Seks
alle pijlers
Dilemma
vrijdag 20 juni 2008 om 09:22
Omdat het me zoveel bezig houd open ik een aparte topic over mijn 1B zoals hij eens bestempeld is (mijn sv die ook soulmate is).
Op het moment kunnen we elkaar door omstandigheden bijna niet contacten zelfs niet via mail of sms, nou ja en zien al helemaal niet. Ik mis hem ontzettend maar kan dus niks, dit is zo slopend voor mijn energie want ik ben er erg veel mee bezig, ff kijken of hij gemaild heeft bijvoorbeeld. En dan denk ik ik moet bezig zijn met mijn nr 1 om die relatie iig weer goed op de rails te krijgen (zie topic kan niet praten met mijn man in relatiepijler). Maar omdat ik mijn 1B ook als mijn soulmate beschouw mis ik hem ook gigantisch als gewone vriend waar je lekker mee kan praten en dat vind ik ook erg frustrerend. Wat kan ik doen? Eigenlijk niks als afwachten. Ik zet deze topic op deze pijler omdat ik weet dat er hier mensen zijn die goed weten hoe het is om een sv te moeten missen . Hoe zijn jullie er mee om gegaan? Moet ik gewoon geduld hebben?
Op het moment kunnen we elkaar door omstandigheden bijna niet contacten zelfs niet via mail of sms, nou ja en zien al helemaal niet. Ik mis hem ontzettend maar kan dus niks, dit is zo slopend voor mijn energie want ik ben er erg veel mee bezig, ff kijken of hij gemaild heeft bijvoorbeeld. En dan denk ik ik moet bezig zijn met mijn nr 1 om die relatie iig weer goed op de rails te krijgen (zie topic kan niet praten met mijn man in relatiepijler). Maar omdat ik mijn 1B ook als mijn soulmate beschouw mis ik hem ook gigantisch als gewone vriend waar je lekker mee kan praten en dat vind ik ook erg frustrerend. Wat kan ik doen? Eigenlijk niks als afwachten. Ik zet deze topic op deze pijler omdat ik weet dat er hier mensen zijn die goed weten hoe het is om een sv te moeten missen . Hoe zijn jullie er mee om gegaan? Moet ik gewoon geduld hebben?
maandag 23 juni 2008 om 11:03
maandag 23 juni 2008 om 13:19
Begrijp je heel goed maar vind dat je een dergelijke relatie aan gaat om de lusten en niet de lasten. Als er nu geen mogelijkheid tot kontakt is, je wilt niet weg bij je man (en hij ook niet bij zijn vrouw en zijn gezin) wat heb je er dan nog aan? Je bent verliefd en het maakt eigenlijk niet uit wat voor etiket je daarop plakt ("soulmate" 1B, SV ) maar het is een relatie die je alleen maar ellende gaat brengen. Wegwezen dus, slik die bitter pil, voel de pijn en ga dan verder met uitzoeken hoe het zit tussen jou en 1A. Van al dat wachten op 1B word je echt niet blij.
maandag 23 juni 2008 om 13:44
Er zijn ook genoeg mannen die pretenderen rationeel te zijn maar in werkelijkheid zijn ze gewoon al lang bezig andere vrouwen op te geilen.
Tja, daarom noemen ze dat SV's. Seks hé. En vriend is meer dan dikwijls zwaar overschat, maar is zo veel gezelliger uitgesproken...
Ik kan me voorstellen dat het niet leuk klinkt, maar als je er rekening mee houdt, is het achteraf veel minder erg.
Weetnie, geef jezelf eens wat meer aandacht . Het gaat je gelukkiger maken.
maandag 23 juni 2008 om 14:44
Ik kan me je frustratie wel voorstellen Weetnie, maar ik denk ook dat je het beste kunt proberen het van je af te zetten. Jij kunt in je eentje toch niets aan de situatie veranderen, behalve dan voor jezelf kiezen. Zorg ervoor dat je gelukkig bent met jezelf, ga wat andere leuke dingen doen, zoek afleiding!
En mocht hij wat toch nog van zich laten horen... reageer niet direct, maar laat het allemaal even bezinken en luister naar jezelf en of je werkelijk zo afhankelijk wilt zijn van een ander. Ik denk het namelijk niet.
Door die rotperiode zal je heen moeten, maar je komt er vast en zeker sterker uit!
En verander je nick in Weet Het Wel!
En mocht hij wat toch nog van zich laten horen... reageer niet direct, maar laat het allemaal even bezinken en luister naar jezelf en of je werkelijk zo afhankelijk wilt zijn van een ander. Ik denk het namelijk niet.
Door die rotperiode zal je heen moeten, maar je komt er vast en zeker sterker uit!
En verander je nick in Weet Het Wel!
maandag 23 juni 2008 om 14:54
Jullie zeggen allen eigenlijk hetzelfde; iig niet wachten op hem ,voor mezelf gaan en dat snap ik ook wel. Maar wat betreft vriend dat is echt zo want zo is het begonnen dus dat gedeelte gaat niet weg en willen we ook geen van beide kwijt.
Ik heb net vernomen dat hij mij mist, ik denk dat ik wat meer geduld moet hebben. En ik wil me zeker niet afhankelijk voelen van wel of niet iets horen. Maar ja het vooruitzicht dat ik hem ga zien binnen nu en 2 weken is weer genoeg om kriebels te hebben.....en daar kan ik op dit moment echt nog ff geen nee zeggen . Daarna komt sowieso een moeilijke periode want in de vakantie zullen we elkaar niet zien.
Ik wil nog wel ff zeggen dat ik jullie reacties zeer op prijs stel , bedankt daarvoor! Het houdt me zeker scherp.
Ik heb net vernomen dat hij mij mist, ik denk dat ik wat meer geduld moet hebben. En ik wil me zeker niet afhankelijk voelen van wel of niet iets horen. Maar ja het vooruitzicht dat ik hem ga zien binnen nu en 2 weken is weer genoeg om kriebels te hebben.....en daar kan ik op dit moment echt nog ff geen nee zeggen . Daarna komt sowieso een moeilijke periode want in de vakantie zullen we elkaar niet zien.
Ik wil nog wel ff zeggen dat ik jullie reacties zeer op prijs stel , bedankt daarvoor! Het houdt me zeker scherp.
maandag 23 juni 2008 om 15:22
Weet je wat toch het verschil is met vriendschap... ik heb een beste vriendin, maar als ik een tijd lang niks van haar hoor, weet ik dat het nog altijd goed zit. Nee, misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar je snapt me wel...
Als jullie nou eens duidelijke afspraken maken over dit onderwerp, ook dat geen bericht goed bericht is enzo. Jullie kennen elkaar toch al goed en wat langer? En als de relatie zo goed is, dan kun je erop vertrouwen dat er niks aan de hand is als je elkaar even niet spreekt. Dat ligt dan aan omstandigheden en is geen onwil van de ander.
Maar het is meer dan vriendschap en seks toch.... verliefdheid? En dan is er toch een probleem...
Als jullie nou eens duidelijke afspraken maken over dit onderwerp, ook dat geen bericht goed bericht is enzo. Jullie kennen elkaar toch al goed en wat langer? En als de relatie zo goed is, dan kun je erop vertrouwen dat er niks aan de hand is als je elkaar even niet spreekt. Dat ligt dan aan omstandigheden en is geen onwil van de ander.
Maar het is meer dan vriendschap en seks toch.... verliefdheid? En dan is er toch een probleem...
maandag 23 juni 2008 om 15:37
Weetnie, ik geloof graag dat je je niet afhankelijk wilt voelen maar uit de reacties die je de afgelopen dagen post op het forum, lees ik alleen maar afhankelijkheid.
Vele malen lees ik dat je hoopt op reactie, hoopt dat iemand gelijk heeft, dat je boos wordt als hij niets van zich laat horen, dat je twijfelt of je nog wel een sv hebt omdat hij niets van zich laat horen.
Ik krijg het idee dat je uit het oog verliest dat hij een sv is.
Hij wordt nooit jouw nr 1. geef je zelf aan. Dan kun je ook geen nr 1. verwachtingen aan jullie contacten koppelen.
Het komt allemaal wat dwangmatig over. Daarom de adviezen om afstand te nemen, het tijd te geven.
Vele malen lees ik dat je hoopt op reactie, hoopt dat iemand gelijk heeft, dat je boos wordt als hij niets van zich laat horen, dat je twijfelt of je nog wel een sv hebt omdat hij niets van zich laat horen.
Ik krijg het idee dat je uit het oog verliest dat hij een sv is.
Hij wordt nooit jouw nr 1. geef je zelf aan. Dan kun je ook geen nr 1. verwachtingen aan jullie contacten koppelen.
Het komt allemaal wat dwangmatig over. Daarom de adviezen om afstand te nemen, het tijd te geven.
maandag 23 juni 2008 om 21:54
Ff update;
Als ik nog berichtjes doe in de trend van hij laat niks horen dan kap me maar af. Het zit idd wel goed, hij ging er ook vanuit dat ik dat wel wist maar had geen mogelijkheid om iets te laten horen. Nu heb ik hem gesproken en weet dit en ik zal het ook onthouden . Nog beter we zien elkaar binnenkort..jaja jullie zullen het wel horen.
Als ik nog berichtjes doe in de trend van hij laat niks horen dan kap me maar af. Het zit idd wel goed, hij ging er ook vanuit dat ik dat wel wist maar had geen mogelijkheid om iets te laten horen. Nu heb ik hem gesproken en weet dit en ik zal het ook onthouden . Nog beter we zien elkaar binnenkort..jaja jullie zullen het wel horen.
woensdag 25 juni 2008 om 09:14
Sorry hoor Weetnie, maar wat een onzin die benamingen. Soulmate, maatjes, 1b.... Heb je dan echt niet door dat je gewoon verliefd bent. Ipv te zeggen mijn sv waar ik ook heel veel mee kan delen, moet je misschien maar eens erkennen wat er echt aan de hand is. Je schrijft zelf nu al kriebels te hebben omdat je hem weer gaat zien.
Maar goed op het rationele vlak; Jij wilt bij 1a blijven, hij ook.
Waarom besteed je dan al deze energie die je nu op het forum uitstrooit over 1b niet aan je huwelijk. Als je nu geen contact kan hebben met 1b, heb je eigenlijk geen excuses om dan niet aan je relatie met 1a te werken. Want als dat weer goed wordt heb je misschien helemaal geen behoefte meer aan 1b. Maar ik krijg ik niet heel erg de indruk dat je überhaupt bezig bent je relatie met 1a te verbeteren.
Maar goed op het rationele vlak; Jij wilt bij 1a blijven, hij ook.
Waarom besteed je dan al deze energie die je nu op het forum uitstrooit over 1b niet aan je huwelijk. Als je nu geen contact kan hebben met 1b, heb je eigenlijk geen excuses om dan niet aan je relatie met 1a te werken. Want als dat weer goed wordt heb je misschien helemaal geen behoefte meer aan 1b. Maar ik krijg ik niet heel erg de indruk dat je überhaupt bezig bent je relatie met 1a te verbeteren.
woensdag 25 juni 2008 om 10:16
@elfje om een relatie te verbeteren moeten er wel 2 mensen zijn die er moeite voor willen doen.Hij lijkt het allemaal wel prima te vinden zo en hoort niet waarover ik wil praten en waar ik mee zit tja dan wordt het moeilijk niet? Ik weet ff niet hoe ik tot hem door moet dringen heb al verschillende dingen geprobeerd.
En ik heb nooit ontkend dat ik verliefd ben ,dat ben ik ook anders was ik er nooit aan begonnen.
En ik heb nooit ontkend dat ik verliefd ben ,dat ben ik ook anders was ik er nooit aan begonnen.
woensdag 25 juni 2008 om 22:18
Ok, nou dat lijkt me dan een vrij moeilijke situatie. Hij wilt niet praten en jij bent verliefd op iemand anders. Misschien moet je dat eens voor zijn voeten gooien, dan wil hij waarschijnlijk wel praten.
Maar afgezien daarvan, hoeveel toekomst perspectief zie jij nog met je huidige partner. Wat zijn je redenen om bij hem te blijven (ongeacht of je verliefd bent op iemand anders)?
Maar afgezien daarvan, hoeveel toekomst perspectief zie jij nog met je huidige partner. Wat zijn je redenen om bij hem te blijven (ongeacht of je verliefd bent op iemand anders)?
donderdag 26 juni 2008 om 00:27
Tja ik denk idd dat je ook echt een keuze moet maken. Dit gaat je echt slopen op den duur en ik vind het ook niet eerlijk tegenover je man. Ik heb makkelijk praten hoor, heb nooit in zo'n situatie gezeten gelukkig, maar als mijn vriend zo'n "relatie" zou hebben met een ander kan hij meteen vertrekken. Er zijn kinderen in het spel zeg je, wil je ze dan dit voorbeeld geven? Een huwelijk waarin je niet 100% voor elkaar gaat? je bent alleen nog maar bezig met je sv, dan kan je naar mijn idee niet volledig en met heel je hart voor je man gaan! Sorry als dit misschien hard overkomt.. Ik gun iedereen zn geluk, maar niet ten koste van anderen!