Kinderen
alle pijlers
Roken en zwanger zijn
dinsdag 17 juni 2008 om 15:59
Hallo,
Ik ben vrijdag as. 11 weken zwanger en tot mijn ontzettend grote spijt en teleurstelling, is vandaag pas de eerste dag die ik volledig rookvrij ga doorbrengen. Ik ga ervan uit dat het me nu echt gaat lukken om niet weer een peuk op te steken en noem mezelf vanaf nu een niet-roker.
Wat ik me echter afvraag, is hoeveel schade het mijn kindje al heeft opgelopen door het roken van de afgelopen weken. Iemand enig idee?
Hoor graag!
Ik ben vrijdag as. 11 weken zwanger en tot mijn ontzettend grote spijt en teleurstelling, is vandaag pas de eerste dag die ik volledig rookvrij ga doorbrengen. Ik ga ervan uit dat het me nu echt gaat lukken om niet weer een peuk op te steken en noem mezelf vanaf nu een niet-roker.
Wat ik me echter afvraag, is hoeveel schade het mijn kindje al heeft opgelopen door het roken van de afgelopen weken. Iemand enig idee?
Hoor graag!
zaterdag 28 juni 2008 om 18:47
Ik heb zelf nog nooit gerookt wel vaak meeroker geweest dus weet niet wat een roker mist als hij wilt stoppen of hoe moeilijk je het kan hebben.
Lezen, daar ben ik verslaafd aan, ik kan de krant helemaal uitpluizen internet is een walhallah voor mij.
Het is niet te vergelijken met roken of eten als verslaving.
Strekte aan de toekomstige mama!
Lezen, daar ben ik verslaafd aan, ik kan de krant helemaal uitpluizen internet is een walhallah voor mij.
Het is niet te vergelijken met roken of eten als verslaving.
Strekte aan de toekomstige mama!
zaterdag 28 juni 2008 om 18:55
Als je goed door de regels heenleest zie je dat fleur erg vaak meelult en zich verschuilt achter mensen.
En op dit topic liet ze zich ook niet vlot zien terwijl ze er normaal als de kippen bij is.
En iedere keer dr berichten wissen getuigt van lafheid.
M.a.w ik heb haar allang door,wat de rest vind boeit me niet
zaterdag 28 juni 2008 om 19:07
zaterdag 28 juni 2008 om 19:13
zaterdag 28 juni 2008 om 19:16
kijk, dat was dus even als voorbeeld en jouw reactie is direct (terecht) I rest my case...
Ik meende er geen klap van, ik doe even wat fleurtje hier steeds doet, ik vind er niks directs en oprechts aan om eerst uit te vallen met iets plats/ordinairs/onder de gordel om het vervolgens weer weg te halen. Wees dan een stoere vrouw en sta voor wat je hebt gezegd en haal het niet stiekumpjes achteraf weer weg. Laat het dan voor iedereen te lezen zijn.
Het verbaast me wel dat je er direct op reageert, het leek me duidelijk dat het niet serieus was bedoeld.
zaterdag 28 juni 2008 om 19:21
kijk, over niveau gesproken, ik doe exact even als voorbeeld wat fleurtje doet. Je trapt in het voorbeeld, snapt er niks meer van en dan is het niveau gedaald, omdat het jou even niet zint? Laat me niet lachen zeg, van een ander zulke laffe acties goedkeuren en als iemand even de proef op de som neemt of het nou echt wel zo oke is om je zo te gedragen in een topic, dan hard roepen dat het kinderachtig is.
Niks kinderachtigs aan. En het erge is, ik schreef iets neer wat ik totaal niet meende, om te laten zien dat het echt irritant en laf is dat iemand het snel weer weghaalt. Fleurtje meent wat ze zegt. maar dat vind je blijkbaar geweldig.
Dat is pas kinderachtig....
zaterdag 28 juni 2008 om 19:24
zaterdag 28 juni 2008 om 19:27
arwen, dat deed ik dus met opzet, en blijkbaar nemen mensen het zo serieus op dat ze niet inzien dat ik het even wilde demonsteren. Dat mogen mensen kinderachtig vinden, helemaal prima. Mensen omschrijven haar net als direct en recht door zee. En zo zie je dus, het is helemaal niet oprecht en eerlijk.
Nogmaals mijn post was dus totaal niet serieus, ik plempte wat plats neer om het daarna ff snel weg te halen.
Niet leuk, nieuwe forumregel? Als je het lef hebt iets directs neer te zetten, haal het dan niet weg. Dat probeerde ik per demonstratie duidelijk te maken.
zaterdag 28 juni 2008 om 19:30
nee dat blijkt. Het is ook niet discussie bevorderlijk om nare dingen te zeggen en ze dan weg te halen. Dan discussieren de mensen die het wel gelezen hebben erover door, en de rest raakt ook wat de weg kwijt.
Misschien geen handige manier van mij om het zo duidelijk te maken, maar het is dus duidelijk iets wat bij mij grote irritatie oproept. Zet het neer of zet het niet neer, zo simpel werkt een forum denk ik dan. Excuses dat het zo uitpakt, mijn 'demonstratie' maar in een opwelling dacht ik: nou, ik laat wel even zien hoe oprecht zo'n actie is.
zaterdag 28 juni 2008 om 19:33
ik snap je carlice, maar dan had je beter een ander woord kunnen gebruiken en het weer weg kunnen halen. Vonc dit wel echt heel erg. Of kunnen iets grappigs kunnen tikken en het weg kunnen halen. Ik ken fleur ook niet anders dan eerlijk en recht door zee, ze zegt juist vaak wat ze denkt, zonder met de massa te blaten.Zou af en toe best wat tactvoller kunnen, dat wel. Maar goed, daar denk jij overduidelijk anders over.
zaterdag 28 juni 2008 om 19:34
Ik moet je helemaal gelijk geven Carlice dat het laf is om postings weg te halen. Ongeacht door wie.
Zelf wel eens gedaan, maar toen was mijn posting totaal misplaatst op dat specifieke topic.
Heb ik toen weggehaald en gezegd waarom.
Dat moet kunnen.
Back on-topic
Zelf wel eens gedaan, maar toen was mijn posting totaal misplaatst op dat specifieke topic.
Heb ik toen weggehaald en gezegd waarom.
Dat moet kunnen.
Back on-topic
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 28 juni 2008 om 19:37
ik haal ook wel eens postings weg, vind dat zelf niet zo erg, soms zeg je te snel dingen, of staat het er harder dan je meende bijv. Maar het leest wel k#$%^lote in een topic, ik ben dan altijd nieuwsgierig naar wat er stond.
En jouw voorbeeld was zeker een goed voorbeeld calvijn, dat weet ik nog heel goed.
En jouw voorbeeld was zeker een goed voorbeeld calvijn, dat weet ik nog heel goed.
zaterdag 28 juni 2008 om 19:45
ja, dat was geen topkeuze dat woord, iets grappigs had niet echt gewerkt, het moest wel even 'hard' aankomen en met roken te maken hebben.
on-topic: het is jammer dat zoiets als roken bestaat, als roker kun je natuurlijk steeds beweren dat je geen onruststoker bent en er zo lekker van geniet. Maar je zit wel met de gebakken peren, het is ontzettend slecht voor je en als je zwanger raakt of je krijgt te maken met medische klachten en je moet eigenlijk wel stoppen, dan blijken mensen vaak niet in staat te zijn om dit voor zichzelf (en evt. ongeboren kind) te doen. Dat is toch treurig? En wat voor uitleg mensen ook hebben dat ze zijn door blijven roken, het is niet nodig om het te doen, er is in iedere situatie altijd wel de mogelijkheid om het echt niet te doen. Je hebt, in wat voor situatie je zit, altijd de keuze. En rokers weten heel wat excuses te bedenken, het verslavingsfeit erbij te trekken. En ondertussen zit je maar mooi met je verslaving. Wat voor reden ook, het is dus duidelijk iets wat jou in de greep heeft en niet andersom. Blijkbaar lukt het mensen niet om zelf de controle in handen te nemen.
Ik denk dat a.s. dinsdag voor veel mensen een goede impuls is om te stoppen. Ik heb zelf geen bezwaar tegen roken in cafe's, maar het is goed dat het verbod er komt. Ik denk dat het voor de stoppers er wel makkelijker op wordt (en dit zegt iemand die een helige verbintenis had met haar gauloises).
on-topic: het is jammer dat zoiets als roken bestaat, als roker kun je natuurlijk steeds beweren dat je geen onruststoker bent en er zo lekker van geniet. Maar je zit wel met de gebakken peren, het is ontzettend slecht voor je en als je zwanger raakt of je krijgt te maken met medische klachten en je moet eigenlijk wel stoppen, dan blijken mensen vaak niet in staat te zijn om dit voor zichzelf (en evt. ongeboren kind) te doen. Dat is toch treurig? En wat voor uitleg mensen ook hebben dat ze zijn door blijven roken, het is niet nodig om het te doen, er is in iedere situatie altijd wel de mogelijkheid om het echt niet te doen. Je hebt, in wat voor situatie je zit, altijd de keuze. En rokers weten heel wat excuses te bedenken, het verslavingsfeit erbij te trekken. En ondertussen zit je maar mooi met je verslaving. Wat voor reden ook, het is dus duidelijk iets wat jou in de greep heeft en niet andersom. Blijkbaar lukt het mensen niet om zelf de controle in handen te nemen.
Ik denk dat a.s. dinsdag voor veel mensen een goede impuls is om te stoppen. Ik heb zelf geen bezwaar tegen roken in cafe's, maar het is goed dat het verbod er komt. Ik denk dat het voor de stoppers er wel makkelijker op wordt (en dit zegt iemand die een helige verbintenis had met haar gauloises).
zaterdag 28 juni 2008 om 19:50
dat is dan wel een goede toevoeging, een toelichting. Dat je later tot inzicht komt dat het misplaatst is, is alleen maar lovenswaardig. Maar eerlijk, ik heb wel vaker bij fleurtje de indruk dat ze het erom doet. Even flink uithalen, en als de reacties niet mis zijn, het snel weghalen (zonder uitleg).
sorry off topic