Mode & Beauty alle pijlers

Vrouwen die niet van winkelen houden

16-04-2014 23:07 84 berichten
Ik heb vandaag kleren gekocht met mijn jongste dochter. Dat is een kind naar mijn hart want we stonden na 10 minuten weer buiten met dezelfde broek in blauw en groen, en twee shirts in verschillende kleuren, zelfde print Dat het zo lang duurde is omdat de cassiere haar tijd nam. Wij houden dus echt niet van winkelen. Voor mezelf koop ik het meeste online, voor dochter ook wel, maar de Hema zit hier om de hoek en ik weet dat die broeken passen (lang leve het knoopsgatenelastiek).

Mijn oudste houdt wel van winkelen, maar die doet dat alleen met haar vader en zijn vrouw. Vinden ze heerlijk, urenlang winkel in winkel uit. Ik moet daar niet aan denken.

Ik hoor andere vrouwen altijd alleen maar over 'lekker shoppen'. Zijn wij nu echt zo apart?

Winkelen ja of nee?

Totaal aantal stemmen: 65

Liever niet (83%)
Shopaholic (17%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen van het functioneel shoppen, ik hou niet van dat geslenter. Ik pak 20 dingen uit een rek, pas het en wat past gaat in alle kleuren direct mee naar huis.
Oh, gelukkig mag ik het hier zeggen:



Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet van het winkelen en koop het liefst on line. Maar ik denk, dat ik het wel wat leuker zou vinden als ik niet op prijskaartjes hoef te letten.
Ik zit er tussenin. Geen winkel trips van een paar uur. Als ik ga, is het in een uur gepiept. Als het zo kort is, kan ik er wel plezier uithalen. Maar een shop dag met een vriendin of mijn moeder, liever niet.



Dan ga ik ook naar winkels waar ik niet geholpen word, ik wil zelfstandig kunnen passen en vooral het hokje niet uitkomen. Winkels als de Steps vind ik echt gruwel, ik koop dan dingen die ik eigenlijk niet wil of mwah-mwah zijn.
Ik vind kleding kopen leuk als ik alleen ga, dan kan ik net zo lang of kort in een winkel blijven als ik wil.

Samen met vriendinnen is wel gezelliger, maar ik word zo moe van het op elkaar wachten, dan wil zij weer een winkel in waar ik nooit kom, weer kleding passen, zit ik daar weer te wachten, dan wil ze nog even daar kijken, en nog even in dat winkeltje.

En ik vind het zelf ook niet fijn, uitgebreid in een winkel snuffelen terwijl ik weet dat zij die winkel niets vind.
Ik houd ook niet van winkelen (bloedhekel aan), ik zoek alles uit van te voren waar ik wat kan halen, ga de winkel binnen vraag meestal direct aan een medewerker waar het artikel ligt, staat of hangt bekijk het en reken af en ben weg. Soms voel ik mij net een terminator dat ook een ingebouwde scanner in mijn ogen heb waarop groot geschreven staat: TARGET! Ik ga ook het liefste naar de stad (tenzij het echt niet anders kan), op de dagen dat er geen markt is en het liefst door de weeks.
Ik vind winkelenalleen leuk op dinsdagochtend en zonder gezelschap.
Ik heb vooral 'n hekel aan winkelen voor kleding/schoenen. Vind dat zo'n gedoe elke keer uitkleden/aankleden en in veel te fel licht voor 'n onflatterende spiegel het resultaat bekijken. Ben dus erg blij met de mogelijkheid online te kunnen shoppen.



Maar ik kan wel genieten van shoppen in huis/tuin winkels zoals bijv. de Intratuin.
quote:elninjoo schreef op 17 april 2014 @ 07:27:

Ik heb vooral 'n hekel aan winkelen voor kleding/schoenen. Vind dat zo'n gedoe elke keer uitkleden/aankleden en in veel te fel licht voor 'n onflatterende spiegel het resultaat bekijken. Ben dus erg blij met de mogelijkheid online te kunnen shoppen.



Maar ik kan wel genieten van shoppen in huis/tuin winkels zoals bijv. de Intratuin.Nog erger: bh's! Gelukkig heb ik er nu een paar die lekker zitten, zodat ik een volgende keer gewoon dezelfde online kan bestellen. Verder kan ik wel uren op een meubelboulevard doorbrengen, zeker als ik echt op zoek ben naar die ene perfecte lamp of stoel. Sterker nog; we verhuizen volgend jaar en gaan nu al regelmatig kijken of we nog iets leuks zien voor ons nieuwe huis (zonder iets te kopen overigens).
Oh elninjoo passen doe ik vaak niet. Ik pas het thuis wel en dan breng ik het terug als het niet goed is. Waarom dan niet online zou je zeggen? Nou, omdat het op internet vaak toch net een andere kleur is en je de stof niet kunt voelen. En ik kom toch vaak in het centrum ivm universiteit en werk dus dan is terugbrengen niet zo tijdrovend.
Alle reacties Link kopieren
Horror.



Ik ga alleen als ik echt wat moet of wil hebben.

En ik heb dezelfde adresjes altijd. Nooit dat ik winkel in winkel uit ga.



Brrrrr.
Al een account? Log dan hier in.
Ik draag tegenwoordig vaak ah bra achtige bh's

Wel de variant met "voering" dus ook bij strakke shirts zie je er niets door heen.

En geen bh randjes die je door je T-shirt heen ziet, geen afzakkende bandjes of prikkende sluiting op je rug.



En het beste is nog wel dat je niet hoeft te passen als je je maat weet, want ze zijn allemaal hetzelfde qua pasvorm .
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet van winkelen maar vind online shoppen ook horror. Kan het gewoon niet. Ik kan niet van een plaatje afzien of het mij staat of dat het past en dan moet je weer thuis zijn om het pakketje te ontvangen en als het niet past terugsturen. Kost me altijd veel meer tijd dan dat ik even echt ga winkelen. Online winkelen doe ik dus echt helemaal nooit voor niets. Ben ik de enige???
Ik heb de pest aan winkelen, en dochter lijkt sprekend op me. Mijn moeder baalde al: die dacht met kleindochter misschien wèl te kunnen gaan shoppen. Nee dus.



Online, en hooguit 1x per jaar de stad in, op een doordeweekse ochtend. Dan lopen er zo min mogelijk mensen in de weg. Dan kopen we schoenen, dat lukt me online niet.
quote:wolkie schreef op 17 april 2014 @ 07:44:

Online winkelen doe ik dus echt helemaal nooit voor niets. Ben ik de enige???Ja.
Net zo min als ik op plaatjes kan zien of iets me echt staat, zie ik dat ook niet als de kleding op zo'n uitgemergelde modepop hangt in de etalage. Ik moet 't toch zelf passen en dat doe ik veel liever thuis op grote afstand van de spiegel en met beter licht.

Vind het geen enkel probleem dat pakjes komen en weer teruggebracht moeten worden. De postbode zet 'n pak vaak gewoon bij me voor de deur of brengt 't naar de buren. En terugbrengen naar het lokale postkantoor is voor mij minder werk dan naar de stad te moeten waar ik ook nog 'ns parkeergeld moet betalen.
Ik draag tegenwoordig vaak ah bra achtige bh's



van albert heijn?
Alle reacties Link kopieren
Zwaait! Ik heb er een hekel aan. Er zijn altijd leukere dingen te doen. Ik ga twee keer in het jaar. Altijd naar dezelfde winkel. Ik bel ze een dag van te voren dat ik kom. Laat

Me in een pashok duwen en de verkoopster heeft dan al setjes klaarhangen voor me. Ze weet wat ik mooi vind en meestal koop ik alles. Ik krijg cappuccino of prosecco. En klaar
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Voor het tegengeluid: ik hou van winkelen! Met vrienden, vriendinnen, vriend, familie... Ik kan zo van 11 tot 8 shoppen . Of een weekendje weg om, jawel, te shoppen. Ik ben de ultimate shopper , vooral in de uitverkoop. Ik vind het sociale aspect ook gewoon leuk: even lunchen, wat drinken, lekker kletsen...



Ik zou 2 keer 3 uur op vakantie ook heel minimaal vinden .
Alle reacties Link kopieren
Ik winkel graag vanaf de bank met laptop op schoot, bij webwinkels waar ik gratis kan retourneren.



Die drukte in de stad is niks voor mij.



Verder maak ik zo nu en dan zelf kleding.
Alle reacties Link kopieren
Winkelen in een ander land vind ik soms wél leuk, maar geen uren.
verba volant, scripta manent.
quote:wolkie schreef op 17 april 2014 @ 07:44:

Ik hou ook niet van winkelen maar vind online shoppen ook horror. Kan het gewoon niet. Ik kan niet van een plaatje afzien of het mij staat of dat het past en dan moet je weer thuis zijn om het pakketje te ontvangen en als het niet past terugsturen. Kost me altijd veel meer tijd dan dat ik even echt ga winkelen. Online winkelen doe ik dus echt helemaal nooit voor niets. Ben ik de enige???



Hoewel er net nog ja werd gezegd, ik ben ook niet van het online winkelen. In de winkel het niet past hang je het terug. Bij veel online shops moet je een retour afspraak maken, de prullaria weer terugsturen... *zucht*, alleen van de gedachte word ik moe. Alleen Esprit en H&M zijn fijner, formulier invullen wat terug moet en de rest betalen.



BH's vind ik ook echt een ramp. Ik ben sowieso een uitdaging voor de verkoopster (2 verschillende cupmaten in iedere borst en helaas geen pronte borstjes). Nu heb ik twee voedingsbeha's voor de zwangerschap, maar oh, de gedachte alleen al als ik straks na het geven van borstvoeding weer moet gaan... Jakkes!
I love... Online shoppen. Ik haat winkelen in de stad. Ik word er altijd chagrijnig van.



Bestel dus alles online. Meestal voor meer dan 1000 euro omdat ik alles in verschillende maten bestel. Daarvan gaat fan minimaal twee derde van terug. Gelukkig kan je achteraf betalen
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt strontchagerijnig van winkelen
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat zal ik zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven