Mode & Beauty alle pijlers

Hoe haht men zèn kostelijke overhemden prachtig mooi?

26-06-2008 09:59 27 berichten
Bij gebrek aan beter plaats ik deze op de wonen-pijler. Ik zit met een bekend probleem: sommige van mijn dierbaarste overhemden zijn vervuild met plekken opgedroogd okselzweet. Wat doe ik daar aan? Hoe voorkom je het en hoe herstel je de aangetaste shirts?
Met een vlekkendeppert? Een oxi-kwakje? En dan een lekkere hete wasbeurt?
Alle reacties Link kopieren
http://www.presentpresents.com/images/schaar.jpg
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
En anders van die padjes onder je oksels plakken.....en nieuwe overhempies kopen.
Ja als je je overhemden uitwoont dan hoort je topic hier, anders bij mode.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
http://www.armpitpads.com/images/stainstoppersweatpads.jpg
Als er niks meer aan te doen is, gooi ik ze natuurlijk weg. Maar ze kunnen nog best. En ze zijn gewoon erg mooi. Mijn maatshirt van 200 euro wil ik dit lot hoe dan ook besparen.
Meer tips? Van een hete wasbeurt krimpen ze natuurlijk.
Breng ze eens naar een stomerij dan. Meer kan ik niet verzinnen geloof ik.
ff een BGB momentje hoor:

Vlekken in je kleren onder je oksels? Dit kan het zijn:

Zweet bevat zouten en chloorzouten die in nietkleurechte kleding vlekken kunnen 'uitbijten'. Je krijgt ze er niet meer uit, maar soms kun je ze vóór zijn door de bezwete kleding snel te wassen.

Bij sommige mensen reageren de chemische stoffen in zweet met de parfumstoffen in een deo. Dat geeft geelbruine vlekken. Kies dan een ongeparfumeerde deo en kijk of de vlekken eruitgaan met een vlekkentovenaar voor parfumvlekken.

Je hebt teveel antitranspirant gebruikt of het niet goed laten drogen. Deze vlekken gaan eruit als je de kleding op de hand wast met een stuk toiletzeep of vloeibaar afwasmiddel. Spoel het kledingstuk goed uit en was het daarna gewoon in de wasmachine. Na één of meerdere kerenwassen de vlekken.

Sommige stoffen in intensief werkende deo’s en antitranspirants zijn onoplosbaar in water en poederachtig. Ze kunnen een wit poederlaagje achterlaten. Dit was je er gewoon weer uit. Je kunt het voorkomen door de deo eerst goed in te laten trekken voor je je aankleedt.
Doe jij hier nou gewoon schaamteloos een BGBtje?
Ossengalzeep op de plekken even laten inweken en dan in wasmachine..

Als dat niet helpt zit er niets anders op dan weggooien denk ik.
Ja, niet goed?
Wat een berg informatie, mevrouwdekees. Mogen wij u hagtelijk danken?
Sure wij zijn in het bezit van google, vin wel dat je een beetje Haags typt Fritsie, je zat toch in 020?
Eens hagenees, altèd hagenees, mevrawdekees!
Ons ma gebruikt witte bleek (op basis van O2) en zegt dat dat goed werkt tegen allerlei vlekken en tast de kleur/vezel niet aan!

Misschien even proberen. Witte fles van Glorix!

Beetje op de plekken, inwrijven... en dan zo, hup de was in!
Eigenlijk wil Frits natuurlijk dat hij zijn shirts bij iemand kan langsbrengen,dat 't voorm gedaan wordt.
Perel schreef op 26 juni 2008 @ 10:33:

Eigenlijk wil Frits natuurlijk dat hij zijn shirts bij iemand kan langsbrengen,dat 't voorm gedaan wordt.
In ruil voor sex, wellicht? hahaha
misschicken schreef op 26 juni 2008 @ 10:36:

[...]

In ruil voor sex, wellicht? hahaha
Goeie deal. ;-)
Een win-win situatie voor Frits dus!
Trek je overhemden ook niet te lang aan, vriendlief trekt hem 's ochtends om half 8 aan en bij thuiskomst gaat die in de was anders krijg ik de overhemden niet schoon. Ook handig op zondagavond vraag ik altijd hoeveel werkdagen deze week en dan strijk ik er precies zoveel :)
FritsvanEgters schreef op 26 juni 2008 @ 09:59:

Bij gebrek aan beter plaats ik deze op de wonen-pijler. Ik zit met een bekend probleem: sommige van mijn dierbaarste overhemden zijn vervuild met plekken opgedroogd okselzweet. Wat doe ik daar aan? Hoe voorkom je het en hoe herstel je de aangetaste shirts?
Hoe oud zijn ze? De modebewuste man van tegenwoordig moet zo nu en dan ook eens overhemden wisselen he. Mijn tip; koop minder dure en vervang ze wat vaker, hoef je ook niet met pads/vlekkenspul aan de slag.
Nachtje laten weken in de Biotex. Daarna wassen als altijd. Geen spoortje meer te zien. En in het vervolg je overhemden niet langer dan een dag dragen?
Clijnemeisje onthulde al het geheim: Biotex.

Een negerpik zou er bijna wit van worden..(hmmz, ik zit natuurlijk niet op de sexpijler)

zweet je teveel, wil je voorkomen. Spuit je oksels onder met syneo5, en je zweet 5 dagen lang totaal niet op de bespoten plek. Ideaal gewoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven