Minderwaardig in de klas pt. 2

16-04-2014 16:20 27 berichten
Hallo allemaal,



vorige keer had ik al een onderwerp geplaatst over mijn probleem op school, ik ben de 1 na jongste in de klas op mijn vervolgopleiding. Ik zit met meiden in de klas van 19 tot 27 jaar en word door hun minderwaardig behandeld, negeren mij kijken me vies aan, roddelen betrekken me nergens bij enzovoorts



Ik had de afgelopen 10 weken stage en was dus eventjes van ze weg. Maandag begon de ellende weer alsof ik niet ben weg geweest. Ik had pauze dus ben ik lekker buiten gaan zitten. En het meisje die het mij het meest moeilijk maakt deed een raam open en gilde naar me, toen ik me omkeek deed ze vlug schijnheilig het raam dicht zodat ik haar niet kon zien. toen de les weer begon zag ik dat ze mee aankeek, ik keek terug en ze keek gelijk weg en begon weer eens te roddelen met haar andere gemene vriendinnetjes... Ik probeer me er steeds niks van aan te trekken maar om dagelijks hiermee te dealen is geen pretje

Ik voel me weer een beetje kut en zie er nu al tegenop om morgen weer naar school te gaan. Het ergste is dat ik mijn mond niet open durf te trekken naar haar omdat ik dan gelijk in tranen uitbarst omdat het me zo dwars zit.

Hoe kan ik nou mijn houding hierin veranderen en meer schijt hebben aan die trutten.. Ik vind niet dat ik het verdien om me zo te voelen en vooral niet door hun
De grootste kans dat het voor eens en voor altijd ophoudt heb je als je het tijdens de les in de klas aan de orde stelt. Kies een goed moment - als er bijvoorbeeld een kringgesprek of rondvraag of iets dergelijks is - en zeg dan : Wat me nou toch is overkomen. Iemand (en dan NIET die persoon met naam noemen of zeggen dat die in jouw klas zit) zei of deed dit of dat (noem een duidelijk voorbeeld dat over de grens gaat) tegen mij. Wat vinden jullie daar nou van?

En dan gewoon wachten op de reacties. Als jou wat wordt gevraagd zeg je alleen: Ik wilde gewoon eens weten wat jullie daar nou van vinden. En dat blijf je herhalen als het nodig is.



Wedden dat ze jou in het vervolg met rust laten.
Jij weet vast inmiddels wel wat de momenten zijn dat ze je pakken: als je alleen zit. Zorg dat je op die momenten wat te doen hebt. Neem een leesboek mee naar je opleiding, dopjes van je telefoon in, ga op je telefoon spelen.



Het allerbelangrijkste: niet reageren, en doen alsof het je geen flikker kan schelen dat ze zo doen. Dan is de lol er doorgaans snel af.



Als dat niet werkt: naar het decanaat of de mentor oid gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven