Actueel
alle pijlers
Het horeca rookverbod topic.
vrijdag 28 maart 2008 om 18:26
bron: www.nu.nl
Ja, ja, ik heb op mijn werk zo nu en dan tijd het nieuws te volgen Ik vond dit wel een mooi bericht na zoveel gekrakeel over de leeglopende horeca zodra het rookverbod doorgevoerd wordt.
woensdag 2 juli 2008 om 15:04
Als jij je volpropt met vet en ongezond eten, ondermijn je daarmee niet mijn gezondheid, Compli.
Dat er een halt toegeroepen wordt aan alle rokers omdat ze hun directe omgeving ook in gevaar brengen met hun slechte gewoonte is gewoon rechtvaardigheid.
Ik zou wel eens willen zien hoe lang ik met een ghettoblaster naast jou op het terras zou kunnen zitten, die zo hard staat dat-ie je oren beschadigd. Ik schat nog geen twee minuten, dan zou je al moord en brand schreeuwen dat dat niet kan!
Maar dat wij rokers jaaaaaarenlang gedwongen zijn mee te roken vind je kennelijk de normaalste zaak van de wereld. We moeten niet zo zeuren want dan zijn we intolerant?
Je weet kennelijk zelf niet eens hoe egoistisch en onbuigzaam en onaangepast de roker is.
woensdag 2 juli 2008 om 15:09
Zoiets heeft Heinsbroek toch ook in zijn gloriedagen als minister gedaan? Mochten de ambtenaren van EZ niet meer op de stoep roken want dat deed afbreuk aan de aanblik van het gebouw. Om het nog maar niet te hebben over 't feit dat 't toch best goor is om je eerst door een rookgordijn te worstelen alvorens je een gebouw kan betreden.
woensdag 2 juli 2008 om 15:10
Iemand die zich volpropt met vet en ongezond eten, heeft grote kans op hart- en vaatziekten. Krijgt zo iemand een aan zijn vetzucht gerelateerde hartaanval terwijl die persoon autorijdt en hij botst tegen je aan waarbij jij ernstig letsel oploopt, dan is jouw gezondheid ondermijnt door andermans vreetzucht.
Of begin ik nu bevangen te raken door de hitte?
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
woensdag 2 juli 2008 om 15:11
Ja, eng he? Er werken zoveel te zware mensen in het MST. Meer dikke als slanke. Overal zijn meer dikke mensen dan slanke mensen.
Daar dacht ik gisteren dus ook aan, je ziet er wat voorbij komen als je daar een hele dag rondhangt, of er zelf ligt.
Dat is ook ongezond, dus als we eerlijk blijven en rokers een fout aangezicht zijn, dan zijn dikke mensen ook een fout aangezicht bij een ziekenhuis.
NOTE: bij een ziekenhuis, voordat ik het hele overweight forum over me heenkrijg. Mij maakt het allemaal niet uit, of je dik of dun bent.
Maar rokers fout bij een ziekenhuis (buiten!!!) dan dikkerds ook,.
No mercy!
Ik was gisteren op de hartbewaking, alles wat daar als patient ligt is te dik. Enorme buiken.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
woensdag 2 juli 2008 om 15:16
Denigrerende of beledigende opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen is niets vergeleken met voortdurend blootgesteld worden aan het risico op longkanker.
En daar moet ik nog aan toevoegen dat de posts van Int en DS wel degelijke gefundeerde argumenten bevatten.
Echter van jou heb ik niet één steekhoudend argument kunnen lezen wat het roken in openbare gelegenheden rechtvaardigt.
En dat zal er ook niet komen.
Het enige wat ik lees is verontwaardigd gepruttel omdat je een ander niet meer ziek mag maken.
Jouw vergelijking met overmatig en vet eten gaat alleen op als een ander jou dat eten op zou dringen en jij daar dus mede-ongezond van zou worden.
De horeca is in Zwitserland binnenkort ook aan de beurt. Dus je vreugde is van korte duur.
Het rookverbod is geen betutteling van de overheid. Het is het tegemoet komen aan de wens van de meerderheid en het beschermen van de gezondheid van de burger. Dat is een RECHT. En dat is nou democratie.
woensdag 2 juli 2008 om 15:17
Hoe zie jij dan voor je dat een werknemer in de horeca anders zijn recht op die rookvrije werkplek moet realiseren? De horeca heeft jarenlang de tijd gekregen om er "samen wel uit te komen" maar bewees dat niet te kunnen. Dan resten slechts twee opties: of die werknemer het recht ontnemen of de werkgever een plicht op te leggen.
woensdag 2 juli 2008 om 15:17
O en als iemand veel te zwaar is, dan heb ik daar ook last van want mijn premie gaat omhoog.
Te zware mensen hebben vaak rug- en knieklachten, suiker en hart en vaatziekten.
Dussss.
Volgens de vader van een vriendin van me, een zeer bekend en kundig arts, kosten dikkerds de gezondheidszorg meer geld dan rokerts.
Te zware mensen hebben vaak rug- en knieklachten, suiker en hart en vaatziekten.
Dussss.
Volgens de vader van een vriendin van me, een zeer bekend en kundig arts, kosten dikkerds de gezondheidszorg meer geld dan rokerts.
woensdag 2 juli 2008 om 15:18
Misschien moeilijk te geloven, maar als roker vond ik het zelf ook helemaal niet prettig dat ergens waar ik een tijd heb gewerkt de asbakken meteen naast de deur van de hoofdingang stonden. Zet ze dan die tien meter verderop, doet de conditie van de roker ook nog goed
En in Nijmegen stonden de eerste rookpalen op het station TUSSEN het kioskje en de borden met vertrektijden.... Voorheen als ik rookte op een station, liep ik naar een zo luchtig mogelijke plek, nu was ik verplicht te roken waar iedereen zijn koffie kocht of zijn trein opzocht. Héél irritant, ook voor mij als roker, want bij die rookpaal heb ik voor meer overlast gezorgd op het station dan al die jaren voorheen.
De paal is nu overigens wel verplaatst naar een minder drukke plek.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
woensdag 2 juli 2008 om 15:31
Omdat er mensen zijn die verslaafd zijn, die in het ziekenhuis liggen en een sigaretje willen roken.
Bezoekers die een peukje willen paffen.
Ik was er gister de hele dag en ja, ik ben verslaafd en ik kon niet roken.
Da's vervelend, ik kreeg afkickverschijnselen.
Ik was gisteren trouwens wel gestopt, mijn vriend werd met spoed naar het ziekenhuis vervoerd met sirenes vanaf zijn werk, hij had alle symptomen van een hartinfarct.
Het was eng. Het duurde uren (na een hartcatherisatie) voordat eruit kwam dat het geen infarct was, maar een spastische slokdarm, dat geeft dezelfde symptomen.
Toen ben ik weer begonnen.
Bezoekers die een peukje willen paffen.
Ik was er gister de hele dag en ja, ik ben verslaafd en ik kon niet roken.
Da's vervelend, ik kreeg afkickverschijnselen.
Ik was gisteren trouwens wel gestopt, mijn vriend werd met spoed naar het ziekenhuis vervoerd met sirenes vanaf zijn werk, hij had alle symptomen van een hartinfarct.
Het was eng. Het duurde uren (na een hartcatherisatie) voordat eruit kwam dat het geen infarct was, maar een spastische slokdarm, dat geeft dezelfde symptomen.
Toen ben ik weer begonnen.
woensdag 2 juli 2008 om 15:36
Dat is niet helemaal waar. Dat wordt hier per canton (provincie) bepaald. In het canton Geneve is het geloof ik al doorgevoerd, maar het canton waar ik woon is er voorlopig nog helemaal geen sprake van. Ik ga vanavond weer uit eten in mijn favoriete restaurant en ik steek na het eten (en misschien ook nog wel even tussen de gangen door ) lekker een sigaretje op.
Lang leve de vrije keuze!! (en voor diegenen die hier ook weer over gaan neuzelen, een dorp verderop zit een restaurant waar je vriendelijk wordt verzocht niet te roken. Daar zitten de niet-rokers).
woensdag 2 juli 2008 om 15:38
Dat recht heb ik niet en zou ik ook niet willen hebben. Maar waarom mag ik niet het recht hebben mij, met anderen die er voor kiezen over elkaars longen te roken, in een etablissement terug te trekken om onder het genot van een jointje het werk uit te blazen? Niet iedereen wil borrelen! En jij persoonlijk kunt toch niet overal tegelijk zijn en als we dan afspreken dat ík als roker de deur met het wietblad opendoe en jíj al die andere deuren, dan lopen we elkaar toch niks in de weg?
En nu ga ik even een koude douche nemen, al dat getyp is veel te veel actie deze warme dag
woensdag 2 juli 2008 om 15:51
Gezwets indeed.
Dank allen,. het was een storm in een glas water, maar een paar uur lang wel eng.
'Patient' is weer als vanouds aan het autisten (lees: x-boxen) want hij mag een paar dagen niet werken door het 'gapende gat in zijn lies' ( de catherisatie) en raakt niet uitgepraat over zijn 'bijna-doodervaring'.
Maar goed, als je dat meemaakt en je herkent de symptomen van een infarct, (heeft geneeskundige achtergrond) dan is dat ook heel eng. Hij lag in de ambulance te wachten op een tweede die erover heen zou gaan.
Dus toen ik ijsbeerde in de wachtkamerm druk praten in mijn mobiel met deze en gene, nog steeds in veronderstelling dat het een infarct was, zijn we allemaal gestopt met roken.
Toen het 'gevaar' voorbij was, zijn we allemaal weer begonnen.
En ik ben nog stommer, onlangs geopereerd, longfoto's moesten gemaakt, ben helemaal op de kop gezet, schone longen, alles goed.
Yas de Sruisvogel dacht: zo, ik kan weer doorpaffen.
En vriend's uitslagen waren allemaal perfect, paft ook door.
Ja, Heel Stom, ik weet het.
Dank allen,. het was een storm in een glas water, maar een paar uur lang wel eng.
'Patient' is weer als vanouds aan het autisten (lees: x-boxen) want hij mag een paar dagen niet werken door het 'gapende gat in zijn lies' ( de catherisatie) en raakt niet uitgepraat over zijn 'bijna-doodervaring'.
Maar goed, als je dat meemaakt en je herkent de symptomen van een infarct, (heeft geneeskundige achtergrond) dan is dat ook heel eng. Hij lag in de ambulance te wachten op een tweede die erover heen zou gaan.
Dus toen ik ijsbeerde in de wachtkamerm druk praten in mijn mobiel met deze en gene, nog steeds in veronderstelling dat het een infarct was, zijn we allemaal gestopt met roken.
Toen het 'gevaar' voorbij was, zijn we allemaal weer begonnen.
En ik ben nog stommer, onlangs geopereerd, longfoto's moesten gemaakt, ben helemaal op de kop gezet, schone longen, alles goed.
Yas de Sruisvogel dacht: zo, ik kan weer doorpaffen.
En vriend's uitslagen waren allemaal perfect, paft ook door.
Ja, Heel Stom, ik weet het.