Wanneer vertellen dat je AD slikt?

27-01-2014 21:05 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af, wanneer vertel je een nieuwe man dat je medicatie slikt? Ik zie mezelf als vrij stabiel, alleen kan weleens heel down worden als dingen me echt tegen zitten. Ik ben een piekeraar en heb soms angstklachten. Ik heb daarvoor therapie gehad en slik nu antidepressiva, maar ben aan het afbouwen.



Ik ben bang dat een nieuwe man denkt dat ik een soort basketcase ben die heel labiel is en hem gaat controleren als ik vertel dat ik medicatie slik...
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 28 januari 2014 @ 19:30:

[...]





In mijn directe omgeving is het helaas meer van 'geef jezelf een schop onder je kont'De eerste die dat tegen mij durft te zeggen maak ik af. Verbaal welteverstaan.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 28 januari 2014 @ 21:10:

[...]





De eerste die dat tegen mij durft te zeggen maak ik af. Verbaal welteverstaan.



Ik zal mijn schoonzus en partner (soms) even naar jou doorsturen



Hoe kom je er trouwens achter of je serotine mist?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 28 januari 2014 @ 21:40:

[...]





Ik zal mijn schoonzus en partner (soms) even naar jou doorsturen



Hoe kom je er trouwens achter of je serotine mist?



Is goed hoor. Ik heb trouwens ook een stomme schoonzus.



Een serotoninetekort uit zich in onrust, angst, neerslachtige stemming. De hoeveelheid serotonine in het lichaam kan volgens mij niet gemeten worden en dan nog zou dat niet alles zeggen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
ik voeg vast niets nieuws toe, maar soms is kwantiteit ook wel goed

Ik slik AD, en het kan me niet schelen wat anderen daarvan vinden. Mét ben ik een gezellig en aardig iemand, zonder een hoopje ellende. Als iemand daar een probleem mee heeft, nou, toedeledoki!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog niet verteld... want ik moet sowieso mijn eerste date met diegene nog hebben! Ik heb namelijk een erg leuke vent ontmoet online en maar me eigenlijk veel te voorbarig al druk over hoe het verder moet.
Alle reacties Link kopieren
Niet druk om maken Broess, mss zit hij ook wel ergens mee. Maakt hij zich zorgen over de kalende plekken op zijn hoofd, stottert hij, krijgt hij een rare tic als hij nerveus is, heeft hij een houten been of een slechte adem vanwege een rottende kies waarmee hij niet naar de tandarts durft.
Cum non tum age
@Calvijn, ik heb jou door de jaren heen hier anders zien reageren, klopt dat, wat meer afgemeten. Leek in mijn ogen misschien 'boosaardig/wrang' maar nu begrijp ik het beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook antidepressiva tegen angst/dwangklachten. Heb dit 2 maanden na de eerste date met vriend al aan hem verteld, en hij maakt er echt geen probleem van. Ook in mijn omgeving zien ze het als een "normaal" iets. Met de ad ben ik weer de "oude" ..... Gewoon een vrolijke, geinteresserde, spontane vrouw. Heb vorig jaar geprobeerd te stoppen, en dit is helemaal mis gegaan. To, probeer er geen groot issue van te maken, en het komt allemaal vazelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog dat ik bij de laatste man met wie ik gedate heb, in bed iets vertelde over mezelf (we hadden vrij veel gepraat die avond). Hij vroeg: Oh een soort manisch depressief bedoel je?

Nou ja dus



Soms hoef je niet heel lang na te denken over wanneer en hoe je iets wilt vertellen want dan komt het vanzelf wel een keer ter sprake.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Met de kans dat ik heel het forum over me heen krijg...



Voor mij zou het een afknapper zijn. Als ik een relatie begin met iemand wil ik iemand die gezond van lijf en leden is, ook gezond in zijn hoofd. Als er een probleem ontstaat tijdens de relatie is het ok, maar ik ga niet bewust een relatie aan met iemand die zonder medicatie niet normaal functioneert. Nee ook niet met een diabeet. Daar heb ik geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kamparie schreef op 30 januari 2014 @ 10:36:

@Calvijn, ik heb jou door de jaren heen hier anders zien reageren, klopt dat, wat meer afgemeten. Leek in mijn ogen misschien 'boosaardig/wrang' maar nu begrijp ik het beter.



Klopt helemaal

Als ik niets slik, ben ik sneller geïrriteerd en vind ik mensen snel zeuren.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
@Annalaure: ik kan mij dat best voorstellen hoor

Geeft toch niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk blijf je zelf dan super gezond. Wel kortzichtig om zo te denken en je loopt er misschien wel interessante mensen door mis. Mensen die wat harder hebben moeten vechten, kunnen sterker in het leven staan, o.a. meer zelfkennis, dan mensen bij wie het qua gezondheid vlekkeloos is verlopen in het leven.



En ze zullen door wat ze hebben meegemaakt zelden zo kortzichtig denken als jij, ookal heb je er alle recht op om zo te denken.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ken ook wel van die mensen die heel hard roepen dat ze beiden gezond zijn en beiden gezond oud gaan worden.



Maarja die worden net zo hard ziek natuurlijk als mensen die het wat genuanceerder zien.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:anno1984 schreef op 30 januari 2014 @ 18:10:

Hopelijk blijf je zelf dan super gezond. Wel kortzichtig om zo te denken en je loopt er misschien wel interessante mensen door mis. Mensen die wat harder hebben moeten vechten, kunnen sterker in het leven staan, o.a. meer zelfkennis, dan mensen bij wie het qua gezondheid vlekkeloos is verlopen in het leven.



En ze zullen door wat ze hebben meegemaakt zelden zo kortzichtig denken als jij, ookal heb je er alle recht op om zo te denken.Ik heb mijn liefde al gevonden en loop dus niemand mis. Ik heb zelf ook geen super-gezondheid, juist daarom wil ik er niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ok dat vind ik wel een belangrijke toevoeging.



Ik heb zelf ook dat ik niet iemand zou willen die hetzelfde klachtenpatroon heeft, dat zou doffe ellende worden.

Maar een 'handicap' op heel ander vlak hoeft voor mij geen dealbreaker te zijn.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Het zou niet eens in me opkomen om het te vertellen, en ook niet om het te vragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven