Printer met goedkope inkt

29-06-2008 14:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben van plan om een printer te gaan kopen, omdat ik het niet heel breed heb kijk ik op tegen de hoge prijzen van de inkt, zijn er hier mensen die me kunnen adviseren? Goedkope printer/goedkope inkt enz. Of evt. aanschafprijs iets hoger en inkt goedkoop.

Heb eigenlijk ook een scanner nodig, alles ineen kopen of los van elkaar? Hoop dat jullie me kunnen adviseren, alvast bedankt!
Ik heb 1 machine van Dell (Photo 924), die scant, kopieert en print. Werkt prima, bespaart veel ruimte en kosten. Maar de cartridges zijn wel duur. (Maar ik print zelden, dus niet echt een probleem).
Wat ik goed vind, is Brother.

Brother werkt met inkttankjes, en die zijn erg goedkoop op de duitse ebay. ik koop 20 tankjes voor zeg 14 euro, en daar zit dan 20 ml in. Ieder tankje kan je onafhankelijk van elkaar vervangen. De printers zelf zijn ook niet duur, zo'n E100 voor een 3 in 1, en voor 130 heb je er een met een fax.

Ik heb er 2, en ik ben er erg enthousiast over. Ik heb mijn vader er een kado gedaan, en 2 kenissen hebben er ook een gekocht, en af en toe kopen we gezamelijk inkt in Duitsland.
http://www.brother.nl/g3.cfm/s_page/63150/s_level/22640

diverse brother printers

http://search.ebay.de/lc1...QfsooZ1QQfsopZ3QQsbrsrtZl

goedkope tankjes

voor de azijndrinkers: ik heb geen belangen in Brother, Ebay of adverteerders op Ebay.
Ik heb zelf een HP printer "all in one" ,.....printen,kopieren en scannen in 1....Zijn regelmatig in aanbieding en je hebt er al 1 voor zo rond de 50 euro.

Werkt prima en als die cartridges op zijn laat je ze gewoon opnieuw vullen bij een goede winkel,ongeveer 10 euro per cartridge en geeft weinig tot geen kwaliteits verlies.

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.
Hp is erg duur hoor, in vergelijking tot Brother (ik had vroeger een HP).

2e nadeel van HP is dat ze werken met rubberen rollen, die verzadigd raken met papiervezels, en niets meer opnemen. Hij trekt dan geen papier meer naar binnen. Brother werkt anders volgens mij.
Zou goed kunnen Antonio,heb zelf geen ervaring met Brother....Maar tot nu toe (2 jaar) bevalt ie erg goed.
bedankt voor jullie reacties!

Heb een tijdje met de hp all in one gewerkt, beviel prima maar vond de inkt dus zo duur! maar bijvullen klinkt wel weer goedkoop! Bij wat voor soort winkels laat je dat doen?

En die brother klinkt ook goed maar tja, inkt halen via duitsland is voor mij geen optie en ebay in het duits?....heb er denk ik te weinig verstand van om dat te gaan doen (en dus ook beetje wantrouwend misschien...)

zat dus zelf al te denken aan de hp maar als er iemand is die me kan vertellen hoe het werkt met het bij laten vullen van de tanks dan hoor ik dat graag!

alvast bedankt!
Ik heb ook een brother, maar ik had van de week een zwarte en een blauwe 35 euro... ik vind het erg veel geld.
Bij HP is het vervangen van beide cartridges net zo duur als de aanschaf van een nieuwe printer.
Beste Yoyo en mamserdepams,

kom op zeg! een beetje meer inzet en je bent er!

Ga naar www.ebay.de

zoek op LC1000 (de hedendaagde brother inkttank)

Kies een winkel, bijvoorbeeld deze:

http://cgi.ebay.de/20x-Br...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Die vraagt voor 20 tankjes inkt 15,90, en voor verzendkosten naar Nederland 8,90. Op zijn website staat ook hoe in het Nederlands hoe je kan bestellen (een overmaking naar Duitsland is tegenwoordig gratis).

Hoeveel kost zoiets in HP inkt?

Een HP kleurenpatroon kost (met 20 ml inkt) 17 euro. Dat zal voor zwart ook zo zijn. Ik praat nu over imitatie prijzen.

20 x 17 euro=340 euro aan inkt, terwijl je nu 24,80 kwijt bent bij Brother. Voor dat geld kan je 3 nieuwe printers kopen!
Oja, nog een nadeel van HP: al is maar 1 van de 3 kleuren op, je vervangt de hele cartridge! Dat is bij apartje inkttankjes niet het geval!
Valt allemaal best wel mee,je doet heel lang van een volle inktcartridge bij HP bij normaal gebruik en het laten vullen moet je gewoon ff in omgeving vragen waar je dat beste kan laten doen mamser.

Daarom laten vullen Misschicken,voor 20 euro heb jij geen nieuwe printer :smile:
Mag ik jullie erop wijzen dat "nep-inkt" niet zo goed is voor de printer? Spuitmondjes raken sneller verstopt omdat "nep-inkt" eerder indroogt.

En nee, ik heb GEEN aandelen bij HP, Brother, Lexmark, Canon etc. etc. ;-)
Daar heb ik nog helemaal niks van gemerkt bij mijn goedkoop printende Brother.
En hoe lang print je al met die machine Antonio?
Ik print met 2 Brothers MFC465's, en ik heb er nu 20 alternatieve patronen doorheen gejast, geen centje pijn. Ik verkeer trouwens in goed gezelschap, de firma's die deze inkt verkopen hebben zonder uitzondering goede reviews.

Ook voor HP etc. nooit problemen gehad met inktpatronen van alternatieve merken.

Een ieder die mij geloven wil: koop een hedendaagse Brother.
Xander68 schreef op 03 juli 2008 @ 22:20:

Mag ik jullie erop wijzen dat "nep-inkt" niet zo goed is voor de printer? Spuitmondjes raken sneller verstopt omdat "nep-inkt" eerder indroogt.

En nee, ik heb GEEN aandelen bij HP, Brother, Lexmark, Canon etc. etc. ;-)
Bij mij gaan er heel wat cartridges doorheen (ik werk thuis) en ik laat al jaren mijn HP cartridges vullen bij Inkshop, kosten ¤ 10,-- voor een volle cartridge. Ze worden dan zelfs voller afgevuld dan de fabrieksmatig gevulde cartridges, dus dat is extra voordelig. Nooit problemen mee gehad ..... Alleen de kleurencartridge vullen was geen succes, de kwaliteit van de prints was duidelijk minder, dus kleurencartridges koop ik wel nieuw.

Omdat ik altijd een paar cartridges tegelijk laat vullen drogen ze inderdaad wel eens uit omdat ze dan een tijdje liggen voordat ik ze weer gebruik. De oplossing is heel simpel: even met het spuitmondje op een schoteltje met een bodempje water zetten, dan de overtollige inkt afdeppen met keukenpapier en printen maar weer :cheer:
Joyce, ik bedoel meer de spuitmondjes IN de printer....die kunnen eerder verstopt raken met goedkope (lees: minder kwaliteit) inkt.

Eigenlijk is het beter om nagevulde cartridges vacuum te verpakken. Maar goed, dan komen we weer met een heel ander verhaal....
Antonio schreef op 03 juli 2008 @ 22:45:

Ik print met 2 Brothers MFC465's, en ik heb er nu 20 alternatieve patronen doorheen gejast, geen centje pijn. Ik verkeer trouwens in goed gezelschap, de firma's die deze inkt verkopen hebben zonder uitzondering goede reviews.

Ook voor HP etc. nooit problemen gehad met inktpatronen van alternatieve merken.

Een ieder die mij geloven wil: koop een hedendaagse Brother.

Dan heb je geluk, en mooi dat je een bedrijf heb gevonden die redelijke inkt levert voor een gunstige prijs.

Ik hou het nog steeds bij origineel, ook om het feit dat de kwaliteit beter is, en dat de print véél langer meegaat. Een foto geprint met goedkope inkt, zal eerder "flets" worden....ik noem maar een voorbeeld...
Antonio schreef op 29 juni 2008 @ 15:45:

Hp is erg duur hoor, in vergelijking tot Brother (ik had vroeger een HP).

2e nadeel van HP is dat ze werken met rubberen rollen, die verzadigd raken met papiervezels, en niets meer opnemen. Hij trekt dan geen papier meer naar binnen. Brother werkt anders volgens mij.

Yep, dat probleem hebben wij ook vaker gehad. Onzéttend irritant.

We hebben nu een goede laserjet printer voor 60 euro, ideaal als je alleen zwart-wit print.
Oja, qua navullen: eens met Xander! Kwaliteit is echt een stuk minder dan originele inkt.
Bij de mediamarkt kun je Pelikan-cartridges kopen. Op de verpakking staat bij welke HP-printer ze passen. Als ik het me goed herinner, zit er meer (twee keer zoveel?) in als in een HP-cartridge en zijn ze een tientje (o.i.d.) goedkoper. Of valt dat ook onder nepinkt?
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven