordt dat ding ritueel verbrand. Mijn rug zal me dankbaar zijn
dinsdag 24 juni 2008 om 09:02
Soms moet het stoeltje uit de auto, omdat het in de andere auto moet bijvoorbeeld. Dan dragen we hem. Maar een kind uit de auto tillen (5 deurs) over de gordel heen, terwijl je helemaal in de auto moet om de gordels los te maken....... Nee hoor, de nieuwe stoeltjes zijn in bestelling.
En ik weet dat het tot 9 maanden en 9 kilo de veiligste manier is, daarom doe ik het ook. Maar dan gaat hij echt weg. O ja, dochter is met 7 maanden al bijna 8 kilo (en 70 cm), dus dat komt goed
En ik weet dat het tot 9 maanden en 9 kilo de veiligste manier is, daarom doe ik het ook. Maar dan gaat hij echt weg. O ja, dochter is met 7 maanden al bijna 8 kilo (en 70 cm), dus dat komt goed
dinsdag 24 juni 2008 om 09:05
dinsdag 24 juni 2008 om 09:07
Ik heb de kiddy pro besteld. Dat is in de anwb test van dit jaar het best geteste autostoeltje. Dus mijn kind komt niets tekort, in tegendeel! Ik wil alleen het beste voor mijn kind, maar niet als ik met rugklachten thuis kom te zitten.
Over verdiepen: vraag me iets over stoeltjes en ik weet het. Ik ben de best geïnformeerde moeder die je kan vinden hoor!
Een vriendin van mij is door de MC 2 maanden uit de running geweest. Ik bedoel maar, daar hoor je niets over......
Over verdiepen: vraag me iets over stoeltjes en ik weet het. Ik ben de best geïnformeerde moeder die je kan vinden hoor!
Een vriendin van mij is door de MC 2 maanden uit de running geweest. Ik bedoel maar, daar hoor je niets over......
anoniem_24655 wijzigde dit bericht op 24-06-2008 09:11
Reden: Quoten kan niet.....
Reden: Quoten kan niet.....
% gewijzigd
dinsdag 24 juni 2008 om 09:14
dinsdag 24 juni 2008 om 09:18
Weet je, die stoeltjes uit de test van de ANWB (die kiddy pro) zijn tot 12 jaar. Dan vind ik het wel de investering waard om er 2 te kopen. Krijg je ook nog korting
En ik weet ook wel dat je zolang mogelijk moet wachten. Maar als het veilig is met 9 maanden en 9 kilo, is het veilig en is er dus zolang mogelijk gewacht .
En ik weet ook wel dat je zolang mogelijk moet wachten. Maar als het veilig is met 9 maanden en 9 kilo, is het veilig en is er dus zolang mogelijk gewacht .
dinsdag 24 juni 2008 om 09:28
Deze stoelen zijn voor "life". Je kunt ze steeds ombouwen en aanpassen aan de leeftijd van je kind. Dus op een gegeven moment gebruik je alleen nog de stoelverhoger. Uiteraard, als je een botsing hebt gehad, moet je je stoel altijd vervangen. Maar dan is het een verzekeringskwestie. Maar deze (inderdaad, in tegenstelling tot de MC en andere merken, waar je bij de groei van je kindje een nieuwe stoel moet kopen) kunnen echt tot de 1 m 35 mee.
Valt mee he? Misschien een aanrader (heb geen aandelen ). Koop ze wel in Duitsland, scheelt een hoop pegels. Gratis tip.
Valt mee he? Misschien een aanrader (heb geen aandelen ). Koop ze wel in Duitsland, scheelt een hoop pegels. Gratis tip.
dinsdag 24 juni 2008 om 10:09
Wij hebben een MaxiCosi Priori gekocht voor 100 euro... dus dan kunnen we er wel 2 van kopen, dan is het net zo duur als eentje van Tilalia . Maar wij gaan ook lekker zeulen. En pas als Eva niet meer in de MaxiCosi past. Ik vind het gezeul met de MaxiCosi best meevallen trouwens. Oke, het is niet licht met een kind van 7,5 kilo erin, maar wel goed voor je armspieren (die worden sowieso wel getraind met een kind ) en als je het goed draagt, krijg je ook geen last van je rug (wel van je armen ). Tegenwoordig til ik haar ook weleens uit de Maxicosi en laat de Maxicosi dan in de auto staan, ik zie ook niet zo'n probleem eigenlijk.
dinsdag 24 juni 2008 om 10:25
Wat ik niet helemaal begrijp Origineel:
Voor je eigen gemak heb je 200 euro extra over. Maar voor de veiligheid van je kind niet een beetje extra sjouwen? Je kunt zo'n ding vaak ook op een onderstel van een kinderwagen of buggy zetten. En ik heb op zo'n nabevallingscursus geleerd hoe je de maxi cosi veilig voor je rug en bekken kunt dragen.
Je kunt ook een extra mc kopen natuurlijk.
Voor je eigen gemak heb je 200 euro extra over. Maar voor de veiligheid van je kind niet een beetje extra sjouwen? Je kunt zo'n ding vaak ook op een onderstel van een kinderwagen of buggy zetten. En ik heb op zo'n nabevallingscursus geleerd hoe je de maxi cosi veilig voor je rug en bekken kunt dragen.
Je kunt ook een extra mc kopen natuurlijk.